LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Vodafone naar Intrum Justitia, en nu als stalker

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Vinosec

Van Vodafone naar Intrum Justitia, en nu als stalker

Ongelezen bericht door Vinosec »

Beste forumlezers,

In november 2008 heb ik een abonnement bij Vodafone afgesloten voor twee jaar.
Ik verloor in januari 2009 mijn baan waardoor ik Vodafone niet meer kon betalen, heb ze daarvan op de hoogte gesteld en zijn akkoord gegaan met een driemaandelijkse betaling en hebben mij twee stappen omlaag laten gaan in mijn abonnement.
Dit om voor mij de druk te verlichten en voor hun was het hoofdzaak dat er gewoon betaald werd.

In april kreeg ik vervolgens een brief van Vodafone dat ik al drie maanden geen rekening had betaald (daar waar ik in april eigenlijk een factuur verwachtte die ik zou betalen volgens afspraak) en dat ze wilden dat ik binnen vijf dagen het bedrag zou overmaken, inclusief administratie kosten. Deze heb ik betaald en schriftelijk laten weten dat dit niet volgens de afspraak is gegaan en dat ik graag een schriftelijke bevestiging wilde ontvangen van de afspraak die ik telefonisch met Vodafone had gemaakt.

Vervolgens kreeg ik begin mei een brief van Intrum Justitia met het verhaal dat mijn abonnement was stopgezet door Vodafone vanwege wanbetalingen en of ik zo vriendelijk wilde zijn om even weer het bedrag over te maken + administratie kosten + incasso kosten?!

Heb daarna Intrum Justitia gebeld en laten weten dat ik een afspraak had met Vodafone en tevens ook mijn factuur van april netjes had betaald.
De onvriendelijke medewerker deelde me van harte mee dat Vodafone niet aan dit soort afspraken deed en dat mijn betaling nooit is aangekomen. Na veel ping pong aan de telefoon heb ik afgesproken dat ik een bewijs van mijn betaling aan Vodafone zou doorsturen en dat ik voortaan contact wilde hebben via briefpost.
Dit werd totaal genegeerd want een week later had ik ze weer aan de telefoon dat mijn bewijs van betaling klopte, maar of ik toch nog even wel de incassokosten wilde betalen. Tevens was mijn abonnement ook afgesloten en of ik dus ook gelijk voor anderhalf jaar aan abonnementskosten wilde betalen! (€600 ±)
Ze zouden wel even naar de rechter stappen als ik dit niet zou betalen.

In juni 2009 hebben ze dit dan ook gedaan waarna een (ex)vriend van de familie (tevens advocaat) het voor mij zou regelen in de rechtszaal, maar is vervolgens niet gegaan (vandaar ex-vriend van de familie).
Ik kreeg vervolgens het vonnis voor mijn kiezen en tevens de kosten van € 900,- die ik dus niet kon betalen.

Mijn betalingsregelingen werden afgewezen en er werd beslag gelegd op mijn bankrekening. Met mijn hoge saldo van €0,- had ik verwacht dat het goed zou komen zodra ik weer een baan had, tot het beslag opgeheven werd en het saldo ineens op -€100,- stond.
Heb hier een bevestiging van ontvangen in december 2009.

Ik heb daarna nooit meer iets van ze gehoord tot vorige week woensdag.
Ik word inmiddels elke dag rond 12.00 gebeld (terwijl ik werk, heb inmiddels een jaartje weer een leuke baan) en weet me eerlijk gezegd geen raad.

IJ is voor mij op dit moment een grote boeman die niet kan communiceren.
Hoe meer ik Google, hoe meer ik lees
"Niet reageren"
"IJ is een geldwolf"
"Niet erkennen" en dergelijke opvattingen.

Ik hoopte dus met mijn ietwat lange verhaal wat reacties te krijgen van jullie forumlezers.
Hoe werk ik mij hieruit? Hoe communiceer ik met deze mensen?
Als ik moet betalen om dit achter me te kunnen laten doe ik dit graag, maar hebben ze hier wel recht op?
Als iets mij dwars kan zitten dan is het wel onrechtvaardigheid.

Alvast bedankt voor het lezen!

Met vriendelijke groet,

Yalmar

sacredfour

Re: Van Vodafone naar Intrum Justitia, en nu als stalker

Ongelezen bericht door sacredfour »

@vinosec
Wat een dodo zeg die advocaat. Heeft hij ook niet schriftelijk je verdediging gevoerd? Nu er een vonnis is, is er jammer genoeg weinig wat je nog kunt doen, behalve een betalingsregeling treffen.
Doe ze een redelijk voorstel. Dat zullen ze zeker niet afwijzen gezien de mislukte poging beslaglegging bankrekening. Succes!

53o

Ongelezen bericht door 53o »

In juni 2009 hebben ze dit dan ook gedaan waarna een (ex)vriend van de familie (tevens advocaat) het voor mij zou regelen in de rechtszaal, maar is vervolgens niet gegaan (vandaar ex-vriend van de familie).
Heb helaas geen advies waar je wat aan hebt maar na deze zin gelezen te hebben ben ik spontaan m'n eetlust kwijt. Ik hoop dat je dit kan oplossen en mensen met goed advies kunnen komen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vinosec schreef: Ik heb daarna nooit meer iets van ze gehoord tot vorige week woensdag.
Ik word inmiddels elke dag rond 12.00 gebeld (terwijl ik werk, heb inmiddels een jaartje weer een leuke baan) en weet me eerlijk gezegd geen raad.

IJ is voor mij op dit moment een grote boeman die niet kan communiceren.
Hoe meer ik Google, hoe meer ik lees
"Niet reageren"
"IJ is een geldwolf"
"Niet erkennen" en dergelijke opvattingen.
Wat een drama zeg.
Helaas, door de uitspraak zal je inderdaad moeten betalen :(
Ik zou proberen dit zo snel mogelijk alsnog te doen - maar aan Vodafone.
Zeker als je al betaald hebt (een deel) kan je aantonen dat een en ander (voor het grootste deel) onterecht is.

Dat IJ alleen zijn eigen belangen behartigt, moge duidelijk zijn.

maar nu - als IJ belt- geef aan dat ze hiermee moeten stoppen, en schriftelijk hun eis of bezwaar kenbaar kunnen maken.
(Waar bellen ze je - want je kan melding maken van overlast/stalking bij die provider).

Los van het feit of je al dan niet moet betalen - dat steeds weer bellen, en blijven bellen kan voor sommigen zeer bedreigend overkomen, en riekt eerder naar afpersing dan een serieuze poging om tot een betaling te komen. Overweeg dus ook, omdat je je bedreigd voelt (wat ik uit je verhaal lees) om hier aangifte van te doen.

Succes en sterkte.

Vinosec

Ongelezen bericht door Vinosec »

Bedankt voor de reacties allen!

Als ik het goed begrijp maakt het dus niet uit of ik het erken of niet, omdat er al een vonnis is?
Dan vrees ik dat IJ er recht op heeft, Vodafone wil niks meer van me weten.
Deze had ik vandaag aan de telefoon, heb wel de belofte dat ze me uit het 'mag-geen-abonnement-meer' register (ben even de naam kwijt :lol: ) halen als ze van IJ horen dat het betaald is.
Blij dat Vodafone nog wel met me praat, terwijl ze eigenlijk niks meer te maken hebben met de vordering. Doen ze toch nog iets goed!

Gesloten