LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
koende
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2015 10:40

Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door koende »

Ik krijg sinds 06-07-2015 afschrijvingen (mutatiesoort: incasso) van een bedrijf wat zich Final Dealz noemt.
Ik heb ze gemaild dat ik nog nooit wat bij hun besteld heb, dat ik ze niet eens kende voor de afschrijvingen, en of dat ze dit graag wilden oplossen.

Ik heb meerdere emails gestuurd naar Final Dealz. Elke keer kreeg ik dezelfde reactie:"Bedankt voor u mail. Op wiens volledige naam staat de factuur.". Uiteraard heb ik, zelfs meerdere malen, deze informatie verschaft. En tot mijn grote verbazing krijg ik zelfs na het verschaffen dezelfde email weer. En het gaat niet om een automatisch bericht, want het duurt soms zelfs 12 dagen voordat ik antwoord krijg.

Ik ben naar mijn bank gegaan en die hebben de tegenrekening geblokkeerd. Nu zag ik op 24-09-2015 dat Final Dealz weer een poging tot automatische afschrijving(wederom incasso) gestuurd had welke bijna het dubbele bedrag bedroeg. Uiteraard is de tegenrekening geblokkeerd, dus werd er geen geld afgeschreven.

Omdat Final Dealz niet reageert via email, heb ik getracht op klachtenkompas(een bemiddelingssite van de consumentenbond) contact op te nemen met het bedrijf. Na meerdere klachten onbeantwoord te hebben, kreeg ik als enige reactie:"Wij kennen u niet".

Ik ben van plan vandaag aangifte te gaan doen, omdat er 1 keer zomaar geld is afgeschreven en 1 keer poging tot afschrijven is gedaan van mijn geld waar het bedrijf geen recht op heeft.

Ik lees op het internet dat dit bedrijf dit meer doet, nu is mijn vraag dan ook:"Hoe kan dit zomaar onbestraft gebeuren in Nederland en hoe pak ik dit het beste aan?"

EDIT: Ik heb ook nooit producten ontvangen, sorry dat ik dat niet duidelijk heb beschreven
Laatst gewijzigd door koende op 22 okt 2015 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter M.
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:44

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door Wouter M. »

Gewoon rekeningnummer blokkeren en die incasso's storneren. Niks aangifte doen: waarschijnlijk is het gewoon een fout bij Final Dealz en de politie gaat met zo'n zaak echt niks doen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door Har06 »

Final Dealz heeft klaarblijkelijk toch het banknummer en een machtiging van Ts ontvangen

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door Quark »

Mijn zoon heeft dit ook een keer meegemaakt, werd er in 1 x maandelijks 4,95 euro van zijn rekening geschreven. Bedrijf een telefoon verzekeraar, maar zijn telefoon verzekering zat bij T mobile in het pakket. T mobile kende dit bedrijf ook niet.
Hij had zijn telefoon terug gekregen, was gerepareerd, hierna begonnen de afschrijvingen. Onderzoek op internet wees uit dat meer mensen problemen hadden met dit bedrijf en afschrijvingen, hadden ook hun telefoon laten repareren.
Geld terug geboekt, rekening geblokkeerd en nooit weer wat van gehoord.

stofzuigertje

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je als bedrijf teveel automatische incasso fout indiende word je vergunning ingetrokken dus ook zij moeten in hun eigen belang foutloos werken.
Helaas zijn er meerdere terug gehaalde fouten nodig dus een redelijk aantal voor je dit kwijt raakte.
Alleen bij vermoeden fraude gaan banken eerder hier toe over maar elk terug gehaald bedrag komt in de administratie en welke bank je hebt bepaald hoeveel moeite je hiervoor moet doen.

koende
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2015 10:40

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door koende »

Bedankt voor de reacties.

Maar de verhoogde incassos duiden toch wel op het feit dat ze echt willen dat ik geld betaal. Dalijk staat er een deurwaarder er dan?

Ik heb allang de rekening geblokkeerd en alles terug laten storten. De politie was ook heel behulpzaam:"Ja ookal blijven ze geld van je proberen af te schrijven, we kunnen geen inzet aantonen."

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door olaf79 »

koende schreef:Bedankt voor de reacties.

Maar de verhoogde incassos duiden toch wel op het feit dat ze echt willen dat ik geld betaal. Dalijk staat er een deurwaarder er dan?

Ik heb allang de rekening geblokkeerd en alles terug laten storten. De politie was ook heel behulpzaam:"Ja ookal blijven ze geld van je proberen af te schrijven, we kunnen geen inzet aantonen."
Wees nooit bang voor een deurwaarder. Die mensen hebben geen enkel recht en kunnen u alleen bang maken. Als er toch zo'n snuiter voor de deur staat zeg hem dan dat je nooit iets besteld hebt bij deze dienst en of hij een getekend contract kan overhandigen. Zo niet, zeg hem dan dat dat hij onmiddellijk dient te vertrekken en dat je anders aangifte zult doen van incasso fraude.
Alleen een gerechtsdeurwaarder die door de rechter is benoemd en beedigd heeft mogelijkheden om geld te incasseren. Dan is er een rechtzaak geweest en dat gaan ze echt niet doen omdat er geen bewijs is.

stofzuigertje

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deurwaarder of gerechtsdeurwaarder, dat zijn 2 dingen, soms zelfde persoon!

Verder kunnen deurwaarders er ook Incasso werk bij doen dus hoe komt hij?

Vraag altijd ook of de Gerechtsdeurwaarder of hij als zodanig komt of als normale of incasso medewerker.

Verder is zonder rechtszaak er niets te halen, alleen dreigen met wettelijke maatregelen mag maar is gebakken lucht en slechts een waarschuwing dat als ze gelijk hebben.... dus niets!

Bij niet bestelde hoef je niets te doen, zelf terug sturen hoeft niet, zij moeten het zelf ophalen of laten ophalen!
Aangifte Politie of retour sturen is dus niet noodzakelijk.

Verder vraag ik me af of een rechtszaak voor een dergelijk goedkoop product wel rendabel is?
Als ze voor elke wanbetaler naar de rechtbank gaan, kan het jarenlang duren want er is al zoveel werk daar.
Verder is vooruit betaling via Paypal en Ideal de manier om deze kosten als ondernemer te voorkomen en 99% die nog achteraf betalen accepteerde krijgen deze problemen!

Gewoon alles negeren en ze stoppen meestal vanzelf als je de bank een blokkade liet instellen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als de gerechtsdeurwaarder aan je deur staat in deze hoedanigheid is hij verplicht zich als zodanig te legitimeren. Doet hij dat niet dan is hij zijn boekje te buiten gegaan en kan hij mogelijk zijn aanstelling verliezen.

koende
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2015 10:40

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door koende »

Goede morgen,

Misschien heb ik het niet duidelijk vermeld, maar ik heb ook nooit producten ontvangen, alleen rekeningen.

stofzuigertje

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Of je iets ontving is niet van belang, gewoon niets besteld dus ook geen dienst want dat kan in theorie ook nog...

Maar niets getekend of besteld is niets betalen.

Stuur ook nooit info over geboortedatum, legitimatie of BSN nummer of andere gegevens!
Het terug halen geld en blokkade is voldoende dus ik zou niets meer doen en rustig op de door hun duur betaalde deurwaarder wachten.

Die kosten zijn voor hun en zonder enige bewijs valt er bij jou niets te halen.
Pas na rechtszaak mogen ze beslag leggen en dus gewoon bluf van deze firma wat ze nu sturen.

Als ze met rechtszaak en kosten dreigen, gewoon de zittingsdatum vragen!
En dan gelijk melden dat ze rekening moeten houden dat U bij winst naast de kosten voor uw eigen advocaat ook de kosten van vrije dag en reiskosten zult declareren waar U wettelijk recht op heeft.

Meestal is dit tegen dreigen voldoende want op die dure zaken met gebrek aan bewijs zitten zij niet
te wachten .

koende
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2015 10:40

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door koende »

stofzuigertje schreef:Of je iets ontving is niet van belang, gewoon niets besteld dus ook geen dienst want dat kan in theorie ook nog...

Maar niets getekend of besteld is niets betalen.

Stuur ook nooit info over geboortedatum, legitimatie of BSN nummer of andere gegevens!
Het terug halen geld en blokkade is voldoende dus ik zou niets meer doen en rustig op de door hun duur betaalde deurwaarder wachten.

Die kosten zijn voor hun en zonder enige bewijs valt er bij jou niets te halen.
Pas na rechtszaak mogen ze beslag leggen en dus gewoon bluf van deze firma wat ze nu sturen.

Als ze met rechtszaak en kosten dreigen, gewoon de zittingsdatum vragen!
En dan gelijk melden dat ze rekening moeten houden dat U bij winst naast de kosten voor uw eigen advocaat ook de kosten van vrije dag en reiskosten zult declareren waar U wettelijk recht op heeft.

Meestal is dit tegen dreigen voldoende want op die dure zaken met gebrek aan bewijs zitten zij niet
te wachten .
Bedankt, dat zal ik onthouden/doen.

Ik heb nooit gegevens zoals geboortedatum of BSN verstrekt. Daarom vind ik het allemaal zo raar.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Misschien toch nog een mailtje sturen.

Vraag dit bedrijf om duidelijk aan te geven waarom zij onrechtmatig incassohandelingen uitvoeren.
Je mag best een beetje ferme taal gebruiken - blijf wel netjes - geef daarbij aan dat als zij geen bevredigend antwoord geven je aangifte zal doen van deze onrechtmatige incasso.

Een fout maken kan gebeuren - maar de kwaliteit van een bedrijf blijkt in hoe ze fouten oppakken.

koende
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2015 10:40

Re: Afschrijvingen + verhogingen nooit bestelde producten

Ongelezen bericht door koende »

Guardian72 schreef:Misschien toch nog een mailtje sturen.

Vraag dit bedrijf om duidelijk aan te geven waarom zij onrechtmatig incassohandelingen uitvoeren.
Je mag best een beetje ferme taal gebruiken - blijf wel netjes - geef daarbij aan dat als zij geen bevredigend antwoord geven je aangifte zal doen van deze onrechtmatige incasso.

Een fout maken kan gebeuren - maar de kwaliteit van een bedrijf blijkt in hoe ze fouten oppakken.
Niet gelogen, elke reactie van het bedrijf is exact dezelfde tekst, alleen soms duurt het dagen voor ze omdat te copy pasten. Maar ik zal het proberen.

Gesloten