| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Account op Marktplaats onterecht geblokkeerd
-
fam.backer
Account op Marktplaats onterecht geblokkeerd
Op 17 april 2013 werd ons Marktplaats-account zonder aankondiging geblokkeerd. Via een koper kregen we dit bericht
"Beste -naam koper- ,
We willen u graag informeren over het volgende.
Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: 'Dräger volgelaats masker Panorama Nova' van gebruiker 'AenS'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker."
- Tsja, ongewild crimineel -
Zoals bekend heeft Marktplaats geen telefoonnr om even te bellen en uitleg te vragen, maar na elk uur een drietal mails kwam er toch iets uit. Ze hadden zich vergist! Het account werd hersteld. Maar, de advertenties werden niet teruggeplaatst. Dat mochten we zelf doen. Dat is niet mis, want MP stuurt geen mail meer met een plaatsingsbevestiging. Hierdoor zijn de teksten van onze advertenties weg.
Marktplaats maakt een fout, geeft dit toe, maar laat de adverteerder zitten met een enorme klus om al onze 300 boeken en 150 huisraad en verzamelspullen weer terug te plaatsen.
De onderstaande reactie van MP is echt gewoon onvoorstelbaar en hoort thuis in een boek van Kafka. Een computerbedrijf zonder Back-up systeem en waar je blij moet zijn dat je je account weer terug hebt. Genomineerd voor een ijs en ijskoude-douche! Of zijn er nog andere suggesties denkbaar?
-----
Geachte mevrouw/meneer,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het ontzettend vervelend voor u dat door deze onterechte blokkade uw advertenties zijn verwijderd, en er een e-mail hierover is uitgegaan naar de gebruikers waarmee u contact heeft gehad.
Wij hebben echter helaas niet de mogelijkheid om uw advertenties terug te plaatsen op Marktplaats. Ik kan me voorstellen dat het met een groot aantal advertenties, veel werk is om deze terug te plaatsen. Dit is geen onwil van onze kant, maar dit is intern helaas niet mogelijk.
Tevens is het feit dat er e-mails zijn uitgegaan naar uw kopers en bieders ook erg vervelend. Deze e-mails zijn echter automatisch verzonden als gevolg van de blokkade. Wij hebben dus geen overzicht van de e-mailadressen aan wie deze e-mails verzonden zijn. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om deze gebruikers een bericht te sturen over het feit dat de blokkade ten onrechte is geweest. We hebben de blokkade natuurlijk wel weer ongedaan gemaakt. Het feit dat u dus weer actief bent op Marktplaats toont dus aan dat de blokkade onterecht is geweest.
Nogmaals onze excuses voor het hierdoor veroorzaakte ongemak.
Met vriendelijke groet,
Alissa
Helpdesk medewerker
http://www.marktplaats.nl
"Beste -naam koper- ,
Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: 'Dräger volgelaats masker Panorama Nova' van gebruiker 'AenS'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker."
Zoals bekend heeft Marktplaats geen telefoonnr om even te bellen en uitleg te vragen, maar na elk uur een drietal mails kwam er toch iets uit. Ze hadden zich vergist! Het account werd hersteld. Maar, de advertenties werden niet teruggeplaatst. Dat mochten we zelf doen. Dat is niet mis, want MP stuurt geen mail meer met een plaatsingsbevestiging. Hierdoor zijn de teksten van onze advertenties weg.
Marktplaats maakt een fout, geeft dit toe, maar laat de adverteerder zitten met een enorme klus om al onze 300 boeken en 150 huisraad en verzamelspullen weer terug te plaatsen.
De onderstaande reactie van MP is echt gewoon onvoorstelbaar en hoort thuis in een boek van Kafka. Een computerbedrijf zonder Back-up systeem en waar je blij moet zijn dat je je account weer terug hebt. Genomineerd voor een ijs en ijskoude-douche! Of zijn er nog andere suggesties denkbaar?
-----
Geachte mevrouw/meneer,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het ontzettend vervelend voor u dat door deze onterechte blokkade uw advertenties zijn verwijderd, en er een e-mail hierover is uitgegaan naar de gebruikers waarmee u contact heeft gehad.
Wij hebben echter helaas niet de mogelijkheid om uw advertenties terug te plaatsen op Marktplaats. Ik kan me voorstellen dat het met een groot aantal advertenties, veel werk is om deze terug te plaatsen. Dit is geen onwil van onze kant, maar dit is intern helaas niet mogelijk.
Tevens is het feit dat er e-mails zijn uitgegaan naar uw kopers en bieders ook erg vervelend. Deze e-mails zijn echter automatisch verzonden als gevolg van de blokkade. Wij hebben dus geen overzicht van de e-mailadressen aan wie deze e-mails verzonden zijn. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om deze gebruikers een bericht te sturen over het feit dat de blokkade ten onrechte is geweest. We hebben de blokkade natuurlijk wel weer ongedaan gemaakt. Het feit dat u dus weer actief bent op Marktplaats toont dus aan dat de blokkade onterecht is geweest.
Met vriendelijke groet,
Alissa
Helpdesk medewerker
Re: Account op Marktplaats onterecht geblokkeerd
Professionele verkopers zonder back-up systeem is wel normaal?fam.backer schreef:Een computerbedrijf zonder Back-up systeem en waar je blij moet zijn dat je je account weer terug hebt.
Hoeveel hebben jullie Marktplaats betaalt voor die advertenties?
-
fam.backer
Het zijn advertenties in de gratis rubrieken (gelukkig). we hebben 3 omhooggebeld. Misschien is dat ook de clou; als je niet betaalt, dan ben je niet interessant.
Ik denk eerder dat de clou is dat je dan ook niets te eisen hebt.
Als jullie 450 actieve (want anders plaats je ze niet terug) advertenties hadden, dan had je gebruik behoren te maken van de zakelijke diensten die ze bieden mbt advertentiebeheer lijkt me?fam.backer schreef:Op 17 april 2013 werd ons Marktplaats-account zonder aankondiging geblokkeerd. Via een koper kregen we dit bericht
"Beste -naam koper- ,
-----
Geachte mevrouw/meneer,
Met vriendelijke groet,
Alissa
Helpdesk medewerker
-
fam.backer
Of je nu een zakelijke klant bent of een particuliere aanbieder, het moet toch geen verschil maken dat als het bedrijf een vergissing maakt wij voor de schade moeten opdraaien? Een deel van onze opbrengsten komt ten goede aan een plaatselijke stichting. Jammer, we kunnen ze nu niets doneren. Foutje van Marktplaats. Bedankt!
Je mag volgende week een aanhanger lenen van de buurman. Voor niets.fam.backer schreef:Of je nu een zakelijke klant bent of een particuliere aanbieder, het moet toch geen verschil maken dat als het bedrijf een vergissing maakt wij voor de schade moeten opdraaien? Een deel van onze opbrengsten komt ten goede aan een plaatselijke stichting. Jammer, we kunnen ze nu niets doneren. Foutje van Marktplaats. Bedankt!
Nu wordt de aanhanger van de buurman gestolen en moet je er 1 huren.
Dus stuur je de rekening van de huurkosten naar de buurman ?
Accepteer gewoon hun excuses en bedank ze voor de gratis mogelijkheid om je zooi te verkopen.
-
witte angora
Wie moet er dan voor de 'schade' opdraaien? Ondanks dat je min of meer professioneel bezig bent kies je er voor van de gratis diensten gebruik te maken. En dan nog eisen stellen? Als MP niet bevalt ga je toch ergens anders heen?fam.backer schreef:Of je nu een zakelijke klant bent of een particuliere aanbieder, het moet toch geen verschil maken dat als het bedrijf een vergissing maakt wij voor de schade moeten opdraaien? Een deel van onze opbrengsten komt ten goede aan een plaatselijke stichting. Jammer, we kunnen ze nu niets doneren. Foutje van Marktplaats. Bedankt!
Nogmaals, de gratis advertenties zijn voor particulieren, en dan is het: je verkoopt iets, of je verkoopt het niet, of je verkoopt het op een ander tijdstip. Maar schade? Nee. Er is belangstelling voor, of niet.
Nogmaals, hoeveel betaal jij nu voor die service dat je meent ergens aanspraak op te kunnen maken?fam.backer schreef:Of je nu een zakelijke klant bent of een particuliere aanbieder, het moet toch geen verschil maken dat als het bedrijf een vergissing maakt wij voor de schade moeten opdraaien?
Jawel, aangezien een zakelijke klant betaald aan marktplaats, en daarvoor de mogelijkheid krijgt tot uitgebreidere advertentiebeheer mogelijkheden. Jij betaald niet, en hebt die mogelijkheid dus niet.fam.backer schreef:Of je nu een zakelijke klant bent of een particuliere aanbieder, het moet toch geen verschil maken dat als het bedrijf een vergissing maakt wij voor de schade moeten opdraaien? Een deel van onze opbrengsten komt ten goede aan een plaatselijke stichting. Jammer, we kunnen ze nu niets doneren. Foutje van Marktplaats. Bedankt!
In de algemene voorwaarden staat duidelijk, in voor iedereen te begrijpen taalgebruik, dat ze bij het vermoeden van fraude ingrijpen, en dus advertenties inclusief biedingen etc weghalen. Daarmee ga je elke keer akkoord als je een advertentie plaatst.
Die aanhanger is verkeerd vergelijk.
Denk dat het eerder zo is dat je de aanhanger leent met zand er op.
Vervolgens gooi je het zand weg en breng je hem leeg terug.
Vervolgens zegt de buurman , waar is mijn zand ?
Sorry buurman, maar dat zand kan ik niet terug geven, het is weg gegooit.
Ik vind dit een fout in de procedure en systeem van marktplaats.
Die zouden een offline mode moeten hebben voor abuse meldingen.
En pas na een maand dat het bv echt verwijderd word.
Zelfde als dat je het zand in de aanhanger even opzij legt.
En vervolgens tegen de buurman zegt hier is je zand terug en de aanhanger.
Sorry buurman, maar dat zand kan ik niet terug geven, het is weg gegooit.
Ik vind dit een fout in de procedure en systeem van marktplaats.
Die zouden een offline mode moeten hebben voor abuse meldingen.
En pas na een maand dat het bv echt verwijderd word.
Zelfde als dat je het zand in de aanhanger even opzij legt.
En vervolgens tegen de buurman zegt hier is je zand terug en de aanhanger.
Het gaat om een gratis dienst waarbij je geen schade kunt claimen in het geval van wanprestatie.sadfly schreef:Die aanhanger is verkeerd vergelijk.
Sorry buurman, maar dat zand kan ik niet terug geven, het is weg gegooid.
En een dienst is in essentie anders dan een product.
-
witte angora
Er is niets tastbaars verdwenen, dus er is ook geen schade. Makkelijk zat. Hooguit dat de advertenties er weer even op gezet moeten worden. Voor een normale particulier is dat een paar minuten werk, dus daar is ook geen schade aan.
Dus waarom moet een verkoper die zich tegenover MP als particulier voordoet dan een schade vergoed krijgen die er niet kan zijn?
Dus waarom moet een verkoper die zich tegenover MP als particulier voordoet dan een schade vergoed krijgen die er niet kan zijn?
-
fam.backer
Nee, ook een veelplaatsende particulier kan kiezen. De zakelijke diensten die MP aanbiedt, daar maken we geen gebruik van. Omhoog plaatsen is voor ons niet nodig, want als iemand een boek zoekt komen ze uiteindelijk wel bij ons. Paypal zit er al in en een advertentie budget is niet nodig. We hebben gewoon veel spullen. Niet nieuw maar 2e hands. Dus je aanname gaat niet op.Als jullie 450 actieve (want anders plaats je ze niet terug) advertenties hadden, dan had je gebruik behoren te maken van de zakelijke diensten die ze bieden mbt advertentiebeheer lijkt me?
-
fam.backer
Je kunt het misschien vergelijken met het blokkeren van je bankrekening en je pinpas. Twee dagen lang kan je geen geld opnemen en je hebt ook geen idee waarom. Dan zegt iemand dat je pas is geblokkeerd wegens criminele witwas praktijken. De dag erna zeggen ze dat het allemaal een vergissing is geweest.witte angora schreef:Er is niets tastbaars verdwenen, dus er is ook geen schade. Makkelijk zat. Hooguit dat de advertenties er weer even op gezet moeten worden. Voor een normale particulier is dat een paar minuten werk, dus daar is ook geen schade aan.
Het is heel jammer dat je baas een telefoontje heeft ontvangen dat je crimineel was en ook je buren zijn op de hoogte gebracht door de bank. Voor het geval je iets met het geld mee zou doen (witwassen) hebben ze je rekening leeggehaald.
Nee, je mag blij zijn dat je pinpas weer terug is en dat je er weer geld op kunt ontvangen. Het geld dat er op stond is weg..
[extreem voorbeeld, maar in de vergrotende trap vergelijkbaar]
Idd een vergelijking in zeer vergrotende trap en helaas toch wat het appels en oern verhaal. Voor pin betaalt u maandelijks.
Ik begrijp uw frustratie, maar het is niet anders. U zult uw advertenties toch echt zelf allemaal er weer op moeten plaatsen. Overigens zou ik dat onder een nieuw account doen en niet onder uw oude account. Immers, daar rust nu toch een smet op, gezien de contextuele emails die uit zijn gestuurd.
Ook al heeft een bedrijf een backup, wil dat niet zeggen dat terugzetten zo even 1,2,3 gedaan is. Het is een enorme klus om alleen de advertenties van u er uit te vissen en die dan terug te plaatsen. Een hele backup kan niet worden teruggezet, omdat daarmee de nieu geplaatste advertenties en dies meer verdwijnen. En eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat MP hier niet aan begint. Zeker niet als de gebruiker een totaal niet betalende adverteerder is.
MP heeft haar excuses aan u aangeboden en daar zult u het mee moeten gaan doen. Accepteer ze en berust er in.
Kortom, vervelend en onhandig voor u, maar u zult toch echt aan de 'bak' moeten.
Ik begrijp uw frustratie, maar het is niet anders. U zult uw advertenties toch echt zelf allemaal er weer op moeten plaatsen. Overigens zou ik dat onder een nieuw account doen en niet onder uw oude account. Immers, daar rust nu toch een smet op, gezien de contextuele emails die uit zijn gestuurd.
Ook al heeft een bedrijf een backup, wil dat niet zeggen dat terugzetten zo even 1,2,3 gedaan is. Het is een enorme klus om alleen de advertenties van u er uit te vissen en die dan terug te plaatsen. Een hele backup kan niet worden teruggezet, omdat daarmee de nieu geplaatste advertenties en dies meer verdwijnen. En eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat MP hier niet aan begint. Zeker niet als de gebruiker een totaal niet betalende adverteerder is.
MP heeft haar excuses aan u aangeboden en daar zult u het mee moeten gaan doen. Accepteer ze en berust er in.
Kortom, vervelend en onhandig voor u, maar u zult toch echt aan de 'bak' moeten.
-
Ing38tiara
Mijn klacht gaat over de dienstverlening van Marktplaats. Ik heb de afgelopen 2 weken i.v.m. het overlijden van mijn moeder een gedeelte van de huisraad op Marktplaats te koop aangeboden. (particulier) Daarvoor heb ik een groot bedrag aan advertentiekosten betaald aan Marktplaats. (Topadvertenties, Dagtopper. omhoogbellen etc).
Een paar dagen geleden wilde ik inloggen en kreeg ik - tot mijn verbazing - de mededeling dat mijn account geblokkeerd was. Vervolgens heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd met de vraag waarom mijn account - zonder waarschuwing vooraf - was geblokkeerd. (2x). Hierop kreeg ik het volgende standaard antwoord:
Geachte mevrouw Sluyter, Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft te zijn geblokkeerd. Ik kan mij voorstellen dat deze situatie vervelend is voor u. Marktplaats hecht veel waarde aan tevreden gebruikers. Ik licht het u graag toe. Uw account is inderdaad geblokkeerd voor gebruik op Marktplaats. Dit hoeft niet te betekenen dat u persoonlijk de regels heeft overtreden. Om veiligheidsredenen en ter bescherming van onze gebruikers kan Marktplaats haar functionaliteiten beperken. Dit houdt onder meer in dat Marktplaats locaties en/of accounts kan blokkeren voor het gebruik van Marktplaats wanneer dit noodzakelijk wordt geacht. Deze beperkingen worden bepaald door eerdere overtredingen op de voorwaarden van Marktplaats of meerdere klachten van gebruikers. Wij kunnen geen individuele gebruikers ontheffen van deze beperkingen. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bovenstaand is het antwoord van Marktplaats. Waar ik niets mee kan. Ik heb de regels voor het adverteren goed doorgelezen en heb m.i. deze regels niet overtreden. Marktplaats weigert mij te vertellen welke regels ik zou hebben overtreden.
Huisraad die ik tot nu toe wel verkocht heb is na bezichtiging van koper opgehaald en contant betaald.
Ik heb geen goederen opgestuurd waarover kopers achteraf een klacht kunnen indienen.
Ik wil graag de gemaakte advertentiekosten terug ontvangen en/of een duidelijke tekst en uitleg ontvangen van Marktplaats i.v.m. het overtreden van de regels. Er was al geboden op div. advertenties, maar deze eventuele kopers kan ik ook niet meer benaderen.
Een paar dagen geleden wilde ik inloggen en kreeg ik - tot mijn verbazing - de mededeling dat mijn account geblokkeerd was. Vervolgens heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd met de vraag waarom mijn account - zonder waarschuwing vooraf - was geblokkeerd. (2x). Hierop kreeg ik het volgende standaard antwoord:
Geachte mevrouw Sluyter, Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft te zijn geblokkeerd. Ik kan mij voorstellen dat deze situatie vervelend is voor u. Marktplaats hecht veel waarde aan tevreden gebruikers. Ik licht het u graag toe. Uw account is inderdaad geblokkeerd voor gebruik op Marktplaats. Dit hoeft niet te betekenen dat u persoonlijk de regels heeft overtreden. Om veiligheidsredenen en ter bescherming van onze gebruikers kan Marktplaats haar functionaliteiten beperken. Dit houdt onder meer in dat Marktplaats locaties en/of accounts kan blokkeren voor het gebruik van Marktplaats wanneer dit noodzakelijk wordt geacht. Deze beperkingen worden bepaald door eerdere overtredingen op de voorwaarden van Marktplaats of meerdere klachten van gebruikers. Wij kunnen geen individuele gebruikers ontheffen van deze beperkingen. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bovenstaand is het antwoord van Marktplaats. Waar ik niets mee kan. Ik heb de regels voor het adverteren goed doorgelezen en heb m.i. deze regels niet overtreden. Marktplaats weigert mij te vertellen welke regels ik zou hebben overtreden.
Huisraad die ik tot nu toe wel verkocht heb is na bezichtiging van koper opgehaald en contant betaald.
Ik heb geen goederen opgestuurd waarover kopers achteraf een klacht kunnen indienen.
Ik wil graag de gemaakte advertentiekosten terug ontvangen en/of een duidelijke tekst en uitleg ontvangen van Marktplaats i.v.m. het overtreden van de regels. Er was al geboden op div. advertenties, maar deze eventuele kopers kan ik ook niet meer benaderen.
-
fam.backer
Ronduit frustrerend. Volgens ons is het niet voor niets dat marktplaats in deze tijd adverteert om dingen op MP te zetten. Ze verliezen enorm veel klanten door dit soort acties. Wij zien Facebook-accounts opduiken met advertenties.
In deze situaties is het beste ze een aangetekende brief te sturen en je eisen in te zetten. In ons geval reageerden ze (per e-mail). Dienstverlening op MP is echt nul-komma-nul. Inmiddels zijn wij een stichting geworden, maar MP proberen we zo veel mogelijk uit te sluiten.
We kunnen je onze brief wel sturen via ons eigen mail adres, dan heb je een voorbeeld. ons mailadres is [email protected]
Als je het zelf probeert, veel succes en moed. MP heeft een arrogante houding gekregen...
In deze situaties is het beste ze een aangetekende brief te sturen en je eisen in te zetten. In ons geval reageerden ze (per e-mail). Dienstverlening op MP is echt nul-komma-nul. Inmiddels zijn wij een stichting geworden, maar MP proberen we zo veel mogelijk uit te sluiten.
We kunnen je onze brief wel sturen via ons eigen mail adres, dan heb je een voorbeeld. ons mailadres is [email protected]
Als je het zelf probeert, veel succes en moed. MP heeft een arrogante houding gekregen...