LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

IEDEREEN heeft recht op een correcte behandeling!! Niet alleen de mensen die hier klagen.

Lindorff moet eerst eens het gestuurde bewijsmateriaal grondig doornemen voor ze verder gaan met hun procedures. Ook ik heb alle papieren als bewijs opgestuurd dat ik géén schuld heb aan Canal Digitaal. Deze zijn ook alsvast naar die nepdeurwaarder van Lindorff gestuurd ter voorbereiding van het proces waar Lindorff mee dreigt.

Lindorff vermeldt reeds in hun correspondentie "als u veroordeeld bent........." Wie is Lindorff om nu al er van uit te gaan dat ik schuldig ben?????

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Mevr Bosch ik denk er niet aan om met u in contact te treden.
Ik wacht al 9mnd op een dagvaarding waar jullie constant mee dreigen.
Na ruim 20 brieven (10 aangetekend)Tig telefoontjes om onderliggende stukken gevraagd,daar niet op gereageerd wordt .

Heb nog gebeld toen ik die zgn brief van deurwaarder kreeg.
,Zei tegen die meneer aan de telefoon ,ik heb een brief van de deurwaarder gehad en daar staat mijn dossiernummer van Lindorff op dat is vreemd.
Zei die man dat klopt ik heb hem voor me liggen.
Zei ik dat is raar hebben jullie hem zelf geschreven(is ook zo)wordt de hoorn er op gesmeten
En na al die vergeefse telefoontjes en brieven zal het nu opgelost worden,ik dacht het niet.
Als ik nu nog 1 dreigbrief of telefoontje van Lindorff krijg stel ik Lindorff en canaal digitaal in gebreke en stuur een deurwaarder op jullie af.

Het enige wat ik wil is dat ze hun fout toegeven en hun excuus aanbieden(komen ze er nog goedkoop vanaf,het heeft mij al een kapitaal gekost)en wel hier op dit forum,dat iedereen het kan zien
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Weet u mevr Bosch ik zou me kapot schamen als ik voor zo'n hufterig graaibedrijf als Lindorff zou werken.
Als ze nou eens nagaan of de vorderingen terecht zijn ,maar nee ze krijgen gelijk dollartekens in hun ogen.
Halen jongens terecht of niet net zo lang dreigen en lastigvallen tot ze betalen.
Kunnen we het niet innen verkopen we de vordering door aan Intrum Justitia heeft de zelfde graaicultuur.
Als ze alles nagaan zou er hier op dit forum niet zoveel staan(zegt toch wel iets over****)en zou u niet alles hoeven recht te breien.
Maar u werkt voor Lindorff dat zegt genoeg
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Zaterdag 27 december weer bericht gekregen van mijn rechtsbijstand dat het aan Lindorff ligt of zij de zaak voort willen zetten.

Ik moest voor 7 december betaald hebben anders zou het tot een rechtzaak komen. Nou? Waar blijft Lindorff nu met de beloofde rechtzaak? Ik kan niet wachten om Lindorff aan de schandpaal te nagelen en voor schut te zetten in de rechtzaal.

Of krijg ik eerst nog een brief van hun dat ik bij verstek reeds veroordeeld ben? Ook daar trap ik niet in.

Oh wacht.... ik krijg natuurlijk eerst nog een aflossingsregeling aangeboden!

Als je in je recht staat mensen, laat je dan niet afbluffen door Lindorff of welk incassobureau dan ook. Ze dreigen, bedriegen en liegen om je angst aan te jagen. En wat doen de meeste? Betaal maar dan zijn we er vanaf.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

@ Piske.
Ze weten bij Lindorff echt wel wie je bent.
Valt het jou niet op dat bij onterechte vorderingen mevr Bosch zich niet laat horen en je zelf ook niets meer hoort,7 dec moest je toch betaald hebben.

Ze schreef mij aan hier op dit forum,ze geeft zelf toe dat ze al diverse berichten van mij gezien heeft,maar reageren ho maar,want wij hebben gelijk en laten ons niet afbluffen.
Nou werd ze beschuldigd van medeplichtigheid aan afpersing,oplichting.,komt ze ineens op de proppen dat ik contact met haar op moet nemen.
Dus niet,ze weten wie ik ben en dan ga ik echt niet bellen of schrijven,dat doen ze zelf maar.,hun zitten fout.
Op het forum vriendelijk doen,maar ondertussen,maar veel mensen trappen er in,met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn,aangezien ik geen stroop lus hebben ze aan mij een kwaaie.
Hou vol Pilske
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Snepke,

U post hier berichten onder de naam "Snepke". U zult begrijpen dat wij geen vorderingen met het kenmerk "Snepke" in behandeling hebben. Dat zelfde geldt voor "Pilske". Ik ga er vanuit dat uw gegevens (dus uw naam en adres etc.) in ons bestand bekend zijn, echter deze zijn voor mij alleen te vinden met een vorderingnummer of, indien u deze niet bij de hand heeft, met uw naam en/of adresgegevens.

Indien u echt wilt dat uw klacht wordt behandeld, vraag ik u nogmaals om contact met mij op te nemen. Dan pas kan ik beoordelen of de vordering of uw klacht terecht dan wel onterecht is.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Bosch
Lindorff
[email protected]
038-4973979

nb: uiteraard geldt dit bericht ook voor Pilske.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Ze maken mijne water niet lauw Snepke. Laat ze maar een rechtzaak beginnen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

mevr Bosch kijk maar bij onterechte vorderingen,dan vind u het wel.Of Lindorff moet zo veel onterechte vorderingen hebben dat u het niet kan vinden.Ik wacht de dagvaardiging wel af ,daar heb ik nu echt zin in.Dan wordt het zeker opgelost,maar zeker niet ten gunste van Lindorff.Eigen schuld dikke bult
Laatst gewijzigd door snepke op 06 feb 2010 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Beste mevrouw Bosch,

Destijds, toen ik zelf voor een incassobureau werkte, was het heel normaal dat aangeschreven debiteuren een antwoordblad kregen waarbij zij hun verweer konden voeren. Indien ingevuld retour met eventuele bewijzen werden deze dan behandeld door de afdeling dossierbehandeling.

Zij beoordeelde of debiteur terecht was aangeschreven of niet. Dat was een normale procedure. Indien onterecht, en dat moet ik eerlijk toegeven, ging er nooit een excuusbrief naar vermeende debiteur doch werden de bewijzen met de opdrachtgever overlegd.

Vervolgens werd, bij onjuiste aanmaningen, de procedure gestaakt. Dit alles binnen een tijd van ongeveer 3 a 4 maanden.

Het feit dat Lindorff na het verkrijgen van de bewijzen, die uiteraard mijn onschuld aantonen, na ongeveer 1,5 jaar nog steeds proberen om mij een poot uit te draaien maakt mij een beetje als een pitbull.

Het lijkt dat u de enige bent die bij Lindorff werkelijk dossiers doorneemt, maar alleen mits er maar genoeg geklaagt wordt hier.

Ik waardeer uw inzet voor uw werkgever en hoop dat zij deze inzet ook werkelijk op prijs stellen en belonen.

Echter, daar deze pitbull nu zo vals geworden is zet ik mijn tanden in deze zaak en zal niet rusten voor, indien dit mogelijk is en dat hoop ik van harte, Lindorff aan de kaak gesteld wordt voor de waardeloze manier van het behandelen van dossiers van vermeende debiteuren.

Ik hoop van harte dat indien iemand Lindorff als incassobureau wil inschakelen dat zij deze reviews lezen en wel twee maal nadenken alvorens met dit malafide, leugenachtige, dreigende, misbruik makende van deurwaarders logo's bedrijf in zee te gaan. Uiteraard gaat dan ook de opdrachtgeversnaam naar de haaien.

Ik wens u alvast alle succes met het zoeken naar een nieuwe baan mevrouw Bosch want dat lijkt mij het meest verstandige.

Ik zal helaas geen gebruik maken van uw aanbod daar deze zaak reeds zolang loopt en Lindorff nooit bereid was om hier eerder op te reageren ondanks diverse telefoontjes van mijn kant waarbij ik steeds weer vroeg of de bewijzen wel doorgegeven waren aan de opdrachtgever.

Ik zie dan ook een rechtzaak met alle vertrouwen tegemoet, waarna ik een advocaat in de hand zal nemen om schadevergoeding te eisen wegens 1,5 jaar terrorisatie.

Eerder reeds heb ik gezegd dat ALLE vermeende debiteuren (waar of niet waar) recht hebben op een fatsoenlijke behandeling van Lindorff.

Dossiernummer volgens mij u wel bekend

Met vriendelijke groet,
Pilske

(U mag hier antwoord geven indien u wil of nog behoefte hieraan heeft)

Een eventuele schriftelijke antwoord wil ik graag ook naar mijn rechtsbijstand gestuurd hebben. Een openlijke excuus hier en een redelijke vergoeding lijkt mij geen overbodige luxe

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

De reactie is niet al te genuanceerd, en ik vind het al helemaal niet nodig om iemand persoonlijk aan te vallen die alleen maar haar werk doet, en dit naar wat ik links en rechts hoor ook goed doet.

Echter, Snepke en Pilske hebben wel gelijk in het feit dat het er op deze manier wel op lijkt dat problemen pas worden opgelost als op het forum geklaagd wordt. Pilske zegt heel terecht dat IEDERE debiteur recht heeft op een fatsoenlijke behandeling en vooral transparantie, die een incassobureau direct dient te geven, vanaf de eerste brief. Een voorbeeld waarbij dat bijvoorbeeld niet het geval is, is wanneer Lindorff een vordering van T-Mobile aan deurwaarder De Jong overdraagt en De Jong Lindorff/Transfair als eiser vermeldt, zonder te zeggen dat de ‘echte’ schuldeiser T-Mobile is. Dat is vragen om problemen en miscommunicatie.

Een grote categorie zijn de gevallen waarin de debiteuren zelf zijn vergeten dat er een vordering uitstond. Wellicht dat dan de brieven van Lindorff aan duidelijkheid wat te wensen overlaten, maar het kan natuurlijk als debiteur ook geen kwaad zelf even in de telefoon te klimmen, ervan uitgaand dat mevrouw Bosch’s collega’s even behulpzaam zijn als zij. De eerlijkheid gebiedt mij wel te vermelden dat veel debiteuren zich niet afdoende voorbereiden op dit soort gesprekken en/of boos worden en gaan schelden. Dat komt natuurlijk de communicatie niet ten goede. ‘Ik betwist de vordering, want….’ staat beter dan ‘GVD, vervelend incassobureau!’.

Wellicht dat sommige miscommunicaties aan de opdrachtgever te wijten zijn, maar dit is dan een probleem tussen het incassobureau en haar klant, daar staat de debiteur buiten. Ook kan wellicht nog een en ander stroef zijn verlopen door de integratie van Transfair in het Lindorff-concern. Overnames brengen vaak problemen met zich mee (Fortis en ABN AMRO, de sukkels). Echter, daar mogen derden niet de dupe van zijn.

Een ander punt is het kopen van oude vorderingen, iets wat de Nederlandse wet mogelijk heeft gemaakt om securitizatie te bemakkelijken maar waar incassobureau’s op zijn ingesprongen. De vorderingen worden in een groot pakket beneden de nominale waarde verkocht waarna het incassobureau ze gaat innen. Uiteraard zal het niet mogelijk zijn ze allemaal op juistheid te controleren omdat ze oud zijn en omdat het er zo veel zijn. Resultaat is dat mensen lastig worden gevallen met oude onjuiste vorderingen.

Kortom, ik geloof heus dat Lindorff hier serieus probeert problemen en miscommunicaties op te lossen, maar het komt op mij niet zo goed over als dat pas gebeurt als er pas op dit forum wordt geklaagd. Want ik geloof echt dat een aantal verhalen niet uit de lucht komen vallen.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Het is niet mijn bedoeling om mevrouw Bosch persoonlijk aan te vallen.

Ik meende echter dat zij wellicht haar kwaliteiten beter in kan zetten voor een bedrijf die haar wel verdiend.

Wat betreft telefonisch contact met Lindorff. Ik heb diverse keren gebeld en uitgelegd hoe de situatie is en gevraagd of zij de bewijzen wel doorgespeeld hebben naar de opdrachtgever. Dit bevestigende zij.

Echter opdrachtgever wilde niet wijken zeiden ze bij Lindorff. Maar zelfs wanneer opdrachtgever niet wil wijken zal elk incassobureau toch zelf ook wel kunnen beoordelen of een vermeende schuld terecht is of niet. Zeker wanneer alle bewijs geleverd is. Op dat moment zouden ze ook zelf het dossier moeten kunnen sluiten

Maar goed, zowel mijn rechtsbestand als ik hebben reeds herhaaldelijk aangegeven om het tot een proces te laten komen (reeds in juni) maar nee, blijven mij brieven sturen.

Ik meen toch echt dat alle correspondentie altijd via de rechtsbijstand dient te gebeuren. Of vergis ik me? Nu kan ik elke keer weer zelf alles doorsturen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Het is ook mijn bedoeling niet mevr Bosch aan te vallen.
Maar ik heb het wel gehad met Lindorff.
Ze zijn echt onbeschoft aan de telefoon,en als je iets vraagt of zegt dat er iets niet klopt gooien ze de hoorn erop(is mij al 3 keer overkomen)
Dus dat ze nu op dit forum schrijven dat het opgelost wordt,geloof ik daar echt niet in.
IK heb nog nooit geen bewijsstuk of iets dergelijks gezien,tig aangetekende brieven gestuurd gewone brieven ,mailtjes telefoontjes.nooit niets gehoord.
En nu moet ik contact opnemen en dan wordt het opgelost,maak dat de kat maar wijs.
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Ik heb in juni reeds aangegeven om het voor te laten komen. Waarom gebeurd dat dan niet? Omdat ze geen poot hebben om op te staan!

Ze weten heel goed dat alle bewijs geleverd is. Ze blijven echter maar doordrammen en dat ben ik nu echt spuugzat.

Lindorff probeerd met intimiderend haantjesgedrag de buit binnen te halen. Nu het echter hier op het forum ongunstig wordt willen ze eindelijk eens reageren.

Bij het voorbereiden van de (te komen) rechtzaak zou alles reeds bekeken hebben moeten zijn.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Helemaal mee eens Pilske en Snepke. Als een incassobureau inderdaad anderhalf jaar blijft dreigen en aanmanen zonder op inhoudelijke verweren in te gaan kan ik me je standpunt voorstellen. Hoewel natuurlijk de debiteur in mijn ervaring niet altijd even juist reageert (schelden of verkeerd verweer voeren of nou net iets zeggen of schrijven dat in hun nadeel werkt) komt het hoe dan ook niet erg mooi over als een incassobureau dan maar blijft aanmanen en dreigen. Na enige scepsis vooraf zie ik hier wel een serieuze poging van Lindorff in om orde op zaken te stellen, maar dat dat pas via een forum moet in plaats van dat er duidelijk wordt gecommuniceerd, dat is erg jammer. Ik zou persoonlijk hen een laatste kans hebben gegeven maar ik kan het begrijpen als jullie van mening zijn dat die laatste kans al lang geleden gekomen en gegaan is.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Inderdaad die kans hebben ze al lang gehad ,en wel meer dan 1.Ik ben altijd netjes gebleven nooit gescholden of zo,ik ben niet zo,als ze iets tegen mij zeggen klap ik gelijk dicht,weet ik niets meer te zeggen.,en hoe minder dat ik zei hoe onbeschofter werden ze bij Lindorff,ze lachen je gewoon uit.Op papier kan ik beter uit mijn woorden komen,maar daar wordt niet op gereageerd,dit is al bezig vanaf sept 2007

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Wordt vervolgd in 2009 tot ?????? ze eindelijk eens verstandig worden. Gelukkig nieuwjaar alvast voor alle lezers

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Robotesk »

Geachte mensen.

Mijn moeder heeft een incasso gekregen van laser bv. Ze moet 20.000 euro betalen. Onzin natuurlijk. Het is dezelfde incasso als vele andere mensen in dit forum. Ik denk dat het varieert aan wie je het bedrag verschuldigd bent, maar het is allemaal dezelfde maffia volgens mij.

Niemand moet zich verontschuldigen tegenover deze mevrouw Bosch. Ze zijn jullie allemaal aan het mind-fucken. Namelijk: als mevrouw Bosch dit forum heeft gelezen en niet betrokken zou zijn in deze criminaliteit zou ze niet op een dergelijke manier standaard zinnen uitkramen. Bosch is waarschijnlijk al een schuilnaam.

Aan iedereen: aan tros-radar, lees dit forum en de vele andere fora hierover. Dit is een schandaal van zeer grote omvang, waar veel mensen nu al jaren lang over inzitten. Aan de politie, aan de overheid. Is iedereen nou zo laf, maakt niemand nou die stap? Ik vraag iedereen die hier mee te maken heeft: verzamel, stuur Tros een mail. Doe een aangifte. Er zijn waarschijnlijk zoveel mensen die hier last van hebben en zo weinig aangiftes. Dus kom op! Iedereen!

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Robotesk »

Bovendien wantrouw ik de posts van Bor. Of Bor begrijpt niet helemaal wat er aan de hand is. Dit is niet zomaar een incasso bureau, die misschien onjuiste behandelingen heeft en daar wat aan wil doen. Dit is een grootschalig misdrijf, zo slim in elkaar gezet dat mensen aan zichzelf gaan twijfelen, onzeker worden, niet meer weten wat ze moeten geloven etc. Allemaal slimme psychologische spelletjes om niet als serieuze misdaad organisatie te worden beschouwd. Radar: help! Iedereen moet zich hiervoor inzetten, anders gebeurt er niets.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb aangifte gedaan,krijg ik te horen dit is een civiele kwestie kunnen wij niks mee doen ga naar een rechtswinkel.
Dus naar zo,n winkel geweest ,alles laten zien.
Mevr u hebt gelijk maar het gaat om een laag bedrag u kunt beter betalen bent u van dat gezeur af.
Als ze dat tegen iedereen zeggen en ze betalen dan zijn de incassobedrijven zo stinkend rijk.
Het is te gek voor woorden dat je onterechte vorderingen gaat betalen om van het gezeur af te zijn,dat doe ik dus niet!!!
Het is nu gewoon een principekwestie geworden,zomaar betalen voor nop echt niet
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Robotesk
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jan 2009 14:07

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Robotesk »

Bij mijn moeder gaat het zelfs om een bedrag van 20.000 euro. Dat slaat echt helemaal nergens meer op. En nee: het is onmogelijk dat dit echt zou zijn. Dit is geen civiele kwestie meer, er worden zo ontzettend veel mensen bedrogen. En iedereen praat hier maar met elkaar op deze fora en niemand heeft enig idee wat men moet doen. Misschien moeten alle kopieen van de incasso's van de mensen verzameld worden en op die manier gezamelijk naar een instantie gaan?

Gesloten