LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
K lwd
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:48

Tele2 Intrum Justitia

Ongelezen bericht door K lwd »

Mijn probleem begint bij Tele2 en gaat naar Intrum Justitia

Tele 2 had een administratie achterstand van Januari 2007 tot juni 2007. En dan alleen in de abb kosten. In juli 2007 kreeg ik van tele2 een factuur met abb kosten van Televisie Internet en telefonie. Wij hebben al 5 jaar een schotel en televisie hebben we nooit aangevraagt bij tele2 maar ineens werdt deze gefactureerd. Gebelt met tele2 dit aangegeven. Het zou gelijk geregelt worden en aangepast. Uitgerekent wat we wel moesten betalen tot eind september, en dit overgemaakt. De rest zou worden gecrediteerd. Ook van tele 2 hier een bevestiging van gehad.. maar dan komt er weer een factuur van tele2 en hoppa de administratie kosten van de televisie. Weer gemailt. Sorry maar wordt verholpen. Dit gaat zo door. Weer gemailt en weer bellen. Mevr we lopen wat achter maar komt goed En ik kreeg eind november een mailtje van Tele2. Ik moest het allemaal rustig afwachten. Het duurd even voordat het in orde was gemaakt.. En op 14-12 2007 kreeg ik een brief van Intrum Justitia of ik het wel heel snel wilde overmaken televisie abb kosten.
Gelijk gebelt. Na lang wachten kreeg ik mevr Hansildaar van Intrum Justitia aan de lijn. Het één en ander uit gelegt. Gezegt dat ik bewijs op mail heb. Mevr Hansildaar gaf mij het email adres en het bewijs verzonden t.a.v Mevr Hansildaar. In het nieuwe jaar nog niets gehoort. Maar weer bellen.Nog één moment. U wordt door geschakkelt naar de eerst volgende medewerker die vrij komt. Na een kwartier wordt je automatisch door geschakkelt naar de antwoord apparaat. Laat u naam en telefoonnummer achter en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebelt. Dat 4 keer gedaan, en nog niet één keer terug gebelt. Ik volgde de optie keuze "heeft u een vraag over u bezwaar" dan kom je zeker terecht bij het antwoord apparaat. Nu de keuze maar betalingsregeling treffen. Nou gelijk iemand aan de lijn. Zij kon mij antwoord geven op mijn vraag. Waarom ik nog niets gehoort had van mijn bezwaar en waarom ik nog niet was terug gebelt. Nou we hebben een achterstand van 4 tot 6 weken. Bij afdeling bezwaar en bij de terug bel actie. Maar ik moest het rustig afwachten.
Heb nu twee maal bezwaar gemailt, maar het advies is hetzelfde als bij tele2 "rustig afwachten" .
Al met al tele 2 weer gemailt dat de factuur nog steeds niet klopt. Vorige week telefoon gehad.. Ik moest het maar uitzoeken met intrum justitia. Nou denk niet dat ik met een factuur die nog niet bij intrum justitia loopt bij intrum justitia moet zijn. Mevr van tele2 is zwaar geeriteerd. Ik denk wie hier zwaar geeritteerd moet zijn ben IK.
Van klanten/debiteuren wordt er verwacht dat je administratie goed doet. Maar anders om maakt het dus niet een drol uit dat je er een zooitje van maakt. Ik moet bewijzen dat ik in mijn recht sta.

Er zullen mensen bij zijn die van Intrum Justitia een brief krijgen en denken.. ooh jee betalen maar.. Intrum Justitia en tele2 hebben hun geld, het maakt niet uit of de klant/debiteur de dupe is. En als je in bezwaar gaat dan moet je het maar afwachten.

Hopend dat ze een keer op de vingers getikt kunnen worden.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Tele2 Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Zo werken de meeste incassobureau's. In het beste geval hoor je niets meer van ze. Enkele uitzonderingen hebben nog wel het fatsoen je te berichten als ze hun dossier sluiten, maar de meesten zullen dat als ongewenste kostenpost beschouwen. Een debiteur is commercieel immers niet interessant voor ze.

Guidovdl
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2008 23:07

Re: Tele2 Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guidovdl »

Wij werden afgelopen zaterdag zeer onaangenaam verrast toen wij een aanmaning van incassobureau Intrum Justitia ontvingen die in opdracht van Tele2 verzonden was. Men gaf ons daarin te kennen dat wij bij Tele2 een betaling ter hoogte van 35,25 euro plus 23 cent rente open hadden staan.

Daarbij werden opgeteld 37 euro incassokosten plus 25 euro registratiekosten.

Nu is het zo dat wij van Tele2 nooit enige rekening, noch enige aanmaning voor dit bedrag hebben ontvangen. Bij navraag bij één van de telefonistes van Tele2 bleek dat de facturen naar een adres gestuurd zijn waar wij al meer dan 5 jaar niet meer wonen en onze telefoonaansluiting dus ook even zo lang niet meer geregistreerd staat. Wij hebben bij onze verhuizing ook ons telefoonnummer en abbonnement laten meeverhuizen. Is het dan zo vreemd om te verwachten dat je telefoondiensten en bijbehorende rekeningen in dat geval ook mee verhuizen? Bovendien had men ons telefoonnummer. Een belletje met de mededeling dat er nog een bedrag open stond, was genoeg geweest.

Hoe dan ook, hoewel ik geïrriteerd was over de versnippering en het gebrek aan communicatie dat er ironisch genoeg uitgerekend op de telecommarkt heerst, had ik op zijn minst verwacht dat Tele2 een klantvriendelijke houding zou aannemen omdat er duidelijk sprake is van een misverstand dat mede te wijten is aan het feit dat tele2 blijkbaar niet met KPN communiceert.

Niet dus.

Tele2 liet mij doodleuk weten dat ik verantwoordelijk ben voor het betalen van hun diensten, zelfs wanneer ik niet eens kon weten dat men blijkbaar een vordering op mij had.

Een voorstel mijnerzijds om het openstaande bedrag te betalen en de opdracht van tele2 aan Intrum Justitia in te trekken werd dan ook resoluut van de hand gewezen. Wat mij betreft is dit reden genoeg om nooit meer zaken te doen met tele2.

Overigens is ook het bedrag dat Intrum Justitia optelt bij de originele factuur discutabel. Mijn juridisch adviseur wist mij te vertellen dat incassokosten in verhouding dienen te staan tot het oorspronkelijk verschuldigde bedrag, waarbij een minimum van 37 euro geldt. Daarbij zouden de registratiekosten inbegrepen moeten zijn. Echter, Intrum Justitia telt de 25 euro registratiekosten op bij dit bedrag, waardoor de incassokosten nu dus twee keer zo hoog zijn dan het oorspronkelijke bedrag.

Ik wil daarom consumenten aanraden met een grote boog om Tele2 heen te lopen, omdat goedkoop bij hen al snel duurkoop blijkt te zijn.

Gelukkig zijn ze in razend tempo hun klantenbestand om zeep aan het helpen door hun klanten tegen zich in het harnas te jagen, getuige de veelheid aan klachten die er over Tele 2 de ronde doen.

rufage
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2008 13:38

Re: Tele2 Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rufage »

Mijn probleem is het volgende.
Per 29-02-2008 ben ik overgestapt van telefonie via Tele2 naar telefonie via Multikabel (nu Ziggo).
Tele2 beweert dat ik nog een contract bij hen heb t/m 31-07-2008 en dat ik tot die datum dus abonnementsgeld moet betalen. Dat kan best zo zijn, maar ik weet dat niet precies en gezien de vele klachten over Tele2 wil ik er graag een bewijs van hebben. Ik hier een aantal keren om gevraagd, meestal telefonisch, maar 2x schriftelijk, waarvan 1x aangetekend.
Ik krijg echter geen reactie, behalve aanmaningen van Intrum Justitia met de nodige extra kosten. Ik heb Intrum een fax gestuurd, maar ze beweren die niet ontvangen te hebben. Ik heb ze daarna nogmaals een fax gestuurd en dezelfde brief aangetekend verstuurd.
Nu wil ik weten wat mijn rechten zijn. Als ik inderdaad nog een contract heb wil ik het abonnementsgeld best betalen, maar ik wil niet opdraaien voor de incassokosten. Ik heb tenslotte meerdere keren gevraagd om een bewijs. Ik vraag me alleen af of Tele2 zo’n bewijs wel kan leveren. Aanmelden gaat via internet, waardoor je nergens een handtekening hoeft te zetten.
Nogmaals, de vordering kan terecht zijn, maar voordat ik betaal wil ik dat zeker weten.

christiaan janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2008 08:37

Re: Tele2 Intrum Justitia

Ongelezen bericht door christiaan janssen »

Ik heb zo'n zelfde ervaring. Krijg opeens een telefoontje van Itrum Justitia dat ik zo'n 75 E moet betalen omdat Tele2 10 Euro niet heeft kunnen innen.
Als ik ze terugbel, hebben zij een adres van mij waar ik al 5 jaar niet meer woon. Bovendien hebben wij alleen een prepaid telefoon van Tele2 en verder niets. Het mobiele nummer dat zij vermelden is niet van ons, ook nooit geweest.
Ik ben nu al twee maanden bezig om een kopie van de rekening en het contract te krijgen, maar dat schijnt erg lastig te zijn.
Uiteraard dreigen zij nu met deurwaarders etc.
Ik heb ze verteld dat ze mij weer lastig mogen vallen als ze alle stukken hebben die aantonen dat ik de bezitter van het contract ben. Zolang dat niet het geval is krijgen ze alle post retour.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Tele2 Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb ze verteld dat ze mij weer lastig mogen vallen als ze alle stukken hebben die aantonen dat ik de bezitter van het contract ben. Zolang dat niet het geval is krijgen ze alle post retour.
Dat is de juiste instelling.

Wie eist bewijst.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Tele2 Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Even wat tips;

_Een deurwaarder moet schriftelijk bewijzen indienen. Consumptieve aankopen die nog openstaan; een verjaring na 2 jaar, dus als jij na 2 jaar niets hebt vernomen over een openstaande nota hoef je ook niet meer te betalen.

_ Intrum Justitia brengt, ten onrechten, soms "registratiekosten"in rekening. Let ook op dat ze niet allerlij overige kosten in rekening brengen, want dat mogen ze niet. Via de incassokosten zijn ALLE kosten gedekt. als ze dat doen, gewoon een e-mail of brief schrijven dat je niet van plan bent dat bedrag te betalen. Als de rest wel terecht is schrijf je er gewoon bij dat je de rest, b.v incassokosten, dan en dan zal voldoen.

_ als je er écht helemaal niet uit komt via de telefoon met Tele2, wat nog al eens voorkomt, dan is er altijd nog een nummer van het hoofdkantoor wat je kan bellen. Als dat niet helpt doe dan zoveel mogenlijk schrijftelijk.

Gesloten