Ik heb eind 2008 een kvk nr geregistreerd en daar netjes de kosten voor betaald. In 2010 ben ik echter verhuist en ben ik vergeten een verhuisform van de kvk in te vullen.
Vervolgens heb ik dus rekeningen van de kvk gekregen op mijn oude adres (ga ik even vanuit). Ookal stond ik gewoon in mijn nieuwe gemeente ingeschreven heeft de kvk na een tijdje een incasso bureau ingeschakeld, Van Lith uit Eindhoven.
De hoofdsom bedraagt €62,95, (€38,99 + €6,00 aanmaningskosten + €11,00 kosten dwagbevel) de kosten van Van Lith een vrij forse €84,63.
Deze hebben 1 maal een aanmaning gestuurd waarin staat dat ik 2 dagen heb om te betalen. Deze is op de mat blijven liggen ivm werk. Nu +-1 maand later hebben zij via mijn bank (rabobank) mijn betaalrekening laten blokkeren.
Heb Van Lith net aan de lijn gehad en de kosten voor dit geintje zijn nu bijna €500,00. En de bank rekent ook nog eens €250,00 voor het deblokkeren van de rekening.
Nu heb ik zelf verzaakt om de rekening te voldoen dus vind ik het niet meer dan normaal dat er kosten worden gerekend, maar nu zit ik dus met €750,00 schade voor een rekening van €40,00.. Tevens heeft van Lith enkel 1 brief gestuurd en niet eens aangetekend, mag dit zomaar??
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want kan nu niet pinnen en wil eigenlijk toch wel een keer boodschappen doen, maar heb er ook geen trek in om er maar gelijk mee in te stemmen zonder navraag te doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van Lith Eindhoven, teveel kosten?
Re: Van Lith Eindhoven, teveel kosten?
beste hmmmmm,
ik kan het niet mooier maken maar wel toelichten.
* de kosten van Van Lith een vrij forse €84,63.
dit zijn de wettelijke kosten volgens het BTAG incl 19% BTW
http://www.kbvg.nl/fileadmin/Vakinforma ... ranet_.pdf
* Heb Van Lith net aan de lijn gehad en de kosten voor dit geintje zijn nu bijna €500,00.
de kosten van het beslag zijn € 184,30 incl BTW + € 74,45 incl BTW
* En de bank rekent ook nog eens €250,00 voor het deblokkeren van de rekening.
deze kosten staan vermeld in de algemene voorwaarden van de bank. die zijn per bank verschillend.
* Tevens heeft van Lith enkel 1 brief gestuurd en niet eens aangetekend, mag dit zomaar??
Van Lith heeft het dwangbevel betekend, beslag gelegd en overbetekend. Dat gebeurd niet aangetekend maar door persoonlijk bezoek aan het betreffend adres (thuis / bank / thuis).
De kosten van Van Lith zijn € 343,38. In ieder geval dat wat ik uit de gegeven info kan opmaken.
En ja deze kosten mag hij in rekening brengen.
De kosten van de bank zijn niet gemaakt door Van Lith.
ik kan het niet mooier maken maar wel toelichten.
* de kosten van Van Lith een vrij forse €84,63.
dit zijn de wettelijke kosten volgens het BTAG incl 19% BTW
http://www.kbvg.nl/fileadmin/Vakinforma ... ranet_.pdf
* Heb Van Lith net aan de lijn gehad en de kosten voor dit geintje zijn nu bijna €500,00.
de kosten van het beslag zijn € 184,30 incl BTW + € 74,45 incl BTW
* En de bank rekent ook nog eens €250,00 voor het deblokkeren van de rekening.
deze kosten staan vermeld in de algemene voorwaarden van de bank. die zijn per bank verschillend.
* Tevens heeft van Lith enkel 1 brief gestuurd en niet eens aangetekend, mag dit zomaar??
Van Lith heeft het dwangbevel betekend, beslag gelegd en overbetekend. Dat gebeurd niet aangetekend maar door persoonlijk bezoek aan het betreffend adres (thuis / bank / thuis).
De kosten van Van Lith zijn € 343,38. In ieder geval dat wat ik uit de gegeven info kan opmaken.
En ja deze kosten mag hij in rekening brengen.
De kosten van de bank zijn niet gemaakt door Van Lith.
Dank voor je reactie guusje. Ik begrijp dat er kosten gemaakt moeten worden en de kosten van de bank zijn inderdaad bekend. Maar als ik het goed lees kan er dus niet meer als 345 euro berekend worden. Dan vind ik bijna 500 euro toch een flinke verhoging. Ik wist niet wat die beslaglegging kostte dus zal ze daar morgen eens over bellen, wil best de kosten betalen maar natuurlijk geen cent meer 

Zoiets vergeet je toch niet.
Is toch 1 van de belangrijkere zaken als ondernemer
En verhuizen normale mensen laten hun post dan ook nog 1 maand ofzo doorsturen dus ja het is aan jezelf te wijten.
Is toch 1 van de belangrijkere zaken als ondernemer
En verhuizen normale mensen laten hun post dan ook nog 1 maand ofzo doorsturen dus ja het is aan jezelf te wijten.
Je meent het.... Volgens mij heb ik zelf hier boven al 3x gezegd dat het mijn eigen schuld is en ik geen probleem heb met extra kosten. Als het echter van 39 euro naar 750 euro gaat, wil ik toch graag wat extra informatie.
Toch bedankt voor je reactie
Toch bedankt voor je reactie

zoals ik al meldde heb ik alleen de kosten kunnen toelichten die ik uit je bericht heb kunnen herleiden. Ik weet niet of Van Lith nog andere handelingen heeft verricht. Vraag dat in ieder geval na.hmmmmm schreef:Dank voor je reactie guusje. Ik begrijp dat er kosten gemaakt moeten worden en de kosten van de bank zijn inderdaad bekend. Maar als ik het goed lees kan er dus niet meer als 345 euro berekend worden. Dan vind ik bijna 500 euro toch een flinke verhoging. Ik wist niet wat die beslaglegging kostte dus zal ze daar morgen eens over bellen, wil best de kosten betalen maar natuurlijk geen cent meer
In de eerder geplaatste link kan je de kosten terug vinden (die staan er zonder BTW).
de opsomming is gemaakt zonder de vordering van KvK mee te nemen. (€38,99 + €6,00 aanmaningskosten + €11,00 kosten dwangbevel), die moet je er dus nog wel bij optellen.
KVK stuurt geen aanmaningen, als je niet betaald, wordt je domweg uit geschreven als bedrijf zijnde!
Dus ik denk dat hier iets meer aan de hand is!
Zoals ik in mijn eerste post al vermeldde, weet ik niet wat het kvk heeft verstuurd, maar ze schrijven je echt niet zomaar uit. Ik heb hier de brief van de deurwaarder voor me liggen dus als je het niet erg vind ga ik toch even uit van wat hier zwart op wit staat.kaarsje69 schreef:KVK stuurt geen aanmaningen, als je niet betaald, wordt je domweg uit geschreven als bedrijf zijnde!
Merci Guusje, ik ga nu even bellen om te overleggen.Guusje61 schreef: zoals ik al meldde heb ik alleen de kosten kunnen toelichten die ik uit je bericht heb kunnen herleiden. Ik weet niet of Van Lith nog andere handelingen heeft verricht. Vraag dat in ieder geval na.
In de eerder geplaatste link kan je de kosten terug vinden (die staan er zonder BTW).
de opsomming is gemaakt zonder de vordering van KvK mee te nemen. (€38,99 + €6,00 aanmaningskosten + €11,00 kosten dwangbevel), die moet je er dus nog wel bij optellen.