LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 nov 2020 09:21
Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Mijn zoontje schijnt per ongeluk iets te hebben aangetikt in zijn spel op de Xbox, hierbij heeft hij klaarblijkelijk een abonnement afgesloten ( wat wij niet willen ). Wij kregen een rekening van Klarna van 12,99, wij hebben gebeld en het verhaal uitgelegd en de medewerkster heeft ons goed geholpen, het abonnement stopgezet en de notitie erbij dat onze minderjarige zoon dit heeft gedaan en dat wij daar geen toestemming voor hebben gegeven. Wij hebben de 12,99 netjes betaald en daarmee zou het zijn afgedaan.
Maanden later krijgen wij nog een brief dat we weer 12,99 moesten betalen. Wij hebben gebeld en met een hoop discussie ( medewerker riep dat we onze verantwoordelijkheid moesten nemen ) onder protest hebben wij nogmaals 12,99 betaald.
En nu weer een paar maanden later moeten we alweer 12,99 incl. incassokosten betalen.
Incassopartners wilt niet meewerken en staat achter klarna. Klarna wilt niet meewerken want heeft niets neer over hun eigen vordering te vertellen omdat het incassobureau dit heeft overgenomen (volgens mij is dit pure onzin)
Nu wilt incassopartners een gerechtelijke procedure starten blah blah blah, gemeld dat wij dit met een positief gevoel tegemoet zien maar geen reactie meer teruggehad, volgens mij zijn ze het overzicht zelf kwijt en willen ze dit probleem bij mij als consument neerleggen.
Wij zijn er klaar mee en betalen de 53,10 niet.
Maanden later krijgen wij nog een brief dat we weer 12,99 moesten betalen. Wij hebben gebeld en met een hoop discussie ( medewerker riep dat we onze verantwoordelijkheid moesten nemen ) onder protest hebben wij nogmaals 12,99 betaald.
En nu weer een paar maanden later moeten we alweer 12,99 incl. incassokosten betalen.
Incassopartners wilt niet meewerken en staat achter klarna. Klarna wilt niet meewerken want heeft niets neer over hun eigen vordering te vertellen omdat het incassobureau dit heeft overgenomen (volgens mij is dit pure onzin)
Nu wilt incassopartners een gerechtelijke procedure starten blah blah blah, gemeld dat wij dit met een positief gevoel tegemoet zien maar geen reactie meer teruggehad, volgens mij zijn ze het overzicht zelf kwijt en willen ze dit probleem bij mij als consument neerleggen.
Wij zijn er klaar mee en betalen de 53,10 niet.
-
- Berichten: 12801
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Hebt u wel bewijs dat het stopgezet is? U kunt het wel met vertrouwen tegemoet zien, maar als u geen bewijs hebt dat het opgezegd is en de wederpartij heeft bewijs dat u netjes elke keer betaald hebt, dan is de kans op te winnen wel erg klein.
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Ontkoppelen van de betaalwijze een optie? Dan kan uw zoontje niet per ongeluk meer dingen aanschaffen.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Met alle respect, je kan niet per ongeluk een abonnement afsluiten op de xbox met een klik. Dat is een bewuste actie waar nog checks op zitten ook.
Ik vraag me ook heel erg af wat hij heeft aangeschaft. Normaal gebruik je daar je MS wallet voor of je gekoppelde betaalpas. Een factuur via Klarna vind ik bijzonder.
Ik vraag me ook heel erg af wat hij heeft aangeschaft. Normaal gebruik je daar je MS wallet voor of je gekoppelde betaalpas. Een factuur via Klarna vind ik bijzonder.
Laatst gewijzigd door Methusalah op 17 nov 2020 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin uit Oosterhout
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 nov 2020 09:21
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Hij had 1 maand unlimited aangeschaft, ik was zo dom om niet uit te loggen, daarom hebben wij de rekening ook betaald en stopgezet bij Microsoft en omdat er een maand opzegtermijn aan zat hebben wij ook het tweede termijn betaald.
Omdat het mijn fout was heb ik dus wel degelijk mijn verantwoordelijkheid genomen door te betalen.
Dit is allemaal in maart dit jaar gebeurd en deze maand komt er ineens een incassobureau die nogmaals 12,99 incl. Incassokosten claimt.
Zouden jullie dit betalen dan ?
Wij hebben alle bewijzen, rekeningafschriften correspondentie met klarna uiteraard liggen dus wat mij betreft mogen ze een procedure starten, ik vind het alleen zonde van mijn tijd en energie, die kan ik namelijk beter besteden.
Omdat het mijn fout was heb ik dus wel degelijk mijn verantwoordelijkheid genomen door te betalen.
Dit is allemaal in maart dit jaar gebeurd en deze maand komt er ineens een incassobureau die nogmaals 12,99 incl. Incassokosten claimt.
Zouden jullie dit betalen dan ?
Wij hebben alle bewijzen, rekeningafschriften correspondentie met klarna uiteraard liggen dus wat mij betreft mogen ze een procedure starten, ik vind het alleen zonde van mijn tijd en energie, die kan ik namelijk beter besteden.
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Ik zou, als je zeker weet dat je de juiste stappen hebt gezet, zwart op wit aangeven dat je de vordering betwist, dat je vraagt om een juridische onderbouwing van de veronderstelde verschuldigdheid, dat je de incassokosten van de hand wijst omdat je de vordering betwist en zonder overtuigende onderbouwing tóch niet minnelijk gaat betalen, dat je ze als ze volhouden graag bij de rechter ziet, en dat je anders dan het hiervoor gevraagde niets meer van ze wilt zien of horen.
hebra98
, Erthanax
, alfatrion
, arvandongen
, Meiklokje
, Meiklokje
, grun
, peterenpetra7278
, kuklos
, de auditu
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Lijkt mij sterk dat dat per ongeluk ging hier word al aangegeven dat het meerdere stappen zijn:
Hoe kan ik online aankopen doen via Live Marketplace on the Web?
Als je weet welke content je wilt kopen, klik je op de knop Downloaden naar Xbox 360 om het aankoopproces te starten. Als je niet bent aangemeld, word je gevraagd om je aan te melden bij je Xbox Live-account. Als je geen Xbox Live-account hebt, kun je in een paar eenvoudige stappen een account maken. Als het item dat je koopt met geld moet worden betaald, word je naar je creditcard- of PayPal-gegevens gevraagd. Als je voldoende saldo hebt, kun je je aankoop bevestigen zodat het item aan je Wachtrij met downloads wordt toegevoegd.
En klarna gebruik ik zelf ook wel eens en dat zijn nog zeker 2 stappen om de betaling af te ronden dat doe je niet per ongeluk.
Hoe kan ik online aankopen doen via Live Marketplace on the Web?
Als je weet welke content je wilt kopen, klik je op de knop Downloaden naar Xbox 360 om het aankoopproces te starten. Als je niet bent aangemeld, word je gevraagd om je aan te melden bij je Xbox Live-account. Als je geen Xbox Live-account hebt, kun je in een paar eenvoudige stappen een account maken. Als het item dat je koopt met geld moet worden betaald, word je naar je creditcard- of PayPal-gegevens gevraagd. Als je voldoende saldo hebt, kun je je aankoop bevestigen zodat het item aan je Wachtrij met downloads wordt toegevoegd.
En klarna gebruik ik zelf ook wel eens en dat zijn nog zeker 2 stappen om de betaling af te ronden dat doe je niet per ongeluk.
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Methusalah schreef: ↑17 nov 2020 12:16Met alle respect, je kan niet per ongeluk een abonnement afsluiten op de xbox met een klik. Dat is een bewuste actie waar nog checks op zitten ook.
Dit soort opmerkingen zijn niet bepaald relevant voor de oplossing van het issue van TS. Dat zou slechts zo zijn als TS betwist dat er uberhaupt een overeenkomst tot stand is gekomen. Nu gaat het over de opzegging en opvolgende incasso.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Dat zijn ze wel want TS is gewoon door haar zoontje voorgelogen daar zijn de problemen door ontstaan bij klarna moet je ook bevestigen met geboortedatum en telefoonnummer en 18 zijn dus het zoontje heeft ook nog fraude gepleegd door een valse geboortedatum in te voeren. En dat zal ze ook even goed met het zoontje moeten bespreken anders ziet hij straks weer een leuk gameitem en begint het weer opnieuw.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Dat is allemaal heel leuk, maar nog steeds niet relevant voor het topiconderwerp.HansdenVB schreef: ↑17 nov 2020 15:54Dat zijn ze wel want TS is gewoon door haar zoontje voorgelogen daar zijn de problemen door ontstaan bij klarna moet je ook bevestigen met geboortedatum en telefoonnummer en 18 zijn dus het zoontje heeft ook nog fraude gepleegd door een valse geboortedatum in te voeren.
Als je het topic even leest, zie je dat TS al actie heeft ondernomen om een nieuw issue te voorkomen. Het is vast niet voor niets dat het issue van TS daar ook helemaal niet om draait...
hebra98
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Moneyman schreef: ↑17 nov 2020 15:45Methusalah schreef: ↑17 nov 2020 12:16Met alle respect, je kan niet per ongeluk een abonnement afsluiten op de xbox met een klik. Dat is een bewuste actie waar nog checks op zitten ook.Dit soort opmerkingen zijn niet bepaald relevant voor de oplossing van het issue van TS. Dat zou slechts zo zijn als TS betwist dat er uberhaupt een overeenkomst tot stand is gekomen. Nu gaat het over de opzegging en opvolgende incasso.
De oorzaak is misschien wel relevant voor de TS zelf... Ik kan ook mensen het ongewisse laten, maar wat schieten we daar mee op meneer de scheidsrechter?
-
- Berichten: 12801
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
We hebben schijnbaar een nieuwe moderator die hier voor andere bepaald of het wel of niet nuttig zou zijn. In een ander topic werd ook al voor die TS bepaald dat mijn reactie nutteloos zou zijn. Jammer dat iemand anders gaat bepalen wat wel of niet nuttig is voor derden.Methusalah schreef: ↑17 nov 2020 19:15De oorzaak is misschien wel relevant voor de TS zelf... Ik kan ook mensen het ongewisse laten, maar wat schieten we daar mee op meneer de scheidsrechter?
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
OK, een kleine toelichting dan. Er wordt hier regelmatig (zowel door forumdeelnemers als door de mods) gesproken over topicstarters die weggejaagd zouden worden omdat men niet constructief bejegend zou worden. Vaak ligt dat niet-constructieve in bijzaken en details, en draaien ze niet om de vraag of het probleem van TS.
Dat gebeurt hier ook: de twee specifieke reacties die ik citeerde, zeggen niets over het probleem waar TS een topic voor opende. Dat is namelijk de opzegging en de daarop volgende incasso, het draait totaal niet om de manier waarop het probleem is ontstaan. Als TS dáár vragen over had gesteld, had ik uiteraard niets gezegd.
Het lijkt me dan weinig toevoegen om wél de weergave van TS op voor het topic irrelevante zaken in twijfel te trekken, maar niets te zeggen over datgene waar het topic daadwerkelijk over gaat. Vandaar dat ik er een opmerking over maakte - voor hetzelfde geld hadden jullie het uberhaupt niet in de gaten. Ik krijg ook wel eens reacties op mijn opmerkingen waardoor ik denk "o ja, ik had ook anders kunnen reageren". Maar goed, het kwartje landde zo te zien nog niet. Ook best, maar nu is het in ieder geval een bewuste keuze om op dat pad door te gaan.
Dat gebeurt hier ook: de twee specifieke reacties die ik citeerde, zeggen niets over het probleem waar TS een topic voor opende. Dat is namelijk de opzegging en de daarop volgende incasso, het draait totaal niet om de manier waarop het probleem is ontstaan. Als TS dáár vragen over had gesteld, had ik uiteraard niets gezegd.
Het lijkt me dan weinig toevoegen om wél de weergave van TS op voor het topic irrelevante zaken in twijfel te trekken, maar niets te zeggen over datgene waar het topic daadwerkelijk over gaat. Vandaar dat ik er een opmerking over maakte - voor hetzelfde geld hadden jullie het uberhaupt niet in de gaten. Ik krijg ook wel eens reacties op mijn opmerkingen waardoor ik denk "o ja, ik had ook anders kunnen reageren". Maar goed, het kwartje landde zo te zien nog niet. Ook best, maar nu is het in ieder geval een bewuste keuze om op dat pad door te gaan.
-
- Berichten: 12801
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Wat u lijkt is uw mening. U kunt kiezen om daar een discussie over los te peuteren of gewoon om de meld knop te gebruiken en de moderatie laten beslissen of een reactie wel of niet zinvol is.
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
Klopt. Ik zeg nergens dat dat anders is. Als je ervoor open staat, zóu je van die mening overigens iets kunnen leren. Net als ik dat van anderen kan.
Wat is er mis met de optie "frienly reminder"? Een discussie bijsturen gebeurt aan de lopende band en werkt over het algemeen prima. Overigens kies jij er ook expliciet voor om je te mengen in een discussie waar je niet in betrokken bent. Je verwijt over "discussies lospeuteren" komt dan nogal hypocriet over.NeoDutchio schreef: ↑17 nov 2020 20:07U kunt kiezen om daar een discussie over los te peuteren of gewoon om de meld knop te gebruiken en de moderatie laten beslissen of een reactie wel of niet zinvol is.
Maar goed, het zaad viel duidelijk niet in vruchtbare grond dus ik laat het hierbij. Laten we het gewoon maar weer hebben over de daadwerkelijke hulpvraag van TS - voor zover die niet al beantwoord is.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
En wat mag die hulpvraag dan wel zijn?
De Ts schrijft tenslotte: “ Wij zijn er klaar mee en betalen de 53,10 niet.”
De Ts schrijft tenslotte: “ Wij zijn er klaar mee en betalen de 53,10 niet.”
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
>>
Dat is het grote verschil.. Vele kunnen heel goed distilleren wat de vraag is in een heel verhaal.
Dan reageer je niet met één zin maar met een zinnige reactie als deze.
Beschaafd en "to the point"..Moneyman schreef: ↑17 nov 2020 13:34Ik zou, als je zeker weet dat je de juiste stappen hebt gezet, zwart op wit aangeven dat je de vordering betwist, dat je vraagt om een juridische onderbouwing van de veronderstelde verschuldigdheid, dat je de incassokosten van de hand wijst omdat je de vordering betwist en zonder overtuigende onderbouwing tóch niet minnelijk gaat betalen, dat je ze als ze volhouden graag bij de rechter ziet, en dat je anders dan het hiervoor gevraagde niets meer van ze wilt zien of horen.
Of heeft MM het verhaal en dus de vraag, niet begrepen?
Re: Zoon heeft per ongeluk iets aangeklikt op Xbox: incassopartners + Klarna
@hebra 98
U begint nu al uitgebreid voor anderen te spreken? Schrijven dan. Bent u de nieuwe moderator?
De Ts betaalt niet, simpel, klaar.
U begint nu al uitgebreid voor anderen te spreken? Schrijven dan. Bent u de nieuwe moderator?
De Ts betaalt niet, simpel, klaar.
kuklos
vindt dit leuk