LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1eurohosting.nl / ICFM incassodienst

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Aequitasz0r

1eurohosting.nl / ICFM incassodienst

Ongelezen bericht door Aequitasz0r »

Ik wil iedereen waarschuwen voor de zogenaamde goedkope webhosting van 1eurohosting.nl. In eerste instantie lijkt dit een betrouwbaar bedrijf, totdat er een product opgezegd word.

Ik had mijn webhosting en een aantal domeinnamen via 1eurohosting, op het moment dat de servers traag werden, en zo dus ook mijn websites heb ik besloten om over te stappen naar een ander hostingbedrijf. Nadat ik per e-mail had doorgegeven aan 1eurohosting dat ik al mijn afgenomen producten in 1 keer wilde opzeggen, leek er in eerste instantie geen probleem te zijn.

Tot een jaar later, ik kreeg een factuur doorgestuurd voor zowel webhosting als voor de domeinnaam. Ik heb 1eurohosting netjes een e-mail gestuurd, en kreeg een e-mail terug dat er al kosten waren gemaakt voor de domeinnaam, en als ik deze zou betalen dat hiermee dan de zaak was afgedaan.

Ik betaalde netjes 12.00euro ( wat overigens veel te duur is voor een .nl domeinnaam), en hiermee zou de zaak dan afgedaan zijn. Helaas kreeg ik een maand later een brief binnen met een ingebrekestelling, en dat ik de factuur binnen een week moest voldoen. Ik wilde 1eurohosting bellen, maar dit bedrijf is telefonisch niet bereikbaar, ik heb ze dus weer een e-mail gestuurd en kreeg hier niets op terug. Ik dacht (heel nonchalant) dat het wel goed zou zijn.

Echter twee weken later kreeg ik een brief binnen van de icfm incassodienst met dus het hele verhaal duswel een factuur voor webhosting + domeinnaam en incassokosten. Natuurlijk werd ik nu een beetje kwaad, en wilde ik icfm incassodiensten bellen maar al snel viel mij op dat ook dit bedrijf telefonisch niet bereikbaar is en ik had op de website al een halfuur nodig om het e-mailadres te vinden.

Uiteindelijk ben ik onderzoek gaan doen naar beide bedrijven, en wat bijkt is dat beide bedrijven op het zelfde adres gevestigd zijn. Echter is de eigenaar ook hetzelfde, dus 1eurohosting en icfm incassodiensten zijn 2 bedrijven, van 1 eigenaar. (Informatie vond ik via kvk.nl)

Ik ga nu nog 1 keer proberen om icfm incassodienst / 1eurohosting de boel te laten annuleren, zo niet dan wil ik een advocaat inschakelen, dit niet vanwege de enorm hoge kosten maar puur vanuit principe. Ik heb voldoende bewijs, en ik ben op zoek naar meer gedupeerden om de zaak nog meer kracht te geven en om ervoor te zorgen dat dit soort oplichters worden gestopt!

olaf79

Re: 1eurohosting.nl / ICFM incassodienst

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Je hebt opgezegd, dat is bevestigd. Klaar.

Wil je er echt van af, dan zou ik zowel de hoster als incassobureau een brief sturen dat ze onverschuldigde bedragen proberen te innen en dat als ze dit met opzet doen, er sprake is van oplichting, je aangifte zult doen bij de politie. Als zij kunnen dreigen, kan jij dat immers ook!

Gesloten