In 2005 heb ik op financieel vlak 'schoon schip' willen maken en Wehkamp gebeld met de vraag of er openstaande facturen waren op mijn naam- en adresgegevens. Er stond een bedrag open van ca € 780,00, die zijn toen per direct betaald betaald. De hoog opgelopen facturen waren onstaan buitenom mijn weten, door mijn toenmalige partner.
Echter, toen mijn huidige partner en ik een hypotheek wilden aanvragen in 2008, bleek dat er een BKR registratie op mijn naam stond. Bij navraag bleek dat dit een Wehkamp factuur bleek te zijn. Het openstaande bedrag (€ 187,00), dat inmiddels uit handen was gegeven naar incassobureau Lindorff, was in 2005 over het hoofd gezien door de desbetreffende administratief medewerkster van Wehkamp, dit is ook (telefonisch) bevestigd door een van de medewerkers van Wehkamp. Daar ikzelf in het buitenland woonde op dat moment en er van uitging dat alles betaald was, heb ik geen adresgegevens achtergelaten bij Wehkamp. Wehkamp had immers zelf aangegeven dat alles betaald was.
Het bedrag, dat inmiddels was opgelopen tot een bedrag van €402,17, is onmiddelijk betaald aan Incassobureau Lindorff, maar er zou wel vanaf dat moment nog 5 jaar (tot 2013) een BKR registratie blijven staan. Omdat wij op dat moment, met heel veel moeite, toch ons huis konden kopen, er is ook niet verder op doorgegaan. Echter, nu staan wij wederom voor een soortgelijke situatie; we willen een nieuwe hypotheek aanvragen i.v.m. gezinsuitbreiding. De BKR registratie zit ons nu nóg meer in de weg gezien de huidige verscherpte regels voor financieringsaanvragen. Uiteraard begrijp ik dat 'terugdraaien' van de zaak onmogelijk is, vervroegd de BKR registratie laten verlopen ook.. Echter, daar het enerzijds mijn eigen verantwoording was, maar ook een administratieve fout van Wehkamp, heb ik dit postorderbedrijf verzocht een herstelcode toe te voegen aan de BKR code, zodat dit ´verzachtend´ zou werken richting een hypotheekverstrekker. Herhaaldelijk is Wehkamp aangeschreven met dit verzoek, maar geven nietszeggende en ontwijkende reacties of helemaal niet thuis. Regelmatig ook ronduit schandalige reacties ontvangen van Wehkamp klantenservice. BKR is aangeschreven, maar geeft aan dat Wehkamp opdracht moet geven de codering aan te passen. Totaal machteloos sta je tegenover dit postorderbedrijf, van klantenservice hebben ze nog nooit gehoord, behalve als je een bestelling wilt plaatsen..zelfs onder een valse naam, dan weten ze niet hoe snel het bij je thuis geleverd wordt. Wie heeft er een tip, we zitten met de handen in het haar...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp-Lindorff BKR registratie
Re: Wehkamp-Lindorff BKR registratie
Bent u van mening dat de gegevens die u heb ingezien onjuist zijn? Dan kunt een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.
Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel.
Helaas heb je alles van a tot z telefonisch afgehandeld dus ik neem aan dat je helemaal niks op papier hebt van dit alles.
Hoe rot ook, ik denk dat Wehkamp in haar recht staat. Als zij voor jou een uitzondering moeten maken moeten ze dat voor andere klanten ook doen, en dat is een gebed zonder einde.
Hoe rot ook, ik denk dat Wehkamp in haar recht staat. Als zij voor jou een uitzondering moeten maken moeten ze dat voor andere klanten ook doen, en dat is een gebed zonder einde.
-
Webcarewehkamp.nl
Geachte mevrouw "Jolanda 73"
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
Wow...ik ben zonet gebeld door Wehkamp...ze gaan de BKR registratie verwijderen! Ben nog wel wat sceptisch; eerst zien en dan geloven.. Na al die jaren zou het nu, na deze melding op het Tros Radarforum, verwijderd worden...Ik houd jullie op de hoogte!