LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Diana37
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 15:38

Vesting finance

Ongelezen bericht door Diana37 »

Ik kreeg vandaag een brief van vesting finance. Hoogte van invordering is 45,32, wat er nog bijkomt aan rente en buitengerechtelijke kosten is maar liefst 74,96. Is dit niet belachelijk hoog? Heb al veel reacties gelezen, maar wat is hier nou precies tegen te doen? Niet betalen las ik ook, ja dan heb je volgende week een nog hogere rekening of erger liggen.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Vesting finance

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Kijk, als u een rekening krijgt is het natuurlijk wel de bedoeling dat u deze ook betaalt. Als u dit niet doet en de invordering van die rekening vervolgens wordt overgedragen aan een incassobureau is dat helemaal uw eigen schuld. De wetgever heeft bepaald dat incassobureaus hiervoor buitengerechtelijke kosten in rekening mogen brengen, u bent verplicht om deze kosten te betalen.

Of de hoogte van het bedrag dat u aan incassokosten moet betalen redelijk is, is een ander verhaal. Op de website Rechtspraak.nl kunt u exact nagaan welk bedrag incassobureaus aan kosten in rekening mogen brengen, zoals u ziet is in uw zaak het toegestane maximum 44,03 euro (plus de verschuldigde wettelijke rente).

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Vesting finance

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Onze moraalridder Jeroen weet het leuk te brengen met dat gezemel, maar in het kort gezeg, nee, dit is geen redelijk bedrag. De wettelijke staffel zegt €44 euro, wat hierbuiten valt hoeft dus niet betaald te worden.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Vesting finance

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Kayleigh, beetje gefrustreerd?

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Vesting finance

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Nee hoor, maar wat heeft het nou voor zin om tegen iemand een heel 'foei, je hebt niet betaald blabla' verhaal met ditto wijzend vingertje af te gaan steken? Alsof mensen jou nodig hebben om hen te vertellen dat nota's echt wel betaald moeten worden. Dat was de vraag helemaal niet.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Vesting finance

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Aha, ik begrijp het al. Ik ben alleen goed om de vraag te beantwoorden, verder mag ik niks zeggen. Grappig, aangezien jij jouw eigen mening wel direct klaar hebt.

counter_attack
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:40

Re: Vesting finance

Ongelezen bericht door counter_attack »

Beste Diana,

Voor een bedrag van EUR 45,32 mag inderdaad maximaal EUR 44,03 aan incassokosten in rekening worden gebracht. Dit maximale bedrag mag pas worden berekend wanneer een gehele buitengerechtelijke procedure is doorlopen, dus niet al meteen nadat er één briefje geschreven is. Laat het incassobureau weten dat je het met bijna 100% incassokosten niet eens bent, verwijs naar het rapport Voorwerk II, waarin in paragraaf 8.2 duidelijk wordt gesteld dat incassokosten redelijk moeten zijn.

“… Dit heeft tot gevolg dat in beginsel de omvang van de verrichtingen en het uurtarief voor de rechter bepalend zijn voor de redelijkheid van de gevorderde buitengerechtelijke kosten…”

Het maximale bedrag is niet redelijk. Je zou bijvoorbeeld, wanneer je het met de rekening verder wel eens bent, kunnen laten weten dat je bereid bent om 15% incassokosten te betalen.


counter-attack.nl

mariann1
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2006 12:39

Re: Vesting finance

Ongelezen bericht door mariann1 »

Ik heb op 3 september de uitspraak van een gerechtelijke procedure ontvangen en ben daarin in het gelijk gesteld door de rechter.
Voor die tijd heb ik bedragen aan Vesting Finance betaald die onterecht zijn. Ik heb ook bedragen betaald aan deze firma die ik aan mijn verhuurder (de schuldeiser)moest betalen. Deze bedragen zijn mijn verhuurder onbekend en dus stuurde zij weer een opdracht naar Vesting Finance en kreeg ik een brief dat ik binnen 2 dagen moest betalen.
Ik heb alles betaald zelfs te veel en dat geld zit nog bij hen in het nog steeds niet afgesloten dossier van 4 september. Zij hebben dat nog steeds niet overgemaakt aan hun opdrachtgever maar sturen wel glashard deze aanmaning onder een ander dossiernummer. Dit riekt naar oplichting. Heb alle betalingsbewijzen opgestuurd en verzocht om antwoord binnen 1 week en heb dit ook doorgestuurd naar mijn verhuurder.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Vesting finance

Ongelezen bericht door rene117 »

voorwerk mag maar 37 euro zijn meer niet is een hele uitzending over geweest

Gesloten