LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] activatiekosten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
geert62
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:12

activatiekosten

Ongelezen bericht door geert62 »

Wij hebben al een paar jaar van UPC een mediabox (Grijze) nu hebben we sinds 11 november telefoon,internet en tv van upc.
WE hebben nu HD mediakast (zwart),toen we voor een aantal maanden geleden bij de upc waren in arnhem om informatie aan te vragen is ons niks gezegt over de activatiekosten.
Wij zijn 1 week voor ons contract was afgelopen bij tele2 terug gegaan bij de upc winkel voor alles aan te vragen.
We hebben tv,internet,telefoon,de HD mediakast en een extra grijze mediakast genomen,van upc.
Totale bedrag per maand was €64,00,de borg voor de modem is €45,00 dit wisten we.
Nu krijgen we de rekening en daar staat op €46,22 voor activatiekosten
voor draadloos internet en daar hebben we niet voor getekent want dit staat niet op de contract dat ik heb getekent.
Het staat wel op internet.

Wie weet hier antwoord op

alfatrion
Berichten: 21965
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: activatiekosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je de algemene voorwaarden erbij gekregen (staat dat achter op de overeenkomst) en wat staat daar over in?

geert62
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:12

Re: activatiekosten

Ongelezen bericht door geert62 »

Bedankt voor je reaktie.
Nee er staat in de voorwaarde helemaal niks over de activatiekosten,alleen over eventuele verlenging.
Als de activatiekosten erbij stonden dan had ik geen poot om op te staan.
Ik heb gisteren contact gehad met de verkoper van upc arnhem en die wist niet of hij dit had gezegt,toen we alles ging aanvragen.
Dan nog als hij het had gezegt dan moest dit op papier staan en dat staat nergens op papier wat ik heb getekent.
mvg geert

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: activatiekosten

Ongelezen bericht door killRdevil »

Algemene voorwaarden van UPC zijn via de klantenservice op te vragen, mocht deze niet aangegeven zijn

alfatrion
Berichten: 21965
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: activatiekosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou zeggen dat je de aansluitkosten niet hoeft te betalen, omdat hierover niets in de overeenkomst noch AV staat. Je kunt onder protest betalen en vervolgens naar de geschillencommissie of de kantonrechter om het terug te vorderen. Een procedure bij de kantonrechter zal in dit geval z'n 40 euro kosten, maar je kunt vragen of hij de tegenpartij wil veroordelen in deze kosten.

P.S. Als je de AV niet er bij gekregen heb, dan kun je ze in z'n geheel vernietigen.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: activatiekosten

Ongelezen bericht door killRdevil »

Iets zegt mij dat het totaal plaatje van de activatiekosten inderdaad niet kloppen, ik weet wel dat de activatiekosten (administratiekosten tel/internet) 9,95 bedragen, wat dus betekent dat er 36,27 open blijft staan...
Echter gelden deze kosten niet voor u, u had immers al Digitale televisie.
Activatiekosten van de HD box zijn voor bestaande klanten (in uw geval) 29,99, wat dus betekent dat er nog een gat open blijft van 6,28...
Dit laatste kan ik niet plaatsen, maar dit alles is terug te vinden op de website http://www.upc.nl en zo ben ik ook aan deze info gekomen.
Voor verdere informatie verwijs ik u naar de klantenservice, zij kunnen dat beter uitleggen (ik kan hiervoor op de vingers getikt worden :wink: )

Gesloten