Regelmatig ontvang ik reclame mail of nepmail. Je weet bijna niet meer wat echt is of niet. Nu wil ik graag een hoop stopzetten. Bij reclamemail die ik zelf heb aangevraagd kan ik dat doen door bij de meeste mail helemaal onderaan op afmelden te klikken.
Alleen als het een nepmail betreft weet ik niet of ik dat dan ook via het afmelden kan doen of dat ik dan alsnog een probleem heb. Nu delete ik de mail dan maar gewoon, maar ze blijven steeds binnenkomen en ben ik bang dat ik op een dag er toch één over het hoofd zie en dan ergens op klik waar ik niet op moest klikken.
Ook wordt vaak gezegd deze nepmail door te sturen aan het bedrijf van die mail, maar hoe doe je dat dan? Gewoon doorsturen of moet er nog iets mee gebeuren. Ik denk dat veel mensen hier mee zitten, dus heel graag een oplossing.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afmelden van reclame (nep) mail
Re: afmelden van reclame (nep) mail
Afhankelijk van waar u uw mailadres hebt zijn er meer of minder regels om je mail te beheren en ongewenste mail te blokkeren.
Daarnaast zijn die mogelijkheden ook beschikbaar in sommige antiviruspakketten.
Zelf blokkeer is ongewenste mail in deze combinatie en dat werkt behoorlijk goed.
Ook kun u een programma downloaden als bijvoorbeeld Mailwasher om het probleem aan te pakken.
Mail die overduidelijk verstuurd is met de bedoeling om op te lichten kun u sturen naar [email protected]
Inderdaad, nooit op links voor afmelden drukken als je de zaak ook maar enigszins niet vertrouwt.
Irritant is het zeker.
Daarnaast zijn die mogelijkheden ook beschikbaar in sommige antiviruspakketten.
Zelf blokkeer is ongewenste mail in deze combinatie en dat werkt behoorlijk goed.
Ook kun u een programma downloaden als bijvoorbeeld Mailwasher om het probleem aan te pakken.
Mail die overduidelijk verstuurd is met de bedoeling om op te lichten kun u sturen naar [email protected]
Inderdaad, nooit op links voor afmelden drukken als je de zaak ook maar enigszins niet vertrouwt.
Irritant is het zeker.
Of Gmail gebruiken. Je kunt van alles vinden van Google maar hun spamfilter verslaat de rest met een grote voorsprong. Ik kijk af en toe eens in mijn spamfolder, en ik durf te stellen dat hun filtering zeker voor 99,9% correct is.
Reclame mails terugsturen of afmelden is het slechtste wat je kan doen, immers je bevestigd dat je hem ontvangen hebt. Sommige grappenmakers eisen dan ook nog voor het afmelden dat je eerst een account aanmaakt....... Als je dat dan doet is zo'n spambedrijf helemaal blij met je.
Zelf blokkeren is de enige oplossing.
Zelf blokkeren is de enige oplossing.
Je kan een programma als spamfighter installeren op je pc, maar dat is enkel gratis voor 1 emailadres. Als je een emailprogramma gebruikt met daarin meerdere accounts moet je de pro versie er van hebben, à 25euro/jaar. Anders is er de optie om over te stappen naar Gmail. Zoals al gezegd, en wat ik graag beaam, is de spamfiltering daar gewoon erg goed, ook bij mij is er tot op heden niet een doorkomen, op een volume van ~25 spamberichten/dag en dat al vele jaren. Ook heeft de emailclient thunderbird een rudimentaire ingebouwde anti-spam functie, maar die is lang niet zo goed als die achter gmail.