LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Arkel gerechtsdeurwaarders & incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Julie4444

Re: Van Arkel gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door Julie4444 »

john18 schreef:
Julie4444 schreef:
john18 schreef:Als ts een aangetekende brief heeft gekregen na zijn betaling met hoeveel hij nog moest betalen dan heeft hij het zelf fout gedaan.
En dit slaat overigens helemaal nergens op.

Wat TS zelf fout gedaan heeft is:
1. 3 maanden geen zorgpremie betalen.
2. Alle aanmaningen van de zorgverzekeraar negeren.
3. Alle aanmaningen van de deurwaarder negeren.
4. Terecht veroordeeld worden door de rechter.
5. Exploot negeren.
6. Na het vonnis weigeren de deurwaarder te betalen.
7. Niets meer van zich laten horen terwijl hij wist dat hij veroordeeld was tot het betalen aan de deurwaarder.

Wat heeft de deurwaarder volgens jou fout gedaan?
1 tot en met 4 doen er niet toe. Als iemand de regels overtreed betekent niet dat alles daarna zonder regels mag worden aangedaan.
5 welke exploot doel jij op, van de dagvaarding of een andere?
6 hij heeft aan de zorgverlener betaalt vervolgens hebben ze dat naar de deurwaarder overgemaakt. Met een omweg is het toch bij de deurwaarder terecht gekomen.
7 Fout de deurwaarder heeft volgens ts niks meer laten horen. Dus ts kan er vanuit gaan dat het is afgewikkeld mits hij de vonnis heeft betaald.

De wet vereist betekening (en vaak ook bevel) zoals moneyman aangeeft. Ik denk dat er geen brief is gestuurd aangetekend of anders om hem te wijzen op een nog openstaande factuur na betaling. Zoals ts aangeeft Sinds november 2014 heb ik niks vernomen van Van Arkel
Ik kan uit zijn topic niet herleiden dat dat zo is. Anderen blijkbaar wel. Als ts zegt Sinds november 2014 heb ik niks vernomen van Van Arkel.
Ik ga uit van een TS die "principieel" (maar ten onrechte!) weigert te betalen, die aan de verkeerde partij betaalt, die niet communiceert, die niet betaalt, die toegezonden stukken niet zegt te ontvangen (iets wat ik de hele dag hoor)... en die dan hoog van de toren blaast met niet-bestasnde rechten. Dan weet ik met mijn 20 jaarvervaring meer dan genoeg, zeker als ik het hele verhaal lees.
Dat is nu juist wat in dit proces niet thuis hoort. Deurwaarders gaan niet meer kijken naar eventuele mogelijke fouten uit een proces. Die nemen uit ervaring aan dat de schuldenaar liegt of probeert te misleiden en zodoende over 1 kam worden geschoren. Dat is nou juist de tegenovergestelde wat een deurwaarder mag doen. Zolang ts niet eerlijk is of dingen verzwijgt dan kan er geen goede conclusies worden genomen en dat is in zijn eigen nadeel. Hij loopt dan zelf tegen de lamp. Is hij wel eerlijk dan wordt hij nu aangepakt terwijl er een foutje is geweest in het proces na vonnis en betaling. Een goed proces moet door deurwaarders worden gewaarborgd.

Uit ervaring is geen goed proces! Ervaring zal je ook geleerd hebben dat iedereen fouten maakt, ook een deurwaarder. :wink:
Och John, houd uw onzin astublieft voor u. Je roept dat wat TS deed niet relevant is. Natuurlijk speelt dat allemaal mee. TS speelt onschuldig terwijl hij juist kans na kans heeft genegeerd. Dat bewuste gedrag door een volwassene valt toch echt onder de eigen verantwoordelijkheid en dus is het zijn eigen schuld.

Moneyman heeft gelijk en heeft dit meermaals toegelicht en uitgelegd.
John18 schreef:5 welke exploot doel jij op, van de dagvaarding of een andere?
Wat dacht je zelf? TS heeft een dagvaarding gehad en een vonnis betekend gehad. TS zit natuurlijk keihard fout en wist hier van. Of stond hij te slapen toen de deurwaarder voor zijn neus stond?
John18 schreef:6 hij heeft aan de zorgverlener betaalt vervolgens hebben ze dat naar de deurwaarder overgemaakt. Met een omweg is het toch bij de deurwaarder terecht gekomen.
En hier zit TS fout: dat is een feit.
John18 schreef:7 Fout de deurwaarder heeft volgens ts niks meer laten horen. Dus ts kan er vanuit gaan dat het is afgewikkeld mits hij de vonnis heeft betaald.
Maar dat is het nou juist. TS heeft het vonnis helemaal niet opgevolgd! Heb jij dit topic wel gelezen?

De deurwaarder heeft netjes het vonnis betekend en het was de verantwoordelijkheid van TS om dat vonnis op te volgen. In dat vonnis stond een hoger bedrag dan wat TS heeft betaald en TS heeft dit expres aan de verkeerde betaald. TS wist dit dus en had geen enkele reden om aan te nemen dat "het goed" was, want hij wist dat hij het vonnis niet opvolgde en maar een deel van de kosten betaalde. TS is geen kind van 4, maar een volwassene en weigerde expres en met voorbedachte rade dit vonnis niet op te volgen.

Het is niet de verantwoordelijkheid van de deurwaarder om 10.000 brieven te sturen nadat iemand alle voorgaande brieven heeft genegeerd. Dat is onzinnig en dus de fout van TS en niet de fout van de deurwaarder.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:Dat is nu juist wat in dit proces niet thuis hoort. Deurwaarders gaan niet meer kijken naar eventuele mogelijke fouten uit een proces. Die nemen uit ervaring aan dat de schuldenaar liegt of probeert te misleiden en zodoende over 1 kam worden geschoren. Dat is nou juist de tegenovergestelde wat een deurwaarder mag doen. Zolang ts niet eerlijk is of dingen verzwijgt dan kan er geen goede conclusies worden genomen en dat is in zijn eigen nadeel. Hij loopt dan zelf tegen de lamp. Is hij wel eerlijk dan wordt hij nu aangepakt terwijl er een foutje is geweest in het proces na vonnis en betaling. Een goed proces moet door deurwaarders worden gewaarborgd.

Uit ervaring is geen goed proces! Ervaring zal je ook geleerd hebben dat iedereen fouten maakt, ook een deurwaarder. :wink:
Als je bovenstaande inschatting juist zou zijn, zou de tuchtrechter het érg druk hebben. Uit het feit dat dat niet het geval is, kan je al concluderen dat je inschatting dus niet klopt. Uiteraard kijken deurwaarders ook naar hun eigen proces. Bovendien begrijp je mijn punt niet. Als ik de betreffende deurwaarder zou zijn, zou ik op de puntkomma nauwkeurig controleren wat er gebeurt is en of er fouten zijn gemaakt. Maar ik ben die deurwaarder niet, dus ik moet het doen met hetgeen ik hier (en in de verwijderde thread) lees. En dán maak ik uiteraard wel gewoon een inschatting - en die komt niet uit de lucht vallen.

Uit het hier gepresenteerde feitencomplex is op meerdere manieren heel goed op te maken dat het vonnis is betekend. Maar goed, ik begin in herhaling te vallen.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

@moneyman even voor mij om duidelijk te maken.

Je krijgt een vonnis. Ik betaal aan de deurwaarder ongeveer 70% van de vonnis. Daarna hoor ik niks van hun. Ik vergeet eigenlijk om de rest te betalen. Reden kan van alles zijn b.v. Geen geld.
Ineens zonder mijn weten krijg ik loonbeslag. Mag dat? Ik zou zelf zeggen dat ze toch eerst eens langskomen om of poolshoogte te nemen of aankondigen dat ze beslag gaan leggen op goederen of mijn inkomen. Zo heb ik het begrepen bij deurwaardersveiling.

Julie4444

john18 schreef:@moneyman even voor mij om duidelijk te maken.

Je krijgt een vonnis. Ik betaal aan de deurwaarder ongeveer 70% van de vonnis. Daarna hoor ik niks van hun. Ik vergeet eigenlijk om de rest te betalen. Reden kan van alles zijn b.v. Geen geld.
Ineens zonder mijn weten krijg ik loonbeslag. Mag dat? Ik zou zelf zeggen dat ze toch eerst eens langskomen om of poolshoogte te nemen of aankondigen dat ze beslag gaan leggen op goederen of mijn inkomen. Zo heb ik het begrepen bij deurwaardersveiling.
Ja dat mag en is volledig terecht. Dat is het punt van een vonnis: wanneer iemand het zo lang nog steeds vertikt kun je het komen halen.

De deurwaarder heeft voorafgaande aan dat vonnis al 1000 miljard keer initiatief getoond. Als jij na een veroordeling het nog steeds vertikt te betalen is dat jouw probleem en is dat beslag volledig terecht. Schuldenaren zijn zelf verantwoordelijk voor het betalen van hun schulden en na veroordeling is de betutteling eindelijk afgelopen. Dat heet volwassen zijn in de echte wereld.

Waarom lijk jij te vinden dat een deurwaarder ook na zo lang moet blijven smeken om betaling? Beslaglegging in zo'n situatie is volledig terecht en ook keihard nodig om zo'n lakse en onverantwoordelijke wanbetaler eindelijk eens die rekening te laten betalen.

Moneyman

Het vonnis verjaart pas na 20 jaar. Al die tijd kan zonder verdere waarschuwing beslag gelegd worden. Uitgangspunt is dat de schuldenaar primair verantwoordelijk is en blijft voor betaling.

Loonbeslag is ovetigens vrijwel altijd de eerste stap, beslag op roerende zaken komt pas daarna aan de orde.

john18

Oke dus na vonnis mag zonder waarschuwing loonbeslag gelegd worden al heb je een deel betaalt. Er wordt dus zonder waarschuwing of bekendmaking actie ondernomen na vonnis en gedeeltelijke betaling. Klopt?

Julie4444

john18 schreef:Oke dus na vonnis mag zonder waarschuwing loonbeslag gelegd worden al heb je een deel betaalt.
Dat klopt, maar je moet je wel beseffen dat er voor de dagvaarding al is gewaarschuwd over de consequenties (hogere kosten, beslaglegging). Na het vonnis hoeft er dus niet nogmaals gewaarschuwd te worden. Dat gebeurt vooraf.
john18 schreef:Er wordt dus zonder waarschuwing of bekendmaking actie ondernomen na vonnis en gedeeltelijke betaling. Klopt?
Nee. Het is al bekend gemaakt voor het vonnis. Na het vonnis hoeft dit neit herhaald te worden.

Een deurwaarder mag beslagleggen tot de gehele som betaald is. Dit is namelijk het dwangmiddel dat bestaat om iemand te laten betalen wanneer zij dit weigeren. Dat bedrag is inclusief de extra kosten die door de wanbetaler veroorzaakt worden, zoals dus kosten voor het beslag.

john18

Ik kom toch overal tegen dat pas na de vonnis een bekendmaking moet komen dat er beslag gelegd word. Wij weten dus niet of ts die wel of niet heeft gehad. Hier een quote van https://www.das.nl/juridische-informati ... f-goederen
Stelt de rechter je in het ongelijk en veroordeelt de rechter je in het vonnis om het openstaande bedrag te betalen? Dan kan de schuldeiser met het vonnis van de rechter naar een deurwaarder gaan en hem vragen beslag te leggen. De deurwaarder is namelijk degene die het vonnis uitvoert. De deurwaarder komt dan met een brief waarin staat dat er beslag wordt gelegd.
Klopt toch moneyman?
Aangezien ts onmiddellijk de openstaande bedrag heeft betaalt zal hij geen brief hebben gehad met beslaglegging. Misschien wel maar zoals ik ts hoor dus niet. Die brief is dus wel van belang en daar doel ik op. Dus Ik kan nu niet met zekerheid zeggen of er een fout is gemaakt. {kan goed dat ts die wel heeft gehad maar verzaakt omdat hier te melden, Dan is het wel terecht}

john18

Moneyman schreef:

Het vonnis verjaart pas na 20 jaar. Al die tijd kan zonder verdere waarschuwing beslag gelegd worden. Uitgangspunt is dat de schuldenaar primair verantwoordelijk is en blijft voor betaling.

Loonbeslag is ovetigens vrijwel altijd de eerste stap, beslag op roerende zaken komt pas daarna aan de orde.
Dat was niet de vraag. De vraag luid mag dat?

Ik kom dit overal tegen
Maar zelfs na een positieve uitspraak van de rechtbank moet de deurwaarder eerst een zogenaamd exploot betekenen
Aangezien ts meteen een gedeelte heeft betaald, hebben ze dat misschien niet gedaan.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

john18 schreef:Aangezien ts onmiddellijk de openstaande bedrag heeft betaalt zal hij geen brief hebben gehad met beslaglegging. Misschien wel maar zoals ik ts hoor dus niet. Die brief is dus wel van belang en daar doel ik op. Dus Ik kan nu niet met zekerheid zeggen of er een fout is gemaakt. {kan goed dat ts die wel heeft gehad maar verzaakt omdat hier te melden, Dan is het wel terecht}
Hoe logisch is het om te denken dat TS opeens besluit om na de rechtszaak alsnog de oorspronkelijke hoofdsom over te maken aan de zorgverzekeraar zonder daar enige aanleiding toe te hebben?

TS heeft 2 topics geopend welke inhoudelijk niet identiek zijn. Het is duidelijk dat hij het verhaal in zijn voordeel probeert te schetsen, maar hij heeft hier en daar toch wat steken laten vallen.

Moneyman

john18 schreef:
Moneyman schreef:

Dat was niet de vraag. De vraag luid mag dat?
Die vraag heb ik juist beantwoord, zie de tweede zin van mijn antwoord. Een beslaglegging hoef je, als het vonnis eenmaal is betekend, niet meer aan te kondigen. Zelfs niet als er bijvoorbeeld 15 jaar verstreken zou zijn zonder contact.

Dat het vonnis betekend moet worden en waarom ik er vanuit ga dat dat ook gebeurd is, heb ik inmiddels meermalen toegelicht.

Onderstaande citaat is dus op dat punt onjuist. Er wordt eerst gedagvaard, dan wordt het vonnis betekend, waarbij vrijwel altijd ook gelijk bevel wordt gedaan, en dán is de weg 20 jaar lang vrij voor beslag.
Julie4444 schreef:
john18 schreef:Oke dus na vonnis mag zonder waarschuwing loonbeslag gelegd worden al heb je een deel betaalt.
Dat klopt, maar je moet je wel beseffen dat er voor de dagvaarding al is gewaarschuwd over de consequenties (hogere kosten, beslaglegging). Na het vonnis hoeft er dus niet nogmaals gewaarschuwd te worden. Dat gebeurt vooraf.
john18 schreef:Er wordt dus zonder waarschuwing of bekendmaking actie ondernomen na vonnis en gedeeltelijke betaling. Klopt?
Nee. Het is al bekend gemaakt voor het vonnis. Na het vonnis hoeft dit neit herhaald te worden.

john18

Dat het vonnis betekend moet worden en waarom ik er vanuit ga dat dat ook gebeurd is, heb ik inmiddels meermalen toegelicht.
En dat heeft ts niet gemeld. Als dat in 1 keer gebeurd met de uitspraak dan begrijp ik het. Maar zoals het uitgelegd word op de site{wat vaak anders kan zijn dan hoe het zit} word dat apart gedaan. Daarom blijf ik met de vraag is het bij ts bekent dat er beslag werdt gelegd {Is het betekend}.
Jij gaat daar vanuit, ik niet. Daarom vind ik het vaak lastig bij topics dat niet alles wordt gemeld en dergelijke. Als die antwoorden open blijven kan ik niet de conclusie trekken van terecht of onterecht {Het blijft wel leerzaam}. Nu in dit geval zal het hoofd waarschijnlijk terecht zijn. Bij veel topics gaat er bij mij niet om dat het wel of niet terecht of gelijk maar om de manier waarop en uitleg en open vragen. Dan kun je van een topic weinig leren van anderen. En daar is deze forum ook voor :wink: .

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

john18 schreef:
En dat heeft ts niet gemeld. Als dat in 1 keer gebeurd met de uitspraak dan begrijp ik het. Maar zoals het uitgelegd word op de site{wat vaak anders kan zijn dan hoe het zit} word dat apart gedaan. Daarom blijf ik met de vraag is het bij ts bekent dat er beslag werdt gelegd {Is het betekend}.
Jij gaat daar vanuit, ik niet. Daarom vind ik het vaak lastig bij topics dat niet alles wordt gemeld en dergelijke. Als die antwoorden open blijven kan ik niet de conclusie trekken van terecht of onterecht {Het blijft wel leerzaam}. Nu in dit geval zal het hoofd waarschijnlijk terecht zijn. Bij veel topics gaat er bij mij niet om dat het wel of niet terecht of gelijk maar om de manier waarop en uitleg en open vragen. Dan kun je van een topic weinig leren van anderen. En daar is deze forum ook voor :wink: .
Mijns inziens heeft TS dit bewust nagelaten te vermelden. TS herinnert zich vaag iets van een rechtszaak, daaruit concludeer ik dat TS niet op de zitting is geweest. TS heeft mijn aannames (zie eerdere post) ook niet weerlegd, ondanks dat hij online is geweest en nog heeft gepost. Mijns inziens omdat er niks te weerleggen valt. In plaats daarvan concentreert hij zich op het wel of niet terecht zijn van de kosten voortvloeiend uit het loonbeslag.

Mijns inziens is de enige manier waarop TS inhoudelijk nog het een en ander weet (en dat blijkt wel uit het verhaal van TS) dat het vonnis aan TS is betekend.

Daarnaast (maar dit is wellicht een zwak argument, dat geef ik toe) geeft TS aan dat hij een nieuw exploot heeft ontvangen. Waarom zou TS spreken van een "nieuw" exploot als hij er überhaupt geen heeft gehad?

john18

Student90 schreef:
john18 schreef:
Mijns inziens heeft TS dit bewust nagelaten te vermelden. TS herinnert zich vaag iets van een rechtszaak, daaruit concludeer ik dat TS niet op de zitting is geweest. TS heeft mijn aannames (zie eerdere post) ook niet weerlegd, ondanks dat hij online is geweest en nog heeft gepost. Mijns inziens omdat er niks te weerleggen valt. In plaats daarvan concentreert hij zich op het wel of niet terecht zijn van de kosten voortvloeiend uit het loonbeslag.

Mijns inziens is de enige manier waarop TS inhoudelijk nog het een en ander weet (en dat blijkt wel uit het verhaal van TS) dat het vonnis aan TS is betekend.

Daarnaast (maar dit is wellicht een zwak argument, dat geef ik toe) geeft TS aan dat hij een nieuw exploot heeft ontvangen. Waarom zou TS spreken van een "nieuw" exploot als hij er überhaupt geen heeft gehad?
Ik ben terug gaan lezen en kom berichten tegen die ik niet heb gelezen :shock:. Hij vermijd inderdaad bijna alle open vragen en gaat alleen bij hem om de berekening. Daaruit kan ik nog niet concluderen of er fouten zijn maar lijkt erop dat het hem bekend was. Jammer Had graag willen weten of hij op de hoogte was! Maar ja laat hem maar over de berekeningen zitten. Als het niet klopt kan hij daar wat mee. Dat boeit me niet. Eigenschuld dan. :evil:

john18

breien schreef:SlachtOffer wil gewoon zijn gelijk krijgen en de 839,- euro terug, die hij vooral volgens zichzelf te veel heeft betaald.
Laat hem toch in de waan en als hij Van Arkel daarvoor zelf ter verantwoording gaat roepen dan komt hij ooit eens van de koude kermis thuis.
Dat boeit me ook niet maar was wel benieuwd naar de proces. Nooit meegemaakt maar wil wel weten hoe het zit. Maar meer interessant vind ik de regels wat behoorlijk zijn en of die nageleefd worden.

Slacht0ffer

Ongelezen bericht door Slacht0ffer »

Ik heb mezelf niet hoog zitten, maar jullie heb ik zo laag zitten, dat ik niet reageer. Het boeit me ook niks wat jullie te melden hebben. Ik lees jullie berichten niet, scan ze af en toe.

Ik heb mijn topic geopend om mensen erop te wijzen waartoe incassobureau's in staat zijn. Door mijn verhaal te lezen kunnen mensen in de toekomst scherper zijn, dat is mijn doel.

Ik ben niet zo van de discussies. En ik ga al helemaal niet in discussie met tien mensen tegelijkertijd die allen het wiel uitgevonden denken te hebben. Mensen die ECHT moeite doen om hun mening op anderen te drukken. Mensen die net als Van Arkel veel woorden gebruiken, maar weinig overbrengen.

Als na mijn topic normale vragen waren gesteld had ik alles beantwoord. Ik ben open en eerlijk, heb niks te verbergen. Maar toen ik meteen werd afgekaffert was mij wel duidelijk wat voor spek ik in de kuip heb.

Voor de neutrale bezoeker, let op volgende punten:

Ze berekenen rente over bedragen welke reeds voldaan zijn
Ze brengen kosten in rekening voor brieven die u niet ontvangt(bewaar daarom alle brieven)
Ze sjoemelen met cijfers, en tellen incassokosten op bij de hoofdsom.
Ze zijn zeer slecht bereikbaar
Ze zijn totaal niet professioneel, in elke som kan een rekenfout gemaakt worden.

Let hier goed op. En laat u niet verdoezelen door de dure woorden. Zoek op google naar andere vehalen en tips. Klopt er iets, neem dan meteen contact met ze op, vaak willen ze meteen in het slot schieten.

Moneyman

Slacht0ffer schreef:Ik heb mezelf niet hoog zitten, maar jullie heb ik zo laag zitten, dat ik niet reageer. Het boeit me ook niks wat jullie te melden hebben. Ik lees jullie berichten niet, scan ze af en toe.

Ik heb mijn topic geopend om mensen erop te wijzen waartoe incassobureau's in staat zijn. Door mijn verhaal te lezen kunnen mensen in de toekomst scherper zijn, dat is mijn doel.

Ik ben niet zo van de discussies. En ik ga al helemaal niet in discussie met tien mensen tegelijkertijd die allen het wiel uitgevonden denken te hebben. Mensen die ECHT moeite doen om hun mening op anderen te drukken. Mensen die net als Van Arkel veel woorden gebruiken, maar weinig overbrengen.

Als na mijn topic normale vragen waren gesteld had ik alles beantwoord. Ik ben open en eerlijk, heb niks te verbergen. Maar toen ik meteen werd afgekaffert was mij wel duidelijk wat voor spek ik in de kuip heb.

Voor de neutrale bezoeker, let op volgende punten:

Ze berekenen rente over bedragen welke reeds voldaan zijn
Ze brengen kosten in rekening voor brieven die u niet ontvangt(bewaar daarom alle brieven)
Ze sjoemelen met cijfers, en tellen incassokosten op bij de hoofdsom.
Ze zijn zeer slecht bereikbaar
Ze zijn totaal niet professioneel, in elke som kan een rekenfout gemaakt worden.

Let hier goed op. En laat u niet verdoezelen door de dure woorden. Zoek op google naar andere vehalen en tips. Klopt er iets, neem dan meteen contact met ze op, vaak willen ze meteen in het slot schieten.
Misschien heb je de berichten wel gelezen, maar begrepen heb je ze duidelijk niet. In je opgesomde punten is keihard zichtbaar dat je niet snapt hoe het werkt.

Bovendien wíl je het niet snappen. Dat maak je zeer duidelijk. Nogmaals: succes in je strijd. En o ja: kom eens uit die slachtofferrol... :roll:

john18

Toch heeft ts gelijk als het waar is. Ongeacht dat de incasso zijn eigen schuld is. De berekeningen van een deurwaarder moet wel kloppen! Als ts het juist heeft is het wel schandalig. Of het moedwillig is betwijfel ik. Of het in de straatje van de deurwaarder valt is wel toevallig. Maar bij 1 schuldenaar waar het bij is gebeurd betekent niet dat het bij alle schuldenaars gebeurd.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Slacht0ffer schreef:Ik heb mezelf niet hoog zitten
Dan zijn we het helemaal eens!

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

john18 schreef:Toch heeft ts gelijk als het waar is. Ongeacht dat de incasso zijn eigen schuld is. De berekeningen van een deurwaarder moet wel kloppen! Als ts het juist heeft is het wel schandalig. Of het moedwillig is betwijfel ik. Of het in de straatje van de deurwaarder valt is wel toevallig. Maar bij 1 schuldenaar waar het bij is gebeurd betekent niet dat het bij alle schuldenaars gebeurd.
John, je draait nu al een tijdje mee op dit forum. Wat een TS schrijft is altijd zijn kant van het verhaal. Wat de andere kant is, daar moeten we naar raden. Soms blijkt uit een verhaal dat iemand redelijk is of lijkt te zijn en soms dat het gaat om iemand die onredelijk is en het zo wil draaien dat hij/zij altijd gelijk krijgt. In dit geval lijkt het me vrij duidelijk hoe de TS erin staat. TS heeft heel veel kansen gehad om te betalen, doet dat niet en betaalt na de rechtzaak het oorspronkelijke bedrag aan de verkeerde, uit 'principiële overwegingen'. Ja, dan moet je achteraf niet miepen.

Gesloten