LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemde mail van Incasso SNS

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kreeg net deze mail, overigens ben ik helemaal niet bekend bij Neckermann, hebben
meer mensen zo'n mail ontvangen :?: :?: :?:


Geachte heer/mevrouw,


Neckerman B.V heeft de vordering op u met referentie ********** aan ons overgedragen. Wij hebben u hierover al een brief gestuurd.

Het openstaande bedrag is momenteel € 6270.39 (inclusief kosten).



indien dit een foutieve factuur is kunt u deze factuur annuleren op de onderstaande link :

*heb link verwijderd*

nadat uw, de factuur heeft geannuleerd wordt uw binnen 24 uur geholpen door onze medewerkers.

Let op: als uw de factuur niet voor 20 november 2013 annuleerd, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.

U kunt niet reageren op deze email. Ook niet op telefoon,



Hoogachtend,


Justitia
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 19 nov 2013 22:25, 4 keer totaal gewijzigd.

Jantje7
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Sorry Chocomelk, ik vind het niet slim om de link ook daadwerkelijk te kopiëren.
Meestal haal je hiermee een virus binnen.
Graag even verwijderen/veranderen.

jantje7

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb het verwijderd Jantje.

rguich
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2009 17:00

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door rguich »

Ik heb deze ook vandaag gekregen!
Hij is wel apart, als je op de link klikt ga je naar iets met vanderlanierj, wat een niet bestaande site is. Kopieer je de link zelf in de webbrowser, kom je, voor zover ik zie, wel op de officiële SNS site. Dus wat de spoof hier precies is, weet ik niet, maar het is wel weer zonde van m'n tijd :evil:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zelf heb ik niet op de link geklikt, ook is de mail niet geadresseerd aan een achternaam,
hoe was dat bij jou ?

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Goed Nederlands ook, dat mailtje. NOT!

rguich
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2009 17:00

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door rguich »

Copy/paste:
Geachte heer/mevrouw,


Neckerman B.V heeft de vordering op u met referentie 145399019 aan ons overgedragen. Wij hebben u hierover al een brief gestuurd.

Het openstaande bedrag is momenteel € 6270.39 (inclusief kosten).


• indien dit een foutieve factuur is kunt u deze factuur annuleren op de onderstaande link :

https://www.snsbank.nl/mijnsns/secure/login.html

• nadat uw, de factuur heeft geannuleerd wordt uw binnen 24 uur geholpen door onze medewerkers.

Let op: als uw de factuur niet voor 20 november 2013 annuleerd, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.

U kunt niet reageren op deze email. Ook niet op telefoon,



Hoogachtend,


Justitia

De informatie zoals opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken en de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren. Dank u voor uw medewerking.

Nederland BV heeft aan het opstellen en verzenden van dit e-mail bericht (met bijlagen) de nodige zorg besteed. Desondanks is het mogelijk dat dit bericht onvolledig is, onjuistheden bevat, niet voor u is bestemd en/of te laat wordt ontvangen. aanvaardt daarvoor geen aansprakelijkheid. Dit e-mailbericht en enige bijlage is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n) en is strikt vertrouwelijk. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u dit bericht en enige bijlage daarbij aan de afzender terug te sturen en alle kopieê¬ ervan te wissen en te vernietigen. Nederland BV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard dan ook, die verband houdt met risico' s verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten.Op alle diensten van Nederland BV zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing welke zijn te raadplegen op en gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nummer 330803484.
idd niet geadresseerd

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ rguich, ah jij moet precies hetzelfde bedrag 'betalen' als ik. :lol:

@ Vogels, ja ideaal joh dat je facturen tegenwoordig kan annuleren. :lol:

Heb wel een mailtje naar de SNS bank gestuurd want hun logo staat
er wel in, ben benieuwd of ik antwoord terug ga krijgen.

alfatrion
Berichten: 21947
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het zou spam kunnen zijn.

Iedere keer als een mail langs een mailserver komt, dan wordt dit geregistreerd in de de header van de mail. Legitieme mail die van A via B naar C wordt verzonden ziet er in essentie dan zo uit:

C ontvangen van B
B ontvangen van A

In het geval van spam zie je dat deze ketting vaak niet klopt. Dan zie je bijvoorbeeld iets als:

C ontvangen van B
Y ontvangen van Z

Je zou de header van de mail even door spamcop kunnen halen. De site kan redelijk technisch over kunnen komen. Als je ze naar mij PBed dan wil ik dit ook wel voor je doen.

Ik kan je alleen niet helpen met het verkrijgen van de header. (Meestal is dat iets als berichten bron of message source.)

Iets anders waar je naar kunt kijken is de link. Vaak staat in de tekst de naam van de bank http://snsbank.nl/ o.i.d. maar als je er met de moven boven staat dan wordt je door verwezen naar een andere site met een identieke inhoud.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 19 nov 2013 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nederland BV heeft aan het opstellen en verzenden van dit e-mail bericht (met bijlagen) de nodige zorg besteed. Desondanks is het mogelijk dat dit bericht onvolledig is, onjuistheden bevat, niet voor u is bestemd en/of te laat wordt ontvangen. aanvaardt daarvoor geen aansprakelijkheid. Dit e-mailbericht en enige bijlage is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n) en is strikt vertrouwelijk. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u dit bericht en enige bijlage daarbij aan de afzender terug te sturen en alle kopieê¬ ervan te wissen en te vernietigen. Nederland BV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard dan ook, die verband houdt met risico' s verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten.Op alle diensten van Nederland BV zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing welke zijn te raadplegen op en gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nummer 330803484.


Wie of wat is Nederland BV ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wie of wat is Nederland BV ?
Dat zijn jij en ik en al die anderen al dan niet zwarte piet minnende landgenoten :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik wist niet dat je mailtjes van welke bank dan ook nog serieus moest nemen. Die gaan hier direct de electronische kliko in.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door eleven »

crazyme schreef:Ik wist niet dat je mailtjes van welke bank dan ook nog serieus moest nemen. Die gaan hier direct de electronische kliko in.
Inderdaad, mijn serieuze mails krijg ik in mijn bankmails, en daar moet ik voor inloggen in internetbankieren.

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:Ik wist niet dat je mailtjes van welke bank dan ook nog serieus moest nemen. Die gaan hier direct de electronische kliko in.
Nou...

Vorige week kreeg ik een mail van de Rabo. Ik krijg nooit mail van de Rabo. Vorige week ineens wel, maar... hotmail riep meteen dat het niet goedgekeurd was vanwege beveiligingsrisico's. Dan is het wel duidelijk, toch?

Maar dan lees je het toch, het ging over dat fraudegebeuren. Geen enkele link of wat dan ook dat aangeklikt moest worden. Alleen informatie. Supercorrect Nederlands. Bank gebeld (nummer van de site geplukt, niet uit de mail), en jawel, die mail was inderdaad van hun afkomstig. Heb mevrouw dus verzocht de ICT even naar de instellingen te laten kijken.

Dus dat kan ook nog eens...

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:
Chocomelk schreef:

@ Vogels, ja ideaal joh dat je facturen tegenwoordig kan annuleren. :lol:
Heb maar meteen een weekendhuisje gekocht, de factuur annuleer ik gewoon :D http://www.funda.nl/koop/wassenaar/huis ... kseweg-23/
Euh... vogels... dat is dus mijn vakantiehuisje. Of beter gezegd, het poppenhuisje van mijn dochter. Niet betalen he? :evil: Heb meteen maar de koop teruggedraaid.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

crazyme schreef:Ik wist niet dat je mailtjes van welke bank dan ook nog serieus moest nemen. Die gaan hier direct de electronische kliko in.
Dit is afkomstig van een incassobureau, ben ook geen lid van de SNS bank.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gewoon de zoveelste phishing spam.

Tenzij Intrum Justitia (dat suggereert het bericht) een nieuwe inkomstenbron gevonden denkt te hebben...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Guardian72 schreef:Gewoon de zoveelste phishing spam.

Tenzij Intrum Justitia (dat suggereert het bericht) een nieuwe inkomstenbron gevonden denkt te hebben...
Kom nergens het woordje Intrum tegen in dit bericht.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Chocomelk schreef:
Guardian72 schreef:Gewoon de zoveelste phishing spam.

Tenzij Intrum Justitia (dat suggereert het bericht) een nieuwe inkomstenbron gevonden denkt te hebben...
Kom nergens het woordje Intrum tegen in dit bericht.

Klopt - maar als je de eerste post bekijkt - word afgesloten met "hoogachtend, justitia" - dit wekt dus de suggestie (bewust) dat er een bekend bedrijf achter zit.

Intrum hanteert zelf ook wel eens vage methoden - vandaar mij, enigzins sarcastische, opmerking.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vreemde mail van Incasso SNS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oh dat wist ik niet dat Intrum ook weleens vage methodes gebruikt.

Gesloten