Groot was mijn schrik toen ik een brief van Intrum justitia op de mat vond.
Ik dacht....wat kan dat nou zijn , ik ben volledig schuldvrij...tenminste ...dat dacht ik.
4 jaar gelden heb ik een domein + hosting aangeschaft bij one.com
na een jaar deed ik niks meer met dit domein en heb de boel maar opgezegd
Weer een jaar later viel er een brief van Intrum Justitia in de bus , of ik eventjes een asociaal hoog bedrag wil voldoen , 90 % van het bedrag bestond uit incasso kosten .
Ik natuurlijk direct contact opgenomen met one.com om te vragen hoe het nou zat
Het bleek dat zij mijn hosting account NIET hadden afgesloten terwijl ik daar opdacht voor had gegeven
Volgens one.com had ik kunnen weten dat dit zou gebeuren omdat ze me een aantal malen gemaild hadden over deze kwestie
Nu komt het...
Ondertussen waren wij van internet provider veranderd en klopte de administratie van one.com dus niet meer
Ik dacht dat ik daar geen site meer had en heb daarom de gegevens nooit aangepast en kon ik niet weten dat ze mijn oude domein nog in de lucht hadden
Na wat heen en weer gemaild en onderhandeld te hebben heeft one.com mij gelijk gegeven en hebben ze Intrum justitia opdracht geven de incasso procedure te stoppen .
Nu....weer 2 jaar later valt er WEER een brief van Intrum Justitia Denenmarken op de mat met daarin de vordering van 375 Euro
One.com heeft het domein dus nog steeds niet offline gehaald en doet nu net alsof ze niet weten dat ik een ander email adres heb .
Ze horen dat wel te weten want ik heb ze dat 2 jaar gelden al duidelijk gemaakt.
Ik heb helaas NIKS meer waarmee ik kan aantonen dat wat ik vertel ook zo is , het enige wat ik nog kan verzinnen zijn de gesprekken die opgeslagen liggen bij one.com zelf ( online customer care systeem van one .com )
Wat kan ik hier nou aan doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webhoster sluit account niet af ---> Intrum justitia
-
Martinovibes
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: Webhoster sluit account niet af ---> Intrum justitia
Heb je de mailtjes en zo nog?
Print die uit, en bewaar ze.
Stuur vervolgens een aangetekend schrijven met handtekening retour aan IJ, waarin je de vordering afwijst, op grond van ruim op tijd opgezegd te hebben.
(je zou nog kunnen discussieren over het eerste jaar, maar het 2e jaar is volledig onterecht).
Je zou kunnen eisen dat je bewijzen wilt zien van deze vordering, en binnen een termijn (10 dagen vanaf dagtekening of zo), en bij niet ontvangen hiervan beschouw je de vordering als afgedaan.
Zowiezo nogmaals met one.com contact opnemen, maar dan ook weer per aangetekend schrijven.
Refereer aan het eerdere gesprek, en voeg kopieen bij van de emails.
Geef aan dat je binnen 14 dagen bevestiging verwacht van het cancellen van de incasso opdracht, alsmede een bevestiging dat het account is gesloten.
Bij alles wel met handtekening retour.
Niet bellen - tenzij je gesprekken kan opnemen - want anders heb je nog geen bewijzen.
Verder, heb je een rechtsbijstand? Mischien handig om hen ook even te informeren.
Print die uit, en bewaar ze.
Stuur vervolgens een aangetekend schrijven met handtekening retour aan IJ, waarin je de vordering afwijst, op grond van ruim op tijd opgezegd te hebben.
(je zou nog kunnen discussieren over het eerste jaar, maar het 2e jaar is volledig onterecht).
Je zou kunnen eisen dat je bewijzen wilt zien van deze vordering, en binnen een termijn (10 dagen vanaf dagtekening of zo), en bij niet ontvangen hiervan beschouw je de vordering als afgedaan.
Zowiezo nogmaals met one.com contact opnemen, maar dan ook weer per aangetekend schrijven.
Refereer aan het eerdere gesprek, en voeg kopieen bij van de emails.
Geef aan dat je binnen 14 dagen bevestiging verwacht van het cancellen van de incasso opdracht, alsmede een bevestiging dat het account is gesloten.
Bij alles wel met handtekening retour.
Niet bellen - tenzij je gesprekken kan opnemen - want anders heb je nog geen bewijzen.
Verder, heb je een rechtsbijstand? Mischien handig om hen ook even te informeren.