LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Account geblokkeerd door marktplaats
Account geblokkeerd door marktplaats
Ik heb al meer dan 6 en een half jaar een account op marktplaats waarmee ik actief koop en verkoop. Afgelopen weekend kon ik ineens geen advertenties meer plaatsen dus heb ik getracht een nieuw account aan te maken en het via dat account te proberen.
Helaas werd dat account ook direct geblokkeerd.
Bij navraag bij marktplaats kreeg ik het volgende bericht:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik begrijp dat deze situatie vervelend voor u is. Om veiligheidsredenen en ter bescherming van onze gebruikers kan Marktplaats functies van de website beperken. Dit houdt onder meer in dat Marktplaats advertenties kan verwijderen, wanneer dit uit veiligheidsoverwegingen noodzakelijk wordt geacht. Deze redenen voor het verwijderen worden onder andere bepaald door eerdere overtredingen op de voorwaarden van Marktplaats, of meerdere klachten van gebruikers. Wij kunnen geen individuele gebruikers ontheffen van deze beperkingen.
Voor meer informatie over onze voorwaarden en de acties die wij kunnen nemen bij overtredingen, kunt u onderaan een Marktplaats pagina klikken op de link 'Voorwaarden en Privacybeleid'.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Nicole
Hierop heb ik direct gereageerd met het volgende:
Geachte Nicole,
Welke voorwaarden zou ik dan overtreden hebben.
Het gaat om advertenties die er al eerder op hebben gestaan en die ik er opnieuw op wil zetten en er zijn nooit klachten over geweest.
Het gaat niet om 1 advertentie maar ik heb geprobeerd er 10 verschillende op te zetten.
Graag uw reactie.
Mvg,
Vandaag kreeg ik daar het volgende antwoord op:
Naar aanleiding van uw e-mail conversatie met mijn collega, stuur ik u dit bericht.
Ik begrijp uit uw reactie dat het vorige antwoord niet zo duidelijk voor u was. Ik wil u daarom onze excuses bieden hiervoor.
Een internet verbinding kan gebruikt wordt door verschillende klanten. Vanuit de verbinding via welke u graag wilt adverteren zijn er meerdere overtredingen gedaan. Met deze informatie willen wij niet aangeven dat u dit zelf heeft gedaan. Echter betreft hier meerdere overtredingen met verschillende accounts.
In verband met veiligheidsredenen en om onze gebruikers te beschermen hebben wij besloten om de toegang tot de site definitief te blokkeren vanuit deze verbinding. U kunt daarom geen gebruik maken van de site.
Wij kunnen in dit geval daarom helaas geen uitzondering voor u maken.
Met vriendelijke groet,
Veronica
Ik begrijp hier helemaal niets van want ik ben de enige in mijn huis die gebruik maak van marktplaats en er zijn nooit klachten over mij geweest.
Kunnen ze dit zomaar doen terwijl ik helemaal niet weet welke klachten er dan zijn geweest?
Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is of dat ik op een andere manier wel gebruik kan maken van marktplaats?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Groetjes,
Yeninage
Helaas werd dat account ook direct geblokkeerd.
Bij navraag bij marktplaats kreeg ik het volgende bericht:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik begrijp dat deze situatie vervelend voor u is. Om veiligheidsredenen en ter bescherming van onze gebruikers kan Marktplaats functies van de website beperken. Dit houdt onder meer in dat Marktplaats advertenties kan verwijderen, wanneer dit uit veiligheidsoverwegingen noodzakelijk wordt geacht. Deze redenen voor het verwijderen worden onder andere bepaald door eerdere overtredingen op de voorwaarden van Marktplaats, of meerdere klachten van gebruikers. Wij kunnen geen individuele gebruikers ontheffen van deze beperkingen.
Voor meer informatie over onze voorwaarden en de acties die wij kunnen nemen bij overtredingen, kunt u onderaan een Marktplaats pagina klikken op de link 'Voorwaarden en Privacybeleid'.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Nicole
Hierop heb ik direct gereageerd met het volgende:
Geachte Nicole,
Welke voorwaarden zou ik dan overtreden hebben.
Het gaat om advertenties die er al eerder op hebben gestaan en die ik er opnieuw op wil zetten en er zijn nooit klachten over geweest.
Het gaat niet om 1 advertentie maar ik heb geprobeerd er 10 verschillende op te zetten.
Graag uw reactie.
Mvg,
Vandaag kreeg ik daar het volgende antwoord op:
Naar aanleiding van uw e-mail conversatie met mijn collega, stuur ik u dit bericht.
Ik begrijp uit uw reactie dat het vorige antwoord niet zo duidelijk voor u was. Ik wil u daarom onze excuses bieden hiervoor.
Een internet verbinding kan gebruikt wordt door verschillende klanten. Vanuit de verbinding via welke u graag wilt adverteren zijn er meerdere overtredingen gedaan. Met deze informatie willen wij niet aangeven dat u dit zelf heeft gedaan. Echter betreft hier meerdere overtredingen met verschillende accounts.
In verband met veiligheidsredenen en om onze gebruikers te beschermen hebben wij besloten om de toegang tot de site definitief te blokkeren vanuit deze verbinding. U kunt daarom geen gebruik maken van de site.
Wij kunnen in dit geval daarom helaas geen uitzondering voor u maken.
Met vriendelijke groet,
Veronica
Ik begrijp hier helemaal niets van want ik ben de enige in mijn huis die gebruik maak van marktplaats en er zijn nooit klachten over mij geweest.
Kunnen ze dit zomaar doen terwijl ik helemaal niet weet welke klachten er dan zijn geweest?
Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is of dat ik op een andere manier wel gebruik kan maken van marktplaats?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Groetjes,
Yeninage
Re: Account geblokkeerd door marktplaats
Werk je via WiFi?Vanuit de verbinding via welke u graag wilt adverteren zijn er meerdere overtredingen gedaan. Met deze informatie willen wij niet aangeven dat u dit zelf heeft gedaan. Echter betreft hier meerdere overtredingen met verschillende accounts.
Zo te lezen heeft iemand gebruik gemaakt van jou IP.
Gehakt?
Kijk en test je computer op Trojaner!
Hartelijk dank voor uw reactie!!
Wij hebben ook wifi maar wel beveiligd (maar dat zal voor ervaren hackers geen probleem zijn denk ik ).
Onze computer is beveiligd met Norton. Kan die een trojaner traceren?
Groetjes,
Yeninage
Wij hebben ook wifi maar wel beveiligd (maar dat zal voor ervaren hackers geen probleem zijn denk ik ).
Onze computer is beveiligd met Norton. Kan die een trojaner traceren?
Groetjes,
Yeninage
Je hebt het over "de enige in huis" en "wij", dus met hoeveel wonen jullie daar?
Als jij denkt last te hebben van een trojan, dan kan Norton die dus niet traceren anders had hij het al wel gedaan. Vaak is de oorzaak echter een stuj eenvoudiger.
Als jij denkt last te hebben van een trojan, dan kan Norton die dus niet traceren anders had hij het al wel gedaan. Vaak is de oorzaak echter een stuj eenvoudiger.
Wij wonen hier met zijn vieren waarvan 2 jonge kinderen.
Groetjes,
Yeninage
Groetjes,
Yeninage
Dan zal dat het dus niet zijn.Yeninage schreef:Wij wonen hier met zijn vieren waarvan 2 jonge kinderen.
Groetjes,
Yeninage
Welke provider heb je? Maak je normaal verbinding? witte angohoeraatje bijvoorbeeld maakt gebruik van een proxyserver en daar kunnen anderen ook gebruik van maken.
-
Wat voor advertenties plaats jij dan op MP?
Want ik zie vaak zat advertenties langskomen waarbij ik (en anderen) op de "Tip Marktplaats"-knop druk. Omdat een advertentie bijvoorbeeld een illegaal product aanbied.
Want ik zie vaak zat advertenties langskomen waarbij ik (en anderen) op de "Tip Marktplaats"-knop druk. Omdat een advertentie bijvoorbeeld een illegaal product aanbied.
zeker weten dat je geen namaak tasjes, horloges, wat dan ook hebt aangeboden? Als marktplaats hierover getipt wordt, krijg je het als verkoper waarschijnlijk niet te horen
Zeker weten dat je man geen ongepaste ads heeft gezet (je begrijpt wel wat ik bedoel).
Zou Marktplaats zelf niet weten wat zijn/haar rechten zijn? Ze handelen toch volgens hun rechten?M.Martens schreef:Je kunt hiermee Marktplaats even op zijn/haar rechten wijzen.
Daar ben je mee akkoord gegaan toen je je aanmeldde. Lijkt mij vrij duidelijk.Indien wij aanwijzingen en/of klachten van andere gebruikers ontvangen of om andere redenen van mening zijn dat bepaalde gebruikers problemen veroorzaken of niet handelen in overeenstemming met de letter of de geest van ons beleid zoals verwoord in deze Gebruiksvoorwaarden en de Beleidsregels, dan kunnen wij – indien wij daartoe aanleiding zien – de hieronder genoemde maatregelen treffen:
- Wij kunnen onze dienst beperken of beëindigen en gehoste inhoud verwijderen;
- Wij kunnen technische, juridische en wettelijke maatregelen treffen om gebruikers van Marktplaats te weren;
Wat betekent dat in vredesnaam?M.Martens schreef:U moet er dan wel bij vermelden dat de kosten voor de gerechtelijke procedure op een factuur naar hun komt.
Dat weet niemand, maar ik zeg er helemaal niks meer van/over.Barman schreef:Wat betekent dat in vredesnaam?
Nee absoluut niet. Je verwijst TS naar de Geschillencommissie. Als ze daar gelijk krijgt, krijgt ze die kosten gewoon terug, dus wat voor factuur wil jij dan gaan versturen?M.Martens schreef:De kosten op een factuur(Rekening) naar hun komt.
Kunnen we het nu wel volgen??
Zou je eerst niet een vaststellen of ze überhaupt wel een dienst heeft gekocht bij Marktplaats?
Beste Allemaal,
Ja hoor... het is mij vandaag ook overkomen: mijn account op Marktplaats is geblokkeerd!
Vorige week plaatste ik een aantal advertenties, waaronder mijn motor, een gitaar etc. Daar moet je op Marktplaats voor betalen.
Ik plaatste ook enkele gratis advertenties (mijn konijnenhok en wat spullen van zolder).
Tot zover alles goed.
Ik heb zelfs biedingen en geinteresseerden voor de motor, de gitaar etc.
Gisteravond heb ik opnieuw een aantal gratis advertenties geplaatst.
Na een uurtje wilde ik nog wat aanpassen en in "mijn advertenties" zag ik alleen nog de vier advertenties die ik vorige week had geplaatst. De rest was weg.
Ik dus gisteravond een email naar Marktplaats gestuurd, met vanmiddag "de bekende algemene reactie"
Ik ben me van geen kwaad bewust.
Ik heb ook volgens mij geen regels overtreden (nep spullen aangeboden ofzo).
Sterker nog: ik heb hun (algemene en andere) voorwaarden gelezen om juist me netjes aan de regels te houden.
Verder heb ik alleen spullen "oog-in-oog" verkocht. Mensen zijn bij mij thuis geweest, hebben het artikel bekeken en konden beslissen het wel of niet te kopen. Iedereen was erg blij met wat ze hebben kunnen overnemen van me.
Verder ben ik erg kwaad. Ik heb betaald voor advertenties die nu niet meer zichtbaar zijn, maar ook door mensen te gaan emailen krijg ik ineens een slechte naam en lijk ineens heel onbetrouwbaar...
Dus mijn naam en faam is aangetast, maar ook voel ik me opgelicht of bestolen: ik heb betaald voor een dienst die niet wordt geleverd door Marktplaats ...
Ik heb trouwens op klacht.nl een stroom aan klachten gevonden van mensen die het de laatste paar dagen ook overkomen is.
Zoek ook maar op Google bij "marktplaats account geblokkeerd".
Mochten er mede-lotgenoten zijn: stuur me graag een reactie. Misschien kunnen we samen een oplossing bedenken of een manier Marktplaats op een juiste manier te benaderen en te vragen om uitleg en rectificatie?
Ja hoor... het is mij vandaag ook overkomen: mijn account op Marktplaats is geblokkeerd!
Vorige week plaatste ik een aantal advertenties, waaronder mijn motor, een gitaar etc. Daar moet je op Marktplaats voor betalen.
Ik plaatste ook enkele gratis advertenties (mijn konijnenhok en wat spullen van zolder).
Tot zover alles goed.
Ik heb zelfs biedingen en geinteresseerden voor de motor, de gitaar etc.
Gisteravond heb ik opnieuw een aantal gratis advertenties geplaatst.
Na een uurtje wilde ik nog wat aanpassen en in "mijn advertenties" zag ik alleen nog de vier advertenties die ik vorige week had geplaatst. De rest was weg.
Ik dus gisteravond een email naar Marktplaats gestuurd, met vanmiddag "de bekende algemene reactie"
Ik ben me van geen kwaad bewust.
Ik heb ook volgens mij geen regels overtreden (nep spullen aangeboden ofzo).
Sterker nog: ik heb hun (algemene en andere) voorwaarden gelezen om juist me netjes aan de regels te houden.
Verder heb ik alleen spullen "oog-in-oog" verkocht. Mensen zijn bij mij thuis geweest, hebben het artikel bekeken en konden beslissen het wel of niet te kopen. Iedereen was erg blij met wat ze hebben kunnen overnemen van me.
Verder ben ik erg kwaad. Ik heb betaald voor advertenties die nu niet meer zichtbaar zijn, maar ook door mensen te gaan emailen krijg ik ineens een slechte naam en lijk ineens heel onbetrouwbaar...
Dus mijn naam en faam is aangetast, maar ook voel ik me opgelicht of bestolen: ik heb betaald voor een dienst die niet wordt geleverd door Marktplaats ...
Ik heb trouwens op klacht.nl een stroom aan klachten gevonden van mensen die het de laatste paar dagen ook overkomen is.
Zoek ook maar op Google bij "marktplaats account geblokkeerd".
Mochten er mede-lotgenoten zijn: stuur me graag een reactie. Misschien kunnen we samen een oplossing bedenken of een manier Marktplaats op een juiste manier te benaderen en te vragen om uitleg en rectificatie?
Misschien een keer van huis ingelogd geweest op het netwerk van het werk en toen een advertentie op marktplaats gezet?
-
Beste RobinKet en anderen met problemen met MP:
Ik weet niet hoe het in de andere groepen zit, maar in de dieren-groepen op MP wordt door dierenliefhebbers heel veel gescreend en zo nodig gemeld. Heeft u misschien dieren aangeboden?
Ik weet niet hoe het in de andere groepen zit, maar in de dieren-groepen op MP wordt door dierenliefhebbers heel veel gescreend en zo nodig gemeld. Heeft u misschien dieren aangeboden?
Beste Annikaatje,
Ik heb geen dieren aangeboden. Wel mijn (bijna nieuwe) konijnenhok verkocht.
Beste GjvdZ,
Ik heb idd vanuit thuis ingelogd en geplaatst, en ook vanaf mijn werk, en ook vanaf mijn tablet.
Lijkt mij, als ICT-er, dat dat moet kunnen.
Immers, vanaf mijn tablet met 3G, of vanaf mijn vaste pc, of laptop, moet ik toch overal kunnen inloggen en dingen doen op mijn account?
Is dat juist niet waar internet en al die mobiele apparaten voor zijn bedoeld: overal alles kunnen doen?
Als MP heel streng scant en beveiligd kan ik dat alleen maar toejuigen.
Maar dan
- zou het fijn zijn als dat ergens DUIDELIJK zou staan.
- zou het nog fijner zijn als MP de gebruiker eerst waarschuwt (via email) voordat een account blokkeert met advertenties waarvoor betaald is (Grrr...)
Ik heb geen dieren aangeboden. Wel mijn (bijna nieuwe) konijnenhok verkocht.
Beste GjvdZ,
Ik heb idd vanuit thuis ingelogd en geplaatst, en ook vanaf mijn werk, en ook vanaf mijn tablet.
Immers, vanaf mijn tablet met 3G, of vanaf mijn vaste pc, of laptop, moet ik toch overal kunnen inloggen en dingen doen op mijn account?
Is dat juist niet waar internet en al die mobiele apparaten voor zijn bedoeld: overal alles kunnen doen?
Als MP heel streng scant en beveiligd kan ik dat alleen maar toejuigen.
Maar dan
- zou het fijn zijn als dat ergens DUIDELIJK zou staan.
- zou het nog fijner zijn als MP de gebruiker eerst waarschuwt (via email) voordat een account blokkeert met advertenties waarvoor betaald is (Grrr...)
Waarom vermeld je nou je beroep? Ik zie het verband niet met het probleem.RobinKet schreef:..
...(Grrr...)
Hallo Hellig,
Maakt dat wat uit of ik mijn beroep vermeld of niet voor u?
Die vraag staat toch buiten het onderwerp?
Stoort het u?
Misschien geef ik mijn beroep mee in de tekst om, indirect / of tussen de lijnen door zoals je wilt, aan te geven dat, wanneer MP er een strenge beveiliging op na houdt, ik dat technisch dus ook snap.
Dus hele verhalen over IP logging etc...
Stoort het u?
Misschien geef ik mijn beroep mee in de tekst om, indirect / of tussen de lijnen door zoals je wilt, aan te geven dat, wanneer MP er een strenge beveiliging op na houdt, ik dat technisch dus ook snap.
Het heeft niets met het onderwerp te maken, dus ook niet het vermelden waard. Bovendien kun je ook zien dat MP hier helemaal niet reageert. IP-logging heeft niets te maken met het onderwerp, dus hele verhalen komen er niet over. En dus ja, die vraag is inderdaad niet relevant. Ook ben je niet de TS, dus lees de forumregels eens door.RobinKet schreef:Hallo Hellig,
Stoort het u?
Ook ik ben sinds vorige week geblokkeerd door Markplaats om advertenties te plaatsen evenals mijn echtgenoot. Een oeverloze correspondentie gehad met de klantenservice en het komt er op neer dat de verbinding als onveilig wordt betiteld omdat er in het verleden frauduleus via gehandeld is en alle advertenties worden verwijderd maar dat dit niet betekent dat ik iets verkeerds heb gedaan.
Ik plaatste 2 advertenties om een kinderfiets en skylanderpoppetjes te verkopen en verkoop meestal kinderspeelgoed via Marktplaats.
Het enige wat ik kan bedenken is dat dit komt omdat wij sinds een paar weken een nieuw UPC modem hebben. Ik was wel in staat met mijn laptop op mijn werk een advertentie te plaatsen.
Het bleek dat de blokkade ook geldt voor speurders.nl.
Ik plaatste 2 advertenties om een kinderfiets en skylanderpoppetjes te verkopen en verkoop meestal kinderspeelgoed via Marktplaats.
Het enige wat ik kan bedenken is dat dit komt omdat wij sinds een paar weken een nieuw UPC modem hebben. Ik was wel in staat met mijn laptop op mijn werk een advertentie te plaatsen.
Het bleek dat de blokkade ook geldt voor speurders.nl.