LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adsl abonnement opzeggen kpn(planetinternet)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
apas
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 01:36

adsl abonnement opzeggen kpn(planetinternet)

Ongelezen bericht door apas »

Ik belden gisteren met kpn om mijn adsl abonnement comfort op te zeggen,omdat ik bij me vriendin gaat wonen.Nu werd er mij verteld dat dat niet kon omdat ik een jaar contract had,en pas in Februari 2010 het contract kan beeindigen.Mijn vaste telefoon wil ik ook opzeggen.Nu was het zo dat ik bij planetinternet per maand (later over genomen door kpn) kon opzeggen.Als je langer dan een jaar een contract kon dat.Kpn houd vol dat dat niet zo is.Maar de voorwaarden zijn het zelfde gebleven!Wat moet ik nu doen??Of wie heb dat ook zo iets mee gemaaktZit nu met een duur abonnement,die ik niet meer nodig heb.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: adsl abonnement opzeggen kpn(planetinternet)

Ongelezen bericht door D1RK »

U heeft een jaar contract wat jaarlijks verlengt word, en pas per 1 juli 2009 worden deze maandelijks opzegbaar.

Het kortste contract opzeggen is voordelig maar als er een verhuizing van contract moet plaatsvinden heeft U daar ook kosten voor.

U kunt dit lopende jaarcontract wel voor ½ geld aanbieden op marktplaats dus heeft U minder nadeel en een andere voordeel.
Het doorverkopen aan andere mag dus wel.

U had voor deze samenwoning enkele maanden terug dus al moeten opzeggen helaas....

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: adsl abonnement opzeggen kpn(planetinternet)

Ongelezen bericht door st doe »

Ik belden gisteren met kpn om mijn adsl abonnement comfort op te zeggen,omdat ik bij me vriendin gaat wonen.Nu werd er mij verteld dat dat niet kon omdat ik een jaar contract had,en pas in Februari 2010 het contract kan beeindigen.Mijn vaste telefoon wil ik ook opzeggen.Nu was het zo dat ik bij planetinternet per maand (later over genomen door kpn) kon opzeggen.Als je langer dan een jaar een contract kon dat.Kpn houd vol dat dat niet zo is.Maar de voorwaarden zijn het zelfde gebleven!Wat moet ik nu doen??Of wie heb dat ook zo iets mee gemaaktZit nu met een duur abonnement,die ik niet meer nodig heb.
Juist omdat de voorwaarden hetzelfde zijn gebleven kunt u niet per maand opzeggen, u kon bij planet niet maandelijks opzeggen. planet werkte met verlengende jaarcontracten.

apas
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 01:36

Re: adsl abonnement opzeggen kpn(planetinternet)

Ongelezen bericht door apas »

Nou dat is niet waar,bij planet internet kon je wel per maand opzeggen,als je langer dan een jaar lid ben .Maar ik hoorde ook dat er een nieuwe wet komt dat het wel mogelijk maakt om per maand op tezeggen.Hoop het !

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: adsl abonnement opzeggen kpn(planetinternet)

Ongelezen bericht door bakker82 »

@ apas. Als je een jaarcontract hebt die stilzwijgend 12 maanden verlengd wordt, hang je inderdaad. Als je 1 of 2 maanden eerder had gebeld, was het je gelukt. Ik hoop dat stilzwijgende verlenging echt gauw verboden wordt, want er zijn veel meer mensen die hier last van hebben (Vergeten op tijd op te zeggen) die wel wat belangrijkers te doen hebben dan zich bezig houden met wanneer ze op mogen zeggen. Een tip voor jou is misschien om James4You eens te raadplegen. Die website houd voor jou bij welke abonnement wanneer aflopen. Je krijgt dan tijdig een berichtje en zo 'vergeet' je het niet om in dec09 of in jan10 alsnog op te zeggen.

Gesloten