LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom heeft intrum justitia geen fax en geen email ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waarom gaan mensen uberhaupt naar Oxxio toe als het toch alleen maar ellende is? Zoals ik al een aantal malen eerder gezegd heb, je schiet er echt weinig tot niets mee op. Je stroom wordt hooguit 1 a 2 euro goedkoper en je haalt jezelf een hoop ellende op de hals.

Als je tevreden bent met je huidige leverancier, dan zou ik gewoon blijven zitten en jezelf een hele hoop ellende besparen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: waarom heeft intrum justitia geen fax en geen email ?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Hier kan ik het alleen maar grondig mee eens zijn. Mijn advies is om het bij de gevestigde namen te houden, zeker als je daar tevreden over bent. Natuurlijk zullen die ook wel eens een foutje maken maar ik zit nu al 10 jaar bij mijn energieleverancier (Eneco) en ben daar dik tevreden over. Geen haar op mijn hoofd die aan overstappen denkt omdat ik dan misschien op jaarbasis een tientje goedkoper uit ben, betrouwbaarheid en een ordelijke administratie bij mijn leverancier is mij veel waard!

MaVeNwg
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2006 01:37

Re: waarom heeft intrum justitia geen fax en geen email ?

Ongelezen bericht door MaVeNwg »

Van de site van de boeven ...

Intrum Justitia
Postbus 84096
2508 AB Den Haag
Johan de Wittlaan 3
2517 JR Den Haag
T 070-4527000
F 070-4528980
E [email protected]

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: waarom heeft intrum justitia geen fax en geen email ?

Ongelezen bericht door mr T. »

aangezien oxxio weigert mij de jaarnota te sturen, heb ik de incasso jaarnota terug laten boeken en fax gestuurd naar oxxio (035-6265999) met bericht dat ik pas wil betalen, nadat ik zelf de standen heb kunnen kontroleren aan de hand van hun jaar-specificatie.
Waarschijnlijk heb je helemaal niets van doen met Intrum Justitia. De reden hiervoor is dat je in de eerste plaats geen nota hebt gehad en (zo lijkt het in ieder geval) niet bent gemaand tot betaling. Is dat laatste wel het geval: het voldoen van de hoofdsom aan Oxxio zou voldoende moeten zijn. In dat geval is er voor Intrum Justitia geen grondslag meer voor invorderingsactiviteiten.

mselger
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2006 17:12

Re: waarom heeft intrum justitia geen fax en geen email ?

Ongelezen bericht door mselger »

gewoon alle kosten bijelkaar optellen en bonnetjes bewaren en deze kosten op de eerstvolgende nota in mindering brengen na even een berichtje te hebben gestuurd naar oxxio ook je een redelijk uurloon in rekening brengen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: waarom heeft intrum justitia geen fax en geen email ?

Ongelezen bericht door mr T. »

Het verschil van mening is, dat oxxio stelt, de nota wel (ooit) te hebben verstuurd, en ik oxxio heb laten weten, nooit die nota te hebben gehad
Ook dan horen ze je nog een aanmaning te sturen. Bovendien kan Oxxio wel stellen, maar kunnen ze ook aannemelijk maken dat je zowel een eerste factuur als een aanmaning hebt gehad?
De laatste intrum justitiabrief gaf nog wat extra intimidaties inzake de dure kosten van afsluiten, desnoods via de straat, als nu niet binnen 3 dagen de accept-giro met uiteraard de exta kosten zou zijn voldaan.
Ook al lijkt de tekst nog zo dreigend: veel meer dan dragen mogen dergelijke bedrijven niet. Zolang men geen stappen onderneemt richting rechter hebben ze verder niets in handen.
gewoon alle kosten bijelkaar optellen en bonnetjes bewaren en deze kosten op de eerstvolgende nota in mindering brengen na even een berichtje te hebben gestuurd naar oxxio ook je een redelijk uurloon in rekening brengen.
Lijkt me redelijk zinloos. Je hebt geen grondslag voor het eisen van een kostenvergoeding. Kostenvergoedingen eisen is eigenlijk alleen zinvol in een gerechtelijke procedure (in civiele zaken) en soms in zaken die te maken hebben met bezwaar en beroep in zaken die door fiscaal recht of bestuursrecht worden beheerst.

Gesloten