LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sabrina81
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2012 14:52

Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Sabrina81 »

Ik krijg vanmorgen een brief van de deurwaarder Van den Bergh & Partners in de bus waarop staat dat ik Webcasso B.V. (eisende partij: Direct Pay Services B.V.) 97,36 schuldig ben. De rekening zelf zou 49,78 euro zijn en get restant incasso kosten, rente?! e.d.

Ik heb webcasso gebeld en gevraagd wat dit was. Het komt af van een bedrijf genaamt pleinshoppen.nl. Daar is iets besteld op mijn naam en geboorte datum, maar met een ander email adres wat ik niet ken. Pleinshoppen.nl heb ik daarna gebeld en leek er totaal niks vanaf te weten. Er stond niks open en mijn naam was niet eens bekend.

Vervolgens ben ik naar de politie gegaan om aangifte te doen omdat, dit gewoon niet van mij is! De politie heb samen met mij deze bedrijven gegoogled en er bleek ook inderdaad dat er het een en ander bekend was bij Tros Radar maar, met andere bedrijven erbij. De politie gaat dit onderzoeken.

Het is toch belachelijk dat deze praktijken nog voor kunnen komen en dat sommige mensen dit nog betalen ook omdat, zij schrikken. Ga na waarvoor je moet betalen VOOR je betaald!

Ik vind het ook erg raar dat Tros Radar hier nou niks mee doet! Zo te zien worden er veel mensen op deze manier opgelicht.

ChillyAq
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2012 22:06

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door ChillyAq »

Bij mij precies hetzelfde!! Maar dan met een hoofdsom van 116 euro, binnen acht dagen te betalen, anders deurwaarder. Het vervelende is dat ik zelf in Engeland woon en mijn moeders adres mijn postadres is. Mijn moeder is zich vanochtend kapot geschrokken natuurlijk en vertelde dat er nooit een vorige brief, noch betalingsherinnering is gekomen!

Er schijnen meerdere bedrijven onder deze namen te schuilen, het is een GROTE OPLICHTERSPRAKTIJK!!!!

Ik ga ze maandag wel even bellen, ******... en als ze niet meewerken, laat ik hen voor de internationale telefoonkosten opdraaien ook!

BOOS!!

wisveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:55

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door wisveen »

Wij kregen ook van dit bedrijf een nota
Meestal krijg je nota,s als je iets hebt gekocht.

Nu bij ons is er niets gekocht en niets besteld...
Wij zouden iets hebben ontvangen van luxStyle Aps , Nu ja niet wij maar iemand met de letter N wat wel klopt is de achternaam en het adres.
we moeten binnen 14 dagen een bedrag over maken 69,95 euro als we dit niet doen komt er 40 euro overheen ,ben toch echt niet van plan dit bedrag over te maken voor iets wat ik niet heb ontvangen
Zijn er meer mensen die iets hebben meegemaakt van dit bedrijf ?

Begrijp er niets van!!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Schrijf (of mail, of fax) deze 'van den bergh en partners/webcasso' aan - en meld dat:
- je de vordering niet erkent, daar je geen klant bent van het genoemde bedrijf
- je nooits iets besteld hebt bij dit bedrijf
- er daarom geen sprake kan zijn van een rechtsgeldige vordering.

Mochten ze van mening zijn dat het toch terecht is - kan je verder eisen dat men aan jou stuurt:
- Bevestiging van een bestelling
- alle relevante adresgegevens (mailberichten met bestelbevestiging etc.)
- bewijs dat bestelling ook daadwerkelijk is afgeleverd

En, hoe zeer men ook probeert te bluffen - wie eist bewijst - dus zal deze incassocowboy moeten zorgen dat alle informatie correct is - en bij jou terecht komt.
Gezien het feit dat al 3 mensen melden dat hen hetzelfde is overkomen, kan het zijn dat de opdrachtgever (pleinshoppen of webcasso) een behoorlijke verwarde administratie heeft, of bewust probeert de boel te neppen. In dat laatste geval : doe aangifte.

m.g.90
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2012 23:21

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door m.g.90 »

Ik heb vandaag een zelfde brief gekregen met bedrag van 133 euro dat wordt opgeeist.
Heb nog nooit eerder een brief gehad en zou ook niet weten wie ik geld verschuldigd ben.
Ik ga ze inderdaad nu een mail sturen en morgen direct contact op nemen.

Daandebanaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013 16:47

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Daandebanaan »

Vandaag een brief ontvangen van : vandenbergh&partners, gerechtsdeurwaarders.

Betreft: openstaande vordering bij Webcasso B.V eisende partij Direct Pay Services BV

zij hebben geconstateerd dat ik volgens de Gemeentelijke Basisadministratie ingeschreven sta op mijn adres. Ze stellen mij nog een keer in de gelegenheid om een gerechtelijke procedure te voorkomen door binnen 8 dagen een bedrag van €131,05 te voldoen. Zo niet, dan gaat men tot dagvaardiging over.

Natuurlijk heb ik meteen gebeld met Webcasso en volgens hen had ik nog een rekening open staan bij een online webwinkel voor het bestellen van voetbalkleding.

Uiteraard had ik nooit iets besteld.

Vervolgens kreeg ik,de vraag of ik in de Herculesstraat heb gewoond

Nee, niet dus.

"o, dan zal het wel om een andere mevrouw gaan die toenvallig ook dezelfde geboortedatum als ik had".

Ik moest de brief die ik,had gekregen van Vandenberghenpartners maar weggooien.

Vervolgens Vandenberghenpartners gebeld en die wachten totdat de klant hen informeert dat de vordering niet klopt.

Maar als ik alle klachten lees van een ieder die al eens eerder te maken heeft gehad met webcasso en vandenbergenpartners ziet het er naar uit dat ik waarschijnlijk nog een aantal brieven kan verwachten.

Ben heel erg benieuwd naar de deurwaarder die men bij mij langs gaat sturen.
Ik weet niet wie er banger moet zijn: ik of de deurwaarder! Want die deurwaarder kent mij nog niet!

Wat zielig eigenlijk, dat er mensen zijn die op deze manier aan hun geld proberen/moeten komen.
Zeker hun school niet afgemaakt en waren duidelijk niet In staat om in deze maatschappij werkelijk 'iets' te bereiken in het leven.

Triest! Triest!

Mochten er nog verdere ontwikkelingen zijn, beste mede 'wanbetalers' :-))
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Daan

arjoma
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 16:41

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door arjoma »

Mijn buurman kreeg van VD Bergh & Partners een brief dat hij direct 57,54 euro moest betalen wegens een openstaande rekening bij Drogisterij/Parfumerie "Marjo" in A'dam. "Marjo" verwijst naar Webcasso.
De buurman heeft nooit iets gekocht bij "Marjo"en woont 80 km van A'dam vandaan.
Aankoopnota opgevraagd bij Webcasso en kreeg alleen een afleverbon. Hierop staat duidelijk de naam van de klant (komt zonder voorvoegsels overeen met de naam van de buurman) met adres in Utrecht met huisnummer 243G alsmede dat het pakket is afgegeven op nummer 243H. Mijns inziens duidelijk. Nee zegt Webcasso, ga maar aangifte doen. Op internet gezien dat de besteller zijn huis op 243G heeft verkocht vlak na de aflevering. Dus blijkbaar niet meer te vinden voor Webcasso. Zo kunnen zij wel alle mensen in Nederland aanschrijven met die naam. Kijken wie er spontaan betaald.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

arjoma schreef:Mijn buurman kreeg van VD Bergh & Partners een brief dat hij direct 57,54 euro moest betalen wegens een openstaande rekening bij Drogisterij/Parfumerie "Marjo" in A'dam. "Marjo" verwijst naar Webcasso.
De buurman heeft nooit iets gekocht bij "Marjo"en woont 80 km van A'dam vandaan.
Aankoopnota opgevraagd bij Webcasso en kreeg alleen een afleverbon. Hierop staat duidelijk de naam van de klant (komt zonder voorvoegsels overeen met de naam van de buurman) met adres in Utrecht met huisnummer 243G alsmede dat het pakket is afgegeven op nummer 243H. Mijns inziens duidelijk. Nee zegt Webcasso, ga maar aangifte doen. Op internet gezien dat de besteller zijn huis op 243G heeft verkocht vlak na de aflevering. Dus blijkbaar niet meer te vinden voor Webcasso. Zo kunnen zij wel alle mensen in Nederland aanschrijven met die naam. Kijken wie er spontaan betaald.
Aangifte doen? Waarvan dan? Van poging tot oplichting door vd Berg/webcasso?
Ik zie niet in waarom iemand die ten onrechte een blafbrief krijgt, ook maar enige actie zou moeten ondernemen anders dan de blaffers vertellen dat ze fout zitten, en dat ze het zelf uit moeten zoeken.
En zo niet, dan natuurlijk volgt aangifte - maar tegen hen.

arjoma
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 16:41

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door arjoma »

Zie eerdere mededeling over foutieve aanschrijving door o.a. VD Bergh & Partners/Webcasso. Naar de politie gegaan en daar de zaak uitgelegd. Geen aangifte. Alleen de drogist die goederen heeft geleverd en die niet worden betaald door de besteller ervan kan aafgifte doen van oplichting. Wijkagent heeft Webcasso gebeld. Uiteraard werd weer gezegd om een aangifte te regelen. Wijkagent wijst Webcasso op hun grove fout(en). Webcasso zal nog eens goed naar het dossier kijken.
Twee uur later de bevestiging via email van Webcasso dat de zaak is gesloten, overigens wel met excuses voor het ongemak.

richard10100
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2013 19:38

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door richard10100 »

ik kreeg v/d week een brief van van den bergh van maar liefst 801,46 euro. direct pay services en webcasso zaten erachter.dit ging over een verstekvonnis??? ik heb nooit een dagvaarding of rekening gehad.het bedrag was 144,68 maar van den berg wil 801,46 en wel binnen 5 dagen anders wordt het nog veel meer.dit blijkt 3 jaar oud te zijn en het zou kunnen dat ik iets fout heb gedaan of vergeten.ik sta gewoon ingeschreven en woon hier al jaren dus waarom geen herinering? een dagvaarding is ook nooit bezorgd.staat er ook geen maximum op zulke absurde verhogingen?wat moet ik hier nu mee? :x

arjoma
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 16:41

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door arjoma »

Bij Webcasso bewijzen opvragen. Zij moeten kunnen aantonen waarop deze vordering er is.
Niet bang zijn of in paniek betalen. Bij het ontbreken van bewijzen kan je aangifte doen inzake oplichting.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

arjoma schreef:Bij Webcasso bewijzen opvragen. Zij moeten kunnen aantonen waarop deze vordering er is.
Niet bang zijn of in paniek betalen. Bij het ontbreken van bewijzen kan je aangifte doen inzake oplichting.
Als er al sprake is van een vonnis - moet dat bij de rechtbank op te vragen zijn.
Daarnaast, een echte, legitieme deurwaarder die een vonnis ten uitvoer moet brengen zal die info in zijn bericht aan de schuldenaar melden.

Volgens uitspraak X te Y etc. etc...

Ik zou eens beginnen met vragen naar uitspraak nummers etc.

richard10100
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2013 19:38

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door richard10100 »

ik kreeg vandaag een copie van het vonnis;rechtbank schravenhage met een stempel in naam der koningin er doorheen en daaronder locatie delft?
er staat daaronder een rolnr.het ziet er heel knullig uit.waar kan je zo,n vonnis opvragen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

richard10100 schreef:ik kreeg vandaag een copie van het vonnis;rechtbank schravenhage met een stempel in naam der koningin er doorheen en daaronder locatie delft?
er staat daaronder een rolnr.het ziet er heel knullig uit.waar kan je zo,n vonnis opvragen?
Als er zo`n nummer op staat - kijk op rechtspraak.nl - of neem contact op met de rechtbank.
Als het om veel geld gaat, zou ik zeggen - maar er een dagje Den Haag van om het te laten nazoeken.

val38
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2013 09:32

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door val38 »

Zo ik heb ook precies de zelfde brief ontvangen ook
Als opdrachtgever web incasso bedrag 575 € binnen acht dagen te betalen
Anders komen ze mijn auto in beslag nemen ja ja een foto van mijn auto met
Kenteken gemaakt door debtscan...nu had ik al mijn twijfel over de rekenning.
En gezien het bedrijf debtscan nu in het nieuws is..besloot ik maar te gaan bellen
En wat hoor ik: DIT NUMMER IS WEGENS TECHNISCHE REDEN NIET IN GEBRUIK.
Dit zegt mij genoeg.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

val38 schreef:Zo ik heb ook precies de zelfde brief ontvangen ook
Als opdrachtgever web incasso bedrag 575 € binnen acht dagen te betalen
Anders komen ze mijn auto in beslag nemen ja ja een foto van mijn auto met
Kenteken gemaakt door debtscan...nu had ik al mijn twijfel over de rekenning.
En gezien het bedrijf debtscan nu in het nieuws is..besloot ik maar te gaan bellen
En wat hoor ik: DIT NUMMER IS WEGENS TECHNISCHE REDEN NIET IN GEBRUIK.
Dit zegt mij genoeg.
Ik zou overwegen aangifte doen van poging tot oplichting, en bedreiging (debtscans site is zeer kort door de bocht en kan als bedreigend overkomen)

ultimate1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2013 13:44

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door ultimate1971 »

ook ik heb weer eens problemen met van den bergh en partners/webcasso/directpay service

ik heb een aantal weken geleden een rechtzaak tegen hun gewonnen waar
de rechtbank heeft uitgesproken mij terug te betalen
en de gerechtskosten te betalen
uit eindelijk naar tussen komst van mijn advocaat en een officiele gerechtsdeurwaarder
hebben hun mij volledig terug betaald

nu tot mijn verbazing vandaag een brief
op 30-10-2013 verstuurd
dat ze belag gaan leggen op mijn auto want volgens rdw gegevens had ik deze auto in mijn bezit
het dossier nummer is het zelfde als de gene waar ik de rechtzaak mee gewonnen heb
de auto die ze noemen is al meer als anderhalf jaar niet meer in mijn bezit

ik bel van den bergh op die zegt gewoon dat ik lieg
dat ze helemaal geen brief hebben gestuurd
nou beste van den bergh heb hem voor me liggen
moest kopie maken en opsturen naar hun
vervolgens lijnen dood opnemen doet het nummer niet meer
heb ze ook vermeld dat ik aangifte ga doen bij politie en klacht bij organisatie ga neer leggen die zich bezig houd met gerechtsdeurwaarders

van den bergh verschuilt zich achter dat ze alleen opdracht krijgen maar
ieder gerespecteerd bureau dat zoveel klachten krijg over een bedrijf gaat hier over nadenken
denk dat direct pay service gewoon samen speelt met van den bergh
laatste woord is hier nog niet over gesproken
en oja
net als alle andere zaken hier genoemd
ook bij mij geen bewijzen en gerechts stukken
niks kunnen ze aanleveren terwijl dat wettelijk verplicht is mee te sturen bij
een officiele inbeslagname procedure

mijn advocaat heeft mij advies gegeven de politie in te schakelen en overkoepelend orgaan van gerechtsdeurwaarders te waarschuwen

dalo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2014 17:03

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door dalo »

Hallo

Het is misschien een oud onderwerp maar toch wil ik het hier neer zetten.
Ik heb op dit moment problemen met van de bergh en partners. Ze hebben beslag gelegd op het geld wat we van de belastingdienst krijgen iedere maand. Ze hebben loonbeslag gelegd. We zijn een gezin en de beslag vrije voet hebben ze op 833 gezet. Aanpassen ho maar. Nu krijg ik een brief van ze dat we binnen 2 dagen alles moeten betalen anders gaan ze deptscan gebruiken om onze voertuigen op te sporen. Nu ben ik hier niet bang voor omdat ze de beslagvrije voet zo laag hebben gezet dat de schuld bijna weg is. Maar het lef wat ze hebben om dat nog te sturen maakt me heel boos en ik vind dat dit kantoor gestopt moet worden.
Nu ben ik dus op zoek naar mensen met problemen met dit kantoor. Het lijkt me het proberen waard om hun om zeep te helpen. Alleen in mijn eentje lukt dit niet dus ben op zoek naar meer mensen met dit probleem.
Mail de klachten naar [email protected].
Ik zal dit allemaal mailen naar het kbvg.

Groetjes dalo

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door dhc »

Lees de overige berichten. Beslag leggen? Geintje...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door olaf79 »

dalo schreef:Hallo

Het is misschien een oud onderwerp maar toch wil ik het hier neer zetten.
Ik heb op dit moment problemen met van de bergh en partners. Ze hebben beslag gelegd op het geld wat we van de belastingdienst krijgen iedere maand. Ze hebben loonbeslag gelegd. We zijn een gezin en de beslag vrije voet hebben ze op 833 gezet. Aanpassen ho maar. Nu krijg ik een brief van ze dat we binnen 2 dagen alles moeten betalen anders gaan ze deptscan gebruiken om onze voertuigen op te sporen. Nu ben ik hier niet bang voor omdat ze de beslagvrije voet zo laag hebben gezet dat de schuld bijna weg is. Maar het lef wat ze hebben om dat nog te sturen maakt me heel boos en ik vind dat dit kantoor gestopt moet worden.
Nu ben ik dus op zoek naar mensen met problemen met dit kantoor. Het lijkt me het proberen waard om hun om zeep te helpen. Alleen in mijn eentje lukt dit niet dus ben op zoek naar meer mensen met dit probleem.
Mail de klachten naar [email protected].
Ik zal dit allemaal mailen naar het kbvg.

Groetjes dalo
Wordt er terecht geincasseerd of is de schuld onterecht

Gesloten