LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terechte incasso?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bjanssen

terechte incasso?

Ongelezen bericht door bjanssen »

In april heb ik via TNT-verhuisservice (op internet) verhuisberichten verstuurd voor mijn moeder. Deze zijn allemaal verwerkt op één na, nl. Meeus verzekering. Daar kwam ik achter toen een incassobureau zich meldde met een rekening + een opslag voor extra kosten.
Op hun verzoek heb ik het uitgeprinte bewijs van TNT (dat ik in april had ontvangen) aan hen gestuurd en heb ik direct de openstaande rekening voldaan (maar niet de extra kosten). Daar neemt Meeus nu geen genoegen mee. Zij zeggen niets van TNT ontvangen te hebben. Ik heb TNT gebeld, die zegt dat de print het enige bewijs is dat zij afgeven.
Zo ontstaat een welles-nietes spelletje tussen TNT en Meeus, waarvan ik de dupe dreig te worden. En krijg ik ook dreigende brieven van het incassobureau. M.i. is mij niets te verwijten, maar kan ik dat ook staande houden?

antonh

Re: terechte incasso?

Ongelezen bericht door antonh »

Wat zou je zelf doen in deze situatie.
Als jij geld zou krijgen van iemand en die verteld ik heb het toch verstuurd per post.
Jij hebt het niet ontvangen en jij eist je geld dan echt wel op.
Dat doet Meeus ook dus nu.
Je kunt het toch ook aan de afschriften zien wat er betaald wordt en wat niet.
Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid hoor.
En er gaat veel mis bij de post hoor.
En jammer voor jou, ik denk dat je geen poot hebt om op te staan en betalen moet.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Anton H had het misschien wat vriendelijker kunnen verwoorden, maar hij heeft wel gelijk. TNT is een partij die jij hebt ingeschakeld, dus jij bent hiervoor verantwoordelijk. Bovendien geldt in Nederland de ontvangsttheorie, wat betekent dat een verklaring pas werking heeft als de ontvanger hem heeft ontvangen. Je zal inderdaad gewoon moeten betalen.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ik heb dit helaas ook zelf mee gemaakt, TNT verhuis service werkt goed voor reclame blaadjes.
Banken en verzekeringen trekken zich weinig aan van tnt. De reden is namelijk simpel banken accepteren gelukkig niet zomaar adres wijzigingen zonder legitimatie en de invul vakjes van tnt zijn te klein voor de meeste polis nummers van verzekeringen. Ik heb later diverse instanties gebeld, 1 eravn wistr mij dit te vertellen dat men van tnt maar een gedeelte van het polisnummer ontving.

De tweede keer heb ik een lijst gemaakt van alle bedrijven waar ik zaken mee doe inclusief telefoon nummers en polis nummers. Vlak voor der verhuizing heb ik die instaties allemaal gebeld.

Meeste ellende zijn energie bedrijven.

Als je de tnt gebruikt krijg je geheid troep van de postklotemloterij, staatsloterij en andere zooi, aangekruist of niet.

Gesloten