LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ewalstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2008 22:07

ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door ewalstra »

Ik heb een ander huis gekocht. Ik wil mijn Xs4all Only ADSL abonnement verhuizen naar dit adres, op 5 september 2008. Momenteel woon ik nog op mijn oude adres. Sinds juni 2008 probeer ik op de site van Xs4all mijn verhuizing door te geven. Steevast krijg ik de foutmelding dat er op het toekomstige adres nog "een" signaal actief is. Navraag bij Xs4all levert op dat Xs4all niet kan zien welk signaal dat is en verwijst mij door naar de provider van de vorige bewoners: Tele2. Xs4all vermoedt namelijk dat de vorige bewoners hun verhuizing nog niet hebben afgerond.

Navraag bij de oude bewoners maakt duidelijk dat hun verhuizing van Internet en Bellen van Tele2 al op 11 augustus 2008 is afgerond. Zij maken al gebruik hiervan op hun nieuwe adres.
Ik vraag vervolgens Tele2 na te gaan of hun signaal wel van de lijn af is. Tele2 geeft aan dat dit inderdaad het geval is, maar zien ook dat er toch nog een signaal actief is. Zij zullen vervolgens aan KPN vragen actie te ondernemen. Ik krijg te horen dat Tele2 mij de volgende avond gaat terug bellen en vragen naar de status.

De volgende dag, 14 augustus 2008 (we zijn inmiddels 2 maanden verder na mijn eerste verzoek mijn ADSL te verhuizen) bel ik met KPN en leg mijn probleem voor. Zij geven vervolgens aan, dat zij van Tele2 door moeten krijgen dat de lijn “geschoond” kan worden. Dus ik bel Tele2 weer en geef dit door. Tele2 zegt niet te weten waar KPN het over heeft… Ik bel weer naar KPN en geef dit door. KPN zegt vervolgens dat nu Xs4all via de zogenaamde “WDC ingang” het verzoek moet doen het 2e aderpaar beschikbaar te stellen voor Xs4all, vanwege mijn verhuizing. Ik bel vervolgens naar Xs4all en geef dit door. De medewerker van Xs4all weet niet waar ik het over heb… Zucht… Ik bel naar KPN, KPN zegt niks te kunnen doen en verwijst mij nu door naar Tele2. Tele2 zegt nu een ticket aan te moeten maken, maar vragen mij of ik dit de vorige bewoners kan laten uitvoeren. Mocht dit niet lukken, dan kan ik zelf naar Tele2 bellen en zelf het verzoek doen deze ticket aan te laten maken. Ik zeg dat dit onzin is en wil dat de Tele2 medewerker nu zelf die ticket al gaat aanmaken. Na wat dralen stemt de Tele2 medewerker hierin toe en zegt de ticket aan te zullen maken.

In de avond van de 14e wordt ik gebeld door de Tele2 medewerker van de vorige avond en hij vraagt naar de status. Ik geef aan nog geen bit verder gekomen te zijn. Hij houdt ruggespraak met een collega, is na een paar minuten weer terug en zegt dat KPN standaard op elke 26ste van elke maand een schoningsactie doet van alle lijnen waarop ADSL afgesloten is. De Tele2 medewerker zegt dat ik dan eigenlijk pas een echt schone lijn heb en pas dan mijn verhuizing kan laten uitvoeren.
Dit stemt mij zeer droevig. Ik heb moeite dit te aanvaarden. Zowel Xs4all als Tele2 geven op hun sites aan dat men elk moment een verhuizing kan doorgeven en dat dit dan ongeveer 14 dagen in beslag zal nemen. Voor mijn beleving staat dit dus los van de schoningsactie van KPN op elke 26ste.
De Tele2 medewerker geeft aan dat hij nu ook een aparte ticket zal aanmaken voor KPN om voor mij op mijn nieuwe aansluiting apart de schoningsactie uit te voeren. Hij hoopt dat dit lukken zal. Ik geef daarop aan ditzelfde verzoek bij Xs4all te doen, in de hoop dat Xs4all ook een dergelijk ticket aan wil maken.

Nu is het de volgende dag, 15 augustus, en weer krijg ik bij Xs4all de foutmelding dat er nog "een" signaal aktief is op mijn toekomstige adres.

Ik kan niet begrijpen dat 3 grootheden van het Nederlandse internet dit probleem voor mij niet kunnen oplossen...

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Nu is het de volgende dag, 15 augustus, en weer krijg ik bij Xs4all de foutmelding dat er nog "een" signaal aktief is op mijn toekomstige adres.

Ik kan niet begrijpen dat 3 grootheden van het Nederlandse internet dit probleem voor mij niet kunnen oplossen...
Als u wilt verhuizen op 5 september 2008, dan is er ook nog geen probleem. Volgens XS4ALL moet u twee weken of drie weken voorafgaan aan de verhuizing, een verhuisopdracht doorgeven: http://www.xs4all.nl/allediensten/toega ... huizen.php
Dit betekent uiteraard niet dat u ruim twee weken voorafgaand aan uw verhuizing kunt verwachten dat er al een verbinding is.
Zowel Xs4all als Tele2 geven op hun sites aan dat men elk moment een verhuizing kan doorgeven en dat dit dan ongeveer 14 dagen in beslag zal nemen.
Dat is niet wat ik op de website van XS4ALL lees. Er staat alleen dat een verhuizing twee weken voorafgaand aan de verhuizing moet worden doorgegeven. Verder gaat Tele2 uit van een periode van 22 dagen die zijn vereist voor een verhuizing.
http://212.72.56.80/tele2/selfservice/h ... verhuizing
De medewerker van Xs4all weet niet waar ik het over heb… Zucht…
Dat verbaast me allerminst.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij de hoogste tijd om uw provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen met als sanctie dat mocht de verbinding niet binnen 14 dagen aangesloten zijn u uw overeenkomst beëindigt.

Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.

Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

ewalstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2008 22:07

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door ewalstra »

Inderdaad.

Ik kreeg nu van Xs4all het bericht dat indien ik een nummer van KPN heb, mijn verhuizing bij KPN moet regelen. ADSL gaat dan automatisch mee.

Maar ik heb Xs4all Only ! Dat moet Xs4all toch zien, zelfs ik kan het zelf zien in mijn gegevens van Xs4all !!!!!! Ik kan alleen maar mijn ADSL bij Xs4all zelf verhuizen ! ****** !!!!

Ik heb een klacht ingediend en tegelijkertijd een nieuwe telefoonabonnement bij KPN aangevraagd. Als ik die heb, vraag ik weer ADSL aan en dat zal niet bij Xs4all zijn. Zij hebben voor mij afgedaan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wel even bovengenoemde procedure volgen d.m.v. schriftelijk aangetekende brieven. Anders moet u straks voor 2 abonnementen betalen!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Het lijkt mij de hoogste tijd om uw provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen met als sanctie dat mocht de verbinding niet binnen 14 dagen aangesloten zijn u uw overeenkomst beëindigt.
Lijkt me van niet. Een ingebrekestelling voorafgaand aan de opgegeven verhuisdatum (5 september) is nog niet aan de orde. Verder doet XS4ALL geen uitspraak over wanneer de verbinding is verhuisd. Er zal dus vanaf de verhuisdatum eerst een redelijke termijn moeten worden gehanteerd en pas daarna kan een ingebrekestelling volgen. Een ingebrekestelling zal dus niet voor half september aan de orde kunnen zijn.
Ik heb een klacht ingediend en tegelijkertijd een nieuwe telefoonabonnement bij KPN aangevraagd. Als ik die heb, vraag ik weer ADSL aan en dat zal niet bij Xs4all zijn. Zij hebben voor mij afgedaan.
In dat geval zal uw lopende contract bij XS4ALL met inachtneming van de opzegtermijn nog wel moeten worden opgezegd

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft gelijk. De daadwerkelijke verhuisdatum over het hoofd gezien.

ewalstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2008 22:07

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door ewalstra »

Nou, ik hou het abonnement van Xs4all wel, ivm mijn email, maar ik neem ADSL van een andere aanbieder. Waarschijnlijk van KPN. Dit omdat KPN wel 20 Mb biedt en Xs4all niet.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Nou, ik hou het abonnement van Xs4all wel, ivm mijn email, maar ik neem ADSL van een andere aanbieder. Waarschijnlijk van KPN. Dit omdat KPN wel 20 Mb biedt en Xs4all niet.
XS4ALL Only Basic ook 20mb

ewalstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2008 22:07

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door ewalstra »

Ja, dat zeggen ze, maar als ik de postcode check doe, is Basic niet leverbaar. En dan staat er, als Basic niet leverbaar is, gaat Fast ADSL niet hoger dan 8 Mb. De postcode check bij KPN laat zien dat er wel 20 Mb leverbaar is... Vreemd he ? :?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ja, dat zeggen ze, maar als ik de postcode check doe, is Basic niet leverbaar. En dan staat er, als Basic niet leverbaar is, gaat Fast ADSL niet hoger dan 8 Mb. De postcode check bij KPN laat zien dat er wel 20 Mb leverbaar is... Vreemd he ?
De postcodecheck van KPN geeft in dat geval een vreemde uitkomst. Lang niet alle telefooncentrales zijn op dit moment geschikt voor 20mb verbindingen (en die dat niet zijn, zijn hooguit voor 8 mb geschikt).
Voor meer informatie over telefooncentrales en ADSL snelheden: http://www.adslcentrale.nl/

ewalstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2008 22:07

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door ewalstra »

De postcodecheck van KPN geeft in dat geval een vreemde uitkomst. Lang niet alle telefooncentrales zijn op dit moment geschikt voor 20mb verbindingen (en die dat niet zijn, zijn hooguit voor 8 mb geschikt).
Voor meer informatie over telefooncentrales en ADSL snelheden: http://www.adslcentrale.nl/
Waarom zou de KPN het dan verkeerd hebben ? Tot nu toe is elke check bij elke provider (behalve dan Xs4all) 20 Mb. UPC levert op deze postcode zelfs Internet Extreme met 24 Mb ! Xs4all kan het toch ook verkeerd hebben ?
[/quote]

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Waarom zou de KPN het dan verkeerd hebben ? Tot nu toe is elke check bij elke provider (behalve dan Xs4all) 20 Mb. UPC levert op deze postcode zelfs Internet Extreme met 24 Mb ! Xs4all kan het toch ook verkeerd hebben ?
Een vergelijking met UPC gaat in dat geval niet op omdat UPC internet via de kabel levert. Een mogelijke verklaring kan zijn dat KPN inmiddels de centrale in de buurt waar u woont inmiddels heeft aangepast naar hogere snelheden. Voor zover mij bekend is KPN momenteel bezig met aanpassingen daarvoor in alle wijkcentrales in Nederland (zie: http://www.adslcentrale.nl/ ). Mogelijk heeft nog niet elke ADSL provider een bijgewerkte lijst met postcodes in gebruik.

ewalstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2008 22:07

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door ewalstra »

Zo kunnen. Als ik die check doe, staat de centrale waar ik nu op zit, ook niet in de lijst van upgraded, terwijl ik nu wel op 20 Mb zit... (Asd-Z)

Ik zie het wel als ik de aanvraag doe.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door queenfan »

Het probleem ligt bij Tele2 zij moeten er voor zorgen dat het ADSL signaal van hun wordt verwijdert.
Dit gebeurt door KPN i.o.v. Tele 2, KPN mag niet zomaar het signaal verwijderen.

En T de Hond
Het lijkt mij de hoogste tijd om uw provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen met als sanctie dat mocht de verbinding niet binnen 14 dagen aangesloten zijn u uw overeenkomst beëindigt.
Is niet ter sprake immers XS4All wil wel maar mag niet Tele 2 is het probleem

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door TdeHond »

t.s. neemt een abonnement af bij XS niet bij Tele2.
In dit geval heeft de nieuwe bewoner van het pand niets te maken met Tele2.Quote Consuwijzer.nl
Oud signaal

Het aanwezig zijn van het oude (A)DSL-signaal is geen geldige belemmering voor de nieuwe (A)DSL-aanbieder om (A)DSL te leveren. Zodra u aan uw nieuwe (A)DSL-provider doorgeeft dat u wilt overstappen, geeft deze dit door aan KPN.

KPN is verplicht de oude (A)DSL-verbinding op te heffen en de lijn aan de nieuwe (A)DSL-provider te leveren.
Bron:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... L_provider

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door st doe »

Klopt hoor tdehond, maar dit moet wel specifiek worden ingevoerd.
Tijdens de aanvraag bij de nieuwe aanbiede rmoet er dan ingegeven worden dat er al adsl aanwezig is, ipv dat er geen adsl is.

Anders gaat men signaal op de lijn proberen te plaatsen terwijl deze bezet is, met als resultaat een mislukte aanvraag die meestal afketst.

Word dit goed aangegeven dan krijg je een zogenaamde HOP ipv een aanleg. In dat geval word het signaal gewoon overgenomen,

Telefonische verkoopafdelingen hebben er alleen nogal een handje naar gewoon zomaar wat in te vullen, en iets dat 3 keer fout is gegaan bv gewoon weer hetzelfde in te vullen zonder eerst eens te kijken wat er daarvoor verkeerd ging.

Ik snap de post van queenfan dan ook niet helemaal, een oud signaal hoeft niks te belemmeren, als hiermee rekening word gehouden tijdens het plaatsen van de aanvraag.

ewalstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2008 22:07

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door ewalstra »

Hoe zit dat dan met het tweede aderpaar ? Ik hoorde de KPN zeggen dat er in het verleden een zakelijke aansluiting op het aderpaar gezeten zou hebben. ADSL van de oude bewoner heeft op het andere paar gezeten. De vorige bewoner gaf overigens aan, dat hij nooit een zakelijke aansluiting gehad heeft. Het rammelt aan alle kanten.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tweede aderpaar?
" Wat is een tweede lijn?

Indien u een tweede lijn aanvraagt, krijgt u een apart telefoonnummer naast uw huidige telefoonnummer. Op dit telefoonnummer kunt u bijvoorbeeld een fax aansluiten. "

Bron:
http://www.shopadsl.nl/faq/3_adsl-begri ... -lijn.html

Misschien was 2de aderpaar voor een fax aansluiting op dit adres.

Als u in google invoert: Telefoonlijn + 2de aderpaar krijgt u diverse sites met uitleg over 2de aderpaar.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: ADSL verhuizing lukt domweg niet !

Ongelezen bericht door st doe »

Aderpaar maakt niet veel uit, dat signaal moet gewoon gehopt kunnen worden, en het zou eventueel inderdaad mogelijk zijn dit op het tweede ader te leveren als die beschikbaar is. Als die er nog neit is zal het echter meer vertraging oplopen vanwege laswerk etc.

Gesloten