| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp BKR onterecht
Wehkamp BKR onterecht
Hallo,
Ik kom er na het opvragen van mijn BKR status achter dat ik een BKR notering van de wehkamp heb (A3) waardoor ik geen hypotheek meer krijg. Ik heb in het verleden problemen gehad met betalingen waardoor het 1 en ander niet betaald kon worden. Ik heb regelingen getroffen en uiteindelijk alles betaald (lange tijd geleden). Ik heb echter nooit een waarschuwing gehad in vorm van een brief of telefoontje dat ik zou worden aangemeld bij het BKR. Dit zou ook kunnen komen door een noodgedwongen verhuizing in die tijd door priveproblemen. Helaas staat er bij de BKR notering geen eind datum vermeld en ook klopt mijn geboortedatum niet waardoor ik me afvraag of het uberhaupt allemaal wel klopt. Ik heb hierover contact met Wehkamp over genomen maar Wehkamp stuurt mij naar het incasso bureau Intrum. Ook hier kunnen zij mij niet verder helpen omdat alles betaalt is. Ik hoop dat er een mogelijkheid tot he verwijderen van deze notering is zodat ik weer verder kan maar ik weet niet waar ik nog terecht kan en wat ik nu het beste kan doen???
Ik kom er na het opvragen van mijn BKR status achter dat ik een BKR notering van de wehkamp heb (A3) waardoor ik geen hypotheek meer krijg. Ik heb in het verleden problemen gehad met betalingen waardoor het 1 en ander niet betaald kon worden. Ik heb regelingen getroffen en uiteindelijk alles betaald (lange tijd geleden). Ik heb echter nooit een waarschuwing gehad in vorm van een brief of telefoontje dat ik zou worden aangemeld bij het BKR. Dit zou ook kunnen komen door een noodgedwongen verhuizing in die tijd door priveproblemen. Helaas staat er bij de BKR notering geen eind datum vermeld en ook klopt mijn geboortedatum niet waardoor ik me afvraag of het uberhaupt allemaal wel klopt. Ik heb hierover contact met Wehkamp over genomen maar Wehkamp stuurt mij naar het incasso bureau Intrum. Ook hier kunnen zij mij niet verder helpen omdat alles betaalt is. Ik hoop dat er een mogelijkheid tot he verwijderen van deze notering is zodat ik weer verder kan maar ik weet niet waar ik nog terecht kan en wat ik nu het beste kan doen???
-
langste adem
Re: Wehkamp BKR onterecht
Als je in het verleden betalingsproblemen hebt gehad met Wehkamp is het niet geheel onterecht dat je destijds als wanbetaler bent aangemerkt bij het BKR. Dat is ook ter bescherming van jezelf : want als jij je koelkast/tv/wasmachine of wat voor artikel dan ook niet in maandelijkse termijnen kan betalen, wie garandeert dan dat jij je hypotheek wel betaalt.
Het zou pas onterecht zijn als de schuld bij Wehkamp al langer dan 5 jaar geleden geheel is afbetaald, en je nog steeds die BKR notering hebt.
Het zou pas onterecht zijn als de schuld bij Wehkamp al langer dan 5 jaar geleden geheel is afbetaald, en je nog steeds die BKR notering hebt.
Deze site zegtjmbosch schreef:Hallo,
BKR codering A3
Een BKR codering A3 houdt in dat er een bedrag van € 250 of meer is afgeboekt van het schuldbedrag. Wanneer een afboeking wegens totale kwijting plaatsvindt, moet tevens bij de BKR A3 codering een einddatum worden gemeld. Bij alle andere gevallen wordt er geen einddatum vermeld.
Blijkbaar staat er dan nog een bedrag open? Anders zou het ook een H codering geworden moeten zijn.
Ik snap ook niet wat dat precies betekent (250 of meer afgeboekt??) Er is helemaal niks afgeboekt en de schuld is volledig betaald.
Ik begrijp ook wel dat het ter bescherming van jezelf is... Maar met een gezamenlijk inkomen van 90K per jaar, een inbreng van 15k geen hypotheek kunnen krijgen omdat je een BKR codering van 450 euro hebt staan vind ik wel heel zuur.
Ik begrijp ook wel dat het ter bescherming van jezelf is... Maar met een gezamenlijk inkomen van 90K per jaar, een inbreng van 15k geen hypotheek kunnen krijgen omdat je een BKR codering van 450 euro hebt staan vind ik wel heel zuur.
lekkere spam...Barman schreef:http://www.bkr-verwijderen.nl/bkr-verwi ... ownloaden/
Heb je volkomen gelijk in.jmbosch schreef:lekkere spam...Barman schreef:http://www.bkr-verwijderen.nl/bkr-verwi ... ownloaden/
Het is natuurlijk wel dezelfde site die jij daarna even gemakshalve herhaalt.
-
hendrie1963
trap niet in de link
Daar heb je helemaal gelijk in, maar de info over de diverse BKR noteringen zijn op die site nét wat duidelijker dan op die van het BKR zelf viel me op, dus die site heeft nog wel enig nut in dit geval.hendrie1963 schreef:trap niet in de link
Doen we de BKR site er toch ook nog even bij
http://www.bkr.nl/Consumenten/Veelgestelde-vragen/
http://www.bkr.nl/Consumenten/Veelgestelde-vragen/
Kan ik - via een internetaanbieder - mijn registratie laten verwijderen?
Op internet vindt u nogal wat partijen die aanbieden uw BKR-registratie te verwijderen. Vaak bieden zij u hiertoe - tegen betaling - een handleiding aan. Ook zijn er partijen die u juridische ondersteuning aanbieden. Wees voorzichtig met dergelijke aanbiedingen. Op de BKR-site vindt u alle informatie om uw (onterechte) BKR-registratie aan te vechten.
-
Webcarewehkamp.nl
Hallo jmbosch,
Ik begrijp dat er een BKR notering is, maar dat er veel onduidelijkheid is waardoor en of deze notering uberhaupt wel terecht is. Zeer frustrerend in zo'n situatie en zeker de moeite waard om uit te zoeken.
Mocht je al contact hebben gehad met onze financiele administratie en heeft dit niks opgeleverd, dan wil ik je vragen om jouw gegevens (klantnummer/postcode en huisnummer of eventueel een oud adres) te versturen naar [email protected]. Als je hen nog niet gesproken hebt, dan kun je alsnog een e-mail sturen. Ik zal je vervolgens door kunnen verwijzen naar de juiste afdeling.
Ik hor graag van je, alvast een prettig weekend.
Webcareteam wehkamp.nl
Ik begrijp dat er een BKR notering is, maar dat er veel onduidelijkheid is waardoor en of deze notering uberhaupt wel terecht is. Zeer frustrerend in zo'n situatie en zeker de moeite waard om uit te zoeken.
Mocht je al contact hebben gehad met onze financiele administratie en heeft dit niks opgeleverd, dan wil ik je vragen om jouw gegevens (klantnummer/postcode en huisnummer of eventueel een oud adres) te versturen naar [email protected]. Als je hen nog niet gesproken hebt, dan kun je alsnog een e-mail sturen. Ik zal je vervolgens door kunnen verwijzen naar de juiste afdeling.
Ik hor graag van je, alvast een prettig weekend.
Webcareteam wehkamp.nl
Hallo.
Ik heb ook zoiets mee gemaakt met wehkamp. Door een fout bij hun hebben ze een bestelling van mijn broertje met dezelfde voorletter onder mijn klantnummer verwerkt. Terwijl hij zich als nieuwe klant had aangemeld en hij ook op zijn eigen email de order bevestiging had gekregen. Ik weigerde dit te betalen en ik wilde ook dat wehkamp haar fout zou corrigeren. Helaas hebben ze dit geweigerd en moest ik uiteindelijk de rekening alsnog betalen via een incassobureau. Dit was al in 2011 en sindsdien heb ik regelmatig contact gehad met de betreffende afdeling. De laatste keer een maand geleden. De dame die ik aan de lijn kreeg was zeer begripvol en erkende dat dit verhaal wel correct kan zijn. Ook omdat wehkamp de mail wel op zijn email adres en nieuwe klantnummer heeft verzonden maar toch geleverd heeft onder mijn klantnummer. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en alsnog betaald maar nu wil wehkamp als excuses totaal geen moeite doen om de bkr notering weg te halen, omdat in de basis het de fout is van wehkamp. Nu kan ik helaas geen hypotheek krijgen omdat er een bkr notering staat welke mij al in 2011 toegezegd is dat ze dit zouden wijzigen omdat wehkamp niet kon aantonen dat ik de bestelling onder mijn eigen klantnummer geplaatst hebt
Ik heb ook zoiets mee gemaakt met wehkamp. Door een fout bij hun hebben ze een bestelling van mijn broertje met dezelfde voorletter onder mijn klantnummer verwerkt. Terwijl hij zich als nieuwe klant had aangemeld en hij ook op zijn eigen email de order bevestiging had gekregen. Ik weigerde dit te betalen en ik wilde ook dat wehkamp haar fout zou corrigeren. Helaas hebben ze dit geweigerd en moest ik uiteindelijk de rekening alsnog betalen via een incassobureau. Dit was al in 2011 en sindsdien heb ik regelmatig contact gehad met de betreffende afdeling. De laatste keer een maand geleden. De dame die ik aan de lijn kreeg was zeer begripvol en erkende dat dit verhaal wel correct kan zijn. Ook omdat wehkamp de mail wel op zijn email adres en nieuwe klantnummer heeft verzonden maar toch geleverd heeft onder mijn klantnummer. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en alsnog betaald maar nu wil wehkamp als excuses totaal geen moeite doen om de bkr notering weg te halen, omdat in de basis het de fout is van wehkamp. Nu kan ik helaas geen hypotheek krijgen omdat er een bkr notering staat welke mij al in 2011 toegezegd is dat ze dit zouden wijzigen omdat wehkamp niet kon aantonen dat ik de bestelling onder mijn eigen klantnummer geplaatst hebt
Je kunt altijd via de rechter Wehkamp dwingen de registratie te verwijderen op straffe van een dwangsom.
-
Webcarewehkamp.nl
Beste benernog,
Ik begrijp dat je al heel lang contact met ons hebt en dat dat nog niet tot resultaat heeft geleid. Ik hoop dat ik je verder kan helpen vanuit het webcareteam. Kun je via [email protected] het verhaal vertellen en gelijk jouw gegevens meesturen? Dan zorg ik ervoor dat dit bij de juiste persoon terecht komt.
Met vriendelijke groet,
Bart Ekelmans Webcareteam wehkamp.nl
Ik begrijp dat je al heel lang contact met ons hebt en dat dat nog niet tot resultaat heeft geleid. Ik hoop dat ik je verder kan helpen vanuit het webcareteam. Kun je via [email protected] het verhaal vertellen en gelijk jouw gegevens meesturen? Dan zorg ik ervoor dat dit bij de juiste persoon terecht komt.
Met vriendelijke groet,
moest ik uiteindelijk de rekening alsnog betalen via een incassobureau.
Als je dan toch met Wehkamp in conclaaf bent, vraag dan meteen die incassokosten terug.
Als je dan toch met Wehkamp in conclaaf bent, vraag dan meteen die incassokosten terug.
ArneLH schreef:Je kunt altijd via de rechter Wehkamp dwingen de registratie te verwijderen op straffe van een dwangsom.
Dat is inderdaad een optie maar ik vrees dat het te kostbaar zal zijn. Ik wil eerst kijken of ik er uit kom met onderstaande mailadres. Mocht dat niks worden dan vrees ik dat ik alsnog naar de rechter zal moeten stappen.
Webcarewehkamp.nl schreef:Beste benernog,
Met vriendelijke groet,
Goedenavond,
Ik zal u morgen alle gegevens mailen en hopelijk bent u dan in staan om wel met een oplossing te komen.
Alvast bedankt!
Jolijn schreef:moest ik uiteindelijk de rekening alsnog betalen via een incassobureau.
Ik snap wat u bedoelt, maar eigenlijk draait het inmiddels niet meer om de kosten. Wat mij betreft is de zaak daarmee wel afgedaan maar ik vind het vervelend om dan nog een trap na te krijgen met een codering. Terwijl Wehkamp de fout gemaakt heeft.
zorroos schreef:In dat geval vind ik dat Wehkamp u een hypotheek moet verstrekkenbenernog schreef:Hallo.
-
Guardian72
- Contacteer:
Juist daarom - Wehkamp heeft dus volgens u een fout gemaakt (of meerdere) en ondanks melding van uw kant verzuimd hier tijdig op in te gaan en de fout te herstellen.benernog schreef:Jolijn schreef:moest ik uiteindelijk de rekening alsnog betalen via een incassobureau.
Ik snap wat u bedoelt, maar eigenlijk draait het inmiddels niet meer om de kosten. Wat mij betreft is de zaak daarmee wel afgedaan maar ik vind het vervelend om dan nog een trap na te krijgen met een codering. Terwijl Wehkamp de fout gemaakt heeft.
De extra kosten die een incassotraject opleveren zijn dus (voor u) onterecht - en dienen zij aan u terug te betalen (inclusief rente) - en als men van mening is dat het wel betaald moet worden, dan bij diegenen die had moeten betalen aankloppen - niet bij een ander persoon.
Als het verhaal inderdaad klopt, dan zou Wehkamp zonder te vragen deze kosten + rente aan u moeten terugbetalen.
-
HansVaandrager
Kostte ca 3 weken en kostte mij 300 euro. BKR was daarna brandschoon !!
Laatst gewijzigd door HansVaandrager op 30 apr 2014 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.