LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL Hetnet/KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door Gast »

:evil: Hallo,

Wij hebben een ADSL abonnement aangevraagd bij Hetnet.
Op zaterdag 10 januari komt eindelijk het verwachte pakket binnen :D
Nog even naar de KPN winkel extra kabel halen tot midden in de nacht bezig geweest kreeg geen verbinding. Het lampje op de modem bleef maar knipperen geen contact buitenlijn, :?
Zondagmorgen Helpdesk KPN bellen gaven allerlei tips die toegepast
Geen verbinding :x Zo heel de zondag aan het bellen geweest,
begrijp wel wat dit gekost heeft zo'n 0900-nummer :cry:
technische dienst werd ingeschakeld. Belde netjes maandag terug
weer allerlei handelingen Het lag aan de Modem nieuwe modem inclusief internet kaart halen bij de KPN en een nieuwe kabel
Hup weer geld uit je portemonnee. :evil:
Weer alles aansluiten nog niets weer bellen, computer expert erbij
Ligt niet aan de computer de buitenlijn doet het gewwon niet.Krijg geen verbinding Weer bellen en ga zo maar door. :evil:
Dinsdag :evil: :evil: Weer bellen ligt niet aan KPN maar aan de provider,
Hup die bellen weer 0900- weer hoop geld Nee ligt niet aan ons bij ons is alles geregeld ligt bij KPN. Het werd dus een heen en weer bootje.
Onderling vertikte ze het om uit te zoeken.
Weet KPN bellen tot overmaat van ramp :evil: :evil: :evil: :evil:
gooide deze persoon de hoorn erop. Dat deed de das om alles ingepakt en terug gebracht naar de KPN winkel.
Wij willen zowel met KPn als met Hetnet niets meer te maken hebben.
Ik heb gelijk bij beiden het abonnement opgezegd.
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen,want volgens Hetnet Moet je binnen
7 dagen opzeggen nadat de KPn brief binnen is.
Maar hier nemen wij gwwn genoegen mee.

Wij zijn een hop geld kwijt aan bellen enextra spullen en hebben nog steeds geen ADSL

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door Chris »

Is een kwalijke zaak, ik heb hetnet niet als provider maar planet, bevalt me prima, had in het begin wel wat problemen, maar dat lag aan KPN.
Ben zelfs niet gaan bellen, maar gewoon naar de winkel gegaan, daar heb ik het bestald en daar handel ik het ook af.

Ze wouden het eerst niet doen, maar je moet je poot stijf houden, en als ze daadwerkelijk niet willen meewerken, dan eis je het geld terug.
Werkte prima bij mij, stonden slag op stuk klaar en had gelijk de volgende dag een monteur op de stoep.
Binnen 1 uur was alles opgelost.

Is maar een tip, maar weet niet of het bij ander kantoren werkt.

Success

Zoef
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2004 19:13

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door Zoef »

Hallo,

Ik leef helemaal met jullie mee, heb dezelfde ervaring met Tiscali en mijn probleem is nog steeds niet opgelost. De vraag is waar vind je een goede betrouwbare Provider. Er wordt van alles beloofd, maar de beloftes nakomen schijnt in dit wereldje problematisch te zijn.

Sterkte.

tbrexx

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door tbrexx »

Ik heb twee problemen met de KPN.

Ik heb bij een kennis het ADSL USB-modem aangesloten dat gratis werd geleverd bij de aanbieding van HetNet. Alles werkt en mijn kennis kan werken. Echter, als de PC van stroom af is geweest dan moet na opnieuw starten van de PC het USB-modem kabel uit getrokken worden en weer in de USB poort terug gestoken worden. Anders wordt het USB modem niet herkent.
Na melding van deze klacht bij de KPN wordt gezegd dat het waarschijnlijk aan de PC ligt en dat het modem omgeruild kan worden met een Ethernet modem. Echter, dan moet mijn kennis eerst een Ethernet kaart ijn zijn PC installeren. Er moeten dus extra kosten gemaakt worden om ADSL vlekkeloos aan de praat te krijgen.

Ondertussen heeft een familied van me ook een ADSL verbinding aangevraagd via HetNet met een gratis USB modem. Voor 1 januarie was alles in orde, behalve het modem moet nog geleverd worden.
Navraag bij de helpdesk van KPN leert mij dat het USB-modem niet meer geleverd kan worden. Want Ericson, de producent van het modem, komt zijn verplichtingen niet na. Er zal een Ethernet modem geleverd worden. Echter ook bij mijn familielid moet een ethernet kaart in de PC worden ge-installeerd, want deze PC heeft geen standaard geen Ethernet aansluiting. Ook hier wordt er een oplossing geboden waarbij HetNet (en dus KPN) niet kan waarmaken wat in de aanbiedingen wordt aangeboden. Het probleem dat er is tussen KPN en Ericson wordt dus eenvoudig verlegd naar de gebruiker.

Voor beide gevallen vind ik dat KPN het probleem moet oplossen door een volledige oplossing te bieden.
Alle PC's hebben tegenwoordig standaard USB poorten; veel gebruikers zullen dus voor een USB-modem kiezen. Maar als KPN dat aanvankelijk aanbiedt maar niet kan leveren moeten zij ook het volledige alternatief bieden. Dit houdt in: een Ethernet mopdem en een Ethernet kaart.
Of zij moeten alsnog van Ericson de levering van de USB-modems eisen.

Ik leg deze klacht ook neer bij KPN zodra ik schriftelijke notitie heb over het probleem.

andre34

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door andre34 »

ik heb het bij wanadoo alles zooo eenvoudig
en supersnel voor € 19,95
ze helpen je overal mee
dat heb ik nog nooit meegemaakt

henk44

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door henk44 »

wanadoo is de beste

lyd41

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door lyd41 »

Sinds vorig jaar Oktober hebben wij ook ADSL via hetnet.Zij hebben vorig jaar constant geadverteerd met ADSL en een gratis modem.Nu kwam alles keurig binnen na 3 weken en alles wekt tot nu toe prima.
Wel kregen we een rekening van de KPN van 79,oo euro voor betaling van de modem.Je begrijpt het al,ik direct bellen.De KPN vertelde dat het geregeld wordt via hetnet.
Ook hun gemaild want op het 0900 nr moest je minstens 10 min. wachten.Nu ben ik dus met hetnet in conclaaf over die 79,00euro.
Ik denk dat ik er naar kan fluiten. :twisted:

tbrexx

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door tbrexx »

Wij nederlanders zijn natuurlijk altijd achter "Het goedkoopste" aan. Daarom is het sneu als de aanbieding die bij je past uitverkocht is of dat je al gekocht hebt voordat de aanbieding daar is.
In het geval van kopen voor de aanbieding is dat extra sneu. Maar als de aanbieding uiteindelijk niet geleverd kan worden doordat contacten niet nagekomen worden, dan moet het probleem niet naar de koper verlegd worden maar moet KPN de leverancier ter verantwoording roepen.

ultrafox
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 jan 2004 12:23

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door ultrafox »

Ja hoor het is zover ik heb ADSL :D

Alleen 1 probleempje ik heb al 3 jaar kabel en heb nooit adsl aangevraagt sterker nog ik heb niet eens een telefoonaansluiting. :?:

Maar opeens staat er iemand van de KPN voor de deur met een pakje :?:
HUH pakje ik heb niks besteld :?: :?:

Ja hoor een internet modem van Planet internet.
Ik bellen waarom ik dit heb gekregen. (verkeerd adres misschien.)
Na een paar minuten (0900-) deelde ze mede dat ik het terug kon sturen en dat daarmee de kous af zou zijn.
Ik dus de modem naar het postkantoor gebracht en dacht van alles verlost te zijn. :x FOUT. :x

2 Weken later krijg ik een acceptgiro in de bus van jawel Planet internet of ik de rekening wil betalen.
Bellen maar weer (0900-) en uitgelegt dat de modem is teruggestuurd omdat ik nooit iets had besteld.
Paar minuten later was alles weer in orde.

2 weken later :twisted: eerste herinering
nog 2 weken later eerste aanmaning

Weer bellen :twisted: :evil: :twisted: (0900-) mensen van Planet luister eens ik heb geen ADSL ik wil geen ADSL en heb nooit ADSL besteld.
En ik ga NIET betalen voor iets dat ik niet hoef, wil, of besteld heb.
Goedendag :evil: :evil: :evil:

Dit is nu alweer een maandje of zo geleden en tot nu toe heb ik nog niets gehoord dus ik hoop dat het nu afgelopen is met Planet's ongevraagde rommel

Planet je zou je moeten schamen :oops:

HarryK

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door HarryK »

Zaterdag 10 jan komp ADSL pakket van KPN binnen.
Zondag geinstalleerd. ADSL lijn werkt prima. Maar kan nog niet inloggen op de server van het net, geen toegang.

Maandag 12/1 bel helpdesk Het Net. Binnen enkele dagen gereed.
Niet dus. Donder dags opnieuw gebeld. Ja, kan nog wel even duren.
Maandag 19/1 e-mail gestuurd naar Het Net. Direct een computer antwoord ontvangen van inbehandeling genomen. Nog steeds geen antwoord.
Op de site van Het Net kun je kijken naarde voortgang van je aanvraag. Deze staat nog steeds op " Uw aanvraag is ontvangen en doorgestuurd naar KPN" terwijl de KPN ADSL verbinding al 11 dagen werkt.

willem 52

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door willem 52 »

Op 10 november 2003 heb ik een adsl aansluiting bij het net genomen
moest aansluitkosten en usb modem betalen , nu zou ik het geld van de usb modem teruggestort krijgen mijn rekening hier heb ik op 10 januari 2004 overgebeld met het net , men zij ze zouden dit geld storten
op mijn rekening maar tot op heden heb ik het geld nog niet binnen
nu is mijn vraag moet dit nou zo lang duren en zijn er meer nensen die hier problemen mee hebben[/b]

Jehannes

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door Jehannes »

Ik heb ook een leuke klacht over hetnet. Ik had op 21 december adsl bestelt. Toen moest ik ruim een maand wachten totdat ik de modem kreeg. Op de hetnet site stond u aansluiting is gereed voor gebruik. dus ik de modem aansluiten en proberen in te loggen. maar nee hoor nog nit geregistreerd. Ik bellen en binnen twee dagen zou het klaar zijn. Twee dagen later nog niet klaar hoor. dus ik weer bellen. Ik had de code om te activeren te laat ingevoerd. Dit kan helemaal niet want ik heb de brief gewoon niet eerder gekregen. maar dit kon volgens hetnet niet gecontroleerd worden. Dus de registratie had een achterstand opgelopen en die moest weer goed gemaakt worden. Dus twee weken niet internnetten. Ik kan er toch niets aan doen dat ik niet kan internetten omdat ik de code niet eerder heb gekregen en op de site stond dat de registartie klaar was. Ik jkan nu niks beginnen want zij geloven niet dat ik de code te laat heb gekregen.
Dus geen abbonometn nemen bij hetnet want het iss een domme provider.

Pianon

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door Pianon »

Het wordt/is nog veel erger met KPN als je van provider verandert! Zie mijn post in dit forum. Ik wacht nu al bijna 1 maand voordat KPN mijn 'lijn' van Wanadoo omzet naar MYADSL(van MYCOM). KPN is een 'jungle' van afdelingen. die antwoorden met 'standaard' mailtjes waarin voornamelijk wordt gezegd dat het zal worden doorgegeven naar andere afdelingen. Wat doen we met zo'n bedrijf? Ze maken het er zelf naar, 800 mensen er uit. Wie volgt??? .

Gast

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Omzetten doet kpn niet.
Je adsl lijn van wanadoo word gesloopt en dan word op dezelfde vrij lijn de andere adsl lijn ( myadsl (bbned)) weer geactiveerd.

Dat het zo lang duurt is normaal.

Lijn slopen : 2weken
Lege lijn testen en doormeten en centrale geschikt maken voor line sharing. 2 tot 3 weken.

Tja GEDULD IS WEINIG TE ZIEN BIJ IEDEREEN

robjm

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door robjm »

In bovenstaand berichten wordt gemeld dat via Hetnet een ADSL abonnement werd afgesloten via Hetnet/KPN. Ook wij hebben gebruik gemaakt van de vorig jaar enige tijd geldende aanbieding het modem 100% vergoed te krijgen. Ook in ons geval betaalden wij de € 69,00 (ex BTW) met de toevoeging dat wij dit bedrag bij HetNet konden terugvorderen. Zo gezegd zo gedaan en zelfs in een twee tal e-mails de melding gekregen dat tussen de tweede en derde rekening volgend op de aansluitnota het bedrag zou worden terugbetaald.OpAls reactie op een aanmaning van onze kant werd echter doodleuk gemeld dat in de tijd dat wij het abonnment afsloten ER GEEN ACTIES BEKEND waren waarin het modem gratis zou zijn. En inderdaad tot vandaag hebben we geen rooie cent teruggezien !!!
Het heeft geen zin via dit forum medeslachtoffers te vinden. Misschien beter een e-mail naar de RADAR redactie te sturen ?????? Kunnen we ons misschien met meerdere klagers via RADAR wat sterker opstellen .
OPMERKELIJK DETAIL: vorig jaar publiceerde Hetnet op zijn internet site alle lopende en VOORGAANDE acties.De acties (waarbij het modem gratis ter beschikking wordt gesteld) is echter NIET meer terug te vinden (augustus /wegens succes verlengd in september ....!!!).De lopende actie vanaf november staat nog wel vermeld.
Terugvallen op de voorwaarden van de toenmalige actie is ook niet meer mogelijk, tenzij je zo slim was een kopie ervan te maken !!!!

lyd41

Re: ADSL Hetnet/KPN

Ongelezen bericht door lyd41 »

Hallo mensen.Ik vind het een goed idee om eens wat meer aandacht te beteden aan hetnet/KPN.Ook ik zou mijn geld voor de modem tussen de tweede en derde betaling terug krijgen(zie hier boven)en tot nu toe ook niets.Misschien inderdaad een idee voor een uitzending.

Gesloten