LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance Almere

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ShoalinBrother
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:01

Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door ShoalinBrother »

Ik heb een achterstand van betaling bij mijn zorgverzekeraar. Nu is het overgedragen aan incassobureau vesting finance die aangsloten is bij de NVI. Ik heb op 2 juli en mail gestuurd waarin ik vroeg om mijn dossier samen te voegen en tot een regeling te komen. Dit heb ik zogedaan omdat ik per 01-05-2009 op een ander adres woon en ik vanaf die periode ook geen post heb gezien/ontvangen. Ik krijg dondedag 23-07-09 en brief of ik wil contacten om tot en regeling te komen. Ik op 27 07-09 contact gezocht per telefoon. alleen mijn vraag is dan die ik zonder eigen inbreng akkoord dien te gaan met het voorstel wat hun doen? het betreft een bedrag van 867 euro (heb nog geen spec gezien). Ik krijg de volgende mogelijkheid 5 x 180 euro en de eerste termijn dient direct overgemaakt te worden. Ik gaf aan dat ik 180 euro wel erg veel vond en ik per maand 100 euro kon missen. het antwoord was toen letterlijk "dat gaat hem niet worden, het is 180 euro direct betalen en daarna elke maand 180 euro. of anders..... Graag hoor ik van iemand of ik hier kostte wat het kost akkooord mee moet gaan. Alvast bedankt,

Martin

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door vladja »

Aangetekende brief met ontvangstbewijs aan het incassobureau waarin u stelt dat u geen € 180,-- per maand overhoudt om af te lossen en daarom voorstelt om € 100,-- per maand af te lossen. Dat u daarom per ..... (datum voor het eind van de maand) € 100,-- zult overmaken onder vermelding van het dossiernummer.

Dat u is toegezegd dat er een specificatie van openstaande bedrag zal worden toegezonden en dat u deze dan ook werkelijk binnen 15 werkdagen (= 3 weken)verwacht, zodat u van uw zijde de vordering kunt controleren. Als er na 3 weken geen specificatie is, weer schriftelijk aanmanen.

En dan wel braaf elke maand € 100,-- overmaken.

Zolang u maandelijks betaalt, gaan ze zeker geen actie ondernemen. De enige actie, die ze kunnen ondernemen is het inschakelen van een gerechtsdeurwaarder om naar de rechter te stappen. Ze hebben geen enkele bevoegdheid om beslag te leggen of wat dan ook. Ook al dreigen ze daarmee. U betaalt, dus u geeft toe dat er een schuld is, u betaalt maandelijks af. Dus is het naar de rechter stappen volstrekt zinloos en zo zal de rechter ook oordelen.

Slaat u een betaling over, dan wordt het een ander verhaal. Maar na 4 x betalen en nog geen specificatie wordt het ook een ander verhaal.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Ik zou die vordering zo snel mogelijk aflossen en ook je premie maandelijks blijven betalen, anders krijg je per september hiermee te maken wanneer je 6 maanden achterstand heb http://www.minvws.nl/dossiers/zorgverze ... nbetalers/

Voor de rest de stappen volgen wat vladje zegt, begin alvast te betalen wat je kan missen en vraag nogmaals om een specificatie.

Succes.

ShoalinBrother
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:01

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door ShoalinBrother »

Ik hb 4 maanden geleden al mijn huidige betalingen omgezet naar auto incasso dus dat zit wel goed. het gaat om alles daarvoor.

En ja als ikk alles snel kon betalen deed ik dat wel.

Maar de vraag is kan en incassobureau van mij een bdrag vann 180 euro eisen terwijl ik daaraan niet kan voldoen. En er moet ook meegenomen wordeen ik heb hun benaderd omdat ik al 4 maanden niet meer op het adres woonde die bij hun bekend was(en vanaf toen ook wer ben gaan betalen aan de zorgverzekeraar en dat doee ik tot op gheden nog steeds). en toen heb ik het verzoek neergelegd om het te regelen. ik was verder nog niet benaderd.

En Vesting Finance is een incassobureau geen deurwaarder.du als ik ze zou bellen met de mededeling ik wil 100 euro betalen per maand en ik erken daarmee mijn schuld is dat voldoende moeten ze dat accepteren?

Ik hoor het graag

Martin

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Maar de vraag is kan en incassobureau van mij een bdrag vann 180 euro eisen terwijl ik daaraan niet kan voldoen.
Ja, hoe en wat maakt hun niks uit. Ze proberen ook hun werk te doen en het geld voor de opdrachtgever te innen. Je kan een brief schrijven met de mededeling dat je hun voorstel te hoog vind en dat je maximaal 100 euro p/m kan missen. En ga niet zitten wachten op een antwoord maar begin ook met aflossen.
En Vesting Finance is een incassobureau geen deurwaarder.du als ik ze zou bellen met de mededeling ik wil 100 euro betalen per maand en ik erken daarmee mijn schuld is dat voldoende moeten ze dat accepteren?
Het doet er niet toe of het een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder is. Deze hebben namelijk ook een bepaalde termijn om de vordering te innen, ze hoeven niks te accepteren.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door vladja »

Waterlelie,

Een incassobureu heeft geen enkel recht meer dan de buurman, die probeert verschuldigd geld te innen. Ze kunnen alleen maar dreigen en daar zijn ze erg goed in. En in dit geval kan een deurwaarder alleen iets als er een uitspraak van de rechter is. Voor die tijd ook niet, behalve een betalingsregeling treffen net als een incassobureau.

---------

Ik raad je ten sterkste aan om alles schriftelijk te doen. Dan heb een bewijs in handen en daarom ook de 1e brief zoals voorgesteld aangetekend met ontvangstbewijs. Telefonische afspraken zijn niet te bewijzen, mocht dat later nodig zijn. Als het een probleem is om een brief op te stellen, ga dan langs het Juridische Loket, Eventueel wil ik je daarbij ook wel helpen.

Vladja

querilant
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:25

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door querilant »

Een schuldeiser mag zelf beslissen hoe ze betaald wil worden. Een schuldenaar kan een voorstel doen maar daar hoeven ze niet mee akkoord te gaan.
Omdat je in gebreke en in verzuim bent.

ShoalinBrother
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:01

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door ShoalinBrother »

Querilant,

Ik ben het niet mt je eens ook daar zijn wettelijke bepalingen voor. naar mijn inziens is heet zo dat als je laat merken dat het je schuld eis en bereid bnt mee t werken aan en betalingsregeling ze niet zomaar ieets van je kunnen eisen. Ik heb bijvoorbeeeld aangegevenn dat ik niet direct aan die180 euro kon voldoen. Toen kreeg ik als antwoord dant ze dan ook geen uitsel kunne verlenen wat volgens mij onzin is. maar na een paar tellen stilte werd erin 1 keer gezegd alsje nu 80 euro betaal ik 2 weken extra had voor de overige 100 euro. Dit vind ik vreemd het kan dus wel.

En ik laat ook zien dat er geen nieue schuld bij komt want ik betaal mijn premie ookalweer 4 maanden 98 uro p/m dus dan lijkt me lgisch dat eeen extra 180 p/m een beetje teveel van het goede is.

Dus ik ga eeen brief sturen met daarim de melding dat ik maar 100 euro kan missen en ik maak hoelang het ook duurt netjs die 100 over wat ik voor de eerste termijn al gedaan hebt (80 euro).

Dit moet dus voldoende zijn

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door vladja »

querilant,

Een schuldeiser kan dat pas - via een deurwaarder - nadat de rechter een uitspraak heeft gedaan in een civiele zaak (overheidsschulden gaan zonder rechter) gaan eisen, als loonbeslag, beslaglegging op goederen/bankrekening etc.

De schuldeiser kan wel eisen tot ie blauw ziet (voordat hij een goede uitspraak van de rechter heeft), maar als er niet betaald worden, kan hij (met inschakeling van de deurwaarder) geen beslag leggen, zich dingen toe-eigenen etc.

Natuurlijk moet iedereen z'n rekeningen betalen, maar we leven hier niet in het wilde westen. Als hij zich gaat gedragen alsof hij in het wilde westen leeft, dan kan je de schuldeiser aanklagen en dan heeft ie een groter probleem dan de schuldenaar.

querilant
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:25

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door querilant »

Laat de wettelijke bepalingen maar zien dan ShoalinBrother.
Ik weet van een dwangakkoord en dat is bij een minnelijke sanering.

Overigens begrijp ik het beslag gedeelte wel, maar dat neemt niet weg, dat nog steeds een schuldeiser bepaald of hij een regeling wil en in een keer betaling.
Overigens zal het wel snor met je zitten nu een incassobureau liever een regeling treft dan een deurwaarder inschakelt omdat ze dan kosten maken.

Vladja
Ik kom niet uit een ei dus ik snap dat er eerst een executoriale titel moet zijn. Dat kan overigens ook een notaris akte zijn dus niet alleen een vonnis.
Een deurwaarder eigent geen dingen toe....

En waarom kun je een schuldeiser aanklagen omdat hij niet akkoord gaat met een regeling?

U hebt wel wat horen luiden, maar je weet niet waar de klepel.....

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door vladja »

Querilant,

Begrijpend lezen wordt ook al niet meer onderwezen op school, gelukkig doen ze nog wel aan spreekwoorden en gezegdes,

Ik schrijf dat als de schuldeiser zich gaat gedragen alsof hij in het wilde westen leeft om zijn schulden te innen (geldt ook voor incassoboeren etc.) dan gaat hij buiten het democratisch afgesproken boekje van wetten en regels zoals deze gelden en afgesproken zijn in onze samenleving. Dan kun je hem dus aanklagen.

querilant
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:25

Re: Vesting Finance Almere

Ongelezen bericht door querilant »

ah bedoel je binnen zonder kloppen. dat mag natuurlijk niet :roll:

Gesloten