| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone incasseert zonder schriftelijke toestemming
Vodafone incasseert zonder schriftelijke toestemming
September online een Vodafone Thuis abonnement afgesloten, en thuis het modem plus antwoordkaart met toestemming voor een automatische incasso gekregen.
Na lang soebatten blijkt het aansluiten technisch niet haalbaar te zijn en wil Vodafone dat ik het abonnement afkoop, en sturen mij een rekening van 390 euro. Op deze rekening staat dat het bedrag binnen 14 dagen automatisch wordt afgeschreven.
Ik bel direct en mij wordt toegezegd dat dit bedrag kwijtgescholden zal worden en ik het dus niet hoef te betalen. Ik geef aan dat ik ook helemaal geen schriftelijke toestemming heb gegeven voor de automatische incasso, zoals wel moet per 1 augustus > https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso
Toch wordt het bedrag daarna afgeschreven, en direct bel ik weer. Vodafone kan het helaas pas volgende maand terug storten, maar op de vraag waarom het zonder schriftelijke toestemming is afgeschreven antwoorden ze "U bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en daarme hebt u toestemming gegeven".
Nu heb ik een digitale overeenkomst gesloten en geen schriftelijke machtiging gegeven voor incasso - Vodafone zit toch simpelweg fout?
Na lang soebatten blijkt het aansluiten technisch niet haalbaar te zijn en wil Vodafone dat ik het abonnement afkoop, en sturen mij een rekening van 390 euro. Op deze rekening staat dat het bedrag binnen 14 dagen automatisch wordt afgeschreven.
Ik bel direct en mij wordt toegezegd dat dit bedrag kwijtgescholden zal worden en ik het dus niet hoef te betalen. Ik geef aan dat ik ook helemaal geen schriftelijke toestemming heb gegeven voor de automatische incasso, zoals wel moet per 1 augustus > https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso
Toch wordt het bedrag daarna afgeschreven, en direct bel ik weer. Vodafone kan het helaas pas volgende maand terug storten, maar op de vraag waarom het zonder schriftelijke toestemming is afgeschreven antwoorden ze "U bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en daarme hebt u toestemming gegeven".
Nu heb ik een digitale overeenkomst gesloten en geen schriftelijke machtiging gegeven voor incasso - Vodafone zit toch simpelweg fout?
-
Josephien12
Re: Vodafone incasseert zonder schriftelijke toestemming
Gewoon zelf storneren, heb je meteen je geld terug.
Na nogmaals bellen inderdaad toestemming gekregen om te storneren. Was bang als ik dat gelijk zou doen Vodafone simpelweg zou beginnen met aanmaningen (ook al was het kwijtgescholden, heb niet zo'n vertrouwen in hun interne administratie).
Vodafone reageerde met deze e-mail (waarin ze zeggen het digitale contract als 'schriftelijke bevestiging' te zien):
Blijkbaar vinden ze dat hun eigen voorwaarden dus boven de nieuwe regels omtrent incasso's staan, en je niets schriftelijk hoeft te bevestigen.Beste meneer,
Uitleg
Je wenst uitleg te krijgen omtrent het afschrijven van de boete.
Toen je het contract ondertekend hebt ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. In de algemene voorwaarden staat het volgende vermeld:
Artikel 9 - De betaling
9.1 Als Vodafone producten, welke jij nodig hebt voor het afnemen van de door Vodafone geleverde dienst, aan jou verkoopt, behoudt Vodafone het eigendom van die producten totdat jij de producten volledig hebt betaald. De door jou aan Vodafone verschuldigde abonnementskosten en andere kosten voor de door Vodafone aan jou geleverde dienst(en) worden maandelijks vooraf geïncasseerd via automatische incasso. Jij geeft Vodafone daartoe een machtiging en staat in voor een toereikend saldo op de voor automatische incasso bestemde bankrekening.
We hebben het contract als schriftelijke machteging.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Thuis Klantenservice