LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
donnervogel

ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door donnervogel »

Het ADSL-leed dat HCCnet Pro2 heet.

Ik heb in de afgelopen maanden 6 ADSL aansluitingen gedaan bij mensen. Waarvan 4 via het KPN netwerk en 2 via HCCnet. De eerste 4 hebben bij de aanleg en installatie geen enkel probleem opgeleverd. Ook waren de snelheden in orde. De helpdesk, die ik 1 keer nodig had, reageerde zeer snel. Geen wachttijd en probleem in 2 min. opgelost.
De 2 via HCCnet hebben van begin af aan problemen gegeven.
De eerste was bij mijzelf, ADSL pro2 (2048/1024) heeft van af het begin (08-03-2005) tot vandaag niet de juiste snelheden bereikt 65 Kbytes download en 13 Kbytes upload en een ping van 62ms. Zie testresultaten bij mij zelf.
Terwijl de optimale download 220Kbytes dient te zijn. Op e-mails en zo word niet gerea-geerd, en als ze dat al een keer doen dan word je geadviseerd de helpdesk (0,20ct min) maar te bellen. Alvorens je kontakt hebt, sta je in de wacht, en hoor je de mededeling er zijn nog 20 wachtende voor u, intussen ben je wel een half uur verder en het probleem is daarna nog niet opgelost. (de grootaandeelhouder KPN dankt u). Service daar hebben ze nog nooit van gehoord daar bij HCC. Wel krijg je na ca 2 dagen nadat je de helpdesk hebt gebeld, een e-mail met een vragenlijst over de service. Daar hebben ze wel tijd voor om deze te versturen. Maar antwoorden op je e-mail homaar. De 2 adsl pro2 aansluiting ging zeer moeizaam, eerst werd er geen modem geleverd. Toen na diverse e-mails en helpdesk informatie werd er eindelijk een analoog modem gestuurd met een isdn splitter. Weer de helpdesk gebeld, ja meneer wij kunnen u niet helpen, daar voor moet u bij Zyxel zijn. Zyxel gebeld (0900-... , 045ct min) word je te woord gestaan in slechte verstaanbaar nederlands, toen maar op goed geluk toets 2 ingedrukt en gezegd wat er aan de hand was. Antwoord van de medewerker is het modem van HCCnet, waarop ik zei ja. dan moet u helpdesk van HCC bellen. Ik zei hem dat ik dat al gedaan had en dat deze mij hier naar Zyxel verwees. Eindelijk zij hij dat ik dan maar een e-mail moest sturen naar [email protected]. Dit gedaan hebbende kreeg ik na 1 week de splitter. Toen de aansluiting voltooid. En zie daar krijg ik zoals in diverse forums al is aangegeven, geen IP adres van de DHCP server.

Als eindgebruiker heb ik echter het recht op hetgeen door hccnet dient te worden geleverd,
te weten 256/128 Kbyte/sec ( 2048/1024 kbps ) waarvoor ik betaal. Ik dien in principe een optimale snelheid van 215 a 220 Kbyte/sec te kunnen halen

Een en ander is ook te lezen in de diverse nieuwsgroepen waar een groot aantal personen klagen over de lage snelheid van de internetverbinding evenals het niet be-antwoorden van
e-mails of faxen door HCC. Andere informatie ontbreekt ook, zoals, of er problemen zijn en zo ja welke en hoe het een en ander wordt opgelost en in welke tijd. Zie onder andere ook:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/989298/0
[ADSL] HCCnet Pro 2 abo (KPN vs Bbned)
http://www.tipwereld.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2236
http://home.hccnet.nl/internetsite/hcc/ ... viewer.htm



Testresultaten bij mijzelf:
Sinds 08 maart 2005 ben ik overgeschakeld van ISDN naar HCCnet Pro 2 met als reden een snelle internetverbinding.
Ik constateer dat de verbinding de hele dag zeer traag is, het een en ander getest met www.speedtest.nl, http://www.mordax.nl en http://speedtest.bbned.nl
Mijn download snelheid is ook nog zeer instabiel en schommelt tussen de 52,5 Kbyte/sec en de 63,6 Kbyte/sec. terwijl dit optimaal 216 Kbytes/sec = 1728 kbps dient te zijn. Tot op heden geen enkele verbetering.

afstand kpncentrale naar mijn huis is 740 mtr.

modem is prestige 650R-33
instellingen zijn:
naam netwerk BBned
inloggen nee
Mode Routing
Encapsulation Enet Encap
Multiplex LLC
VPI 0
VCI 35
NAT SUA Only
Modem geeft intern aan:
Download 640 kbps
Upload 128 kbps

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 24 2005 om 11:20 UTC+0100)
Download : 63.6 Kbyte/sec
Upload : 11.7 Kbyte/sec
Connection : 251.0 Conn/min
Ping test Nederland : 68.0 ms

Resultaten van http://www.mordax.nl
(Overgenomen op Thu Mar 24 2005 om 11:22 UTC+100)
Download : 61 Kbyte/sec
Upload : 13 Kbyte/sec

Resultaten van http://speedtest.bbned.nl/
(Overgenomen op THU Mar 24 2005 om 11:30:10 UTC+100)
Your current bandwidth reading is : 420.10kbps which meaning you can download at 52.51 Kbyte/sec from our servers.


Het zou beter zijn als we in nederland een centraal netwerk krijgen, die door een onaf- hankelijke instantie wordt beheerd. Waar de ISP dan capaciteit kan inkopen. Tevens dienen
de eenzijdige voorwaarden van de ISP te worden gewijzigd in een meer eindgebruiker vriendelijke voorwaarden.
(Het zou interessant zijn om te weten of deze eenzijdige voorwaarden wel rechtsgeldig zijn!!).
B.v opzegtermijn van 3 mnd. i.p.v 1 jaar. Overstappen van ISP binnen 1 week mogelijk maken, zonder getraineer van adm. bezet houden van de lijn.
Deze voorwaarden moeten het mogelijk maken dat er meer kwaliteit komt i.p.v kwantiteit.
Ook dient er een mogelijkheid geschapen te worden van niet goed geld terug, na een proef-periode van zeg 3 mnd, of iets dergelijks

Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom probeert u UPC niet eens ?? Prima helpdesk etc.

Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

hahahahahahaha UPC proberen????????????????????????????????????

Mijnheer is toch nog niet levensmoe???????????????????????????????

Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

Twee dingen vertel je niet
- Hoeveel kabel (meters) ligt er vanaf het hoofdpunt van de huisaansluting naar de modemrouter
- welke kwaliteit kabel heb je gebruikt

Dit maakt namelijk wel degelijk uit

Meters slechte UTP kabel kunnen je veel snelheid kosten.

Waarom staat de zyxel trouwens op routing? Hangt er een netwerkje en zo ja hoe is dat op gezet en op welk punt hangt de zyxel ertussen?

donnervogel

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door donnervogel »

- Hoeveel kabel (meters) ligt er vanaf het hoofdpunt van de huisaansluting naar de modemrouter
- welke kwaliteit kabel heb je gebruikt

Dit maakt namelijk wel degelijk uit

Meters slechte UTP kabel kunnen je veel snelheid kosten.

Waarom staat de zyxel trouwens op routing?
Er ligt ca 5 mtr UTP tussen huisaansluiting en modem

Modeminstellingen ingesteld met setupwizard van zyxel en volgens HCCnet correct. Maar dat zijn niet de redenen dat het niet werkt. kijk maar naar andere forums

heaven

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door heaven »

Het is echt drama bij HCCNET!

Ik zit al vanaf 8-2 te wachten voor het overstap naar adsl pro

en al duizend mails gestuurd en nog steeds geen bericht ontvangen, dus ik bellen en er wordt gezegd dat BBned capaciteits problemen heeft dat ik in de wacht ben gezet.

MENSEN GA NOOIT NAAR HCCNET VOOR ADSL!!

Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk andere forums maar ik wilde het wel even gevraagd hebben. Omdat andere een bepaald probleem hebben sluit dat niet deze mogelijkheid uit.

5 meter is niet veel, je zegt niet welke kwaliteit kabels je gebruikt.

Maar ervan uitgaande dat het goede kabels zijn lijkt het er meer op dat je voor een kleiner abo bent ingedeeld op hun server.

donnervogel

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door donnervogel »

5 meter is niet veel, je zegt niet welke kwaliteit kabels je gebruikt.
Gewone Cat 5 UTP kabel.

Op de andere forums hebben de mensen ook al geklaagd over de lage snelheden. En het niet verkrijgen van informatie via e-mail en dergelijke. :evil:

Ik heb al het e.e.a al getest in deze. Alleen een ander modem nog niet. :cry:

trilhaer

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door trilhaer »

Hccnet heeft een mooie aan bieding van adslpro 2
ik heb hier gebruik van gemaakt.
Het verloop;aangevraagd eind februari
begin maart "verdwijnt" ineens mijn internet.
KPN heeft de stekker eruit getrokken.
de nieuwe via hccnet bestelde modem is nog niet geleverd.
ik zit een dag of vijf zonder internet.
de nieuwe modem is binnen, na instellen blijkt alles via bbned te werken,
de snelheden zijn goed het, ip adres is veranderd.
er zit een isdn splitter bij dat ding werkt voor geen meter op de analoge telefoonlijn vooral de upload lijkt wel kortgesloten (8kb ipv 100kb)
de oude splitter van kpn adsl basis blijkt goed te werken.
een familie lid die dezelfde verbinding had aangevraagd krijgt ook een isdn splitter voor zijn analoge telefoonlijn,de splitter wordt blijkbaar standaard fout geleverd.
Ook bij hen wordt de "stekker"door de KPN er zomaar uit getrokken,
Beide ontvangen we tot vandaag de dag geen bericht van iemand.(BBned of KPN of HCCnet reageren geen van allen)
De status van de aanvraag via hccnet blijft grijs officieel is de verbinding nog steeds niet afgerond ,dit blijft weken zo.
net ff gechekt tot mijn stomme verbazing is op 11 mrt de verbinding officieel geactieveerd en gaan ze factureren!
echter KPNfactureert ook vrolijk verder volgens de nieuwe rekening moet ik voor de maanden april en mei gewoon voor mijn "oude abbonnement adsl basis blijven betalen.(ik heb al een paar jaar adsl dus ik mag opzeggen het jaar termijn is allang verstreken)
Ik bel de KPN klanten service dat ik het belachelijk vind te moeten betalen voor niet geleverde diensten,zij zeggen dat volgens hun administratie ik nog gewoon een KPN adsl basis abbonnement heb,
en dat ik maar bij hccnet moet zijn.
ik bel de helpdesk van hccnet,er is geen doorkomen aan de helpdesk is volledig overbelast,na een kwartier zijn er nog steeds hetzelfde aantal wachtenden, 7 stuks om precies te zijn,een hoop geld lichter geef ik het op en verzendt een email die gemiddeld pas na 1 a 2 weken beantwoord wordt weet ik inmiddels,
morgen doe ik weer een telefonische poging de helpdesk van hccnet te bereiken in de hoop verhaal te kunnen halen ,waarom moet ik dubbel betalen?zij hadden mij belooft de overstap te regelen,prima maar doe het dan wel goed!
Hccnet staat voor HOBBY computer club misschien moeten ze het daar maar bij laten,zaken doen is ze vreemd, ze hebben duidelijk de capaciteiten hier niet voor ze bluffen maar een eind weg daarmee hun goed naam ernstig besmeurend,
een teleurgesteld hccnet lid

trilhaer

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door trilhaer »

Hi mensen,
ff een Update op mijn voorgaande relaas.
meteen antwoord gekregen van Hccnet,ik krijg een nieuwe splitter en de KPN factureert vooruit, je hebt weer geen poot om op te staan en maar weer hopen dat je teveel betaalde geld voor nimmer geleverde diensten (een adsl basis abonnement dat ik dus sinds 11mrt niet meer heb ze hebben zelf (KPN dus)zonder enige medeling de "stekker uit mijn verbinding getrokken) en ik moet nog tot en met mei betalen voor iets wat zij niet leveren)
KPN klanten service zegt dat zij van niets weten en dat ik nog steeds volgens hun administratie een adsl basis abonnement heb en ik gewoon moet betalen en maar bij hccnet moet vragen ,die op hun beurt beweren dat de administratie van de KPN achterloopt en dat de KPN altijd vooruit factureert.
Kortom hoe het ook zij je hebt niets te vertellen als consument tegen deze machtige grote bedrijven.
Hccnet lijkt wel wakker te worden gezien hun snelle reacties na wat geklaag in de media.
Trilhaer

Paul S.

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Paul S. »

Hai,

Als je het bovenstaande leest over overstappen van KPN naar BBNED weet je wat je te wachten staat.

Hier een paar "survival tips"
Als je een alcatel modem hebt en deze wilt blijven gebruiken, haal dan op speedtouch.nl even de juiste configuratie file.
Heb je een nieuw modem besteld, controleer dan of de nieuwe splitter geschikt is voor jouw type lijn (isdn of anoloog).

Het afsluiten door de KPN gaat zonder aankondiging. Dus geen brief van HCC, KPN of BBNED. Het duurt dan maximaal twee dagen voordat er weer "sap" op de lijn staat. Werkt het dan nog niet, bel dan met de hcc om 9 uur 's ochtends (misschien werkt zelf hun oude nummer nog wel 020 5693700) dan zijn ze net wakker.
Meest voorkomende probleem is het "vergeten" om een IP nummer toe te wijzen, waardoor je geen contact krijgt (dat is bij meerdere mensen al gebeurd).

Voor de goede orde, op ors.hccnet.nl kun je de stand van zaken bekijken onder het kopje adsl - orderstatus. Maar de onderste - de verbinding is geleverd - is nog steeds "grijs". En ik gebruik BBNED al een paar weken.

Je krijgt dus een paar extra rekeningen aan je broek, van de KPN omdat niemand weet dat je afgesloten bent. BBNed omdat die geld wil zien voor een overbelaste lijn. En de de HCC wast haar handen in onschuld en wil ook even vangen. Noteer dus wanneer je wat hebt gekregen, dan weet je later ook hoeveel je teveel hebt betaald!

Conclussie: het is in ieder geval mijn laatste jaar HCC en mijn buurvrouw denkt er ook zo over, zij heeft een aantal weken zonder verbinding heeft gezeten. En diverse keren met de "knappe koppen" van de hcc aan delijn gehangen, "wij sturen u wel even een cd'tje op dat niet werkt".
Na ruim 2 weken bedacht iemand dat zij misschien nog geen IP had toegewezen gekregen.

Volgende keer ga ik gewoon voor de goedkoopste. Dan snap ik waarom ik zo weinig betaal.

I Vegeta

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door I Vegeta »

Leuk om te lezen dit zeg... Ikzelf wacht al meer dan 3 weken op een migratie van provider naar provider, dit zou ongeveer 2 uur moeten duren. Het woord service hebben ze bij hccnet zowiezo nooit gehoord, helpdesk kost een fortuin en zijn niet deskundig, en op e-mails krijg je of geen antwoord of pas na 1,5 week. Na veel gemail krijg ik te horen dat de aanvraag om onbekende reden door BBned is afgekeurd.
Ik verlang terug naar mn oude provider...

shonig
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2005 21:23

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door shonig »

Ik ben zelf overgestapt van xs4all naar HCCNet en ondervindt dezelfde problemen. Er wordt nog niet eens 1/5 van de beloofde bandbreedte behaald. Heb direct na aansluiting helpdesk gebeld over trage verbinding. Hier zeiden ze dat BBNet de problemen net had opgelost.
Ca. 1 week later gemaild met tests van www.speedtest.nl waarop geen reactie kwam. Vandaag gebeld en kreeg iemand aan de telefoon welke vertelde dat het klachten regent. BBNet heeft zijn zaken niet op orde en wanneer ze dat wel hebben kan niet verteld worden. Ik heb voorgesteld dat het wellicht handig zou zijn als HCC zijn leden van deze problematiek op de hoogte zou brengen.

Grappig is ook wel wat BBNet op zijn site zet wat betreft vragen omtrend problemen ed.

http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml

Het lijkt erop dat ze alle problematiek willen afschuiven naar de providers.

Advies aan een ieder die 'ADSL Pro' wil nemen van HCCNet: Wacht eerst maar een paar maanden en kijk of ze het dan op orde hebben
:cry:

Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom probeert u UPC niet eens ?? Prima helpdesk etc.
Ik heb de administratie van hcc!net nou net medegedeeld, dat un handelswijze verdacht veel op die van upc gaat lijken: Doodleuk niet reageren op emails, brieven, het niet accepteren van keihard bewijs en een incompetente helpdesk, welke beloftes niet nakomt..... HCC!NET begint last te krijgen van grootheidswanen; niet meer door/voor computerhobbyisten, maar door keiharde zakenmensen/voor, in de ogen van genoemde zakenmensen. een stelletje nerds. Ook de bandbreedte van pro8, zoals ik heb, is nogal variabel. Volgens speedtest schommelt het tussen 4000 en 7000, terwijl ik dus echt steeds op dezelfde afstand van de centrale zit (927 meter) Ook meende hcc!net, overstappers van basis naar een andere abo-vorm nergens over te behoeven in te lichten: GEEN datum van afsluiting, GEEN datum van aansluiting, GEEN informatie over de te wijzigen modeminstellingen voor degenen die van kpn naar bbned of tiscali gingen. Uiteindelijk kreeg ik dan een brief, waarin ik voor het ongemak 1 maand gratis kreeg. Echter: Er staat nergens beschreven, wanneer die maand in is gegaan. Bij mijn status betreffende de ingangsdatum aansluiting staat alleen een "." punt uit ! Ik ben jaren lang lid geweest van de hcc, maar dit voorval is voldoende om mijn abo op te zeggen.

Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

Vervolg op bovenstaande: Tot mijn stomme verbazing bleek afgelopen vrijdag, dat een bedrag, wat oneigenlijk door hcc!net was geind en door mij was laten storneren, doodleuk WEER was afgeschreven, terwijl het bewijs voor het niet behoeven te voldoen van dat bedrag aan hcc!net was gemaild EN gefaxt ! (Herkenbaar ? Jazeker ! UPC praktijken) Omdat ik in het verleden ook dergelijke problemen met upc heb gehad, weet ik tenminste wat me te doen staat: Geld storneren, machtiging intrekken en rekening selectief laten blokkeren voor afschrijvingen door hcc!net. Eventueel gerechtvaardigde fakturen van hcc!net (voor zolang die nog komen) gewoon handmatig overmaken......
Even ter verduidelijking: hcc!net had het bedrag geind wegens:
Vervolg jaarcontract voor een via hcc!net geregistreerde domeinnaam.
Echter: Vorig jaar september is de bewuste domeinnaam naar een andere registrar verhuisd. De "oude" registrar, is daar zonder enig probleem en/of melding mee accoord gegaan. (Deze had mijns inziens deze wijziging in elk geval OOK aan hc!net moeten doorgeven, omdat de oorspronkelijke aanvraag door hcc!net was gedaan en niet door mij OF mij er attent op had moeten maken, dat ik de verhuizing nooit buiten hcc!net om mocht doen; dus de verhuizing op die grond moeten weigeren) Helaas blijkt het gehele hcc gebeuren te bestaan uit diverse bedrijfjes en/of bv's. (Waar zien we dat ook al meer ?), waardoor de leden vaak door de bomen het bos niet meer zien........

hafalula

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door hafalula »

Meer dan 50 Euro aan helpdeskkosten en inmiddels meer dan 80 Euro aan inbelkosten voor een analoge lijn.
Ik stop met HCC/BBned!
3 weken geleden gewoon afgesloten en het lukt vervolgens niet door BBned om ADSL signaal op de lijn te krijgen. De hcc komen steeds weer met nieuwe (verkeerde) oplosssingen.
Ik ben niet de enige ik ken iemand in een andere regio die precies hetzelfde heeft.

We stappen beide over naar KPN direct ADSL. Dat heeft jaren goed gewerkt.

En ja hoor. Ze hebben gewoon geld afgeschreven voor een ADSL aansluiting van NB KPN. Morgen storneren.

Polar Monk

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Polar Monk »

Zoals nu op de hcc!net homepage te lezen is, heeft men alle contacten met BBned omtrent de levering van ADSL Pro 2 opgeschort. Men is eindelijk tot het inzicht gekomen dat BBned gewoon niet levert wat men belooft.

MartinX

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door MartinX »

En jahoor ik heb ook dezelfde problemen:

- u moet uw modem opnieuw instellen (waar mijn bestlde modem blijft weet niemand.).

- zelf ff gezocht naar firmware update (alcatel speedtouch Home ISDN).
- config tooltje gedraaid.

resultaat: geen verbinding.

dan maar weer de helpdesk bellen (3 x inmiddels). Jah sorry ik kan niets doen, ook niet de lijnstatus bekijken, daarvoor moet u bij de administratie zijn.

Als de problemen er al een tijdje zijn, waarom zijn ze dan niet eerlijk:

Sorry wij zijn een Hobby club, en weten niet wanneer uw aansluiting het doet.

Service zou zijn: 100 man service desk erbij die allemaal druk bezig zijn om alle aanvragen te controleren (ip nummers toewijzen, splitters controleren, modems te versturen e.d.)

Groeten,

Martin

Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

Ondanks dat de speedtouch (ook de 510 en 510i) door bbned gecertificieerd is voor gebruik met bbned, is de praktijk toch anders: Bij Pro8 b.v. is geen hogere snelheid te halen dan ongeveer 4000Kbs, terwijl met b.v. een E-Tech modem en ook een Sweexmodem snelheden gehaald worden van ruim 6000 Kbs. (Allen op dezelfde lokatie en onder gelijke omstandigheden) Voor Pro2 zal Speedtouch overgens geen probleem moeten zijn. Wat de melding van hccnet over de leverbaarheid van bbned betreft: Niet zulke "slimme jongens" bij hccnet: Men had deze extreme vraag kunnen voorzien na de prijsverhoging van hun eigen hccnet-basis abo. (Kijk maar eens wie de eigenaar is van hcc!net en welke handelsnaam ze gebruiken !) Als eerder geschreven: Het gehele hcc gebeuren is een, voor velen, vage constructie van diverse bv'tjes geworden i.pv. een, voor de leden opkomende club. (Als het WEL gebeurt, dan is dat heel selectief en niet over de gehele linie van de "dienstverlening".)

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door magda »

Vermijdt voorlopig alle providers, die afhankelijk zijn van BBned. Dit zijn een stelletje prutsers 1e klas. Hetzelfde doet zich nu voor bij bv. Scarlet.
Het is niet de provider, maar het netwerk van BBned. Dit deugt echt van geen kanten. Dus als jeje aanmeldt bij een provider, vraag eerst welk netwerk ze voeren.

M

Gesloten