Hallo,
Zou iemand mij antwoord kunnen geven op de volgende vraag:
Ik ben door de deurwaarder van mijn ziekenfonds gedagvaard. Nu maak ik me, hoewel ik het hoogst irritant vind, niet veel zorgen. Het ziekefonds blijft zelf al sinds 2001 in gebreke met batalen, ik ben geen klant meer (wat ze me zelf hebben bevestigd) en ze faktureren maar door (deze kosten zijn ook onderdeel van de dagvaarding) ook onderdeel van de dagvaarding) en een deel is wel betaald (heb de betaalbewijzen). Verder rageren ze niet of totaal niet inhoudelijk op brieven, staan er aantoonbaar onwaarheden in de brieven enz.enz.
Ook Interum Justitia en de deurwaarder hebben geen enkele poging ondernomen de kosten toe te lichten.
Wat ik concreet wil vragen is of ik in mijn bezwaar, wat ik schriftelijk wil indienen ook tegeneisen mag formuleren, zoals dat ze zelf mij nog moeten betalen en dat ik wil worden tegemoetgekomen in de door mij gemaakte kosten (aangetekende schrijven). Weet iemand ergens voorbeeld bezwaren voor de griffie?
En of het wel toegestaan is om een dagvaarding zonder gesloten envelop aan een ander persoon te overhandigen. In dit geval krijg een familie lid van mij op een oud adres dit in handen. Nu heb ik het kunnen verklaren maar stel dat het echt zou zijn! Is dit toegestaan en aceptabel?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vragen Terechtzitting deurwaarder
Re: Vragen Terechtzitting deurwaarder
Hoi,
Zet deze vraag eens op het advocaten prikbord.
Daar zullen ze het wel weten
Zet deze vraag eens op het advocaten prikbord.
Daar zullen ze het wel weten
Volgens mij is dat geen echte dagvaarding geweest maar meer een angstaanjagende concept dagvaarding, check dat eens!
Hij was echt, maar de zitting gaat niet door. De deurwaarder zag genoeg reden in mijn brief om het ziekenfonds eerst maar eens te laten antwoorden.....
Hoop dat het nu opgelost gaat worden, het duurd al 2 en een half jaar...
Hoop dat het nu opgelost gaat worden, het duurd al 2 en een half jaar...
Ik hoop dat ik ook zo een gerechtsdeurwaarder tref.
Ik wacht nog steeds op bericht van de deurwaarder.
Hallo, Naar aanleiding van je vraag of je wel/niet kunt/mag reageren het volgende:
Als je bent gedagvaard, kun je altijd een brief sturen naar de griffie. Dit adres staat in de dagvaarding. Jouw brief c.q. verweer wordt dan doorgestuurd naar de eisende partij welke hier weer op moet reageren. Als jij vindt dat jij nog geld tegoed hebt, kun je dit ook in je "verweer" opnemen.
Wat betreft het uitreiken van de dagvaarding:
De deurwaarder mag de dagvaarding uitreiken aan een huisgenoot (vader, moeder, broer, zus.) In jou geval is/zou er (zijn) op een verkeerd adres gedagvaard. Een evt. vonnis zou dus niet rechtsgeldig zijn.
Nog even wat betreft een zgn. Nepdagvaarding:
Deze worden niet uitgereikt. Een dagvaarding is immers een officiele akte, door de deurwaarder ondertekend. Ik denk dat geen enkele deurwaarder zijn goede naam op het spel zal zetten, puur en alleen om iemand te treiteren.
Als je bent gedagvaard, kun je altijd een brief sturen naar de griffie. Dit adres staat in de dagvaarding. Jouw brief c.q. verweer wordt dan doorgestuurd naar de eisende partij welke hier weer op moet reageren. Als jij vindt dat jij nog geld tegoed hebt, kun je dit ook in je "verweer" opnemen.
Wat betreft het uitreiken van de dagvaarding:
De deurwaarder mag de dagvaarding uitreiken aan een huisgenoot (vader, moeder, broer, zus.) In jou geval is/zou er (zijn) op een verkeerd adres gedagvaard. Een evt. vonnis zou dus niet rechtsgeldig zijn.
Nog even wat betreft een zgn. Nepdagvaarding:
Deze worden niet uitgereikt. Een dagvaarding is immers een officiele akte, door de deurwaarder ondertekend. Ik denk dat geen enkele deurwaarder zijn goede naam op het spel zal zetten, puur en alleen om iemand te treiteren.