Vorig jaar, begin november, kreeg ik een artikel toegestuurd van een club waar ik me al voor had afgemeld.
Ik heb netjes gebeld en gezegd dat ik mijn abonnement al had opgezegd, die was daar echter niet ontvangen maar kon via de telefoon alsnog gedaan worden.
Ik heb haar uitgelegd dat ik het artikel niet wou, en ze zei me dat ik het retour afzender mocht sturen en omdat ik nog één keer iets moest bestellen zou ik de nieuwe catalogus toegestuurd krijgen.
Eind november of begin december j.l. heb ik het artikel retour afzender gestuurd, heb daar géén verzendbewijs van, maar ik had me aan m'n afspraak gehouden dus ik wachtte op de catalogus.
Die kreeg ik echter niet.
Ik kreeg nog wel 2 kleine enveloppen van die club, maar ik dacht dat het reclame was of de vraag of ik niet toch nog een jaar wou blijven, dus die heb ik ongeopend weggegooid...heel dom, ik weet het.
Want wat blijkt nu? Dat waren betalingsherinneringen over dat artikel die ik allang terug had gestuurd.
Daar kwam ik dus afgelopen zaterdag achter toen ik een brief van een incassobureau kreeg
Ik heb direct een mail gestuurd naar het incassobureau en gezegd dat ik het artikel allang had teruggestuurd en diezelfde mail heb ik ook naar die club gestuurd.
Die club belde mij zojuist op en zeiden doodleuk dat het incasso niet teruggedraaid kan worden omdat daar een boete aan vast zit voor hen.
Van het incassobureau heb ik nog niets vernomen, maar die bel ik straks zelf even.
Maar nu is mijn vraag: moet ik inderdaad betalen voor iets dat ik allang niet meer heb?
De club beweert het artikel niet te hebben ontvangen.
Na mijn vraag of ik contact op moet nemen met TPG kreeg ik te horen dat dat niet hoefde omdat het iets interns is
Beetje vaag antwoord maar ja, ik zit hier nu wel mee natuurlijk.
Wie het weet mag het zeggen...graag zelfs.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie weet raad?
Re: Wie weet raad?
Van het gebeuren heb je in principe geen bewijsstukken, maar dat is ook niet nodig. Jij hebt immers al eerder je overeenkomst met dat bedrijf opgezegd. Ik hoop dat je dat wel schriftelijk hebt gedaan en deze opzegging (en de eventuele bevestiging hiervan) ook nog bewaard hebt . Want dan kun jij aantonen dat de vordering onterecht is en dat er geen sprake was van een bestelling van jouw kant. Het doet dan ook helemaal niet meer ter zake of zij de retourzending ontvangen hebben of niet. Zij hadden die zending helemaal niet mogen doen en zijn er dus zelf verantwoordeiljk voor dat ze zo stom zijn geweest om iets aan jou te leveren terwijl jij geen overeenkomst meer had. Het is dan ook aan de eiser om te bewijzen dat de levering wel terecht was, met bewijsstukken van hun kant.
Kijk ook even naar deze voorbeeldbrief: http://www.trosradar.nl/index.php?id=33 ... howUid]=26
Succes!
Kijk ook even naar deze voorbeeldbrief: http://www.trosradar.nl/index.php?id=33 ... howUid]=26
Succes!
-
Beste,
De vraag is veeleer of het abonnement al rechtsgeldig is beeindigd.
Volgens topic-starter zou er nog een catalogus worden gestuurd en zou zij daar een artikel uit moeten kopen. Dit lijkt erop te wijzen dat het abonnement in de visie van de club nog bestond. TS heeft dit verder niet bestreden in haar bijdrage.
Bij toezending van een (verplicht) artikel als clublid ligt de zaak lastiger en zal TS moeten aantonen dat ze het heeft teruggestuurd
De vraag is veeleer of het abonnement al rechtsgeldig is beeindigd.
Volgens topic-starter zou er nog een catalogus worden gestuurd en zou zij daar een artikel uit moeten kopen. Dit lijkt erop te wijzen dat het abonnement in de visie van de club nog bestond. TS heeft dit verder niet bestreden in haar bijdrage.
Bij toezending van een (verplicht) artikel als clublid ligt de zaak lastiger en zal TS moeten aantonen dat ze het heeft teruggestuurd
-
...en daar ligt nou juist het probleem.Bij toezending van een (verplicht) artikel als clublid ligt de zaak lastiger en zal TS moeten aantonen dat ze het heeft teruggestuurd
Ik kreeg het artikel thuisgebracht in een papieren zak..vond ik al zo vreemd want normaal komt het altijd in een doos(je).
Om het terug te kunnen sturen heb ik dus een doosje uit de supermarkt meegenomen, daar het artikel in verpakt, de envelop met nota eropgeplakt en er met zwarte stift Retour Afzender opgeschreven.
Bij het postagentschap was het druk, ik had niet veel tijd, dus ik zei tegen de medewerker: Retour Afzender? en hij zei "leg maar neer", dus dat heb ik gedaan en toen ben ik gegaan...zonder verzendbewijs want dat was schijnbaar niet nodig.
Maar goed, ik heb het incassobureau gemaild en gezegd wat de club mij heeft verteld, dat ik geen navraag hoefde te doen bij TPG en dat ik dat erg vaag vond.
Wat betreft het abonnement...die had ik in september schriftelijk opgezegd, maar de club beweert het nooit te hebben ontvangen, net zoals het artikel dus.
Ik blijf het vreemd vinden, of beter gezegd, héél toevallig, dat ze zowel de brief als ook het artikel niet hebben ontvangen.
Het is natuurlijk makkelijk gezegd: mevrouw, we hebben geen opzegging van u ontvangen, om zo het abonnement nog een tijd door te laten gaan.
Had ik het toch maar aangetekend verzonden...mijn vertrouwen was weer 's te groot