LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rita Vastbinder
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2008 12:23

Abel

Ongelezen bericht door Rita Vastbinder »

:twisted:


Hieronder een stukje uit de ellende met Abel vanaf augustus 2007

1. De nummerportering is totaal mislukt, ik heb nu 8 maanden later een geheim nummer, kan wel bellen, maar niet gebeld worden. Er wordt vrolijk iedere maand het volle bedrag uitgetrokken.
2. Op 02-09-07 eerste klacht aan Abel, dat de telefoon steeds uitvalt.
3. Op 18-09-07 krijg ik melding, dat ik via Abel kan bellen. (Ik heb echter maanden erna nog gespecificeerde rekeningen van KPN ontvangen (het lijkt er sterk op, dat ik nooit via Abel gebeld heb).
4. De telefoon werkt niet, ik moet vaak een week of langer op een reactie van Abel wachten en meldt Abel vaak, dat dat ik het modem moet resetten, of dat Siemens een probleem heeft etc. Telefoon blijft niet werken.
5. Op 10-12-07 blokkeert Abel de telefoon (dit wegens een stornering door mij op 08-11-07
6. Na betaling op 10-12-07 van het eerder gestorneerde bedrag, sluit Abel pas weer aan op 27-12-2007
7. Op 27 februari 2008 sluit Abel weer af, wegens vermeende betalingsachterstand. (dit is de stornering van november, die allang betaald was, een administratieve fout dus)
8. Op 31-03-08 wordt - in een laatste ultieme poging van mijn kant - nogmaals een bedrag overgemaakt onder de belofte van Abel dat ik word aangesloten. De aansluiting gebeurt niet, sterker: men ontkent het bedrag ontvangen te laten.
9. Op 11-04-08 - na talloze vergeefse pogingen mijnerzijds - word ik door bemiddeling van Achmea Rechtsbijstand weer aangesloten. Abel meldt aan Achmea, dat er geen betalingsachterstand is. Ik kan tot op heden bellen, maar niet gebeld worden.
10. Op 25-04-08 incasseert Abel ten onrechte € 15,00 wegens weer hetzelfde vermeende incassoprobleem van oktober 2007, zij zijn niet bevoegd dit te incasseren.
11. er komt geen enkele reactie van Abel op de brieven van de Rechtsbijstand.

Algemene klachten
• Er wordt slechte, foute en tegenstrijdige informatie gegeven.
• De ene keer staat bedrag X open de andere keer bedrag Y, zonder uitleg. Dan incasseren ze ineens weer € 15,00 wegens incassoprobleem waarvoor ze niet gemachtigd zijn. Een administratieve warboel.
• Er wordt vaak niet of zeer laat gereageerd op e-mails.
• De wachttijd voor het 0900 Helpdesk nummer is vaak meer dan 20 min. ad 50 eurocent.
• Na 9 maanden is het probleem nog steeds niet verholpen!!!!!

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: Abel

Ongelezen bericht door TomH »

Abel is een grote rotzooi...je zou ze moeten aanklagen bij de rechter! dan is het een vette boete voor ze! Je had allang eerder juridische stappen moeten doen, was je er allang vanaf

Jers
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2008 11:07

Re: Abel

Ongelezen bericht door Jers »

Om dit verhaal nog is op te spelen.

Heb mij zelf aangemeld voor Abel ADSL Totaal Max-20, dit per 30-05-2008.
09-06-2008 krijg ik de bevestiging binnen, hierop staat nog dat ik binnen 7 werkdagen kan opzeggen vanaf 30-05-2008. Jammer dat er dan al 6 werkdagen verstreken zijn.
Tevens krijg ik deze dag een email met de eerste incasso welke 10-06-2008 afgeschreven word.
19-06-2008 krijg ik een brief met inloggevens en email adres enz.
26-06-2008 komt de volgende incasso (aansluitkosten dedicated line).
03-07-2008 Even een telefoontje plegen voor de status. Blijkt abel geen abonnementen meer beschikbaar te hebben op de centrale hier in de buurt, dus het hele feest kan niet door gaan. Gelijk gevraagd of de reeds voldane betalingen terug betaald worden, hierop werd akkoord gegeven en tevens een bevestiging per post gevraagd.
07-07-2008 (de gevraagde ingangs datum abonnement) nog steeds geen brief of wat dan ook ontvangen dat de levering niet door kan gaan.
Vandaag 09-07-2008 nog geen bevestiging ontvangen dat alles niet door gaat. Dan maar weer bellen. 2 keer +/- 20 minuten in wachtrij, dan maar ophangen en een aangetekende brief sturen.
Nu dus zelf maar aktie ondernomen om gedane zaken terug te draaien.

Ben er niet blij mee dat ze na 2 incasso's pas realiseren dat de hele zaak niet mogelijk is, en mij er tot op de dag van vandaag niet over informeren.
Zeer slechte service als je het mij vraagt.

Voor mij speelt het nog geen lange tijd, maar gezien andere berichten en klachten heb ik meteen maar aktie ondernomen.

Zijn er nog meer mensen die recentelijk problemen hebben met Abel?

Hou jullie nog op de hoogte van eventuele akties van Abel af.

Gr
J

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Voor problemen met providers:

Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Abel

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij niet of slecht leveren niet opzeggen maar ONTBINDEN wegens wanprestie, je opzegtermijn vervalt hierdoor en als ze binnen redelijke tijd na dreigbrief (aangetekend) niet het probleem op losten kunt U weg!

Ik ga nu informeren naar Compuserve, vroeger goed maar prijzig en nu niet meer, zie nieuwe vraag over deze....

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Abel

Ongelezen bericht door Uranus »

Abel is failliet; ligt dood in het kistje en is begraven. Dag Abeltje, rust zacht!

Gesloten