LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ultimoo incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Frans S

Ultimoo incasso

Ongelezen bericht door Frans S »

mijn vriendin kreeg via de post een kaart van een ultimoo incasso met daarop aan de ene kant een rondje met een telefoon erin daarnaast een rondje met een afbeelding van een lamp erin onder de ene staat BEL ONS en onder de andere SAMEN LOSSEN WE HET OP.
aan de andere kant staat de tekst U HEEFT VAN ONS EEN BERICHT ONTVANGEN WAAR WIJ GEEN REACTIE OP HEBBEN GEHAD

dan staat er BEL ONS DAN LOSSEN WE HET SAMEN OP
daaronder een tel nummer

vreemd dat ze een kaart sturen zonder envelop op formaat van een half A4'tje

Wij kennen ULTIMOO incasso helemaal niet laat staan ooit iets van hun ontvangen hebben
en wij weten niet eens waar het over moet gaan.

na telefonisch contact gehad te hebben met fraude helpdesk zijn we erachter gekomen dat er al meer klachten over hun zijn.

berndv

Re: Ultimoo incasso

Ongelezen bericht door berndv »

Frans S schreef:na telefonisch contact gehad te hebben met fraude helpdesk zijn we erachter gekomen dat er al meer klachten over hun zijn.
ik ken ook weinig mensen die blij zijn met een brief van een incassobureau. U zult ook weinig tevreden klanten vinden. Als ik een beetje zoek op internet zie ik dat ze in ieder geval werken voor fit4free (welke niet al te best bekend staat omtrent hun voorwaarden).

U zou ze ook kunnen bellen en vragen om wat voor vordering het gaat, het is een incassocowboy, maar dat wil niet zeggen dat er nergens een schuld is. De kop in het zand steken is in ieder geval vaak niet de beste manier, want dan krijgt u te maken met moneyman en diens collega's.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou aanvullen - ALS u belt, zorg dan dat u dit gesprek opneemt.
Dit mag - als u het niet openbaar maakt - en als u het vooraf kenbaar maakt, mag het (als ik de wet goed begrijp) zelfs gebruikt worden als bewijs.

Het grote nadeel van telefonisch contact met diverse incassocowboys is dat bewijs van toezeggingen, afspraken of zelfs bedreigingen niet hard te maken is als er geen opname beschikbaar is.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Guardian72 schreef:Dit mag - als u het niet openbaar maakt - en als u het vooraf kenbaar maakt, mag het (als ik de wet goed begrijp) zelfs gebruikt worden als bewijs.
Het hoeft zelfs niet eens aangekondigd te worden om als bewijs toegelaten te worden in de rechtbank. Binnen de civiele rechtspraak is het aan de rechter om bewijs wel of niet toe te staan. En daar het vrij is om eigen gesprekken op te nemen, geldt ook voor deze gesprekken dat de rechter bepaald of het wel of niet gebruikt mag worden. Let wel op dat je dus zelf deelnemer bent van het gesprek, anders valt het onder afluisteren, en dat mag weer niet.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Ik vind de in openingspost genoemde kaart maar vreemd; lijkt wel fake.
Je kunt die kaart scannen, er een screenprint van maken en deze opslaan.
Daarna ultimoo opbellen op het telnr op ultimoo.nl, zeggen dat je een vreemde kaart hebt ontvangen en vragen of je die meteen naar degene, die je aan de lijn hebt, kunt mailen voor bevestiging, dat die idd van hen afkomstig is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dergelijke kaarten zijn heel gebruikelijk. Daar waren gewone brieven weggegooid worden, trekken deze kaarten aandacht. Zo blijkt ook uit dit topic.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Mijn eerste indruk was dat TS het vooral vervelend vindt dat de postbode nu weet dat er problemen zijn met een incasso bureau. Ook al vertelt die het niet verder, dit soort dingen hou je liever binnenshuis.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:Mijn eerste indruk was dat TS het vooral vervelend vindt dat de postbode nu weet dat er problemen zijn met een incasso bureau. Ook al vertelt die het niet verder, dit soort dingen hou je liever binnenshuis.
Mooi. Nog een extra prikkel om snel te betalen.

Gesloten