Enkele weken geleden plaatste ik onderstaande reactie in een ander vesting finance dossier.
Beste,
Ook ikzelf moet nu helaas de zeer agressieve toon van Vesting Finance meemaken. Begin dit jaar ben ik gestopt met mijn bedrijf en heb ik KPN een brief verstuurt dat ze mijn prive adres en een andere rekening nummer moesten gebruiken voor de afschrijving van de kosten van mobiel internet.
Om een vage reden is dit nooit doorgevoerd, na enkele weken kreeg ik een stapeltje post van de nieuwe eigenaar van het pand 2 facturen kpn beide voldaan.
krijg ik enkele maanden later van vesting finance een brief ofdat ik even een bedrag A 268,37 wil betalen (ex incasso kosten etc) voor kpn. ik een brief gestuurt dat ik niet precies weet waar het over gaat als ze mij de kopij facturen toezenden zorg ik dat het direct voldaan word zonder problemen heb er nou eenmaal gebruik van gemaakt moet dus ook betalen.
kreeg ik een brief terug dat mij bewaar ongegrond was en dat ik gewoon moets betalen, ik dezelfde brief nog een keer gestuurt ik wil graag weten waar het over gaat en copij facturen dan betaal ik.
enkele weken later 3 facturen ontvangen bedrag € 142,62 totaal maar hoe komt vesting finance dan aan 268,37.
direct de 142,62 voldaan daar dit gegrond was.
Ik weer een brief gestuurt dat ik als hoofdsom niet op 268,37 kom maar op 142,62. geen reactie gehad tot 2 maanden later weer een brief met ineens 5 facturen erin. Nogmaals internetbankieren bekeken blijk ik die laatste 2 die ze erbij gedaan hebben allang betaal te hebben namelijk op 01 juli 2009. Dit zijn de 2 facturen welke ik eerder van de nieuwe eigenaar van het pand had gekregen. waar heeft KPN dit geld dan gelaten??
in deze laatste brief stond tevens dat ze geen enkel bezwaar danwel reactie op dit dossier in behandeling gingen nemen. uiteraard toch maar een brief gestuurt dat ik dus de hoofdsom allang voldaan heb.
vage praktijken daar, bij mij in het appartement woont iemand die voor vesting finance werkt teminste staat op zn auto die persoon toch maar een aanspreken wellicht kan hij wat betekenen.
gr pieter jan jochems
Nadat ik een brief heb gestuurd met daarin waar kpn mijn gelad had gelaten is dat bedrag nu ineens terug gestort op onze rekening met daarbij de mededeling vordering afgestaan aan vesting finance. Beetje rare gang van zaken iemand tips?
Kort gezegd;
U betaalde te laat maar zij weigeren Uw geld omdat U te laat was en nu moet U dus dure incasso betalen...
Maar als je geen tijdige normale rekening kreeg en zij de hopelijk tijdig doorgegeven adres en rekening nummer niet verwerkten is er niets aan de hand.
Heeft U wel bewijs dat U deze brief stuurden en nog de inhoud hiervan?
Dit is voor bewijs noodzakelijk en ook moet de datum van versturen ruim voor de betaaldatum zijn want vaak is deze maand doorgeven pas volgende keer met nieuwe betalen.
Dus heeft U foutloos gehandeld, dan nogmaals betalen aan KPN en houd rekening met afsluiten als het fout gaat.
Die laatste rekeningen waren op tijd betaald,
de verhuizing hebben wij ruim op tijd door gegeven.
De lijn is inmiddels al afgesloten en opgezecht alleen blijken er dus 3 niet betaald te zijn en KPN zegt 5 maar die 2 waren dus allang en breed betaald.
mijn idee is dat ze het gewoon niet goed verwerkt hebben n daardoor al die tijd het geld op de rekening heeft gestaan bij KPN ik heb dit 01 juli 2009 betaald en op 29 december maarliefst 6 maanden later storten ze het terug. nadat ik vesting finance een brief gestuurt had dat alles al betaald was op 01 juli aan kpn. Ze hebben dus zowiezo 6 maanden rente getrokken.
Wij zijn te einde raad en weten niet hoe we dit moeten oplossen ik weet niet of jullie kunnen of willen helpen. Het wordt denk ik een lange brief mijn ecscuus hier voor ben ook geen briljante schrijfster. Maar doe me best.
ik Jan
Zijn door een gokverslaving door onzen oudste zoon hij is verstandelijk beperkt vier jaar geleden in problemen geraakt daar door hem te helpen zij we helemaal finacheel de afgrond in gegaan mijn zoon is nu ook al vier jaar het huis uit.
We hadden toen nog twee minderjarige kinderen in huis En zijn toen uit wanhoop naar houwkens bewind voering in Emmen gegaan vrijwilig. Omdat de gkb in Leeuwarden grote wacht lijsten hadden. en wij moesten zo snel mogelijk geholpen worden anders werden we het huis uitgezet En ja ze hebben geholpen om alles op kaart te zetten en we kregen toen 100 euro weekgeld maar deurwaarders bleven komen terwijl zij hadden toe gezegd dat ze weg zouden blijven dat hun alles zouden regelen en wij geen zorgen moesten hebben nou dus wel he er werd beslag gelgd door een deurwaarder op jan zijn loon en ga zo maar door we konden wel een advocaat nemen om dat houkens hun werk niet goed deet maar ja konden we niet betalen want zij hadden immers ons geld in beheer en weg gaan kon ook niet want dat koste ons dan een boete en dat hadden we ook niet. November 2009 krijgt Jan een onslag na 38 jaar werken bij de zelfde baas en met de oprotpremie om het zomaar te zeggen hebben we alles betaald Houkens had dus na vier jaar dus bijna niks betaald heel de oprot premie is dus na houkens gegaan na hun zeggen hadden ze dus allen schuld eisers betaald. ze hebben nog alles gebeld en ja hoor alles was betaald zeiden ze Nou ja zo als jullie kunnen begrijpen waren we harstikke blij we waren van de schulden af en ook van houkens We konden weer wat leuke dingen doen Maar wat schets onzen verbazing hebben we dus wel een schuld en wel bij vesting finance en wel een bedrag van 4000 euro wij natuurlijk meteen naar houkens gebeld en naar de levob bank waar de schuld vandaan kwam en zeggen nee dat kan niet alles is betaald houkens bevestigd dat ook nog in een mail Maar vesting finance
blijft volhouden dat dat oude proceskosten zijn en die moeten we gewoon betalen terwijl houkens hun heeft hun gebeld en alles was betaald En houkens zegt tegen ons jullie zoeken het nu zelf maar uit wij kennen niks meer voor jullie doen want jullie zijn hier weg Dus ja wat kennen wij hier aan doen het is gewoon een welles en nietes kwestie nu
Mijn vraag is kunnen jullie ons helpen wij zijn ten einde raad
en overal waar bij aan kloppen stuiten we nee we kennen jullie niet helpen
Ik hoop dat jullie ons kan helpen of een iedee geven
Met vriendelijke Groet Jan
Heeft u toen u hoorde dat er een lange wachtlijst was bij het GKB afgezien om op die wachtlijst van het GKB te komen en voor uitsluitend onder bewindstelling gekozen of zou Houkes u alsnog bij het GKB aanmelden? Ik vraag me dit af omdat na 4 jaar u blijkbaar niet door het GKB nog was geholpen?
U geeft aan dat u van een weekgeld moest leven, maar heeft u nooit inzage gehad in wat er van de rest werd betaald?
Verder ben ik nieuwsgierig hoe lang nadat u onder bewindvoering kwam er loonbeslag werd gelegd? Bij loonbeslag gaat alleen de zogenaamde beslagvrije voet (het wettelijk bepaalde deel van het inkomen om van te kunnen leven) naar de bewindvoerder. Mogelijk kon die alleen uw vaste lasten doorbetalen.
Ik vind het kwalijk dat Houkes alleen maar wil aangeeft dat er betaald is en verder niets wil doen. Hij heeft immers het betaalbewijs in handen.
Misschien is het verstandig de zaak aan een (gratis) juridisch hulpverlener voor te leggen? Bijvoorbeeld het juridisch loket? Wie weet kan daar iemand goed advies over geven.