LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ADSL via EWEKA...een groot probleem??
ADSL via EWEKA...een groot probleem??
PAS OP!! Dit is een lang verhaal...heb jij ook problemen met Eweka (en BBNed). Of vind jij het ook vreemd dat ADSL over ISDN (via BBNed) wel leverbaar zou moeten zijn, maar dat nog niemand een werkende verbinding heeft...reageer dan!
Alleen als ik mijn email geschiedenis er nog eens op nasla kom ik onderstaande passage tegen in een email gedateerd 11 januari 2002 :
Het goedkoopste is de analoge lijn.
Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken.
De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.
Ik heb vervolgens op 15 januari mijn aanvraag naar julie gefaxt, vervolgens hoor ik een aantal weken niets. Op 4 februari vraag ik vervolgens wat mijn status is. Onderstaand krijg ik van jullie te horen:
Uw order staat on-hold bij BBNED. Zodra wij een opleverdatum krijgen
sturen wij u deze per email toe.
Op mijn vraag waarom mijn lijn op hold staat krijg ik het volgende antwoord:
Waarschijnlijk omdat het om een ISDN lijn gaat of omdat u linesharing
wilt op een centrale waar dit nog niet beschikbaar is.
Vervolgens wacht ik weer een paar werken (het is onderhand eind februari, de 4 weken zijn allang voorbij) en ik heb nog steeds geen ADSL lijn.
Ik krijg van jullie te horen dat de Pilot Analoge lijn niet doorgaat en dat ik zelf maar even een telefoonlijn moet regelen, dan is een aansluiting toch wel binnen 15 tot 20 werkdagen te realiseren. Zodra de lijn opgelevert is zal ik het telefoonnummer emailen naar Eweka zodat er dan begonnan kan worden met het aansluiten. Gelukkig gaat er bij mijn aanvraag bij KPN iets fout (KPN sluit een verkeerde lijn aan), dus dit kan ik nog annuleren als ik hoor dat ADSL over ISDN (met linesharing) beschikbaar is bij mij. Dit is op maandag 11 maart, ik zal die dag nooit meer vergeten.
Na telefonisch overleg met Wijnand is er besloten dat ik ADSL over ISDN zal krijgen, aansluiting zal volgens Wijnand gerealiseerd zijn binnen 15 tot 20 werkdagen. Wel moet ik mijn Analoge Alcatel SpeedTouch Home nog verkopen en daarvoor in de plaats een ISDN ADSL modem aanschaffen, maar dit is geen probleem. Zoals je ziet in het emailtje van 11 januari kan ik gewoon een Alcatel Speedtouch Home ISDN blijven gebruiken. Hierover communiceer ik dus niet meer over.
Gistermiddag (9 april 2002) informeer ik toch maar weer eens, mijn orderstatus is nog steeds onbekend en als ik naar mijn order vraag verwijst Linda mij door naar het andere Eweka telefoonnummer. Het telefoonnummer wat op de site staat als het nummer is eigenlijk altijd slecht bereikbaar. Maar Eweka heeft gelukkig 2 telefoonnummers, dus ik probeer het andere nummer (eigenlijk voor Eweka opleidingen maar ja..'k wil toch info).
Als ik eindelijk iemand aan de lijn krijg (ze heeft haar naam niet genoemd) verzekerd ze me dat ze het voor me gaat uitzoeken en me dan uiterlijk eind van de middag terug belt. Helaas (zoals eigenlijk altijd als Eweka iets beloofd) krijg ik geen reactie. Rond 16:45 bel ik Eweka zelf maar even op. Wijnand neemt op en ik vraag hem naar de status. Eerst wordt mij gevraagd wat voor modem ik dan heb, want hier ligt het vast aan (??). Wat heeft het merk modem nu met de levering van een ADSL lijn te maken, maar ja.... Ik vertel hem dat ik een Speedtouch Home heb. OOhwww...is het antwoord van Wijnand, dit modem wordt niet ondersteund, want BBNed heeft een bepaalde update niet uitgevoerd in de centrales.
Natuurlijk heb ik hierover gelijk contact gehad met BBNed, dhr. Garritsen van BBNed bevestigde hetgeen Wijnand mij al vertelde.
Volgens Wijnand is er dus een probleem om mij de lijn te leveren, nou volgens mij is er geen probleem...ik heb alleen een modem wat niet werkt. Volgens Wijnand werken alleen de Telis modems, maar ook dit weet hij niet zeker en dat terwijl BBNed een lijst heeft opgesteld met werkende modems. Wijnand gelooft alleen niet zo in deze lijst, dus hij wil eerst zelf een test doen met de Telis Modems.
Het probleem is nu dat Wijnand deze modems nog niet binnen heeft, terwijl hij al wel ADSL via ISDN verkoopt.
Dit lijkt mij een zeer kwalijke zaak : Je verkoopt een product terwijl je vantevoren al weet dat het niet geleverd kan worden. Dit is dus vantevoren niet gecommuniceerd, zie het mailtje van 11 januari. 'Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken. De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.'.
Wel raar dat ik op 9 april moet horen dat de dienst niet geleverd kan worden, terwijl Wijnand dat ook al op 11 januari niet kon leveren, althans niet bij mij in Emmeloord.
Alleen als ik mijn email geschiedenis er nog eens op nasla kom ik onderstaande passage tegen in een email gedateerd 11 januari 2002 :
Het goedkoopste is de analoge lijn.
Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken.
De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.
Ik heb vervolgens op 15 januari mijn aanvraag naar julie gefaxt, vervolgens hoor ik een aantal weken niets. Op 4 februari vraag ik vervolgens wat mijn status is. Onderstaand krijg ik van jullie te horen:
Uw order staat on-hold bij BBNED. Zodra wij een opleverdatum krijgen
sturen wij u deze per email toe.
Op mijn vraag waarom mijn lijn op hold staat krijg ik het volgende antwoord:
Waarschijnlijk omdat het om een ISDN lijn gaat of omdat u linesharing
wilt op een centrale waar dit nog niet beschikbaar is.
Vervolgens wacht ik weer een paar werken (het is onderhand eind februari, de 4 weken zijn allang voorbij) en ik heb nog steeds geen ADSL lijn.
Ik krijg van jullie te horen dat de Pilot Analoge lijn niet doorgaat en dat ik zelf maar even een telefoonlijn moet regelen, dan is een aansluiting toch wel binnen 15 tot 20 werkdagen te realiseren. Zodra de lijn opgelevert is zal ik het telefoonnummer emailen naar Eweka zodat er dan begonnan kan worden met het aansluiten. Gelukkig gaat er bij mijn aanvraag bij KPN iets fout (KPN sluit een verkeerde lijn aan), dus dit kan ik nog annuleren als ik hoor dat ADSL over ISDN (met linesharing) beschikbaar is bij mij. Dit is op maandag 11 maart, ik zal die dag nooit meer vergeten.
Na telefonisch overleg met Wijnand is er besloten dat ik ADSL over ISDN zal krijgen, aansluiting zal volgens Wijnand gerealiseerd zijn binnen 15 tot 20 werkdagen. Wel moet ik mijn Analoge Alcatel SpeedTouch Home nog verkopen en daarvoor in de plaats een ISDN ADSL modem aanschaffen, maar dit is geen probleem. Zoals je ziet in het emailtje van 11 januari kan ik gewoon een Alcatel Speedtouch Home ISDN blijven gebruiken. Hierover communiceer ik dus niet meer over.
Gistermiddag (9 april 2002) informeer ik toch maar weer eens, mijn orderstatus is nog steeds onbekend en als ik naar mijn order vraag verwijst Linda mij door naar het andere Eweka telefoonnummer. Het telefoonnummer wat op de site staat als het nummer is eigenlijk altijd slecht bereikbaar. Maar Eweka heeft gelukkig 2 telefoonnummers, dus ik probeer het andere nummer (eigenlijk voor Eweka opleidingen maar ja..'k wil toch info).
Als ik eindelijk iemand aan de lijn krijg (ze heeft haar naam niet genoemd) verzekerd ze me dat ze het voor me gaat uitzoeken en me dan uiterlijk eind van de middag terug belt. Helaas (zoals eigenlijk altijd als Eweka iets beloofd) krijg ik geen reactie. Rond 16:45 bel ik Eweka zelf maar even op. Wijnand neemt op en ik vraag hem naar de status. Eerst wordt mij gevraagd wat voor modem ik dan heb, want hier ligt het vast aan (??). Wat heeft het merk modem nu met de levering van een ADSL lijn te maken, maar ja.... Ik vertel hem dat ik een Speedtouch Home heb. OOhwww...is het antwoord van Wijnand, dit modem wordt niet ondersteund, want BBNed heeft een bepaalde update niet uitgevoerd in de centrales.
Natuurlijk heb ik hierover gelijk contact gehad met BBNed, dhr. Garritsen van BBNed bevestigde hetgeen Wijnand mij al vertelde.
Volgens Wijnand is er dus een probleem om mij de lijn te leveren, nou volgens mij is er geen probleem...ik heb alleen een modem wat niet werkt. Volgens Wijnand werken alleen de Telis modems, maar ook dit weet hij niet zeker en dat terwijl BBNed een lijst heeft opgesteld met werkende modems. Wijnand gelooft alleen niet zo in deze lijst, dus hij wil eerst zelf een test doen met de Telis Modems.
Het probleem is nu dat Wijnand deze modems nog niet binnen heeft, terwijl hij al wel ADSL via ISDN verkoopt.
Dit lijkt mij een zeer kwalijke zaak : Je verkoopt een product terwijl je vantevoren al weet dat het niet geleverd kan worden. Dit is dus vantevoren niet gecommuniceerd, zie het mailtje van 11 januari. 'Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken. De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.'.
Wel raar dat ik op 9 april moet horen dat de dienst niet geleverd kan worden, terwijl Wijnand dat ook al op 11 januari niet kon leveren, althans niet bij mij in Emmeloord.
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Ook wij hebben veel problemen met eweka. Heel vaak geen internet toegang (maar dit ligt altijd nooit aan Eweka maar altijd aan dingen als b.v. het modem). De klantenservice is gewoon onbeschoft. Tegen Wijnand kan je niets zeggen die wordt gelijk kwaad en is totaal niet voor rede vatbaar. Een aantal maanden geleden is op de site ook compensatie beloofd maar hier hebben we nooit iets van gehoord/gezien, ondanks herhaaldelijke verzoeken van onze kant. Gelukkig is ons abonnement over 2 maanden afgelopen! 1 tip, wordt geen klant bij eweka, allemaal ellende!
In de douche nadert Eweka het vriespunt. Op brede schaal oeverloos veel problemen en groot aantal klanten die zich bekocht voelen. Gaat om abonnementen van ? 600-?1200 per jaar. Ellende niet iets van de laatste tijd, maar veel abonnees hebben zich in de luren laten leggen door voorgespiegelde verbeteringen en Eweka lange tijd hand boven het hoofd gehouden. Zaak lijkt inmiddels redelijk uti de hand te lopen. Eweka doet helemaal geen mededelingen meer die hout snijden. Telefonische helpdesk is feitelijk uit de lucht gehaald. Op e-mails wordt niet meer gereageerd.
Wat ik lees lijkt mij heel erg on waarschijnlijk. Wijand hoefde die "telis" die je bedoelt niet it te testen want ze werken en dat weet hij ook wel in die tijd van jouw order. Ik heb een goeie stabiele verbinding bij eweka. als er van de 2000 of zo abbonees rond de 50/100 klagen is het toch nog een service totaal van 90% plus.
2000 of zo abbonees
doe daar maar 1500 van af mischien nu met maxdsl erbij dat het er hooguit 1000 zijn
doe daar maar 1500 van af mischien nu met maxdsl erbij dat het er hooguit 1000 zijn
Even kort:
Deze meneer Wijnand een medewerker van Eweka.
Ik ken hem en spreek hem regelmatig.
Dat hij snel boos zou worden is regelrechte onzin!!
Hij is rechtvaardig correct. meer niet. Wordt hij boos, dan ligt het toch echt aan jezelf.
Daarnaast. Eweka heeft een goede uptime. (vergeleken met bijvoorbeeld mxstream (via planet bv). Die zijn echt heeeeel vaak down. (spreek uit ervaring)
De snelheden zijn heel stabiel en goed.
Het enige wat niet goed is, is de support tak van Eweka.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dit moet echt snel verbeteren.
De compensatie is wel degelijk toegepast. Dus ook daar kan ik niks anders over zeggen, dat de bewering van Maulas niet klopt.
Deze meneer Wijnand een medewerker van Eweka.
Ik ken hem en spreek hem regelmatig.
Dat hij snel boos zou worden is regelrechte onzin!!
Hij is rechtvaardig correct. meer niet. Wordt hij boos, dan ligt het toch echt aan jezelf.
Daarnaast. Eweka heeft een goede uptime. (vergeleken met bijvoorbeeld mxstream (via planet bv). Die zijn echt heeeeel vaak down. (spreek uit ervaring)
De snelheden zijn heel stabiel en goed.
Het enige wat niet goed is, is de support tak van Eweka.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dit moet echt snel verbeteren.
De compensatie is wel degelijk toegepast. Dus ook daar kan ik niks anders over zeggen, dat de bewering van Maulas niet klopt.
ehm dslfreak ik denk dat je voor je zelf spreekt met goed e uptime want ik lig er meer af dan dat ik er op zit en dan is de verbinding ook nog om te huilen en telkens als je daar na vraagt hebben ze een goedkoop excuus of het ligt aan dosatacks of aan intouch dan is een router van bbned wwer down maar aan eweka ligt het niet die zijn er alleen voor de show en wat betreft wijnand ook hij komt wel eens te arrogant en onwetend over voor iemand die de technische kant van een netwerk moet regelen .je hoort niet boos op klanten te worden en als je dat al bent niet te laten merken ook als is het nog zo menselijk
Ben het helemaal eens met eweka klant. Het is altijd wat bij Eweka. Ben een half jaar geleden zo dom geweest om een abonnement af te sluiten en heb nix als ellende gehad.
De klachten in de rubriek Douche over Eweka staan er niet voor niets. Het zou een goede zaak zijn als Eweka er geen nieuwe klanten meer bij krijgt en hun huidige klanten allemaal overstappen na een jaar slachtoffer te zijn geweest. Dan is Nederland één hele slecht ISP armer.
De klachten in de rubriek Douche over Eweka staan er niet voor niets. Het zou een goede zaak zijn als Eweka er geen nieuwe klanten meer bij krijgt en hun huidige klanten allemaal overstappen na een jaar slachtoffer te zijn geweest. Dan is Nederland één hele slecht ISP armer.
Hmm...
Toch gek dat IK geen troubles heb...
(en met mij nog heel veel andere users)
Daarnaast... ook Planet/Xs4all/Euronet/Cistron/en vele anderen.... waren in de eerste 2 jaar van hun bestaan als ISP enorn slecht... dus... ik rust mijn koffer
Toch gek dat IK geen troubles heb...
(en met mij nog heel veel andere users)
Daarnaast... ook Planet/Xs4all/Euronet/Cistron/en vele anderen.... waren in de eerste 2 jaar van hun bestaan als ISP enorn slecht... dus... ik rust mijn koffer
ik heb een storing aangemeld op 3 januari. namelijk ik heb een download van 18kb ( op een 8mibt Lijn) zijn de storing tot op heden op aan het lossen. Stelletje malloten
Hieronder de prestaties van een Eweka ADSL Basic 512/256 abonnement.
Gemeten via de Consumentenbond Providertest.
Snelheden om van te janken.
Snelheidstests bij www.speedtest.nl en bij Mordax lopen vast omdat de verbinding regelmatig weg is.
Eweka geeft de schuld aan BBNed.
Surfsnelheid
Datum/tijd Surfsnelheid
--------------------------------------------------------------------------------
1. 07/02/03 14:49:44 9725 Bps 78 kbps
2. 07/02/03 14:21:40 10799 Bps 86 kbps
3. 07/02/03 145:26 12418 Bps 99 kbps
4. 07/02/03 1437 8490 Bps 68 kbps
--------------------------------------------------------------------------------
Gemiddelde: 10358 Bps 83 kbps
Mediaan: 10262 Bps 82 kbps
Downloadsnelheid
Datum/tijd Downloadsnelheid
1. 07/02/03 14:58:18 29185 Bps 233 kbps
2. 07/02/03 146:10 14867 Bps 119 kbps
3. 07/02/03 1448 19968 Bps 160 kbps
Gemiddelde: 21340 Bps 171 kbps
Mediaan: 14867 Bps 119 kbps
Gemeten via de Consumentenbond Providertest.
Snelheden om van te janken.
Snelheidstests bij www.speedtest.nl en bij Mordax lopen vast omdat de verbinding regelmatig weg is.
Eweka geeft de schuld aan BBNed.
Surfsnelheid
Datum/tijd Surfsnelheid
1. 07/02/03 14:49:44 9725 Bps 78 kbps
2. 07/02/03 14:21:40 10799 Bps 86 kbps
3. 07/02/03 145:26 12418 Bps 99 kbps
4. 07/02/03 1437 8490 Bps 68 kbps
Gemiddelde: 10358 Bps 83 kbps
Mediaan: 10262 Bps 82 kbps
Downloadsnelheid
Datum/tijd Downloadsnelheid
1. 07/02/03 14:58:18 29185 Bps 233 kbps
2. 07/02/03 146:10 14867 Bps 119 kbps
3. 07/02/03 1448 19968 Bps 160 kbps
Gemiddelde: 21340 Bps 171 kbps
Mediaan: 14867 Bps 119 kbps
Tegenwoordig kunnen we alle maxdsl klanten ook tot de eweka slachtoffers rekenen.
nu worden er nog meer klanten het slachtoffer van de praktijken van eweka !!!
radar helpppppppppppp
nu worden er nog meer klanten het slachtoffer van de praktijken van eweka !!!
radar helpppppppppppp
Ergens in November, 2002, vroeg ik internet aan.
Het is intussen 18 februari. En het werkt nog niet.
Smoesjes over nieuw netwerk, het ligt aan je modem, het ligt aan BBned, het ligt aan KPN, het ligt bij BBned.
Wijnand heeft het dan afgelopen donderdag bevestigd. Op mijn vraag of hij nog enige actie zou ondernemen: "nee".
Dat is de teneur bij Eweka. ***.
Het is intussen 18 februari. En het werkt nog niet.
Smoesjes over nieuw netwerk, het ligt aan je modem, het ligt aan BBned, het ligt aan KPN, het ligt bij BBned.
Wijnand heeft het dan afgelopen donderdag bevestigd. Op mijn vraag of hij nog enige actie zou ondernemen: "nee".
Dat is de teneur bij Eweka. ***.
Ook ik heb evenals dslfreak bar weinig problemen met eweka.
De snelheid is eigenlijk altijd goed geweest, en zelden disconnects.
Snelheid van mijn verbinding is bijna altijd 770 Kb/sec of hoger geweest
Die keren dat IK de servicedeks nodig gehad heb ben ik altijd fatsoenlijk en redelijk snel behandel.
Kortom, IK ben tevreden.
Echter ik ken er ook die een waardeloze verbinding hebben.
Maar de mijne is goed.
De snelheid is eigenlijk altijd goed geweest, en zelden disconnects.
Snelheid van mijn verbinding is bijna altijd 770 Kb/sec of hoger geweest
Die keren dat IK de servicedeks nodig gehad heb ben ik altijd fatsoenlijk en redelijk snel behandel.
Kortom, IK ben tevreden.
Echter ik ken er ook die een waardeloze verbinding hebben.
Maar de mijne is goed.
Sorry voor DSLFreak, maar jij bent een van de weinigen zonder probs. Zie hiervoor ook het forum bij Eweka zelf.
ikzelf heb in 2002 een aantal maanden zonder problemen gewerkt (en snel ook!), maar sinds september niets dan problemen. Eweka geeft niet thuis en op een schriftelijke opzegging van het abonnement wordt niet gereageerd. Doordat zij aan BBned de opdracht moeten geven tot verwijderen van de apparstuur zit ik volledig vast met een niet goed werkedne verbinding. ik kan dus ook niet overstappen naar een andere provider.
Het wordt echt tijd, dat Radar iets gaat doen...
Misschien dat Eweka dan toch eindelijk eens wat gaat doen.
ikzelf heb in 2002 een aantal maanden zonder problemen gewerkt (en snel ook!), maar sinds september niets dan problemen. Eweka geeft niet thuis en op een schriftelijke opzegging van het abonnement wordt niet gereageerd. Doordat zij aan BBned de opdracht moeten geven tot verwijderen van de apparstuur zit ik volledig vast met een niet goed werkedne verbinding. ik kan dus ook niet overstappen naar een andere provider.
[quote]
[/quote]
Daar zal eweka helemaal niet bang voor zijn, ze kunnen prima hun woordje doen en schijnen zeer kundige juristen te hebben. Zou wel eens een hele interessante uitzending kunnen worden. Maar ik denk niet dat Radar daar z’n vingers aan gaat branden.
[/quote]
Daar zal eweka helemaal niet bang voor zijn, ze kunnen prima hun woordje doen en schijnen zeer kundige juristen te hebben. Zou wel eens een hele interessante uitzending kunnen worden. Maar ik denk niet dat Radar daar z’n vingers aan gaat branden.
Even voor IEDEREEN:
De ECHTE gebruikersgroep is hier te vinden:
http://www.ewekagg.nl
Kijk zelf maar op de eweka website als je me niet geloofd :-)
De ECHTE gebruikersgroep is hier te vinden:
http://www.ewekagg.nl
Kijk zelf maar op de eweka website als je me niet geloofd :-)
Wat een onzin, er zijn 2 ewekagg forums
www.ewekagg.net is er voor gebruikers die wat willen doen met hun klachten !
gezamenlijke akties, tegen een aanhoudend wanbeleid.
kom langs en meld je aan
www.ewekagg.net is er voor gebruikers die wat willen doen met hun klachten !
gezamenlijke akties, tegen een aanhoudend wanbeleid.
kom langs en meld je aan