@droopy
Een beetje laat, maar zal toch nog even reageren.
Het is Mendoza al eerder gezegd: ben jij zo perfect of denk je dat je dat bent.
Kun je een link geven waar dit gezegd wordt?
Jij veroordeelt de schrijvers op het forum, je leest niet echt wat de mensen schrijven. Denk je soms dat mensen het leuk vinden om in de zorgen te komen?
Heeft niets met goed lezen te maken, het zijn echter wel achteraf gezien misplaatste sarcastische opmerkingen.
voorbeeldje
Geplaatst op 20 Jun 2008 21:37 door incassotransparantie
Goed lezen! Ik heb niet gezegd dat je geen tijd hebt om te solliciteren of om te werken. Geloof me, als je in een situatie terecht komt waarbij je gewoonweg geen rooie cent krijgt uit wat voor uitkering dan ook, je echt wel met andere dingen bezig bent dan solliciteren. Wat denk je van de nodige rechtszaken om je geld te krijgen?
Ik wou hier benadrukken dat het de eigen verantwoordelijkheid is om met andere dingen bezig te zijn dan solliciteren/werken. Snap echt wel dat je je enorm vervelend voelt in zo'n situatie en dat je nergens zin meer in hebt.
Maar kun je mij vertellen bij wie de verantwoordelijkheid ligt of wat voor oplossing voor dit soort dingen bedacht moet worden? Wat bijvoorbeeld de overheid met dit soort mensen moet doen? Moet er een toeslag komen om tijdelijke betaalproblemen op te vangen? Of moeten schuldeisers die in sommige gevallen ook sterk afhankelijk zijn van hun te ontvangen geld maar gewoon afwachten?
Wellicht dat jouw leven perfect is, je hebt waarschijnlijk een goed betaalde baan, wellicht in een branche waar een faillissement niet mogelijk zal zijn, en je bent alleen.
Niet iedereen heeft dit leventje, niet iedereen heeft DE baan, niet iedereen is alleen etc. etc.
Ik ben niet alleen, we zijn niet perfect, maar we hebben beiden geen betalingsproblemen.
Nee Mendoza, als je niets zinnigs kunt inbrengen behalve altijd weer hetzelfde commentaar, wat doe je dan op dit forum?
Ben jij iemand die graag leedvermaak heeft? Die indruk wek je inmiddels wel.
Dit is voor mij zeker geen leedvermaak. Ik heb namelijk in verband met mijn werkzaamheden zeer veel te maken met mensen met betalingsproblemen. Vandaag nog sprak ik een oudere man(zelfstandig ondernemer). Hij vertelde mij huilend dat ie nu echt even niet meer wist wat ie moest in verband met betalingsachterstanden. Veroorzaakt door klanten die hun rekeningen te laat of niet betalen.
En als ik dan een bericht in een ander topic lees van tegenpartij.
Geplaatst op 05 Aug 2008 19:35 door De Tegenpartij
Ach we zijn allemaal wel eens te laat, toen ik terug kwam van vakantie bestond de post voor 90% uit herrinneringen en aanmaningen.
Dan kan ik me daar echt wel kwaad over maken, en dan begin ik fel te reageren. Daarvoor mijn excuses.
Ik geloof echt wel dat hier mensen reageren die er echt niks aan kunnen doen.
Ik probeer alleen mensen ervan bewust te maken dat ze ook eens de verantwoordelijkheid moeten nemen.
Die word op dit forum vaak bij de andere partij gelegd.