Ik maak gebruik van wat internetdiensten via Hosting2GO uit Breda,
nou is het zo dat ik vergeten ben voor vier domeinen te betalen, dat kan wel eens gebeuren. Neemt niet weg dat het mijn fout was. Hosting2GO heeft mij wel een betalingsherinnering gestuurd maar dit is in mijn ongewenste postvak gekomen. Dus niet gelezen. Mijn fout wederom.
Vervolgens krijg ik een telefoontje van Ultimoo incasso uit Woerden, met een vreemde automatische stem, dus ik dacht dat het een soort van verkoop was en de hoorn neergelegd. Later een mail ontvangen van Ultimoo incasso waarin gezegd wordt dat ik moet betalen.
ik dus melden dat ik geen dossiernummer heb en of zij de vordering gespecificeerd mij via e-mail kunnen zenden. wat zij doem met de bijbehorende dreigende taal en dat zij coulant zijn.Betreft : Openstaande vordering
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben een vordering op u in behandeling.
Contact met ons opnemen voorkomt hoge kosten!
U kunt ons bellen op telefoonnummer ****-****** onder vermelding van dossiernummer x.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Ultimoo Incasso
Geachte heer, mevrouw,
Na u eerder schriftelijk gesommeerd te hebben de nog openstaande vordering van onze opdrachtgever Hosting2Go te voldoen, is ons gebleken dat u niet tot betaling bent overgegaan. Onderstaand treft u het nieuwe saldo aan van de door u te betalen vordering.
Hoofdsom : € 46,41
Rente : € 0,43
Kosten : € 100,00
Totaal : € 146,84
Zoals eerder aangekondigd zijn de incassokosten inmiddels verhoogd naar € 100. Conform de algemene voorwaarden van cliënte zou dit € 250 moeten zijn, doch doet cliënte u dit aanbod uit coulance.
We zijn nu op het punt gekomen dat onze opdrachtgever verder uitstel onacceptabel vindt en ons geïnstrueerd heeft de redelijke bemiddeling direct stop te zetten.
Dit zal feitelijk voor u betekenen dat er op korte termijn rechtsmaatregelen zullen worden getroffen met alle nadelige gevolgen en extra kosten van dien.
We raden u aan nog uiterlijk deze week voor betaling zorg te dragen dan wel contact met ons op te nemen om de boven beschreven rechtsgang te voorkomen.
Hoogachtend,
Ultimoo
ik krijg nog een drietal mails waarin de andere domeinen worden beschreven.
ik in mijn retour schrift melden dat ik deze graag samengevoegd wil hebben en dat de berekende kosten niet redelijk zijn.
vervolgens krijg ik een mail van een mevrouw S. namens Ultimoo incasso met het volgende:
het klinkt allemaal heel coulant van de opdrachtgever dacht ik zo,Woerden, 23 december 2011
Bankrekeningnummer: x t.n.v. Stichting Derdengelden Ultimoo Incasso B.V. te Woerden
Geachte heer x,
Zoals onderstaand is beschreven zijn er 4 onbetaalde dossier op u in behandeling bij Ultimoo Incasso.
Helaas is het niet mogelijk om de dossiers samen te voegen, daar ieder dossier een ander klantnummer betreft bij Hosting2Go. Echter kunnen wij ons vinden in uw stand punt dat 4 maal incassokosten niet reëel is.
Hierdoor delen wij u mede dat wij bij uitzondering akkoord kunnen gaan met betaling uwerzijds van € 335,25 tegen finale kwijting o.v.v. alle 4 de dossiernummers: x-x-x-x.
Betaling dient binnen 7 dagen na dagtekening te zijn bijgeschreven op onze rekening, ten name van Stichting Derdengelden Ultimoo Incasso B.V. Woerden. Dit akkoord wordt u aangeboden onder uitdrukkelijk voorbehoud van alle rechten zijdens onze cliënte.
Indien wij binnen de gestelde termijn geen betaling van u hebben ontvangen, dan vervalt het
voorstel en acht cliënte zich vrij u in rechte aan te spreken voor het oorspronkelijk gevorderde
bedrag van € 635,25
Er van uitgaande dat u het niet zover zult laten komen.
na wat research op het internet heb ik het volgende voorstel gedaan.
Gezien het feit dat u hier een grove fout begaat zal ik bijvoegend de rekeningen overleggen. Uit deze rekeningen blijkt dat er telkens een bedrag van dertig euro aan externe invorderingskosten is toegevoegd.
Gezien het feit dat uw dossiernaam telkens hosting2go/x is en de door u aangedragen klantnummers bestellingscodes betreft ga ik er vanuit dat er geen sprake kan zijn van verschillende klantnummers.
U kunt het vinden in mijn standpunt dat viermaal incasso kosten niet redelijk is, zoals u aangegeven heeft in het voorgaande bericht. Daarnaast heb ik aangegeven dat incassokosten zelf te hoog zijn. Waar u geen antwoord op geeft. Ik ga dan ook niet akkoord met het door u voorgestelde bedrag van maar liefst € 335,25 euro.
Ik ga het volgende ondernemen.
Ik betaal het volgende aan Hosting2GO op bankrekeningnummer x ten name van Hosting2GO te Breda
Hierna te noemen hoofdsom:
€ 24,00 onder vermelding van: x
€ 18,00 onder vermelding van: x
€ 9,00 onder vermelding van: x
€ 24,00 onder vermelding van: x
Ik betaal het volgende aan Ultimoo incasso op bankrekeningnummer x ten name van stichting derden gelden Ultimoo incasso bv
Hierna te noemen incasso kosten:
€ 37,00 onder vermelding van: x-x-x-x
(De incassokosten zijn volgens het rapport voorwerk II, de hoofdsom is volgens de door Hosting2GO opgestelde facturatie.)
Vervolgens ga ik de Nederlandse Vereniging Incasso-ondernemingen aanschrijven met het verzoek uw keurmerk te herzien, dit omdat de incassokosten buitensporig hoog zijn, uw manier van benaderen onzorgvuldig is, en u geen openheid van zaken wenst te geven.
Daarnaast ga ik mijn belevingen opstellen en middels het forum van radar openbaar stellen voor anderen.
Mocht u wens contact te hebben kan dat uitsluitend op gepaste en een nette manier via e-mail, dit houd in dat ik geen dreigende taal wens te ontvangen. Mocht er toch dreigende taal gebruikt worden zal ik hiervan melding/aangifte doen bij diverse instanties.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd sluit ik.
Hoogachtend,
nu mijn vragen:
Is het laatste een goed voorstel?
Zijn mijn toezeggingen van te ondernemen acties goed?
Wat zijn andere ervaringen met Ultimoo (ik heb wel wat gelezen maar niet veel kunnen vinden)
Heeft iemand nog ideeën wat ik nog verder kan doen?
groeten,
Gebruiker T