LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
trudy81

Vesting Finance

Ongelezen bericht door trudy81 »

Beste mensen,

ik vroeg mij af of dit normaal is wat mij gebeurt of dat dit gewoon echt een foutje is.

Enige tijd geleden ontving ik een bericht van incasso van Vesting Finance. Hier werd een bedrag van 1800 euro gevorderd (schuld + incasso) die ik zou hebben bij KPN. Ik ben echter nog nooit klant van KPN geweest.

Ik raakte enigszins gestressed want ik had nooit een incasso gehad. Ik heb dus zelf KPN gebeld maar zij bevestigden dat ik geen schuld bij hen had en dat ik ook nog nooit klant geweest was. Vervolgens belde ik Vesting Finance met dit verhaal en ze vertelden mij 'dat dit gewoon kon gebeuren' en dat ze me uit het systeem zouden halen.
Een maand later ontving ik weer een incasse (het bedrag was inmiddels verhoogd) met de melding als ik niet binnen drie dagen zou betalen er consequenties zouden volgen. Ik heb toen weer gebeld en toen kreeg ik weer de reactie "oh ja, oh, ja dan bent u dat niet, tja kan gebeuren" en weer de belofte mij uit het systeem te halen.

Ik vind dit een beetje vreemde gang van zaken, KPN zegt dat ik geen schuld heb (of ooit klant ben geweest) en dit incasso bureau zit mij achterna. Maar als ik reclameer trekken ze zich weer terug. Wat zou hier aan de hand zijn?

Trudy

amelissen

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door amelissen »

Waarschijnlijk een fout in het bestand wat ze gebruiken waardoor u steeds aanmaningen blijft krijgen. Vesting Finance kennende zal dat nog maanden duren voordat ze u uit het bestand hebben gehaald en zult u nog etterlijke 'dreigbrieven'om te betalen krijgen.

Nynhyr

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Inderdaad, Vesting Finance is een zeer trage organisatie, die heeft niet zo heel gauw zaken door. Vandaag bijvoorbeeld werd ik gebeld over ene incasso wat al een lange tijd gesloten is. Die incasso was onterecht, maar daar kwamen ze pas na een jaar correspondentie ook achter. Of liever gezegt ze zagen in dat ik in hun dreigementen om dubbele incassokosten en verzonnenkosten als registratiekosten aan hun ging betalen. Onlangs kreeg ik een brief van hun met sommatie om de totale som van de incasso welke Vesting Finance mij schriftelijk heeft laten weten deze te hebben afgesloten om die te betalen. Daarop heb ik geregeerd, via hun site en gevraagd of Hans Kazan daar werkzaam is. Nou ik kreeg me een hoop dom gelach aan de andere kant van de lijn.... Ze vond het zo commisch dat ik dat gemeld had... nou top punt van zieligheid. Dat heb ik haar medegedeeld en de lijn verbroken. Dit clubje blijft je niet alleen maar lastig vallen middels brief, maar ook telefonisch. Onterecht en inderdaad.... Deze organisatie heeft dingen niet zo heel snel door dus dit gaat nog wel een poos je duren ben ik bang.... :oops:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@trudy81, wat er achter zit? Slechte administratie.

Hoe kom je er van af? In de eerste plaats NIET meer gaan bellen. Doe ALLES schriftelijk, dan heb je bewijslast. telefonisch wordt het jouw woord tegen het hunne. In de tweede plaats, stuur ze een brief, liefst aangetekend met ontvangstbevestiging, waarin je de vordering afwijst en stelt dat zij deze dienen te bewijzen. En wel binnen een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 14 dagen of 30 dagen. En stel in die brief ook dat als de vordering incorrect je hier bewijs van wil zien en na de termijn de vordering als onterecht beschouwt (tenzij ze deze bewijzen uiteraard).

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

nou ik zou echt geen geld er aan uitgeven door aangetekend schrijven, post van dat bedrijf komt toch ook aan. Gewoon alles van dat bedrijf ongeopend retour afzender. Even opschrijven dat het fout geadresseerd is en klaar.

Ik krijg al jaren zooi van allerlei incasso figuren die niet voor mij zijn en 90 % gaat retour.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Even opschrijven dat het fout geadresseerd is en klaar.
ZEER slecht advies. Dat het aankomt is al bewezen. Nu je kop in het zand gaan steken en ook nog eens de zaak belazeren maakt het al helemaal niet beter.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Dat kan wel zijn kuklos maar ik heb exact het zelfde probleem
Ik heb nog nooit een contract gehad met KPN, ik heb alle zaken bij ziggo.
De vorige bewoner wel, na verloop van tijd kwamen de rekeningen op mijn naam. De oorzaak zit hem in de verhuisservice van TnT denk ik, die heb ik ingevuld.

Ik heb zowel KPN als incassoburo hiervan 1 maal in kennis gesteld dat dit niet correct is. KPN is nu stil maar het incassoburo blijft gewoon door zeuren met intimiderende briefjes. Ik heb ze als eens veel sucses gewenst bij de aangekondigde rechtzaken beslagleggingen. Mijn telefoon is ook al enkele malen afgesloten volgens de ontvangen brieven. ( de kpn lijn dan)

Het incasso buro reageert niet op brieven maar de aanmainigen blijven elke 3 maand precies verstuurd te worden. Ik denk dat deze briefjes dus automatisch aangemaakt worden.

Overigens is het nu al bijna 1 jaar stil met dat gedoe en betrof het hier niet Vesting Finance maar Transfair dacht ik.

Ik ben dus echt niet van plan hier elke keer 7 euro voor aangetekend verzenden te gaan dokken.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Sjors_B schreef:
Overigens is het nu al bijna 1 jaar stil met dat gedoe en betrof het hier niet Vesting Finance maar Transfair dacht ik.
  • Lindorff(voorheen transfair) dus ,er zijn diverse topic's over lindorff zelfs nog een van transfair

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou toch eenmaal een aangetekende brief verzenden, met daarbij gelijk een factuur voor jouw kosten( porto e.d.).

Meld daarin dat je geen klant bent bij KPN, dit niet bent geweest, en dat er geen vordering kan bestaan.
Meld ook dat als zij volhouden met versturen, je aaangifte zal gaan doen van afpersing / poging tot afpersing - want door te dreigen proberen ze je te laten betalen.

Gesloten