LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat valt onder uitspraak

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
seagoing racer2

Re: Wat valt onder uitspraak

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Wat heeft dit ernou mee te maken . Ik leg iets uit en ik krijg alleen maar commentaar.

ben misschien eigenwijs maar probeer wijzer te worden en zit niet te wachten om aangevallen te worden door 2 idioten
Als je mijn bijdragen leest , zie je dat het geen aanval is, maar dat ik probeer je te helpen, om je eigen situatie goed in te schatten

Natuurlijk is het zo, dat als je afspreekt om het dossier te krijgen, je het dan ook hoort te krijgen. Echter je denkt dat je niet hoeft te betalen zolang je het dossier niet hebt ontvangen, en dat is helemaal fout.

De waarde van het dossier is niet namelijk meer dan een rol plee-papier, omdat het gerechtelijk vonnis de plaats van dit dossier heeft ingenomen.

Als je denkt dat het vonnis niet geldig is omdat je het pas in november 2009 hebt gezien, is dat ook helemaal fout. We leven nu in mei 2010, ongeveer een half jaar later, zodat je zat tijd hebt gehad om in beroep te gaan of te betalen.
En een gerechtelijk vonnis verjaard pas na 20 jaar, dus zover is het ook niet

Ik vind de deurwaarder nu juist best wel soepel om je uitstel tot 12 april te gunnen.

Enfin, ik ga niet meer reageren op je postings, als je het nu niet snapt, ben jij zelf de idioot die je aangeeft.
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 05 mei 2010 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.

kees.bugter

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Mooi verwoord complimenten.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Kennelijk heeft ie de boodschap begrepen.

Groetjes van die andere "idioot"....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat hij na bekend worden dat hij deze zitting gemist heeft tijdig moeten protesteren dat hij niet uitgenodigd was en zich daarom niet kon verdedigen.
Dus bij tijdig protest had U deze uitspraak ongeldig kunnen maken.

Nu is U veel te laat dus kan het volgens mij niet meer, maar ik weet de termijn niet.
(Vermoed 3 maanden maar kan niet zo snel iets vinden..)

U kunt alleen nog proberen om verzend bewijs vragen van de uitnodiging voor zitting want U heeft die nog nooit gehad dus op die manier zou je het kunnen proberen.
Of het lukt weet ik niet maar proberen kan.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Hé Gozik, blijf je nog steeds dezelfde onzin verkopen dat je als je niet verschijnt bij de zitting, de uitspraak "ongeldig" kunt laten verklaren?
Ten eerste wordt een uitspraak niet "ongldig" verklaart, ten tweede wil ik wel eens weten waar je die onzin op baseert!
Als je niet verschijnt is dat je eigen keus, de rechter gaat gewoon door met zijn werk en veroordeelt je bij verstek.

Besef je wel dat je "leken" met je idiote , halve gare uitspraken verkeerde en foutieve informatie geeft?

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Volgens mij heb je 30 dagen nadat je het vonnis hebt vernomen,de tijd om een verzet-procedure te starten.

Gezien:
150 euro november 2009 ivm afstoppen beslaglegging
is het vonnis bij TS bekend.

Dit is in ieder geval te lang geleden om de procedure te beginnen

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Verzet
Artikel 143 e.v.
binnen vier weken na de betekening van het vonnis of van enige uit kracht daarvan opgemaakte of ter uitvoering daarvan strekkende akte aan de veroordeelde in persoon, of na het plegen door deze van enige daad waaruit noodzakelijk voortvloeit dat het vonnis of de aangevangen tenuitvoerlegging aan hem bekend is.

Artikel 332 e.v
Partijen kunnen van een in eerste aanleg gewezen vonnis in hoger beroep komen, tenzij de vordering waarover de rechter in eerste aanleg had te beslissen niet meer beloopt dan € 1750 of, in geval van een vordering van onbepaalde waarde, er duidelijke aanwijzingen bestaan dat de vordering geen hogere waarde vertegenwoordigt dan € 1750, een en ander tenzij de wet anders bepaalt.
Artikel 339
1. De termijn van beroep is drie maanden, te rekenen van de dag van de uitspraak van het vonnis.
2. In afwijking van het eerste lid is de termijn van beroep van een vonnis in kort geding vier weken.

Uiteraard is dit een beknopte weergave van rechtsvordering. Raadzaam is om verder te lezen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001827/g ... 05-05-2010

Gesloten