LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alice internet
Re: Alice internet
Het spijt me zeer maar ik krijg het vermoede dat u bij alice werkt.
Ik heb vanaf het begin tot ver na het einde problemen ( ben vanaf 31.12.2007 geen lid meer ) maar me rekeningen blijven komen en ik krijg zelfs aanmalingen daarvoor dan gaat het om de maanden januari en februari.
Deze rekeningen kunnen zelfs niet van telefoonkosten zijn aangezien ik in de maand oktober 3 dagen internet ( dat goed werkte ) heb gehal en een week telefoon waarvan ik niet kon bellen alleen gebeld worden.
Daarbij komt dat u zegt geholpen te zijn door de technische afdeling alleen krijg je nooit iemand van die afdeling. Zelfs de administratie krijg je niet te spreken ( mensen die over rekeningen gaan )
Ook werd ik niet netjes geholpen en ik kreeg te horen dat ik niet geholpen zou worden aangezien ik niet alleen de spullen gebruikte die alice verstrekt had.
Met andere woorden dan zou ik naast de meterkast in de gang voor de trap moeten zitten en de modem in een telefoon aansluiting moeten doen die NIET aangesloten was met de centrale..... waarvan ik wel de koste moet betalen voor de monteur ....
Ik ben niet iemand die snel gaat klagen en die slechte dingen alleen zal opnoemen van bedrijven ofzo maar over alice heb ik vrijwel niets goeds te zeggen behalven dat het aanmelden heel snel gedaan was en dat de rekeningen ook lekker snel komen.
Greets lapto
Ik heb vanaf het begin tot ver na het einde problemen ( ben vanaf 31.12.2007 geen lid meer ) maar me rekeningen blijven komen en ik krijg zelfs aanmalingen daarvoor dan gaat het om de maanden januari en februari.
Deze rekeningen kunnen zelfs niet van telefoonkosten zijn aangezien ik in de maand oktober 3 dagen internet ( dat goed werkte ) heb gehal en een week telefoon waarvan ik niet kon bellen alleen gebeld worden.
Daarbij komt dat u zegt geholpen te zijn door de technische afdeling alleen krijg je nooit iemand van die afdeling. Zelfs de administratie krijg je niet te spreken ( mensen die over rekeningen gaan )
Ook werd ik niet netjes geholpen en ik kreeg te horen dat ik niet geholpen zou worden aangezien ik niet alleen de spullen gebruikte die alice verstrekt had.
Met andere woorden dan zou ik naast de meterkast in de gang voor de trap moeten zitten en de modem in een telefoon aansluiting moeten doen die NIET aangesloten was met de centrale..... waarvan ik wel de koste moet betalen voor de monteur ....
Ik ben niet iemand die snel gaat klagen en die slechte dingen alleen zal opnoemen van bedrijven ofzo maar over alice heb ik vrijwel niets goeds te zeggen behalven dat het aanmelden heel snel gedaan was en dat de rekeningen ook lekker snel komen.
Greets lapto
Re: Alice internet
Als je alice mailt krijg je een automatiscg gegenereed antwoord dat verwijst naar een 900 nummer.
Voor een bedrijf wat pretendeert gratis telefonie bij de internetaanbieding te geven mogen ze eerst wel beginnen met deze service naar klanten toe aan te bieden.
Daarentegen lijkt het meer op een 900 site die zo aan zijn geld komt.
Voor een bedrijf wat pretendeert gratis telefonie bij de internetaanbieding te geven mogen ze eerst wel beginnen met deze service naar klanten toe aan te bieden.
Daarentegen lijkt het meer op een 900 site die zo aan zijn geld komt.
Re: Alice internet
Dat is tegenwoordig bij veel bedrijven standaard, zelfs als de fout geheel bij het bedrijf ligt zal de klant zijn portemonnee moeten treken om dit aan te kunnen kaarten.Als je alice mailt krijg je een automatisch gegenereerd antwoord dat verwijst naar een 900 nummer
"de klant is koning" bestaat niet meer, de klant is nu een vervelend en te veel zeurend bijprodukt wat helaas nog steeds nodig is om het vette salaris van de directeur bij elkaar te kunnen bellen met de 0900 nummers
Re: Alice internet
Bij Telfort kreeg ik na 2 minuten al het advies om het gratis nummer te bellen met zelfs de code om direct doorverbonden te worden naar dezelfde juiste persoon.Dat is tegenwoordig bij veel bedrijven standaard, zelfs als de fout geheel bij het bedrijf ligt zal de klant zijn portemonnee moeten treken om dit aan te kunnen kaarten.
Dus het is niet overal hetzelfde en lange wachttijden.
Het belangrijkste is de welwillendheid,motivatie en de kennis van de 1e lijns helpdeskmedewerker en hoe je zelf het gesprek aangaat.
Zij zijn en blijven het visitkaartje van het bedrijf en vaak ook de probleem veroorzakers zodat zaken niet worden opgelost.
Altijd de naam vragen van de medewerker en bij correspondentie of klachten vermelden helpt.
De standaard politiek van medewerkers van welk bedrijf dan ook is klagers of zeurders in de wacht zetten,verbinding verbreken of niks oplossen als represaille dat u dat maar weet.
Een vriendelijk woord en de juiste informatie lost veel op ook als beller/klager.
Re: Alice internet
Nieuwste ontwikkelingen omtrent Alice.
Helaas dezelfde problemen als Lapto, eind februari abbo beeindigd (schriftelijke bevestiging ontvangen van Alice), nu weer een rekening.
Wordt weer even contact opnemen met de bank.
Mail naar Alice is verstuurd, niet dat dat veel uit gaat halen
Moedeloos wordt je ervan.
Helaas dezelfde problemen als Lapto, eind februari abbo beeindigd (schriftelijke bevestiging ontvangen van Alice), nu weer een rekening.
Wordt weer even contact opnemen met de bank.
Mail naar Alice is verstuurd, niet dat dat veel uit gaat halen
Moedeloos wordt je ervan.
Re: Alice internet
Dit is een mooie plaats om ook eens een boekje open te doen. Ik zal het kort houden zodat ook nog ruimte voor anderen over blijft. Alice, een nieuwe internetprovider, wil graag klanten werven, toch? Blijkbaar niet.
Vorig jaar oktober heb ik mij aangemeld en dacht binnen enkele weken internet te hebben. Helaas! Nadat ik er zelf maar achteraan had gemaild en gebeld, bleek dat ze (tot 2 keer toe) mijn aanvraag hadden geannuleerd zonder mij op de hoogte te brengen. En maar wachten.... Tot 2 keer toe hebben ze de aanvraag toch weer geactiveerd. Uiteindelijk heb ik na vele pogingen om klant bij Alice te mogen worden, de handdoek in de ring geworpen. Dacht dat het daarmee (na 4 maanden) dan ook wel klaar was. Helaas begon toen de ellende echt. Hoewel ik een schriftelijke bevestiging heb dat de aanvraag door Alice is geannuleerd, hebben ze dat niet in de administratie goed verwerkt. Opeens kreeg ik namelijk een mail dat mijn electronische factuur klaarstond. Maar ik had helemaal geen inloggegevens!!!! Ook nooit een aansluiting gekregen, dus waar maak ik me dan druk om??? Na een tijdje werd rustig voor 3 maanden abonnement afgeschreven dat ik natuurlijk direct heb laten terugdraaien. Herinnering gekregen en nogmaals via mail uitgelegd wat de situatie was.
En Alice? Die antwoord alleen maar met standaard mails, stelt dat ik alleen schriftelijk verzoek tot creditering kan of kan bellen met hun klantenservice (service???) voor € 0,25 per minuut. En dat houdt dus in dat ik mag betalen om hun administratie op orde te krijgen!?!?!?
Gelukkig heb ik nu een andere provider, die wél weet hoe ze met hun klanten om moeten gaan. In 1 keer internet en voor hetzelfde bedrag als Alice adverteert. Maar dan heb je ook wat.
Vorig jaar oktober heb ik mij aangemeld en dacht binnen enkele weken internet te hebben. Helaas! Nadat ik er zelf maar achteraan had gemaild en gebeld, bleek dat ze (tot 2 keer toe) mijn aanvraag hadden geannuleerd zonder mij op de hoogte te brengen. En maar wachten.... Tot 2 keer toe hebben ze de aanvraag toch weer geactiveerd. Uiteindelijk heb ik na vele pogingen om klant bij Alice te mogen worden, de handdoek in de ring geworpen. Dacht dat het daarmee (na 4 maanden) dan ook wel klaar was. Helaas begon toen de ellende echt. Hoewel ik een schriftelijke bevestiging heb dat de aanvraag door Alice is geannuleerd, hebben ze dat niet in de administratie goed verwerkt. Opeens kreeg ik namelijk een mail dat mijn electronische factuur klaarstond. Maar ik had helemaal geen inloggegevens!!!! Ook nooit een aansluiting gekregen, dus waar maak ik me dan druk om??? Na een tijdje werd rustig voor 3 maanden abonnement afgeschreven dat ik natuurlijk direct heb laten terugdraaien. Herinnering gekregen en nogmaals via mail uitgelegd wat de situatie was.
En Alice? Die antwoord alleen maar met standaard mails, stelt dat ik alleen schriftelijk verzoek tot creditering kan of kan bellen met hun klantenservice (service???) voor € 0,25 per minuut. En dat houdt dus in dat ik mag betalen om hun administratie op orde te krijgen!?!?!?
Gelukkig heb ik nu een andere provider, die wél weet hoe ze met hun klanten om moeten gaan. In 1 keer internet en voor hetzelfde bedrag als Alice adverteert. Maar dan heb je ook wat.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40
Re: Alice internet
Verhuizing van Telfort naar Alice is voor mij een ramp. Zie voor informatie mijn eigen bericht. Vanaf 3 maart tot nu toe zit ik zonder telefoon en internet. Ik heb ze tot 18 april de tijd gegeven. Zo niet dan stappen wij over naar Solcon.nl. Deze christelijke provider heeft een gewoon telefoonnummer en ze hebben zojuist mij gebeld op mijn GSM en advies gegeven. Voor de rest gaan zij vanaf 18 maart even de dingen regelen. Hoogst waarschijnlijk heeft Telfort of Alice mijn lijn weggegooid. Doen ze wel meer. Alice is gezeteld in Arnhem. Ik neem geen goedkope rommel meer, betaal leiver 5 euro per maan dmeer en ga zo snel mogelijk naar Solcon.
Ruud Dankelman
Ruud Dankelman
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40
Re: Alice internet
Oh ja ik vergat nog wat te zeggen.
Toen ik over wilde stappen heb ik mijn licht opgestoken bij de consumentenbond. NIET DOEN. Ze zetten je op het verkeerde been. Toen ik problemen kreeg bij ALice heb ik de consumentenbond weer gebeld. Kreeg toen het verbijsterende bericht dat ALICE ALS ENIGE PROVIDER NIET IS AANGESLOTEN BIJ DE GESCHILLENCOMMISSIE.
Zo daar kon ik het mee doen
Ruud Dankelman
Toen ik over wilde stappen heb ik mijn licht opgestoken bij de consumentenbond. NIET DOEN. Ze zetten je op het verkeerde been. Toen ik problemen kreeg bij ALice heb ik de consumentenbond weer gebeld. Kreeg toen het verbijsterende bericht dat ALICE ALS ENIGE PROVIDER NIET IS AANGESLOTEN BIJ DE GESCHILLENCOMMISSIE.
Zo daar kon ik het mee doen
Ruud Dankelman
Re: Alice internet
Zoals de meeste wel weten heb ik na maanden nog steeds problemen met alice internet.
En wederom had ik vandaag weer post in de brievenbus van alice.
Het gaat weer om rekeningen zoals voor de maand januari ( terwijl ik vanaf eind december geen lid meer zou moeten zijn ).
Ik heb weet alice gebelt en kreeg te horen dat ik hierover maar weer een brief moest sturen naar alice.
Toen ik vertelde dat ik dat ruim een maand geleden ook gedaan had werd mij gezegt dat het normaal is dat alice pas na 2 of 3 maanden zal reageren.
Zo duidelijk is alice!!
Greets lapto
En wederom had ik vandaag weer post in de brievenbus van alice.
Het gaat weer om rekeningen zoals voor de maand januari ( terwijl ik vanaf eind december geen lid meer zou moeten zijn ).
Ik heb weet alice gebelt en kreeg te horen dat ik hierover maar weer een brief moest sturen naar alice.
Toen ik vertelde dat ik dat ruim een maand geleden ook gedaan had werd mij gezegt dat het normaal is dat alice pas na 2 of 3 maanden zal reageren.
Zo duidelijk is alice!!
Greets lapto
Re: Alice internet
Ja, ook bij mij ligt er weer een herinnering in de bus. Nooit een abonnement genoten, hoewel ik er zelf 4 maanden m'n best voor heb gedaan, maar wel een rekening sturen voor 3 maanden. Oh ja, voor de maand erop gaat ook geïncasseerd worden. Gelukkig zijn ze er achter gekomen dat in mei ergens dat bedrag gecrediteerd gaat worden en vragen ze mij vriendelijk toch maar alvast te betalen. ???? Hoe gek denken ze dat ik ben? Nu opeens wel vertrouwen op hun beloften? Dacht het niet. Ik vraag me toch echt af hoe lang Alice nog bestaat in Nederland.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32
Re: Alice internet
Bij deze wilde ik Alice nemen, maar heb voortijdig toch snel afgezegd en ben ik op aanraden van een vriend van me naarTele2 gegaan. Nog geen seconde spijt gehad.- Terecht dat de consumentenbond hen de eerste prijs gaven voor de bestel helpdesk tegen lokaal tarief. Wanneer ik een mailtje stuur dan bellen ze al binnen 5 minuten terug, wat eigenlijk niet nodig is, want TV is uitstekend eveneens de telefoon en ook het internet is zeer en zeer goed te noemen. Je komt met helpdeskmedewerkers te maken die gespecialiseerden zijn en je bent zo aan de beurt. De financièn lopen ook uitstekend en er is zeer goed gefactureerd. Dus geen stoneringen nodig. Dit is echt een Toptent.
Re: Alice internet
Ook bij mij is dit ook het geval ben nu al twee maanden bezig om afgesloten te worden en eindelijk een brief met opzegging.
Heb al geen internet meer sinds 11 maart de modem reageert niet meer. Dus per 12 maart bij een andere provider aangesloten. Wij hebben nu alles bij een jurist neer gelegd en wachten nu dit af zodra hier meer info vandaan komt laat ik het hier weten
Heb al geen internet meer sinds 11 maart de modem reageert niet meer. Dus per 12 maart bij een andere provider aangesloten. Wij hebben nu alles bij een jurist neer gelegd en wachten nu dit af zodra hier meer info vandaan komt laat ik het hier weten
Re: Alice internet
Hallo,
Ik ben ook al weer een paar maanden druk met Alice kost me veel tijd en energie.
Ik ben al 2 maanden bezig om mijn facturen te krijgen van de laatste maanden,
De Alice Lounge werkt niet, ik zal daar mijn laatste facturen in kunnen zien.
Ik heb me af laten sluiten op 31 maart dit gebeurde zelfs een dag te vroeg.
Ik wil graag de laatste afschrijvingen controleren maar dit gaat niet omdat ik geen facturen krijg.
Er is net weer geld af geschreven, hiet heb ik hun over gemaild en een ultimatum gesteld, dit gaat waarschijnlijk door mij gestoneerd worden.
1 ding vind ik tegenover alle internet providers die geld rekenen voor hun telefoonlijn naar de klantenservice.
Voor mij is het geen klantenservice meer als je er geld voor vraagt, en dan helemaal in het geval van Alice, die het KASTJE NAAR DE MUUR SYSTEEM HANTEERD.
Tip voor iedereen die problemen met Alice heeft, meld ze aan voor de zeer koude douche.
Robin
Ik ben ook al weer een paar maanden druk met Alice kost me veel tijd en energie.
Ik ben al 2 maanden bezig om mijn facturen te krijgen van de laatste maanden,
De Alice Lounge werkt niet, ik zal daar mijn laatste facturen in kunnen zien.
Ik heb me af laten sluiten op 31 maart dit gebeurde zelfs een dag te vroeg.
Ik wil graag de laatste afschrijvingen controleren maar dit gaat niet omdat ik geen facturen krijg.
Er is net weer geld af geschreven, hiet heb ik hun over gemaild en een ultimatum gesteld, dit gaat waarschijnlijk door mij gestoneerd worden.
1 ding vind ik tegenover alle internet providers die geld rekenen voor hun telefoonlijn naar de klantenservice.
Voor mij is het geen klantenservice meer als je er geld voor vraagt, en dan helemaal in het geval van Alice, die het KASTJE NAAR DE MUUR SYSTEEM HANTEERD.
Tip voor iedereen die problemen met Alice heeft, meld ze aan voor de zeer koude douche.
Robin
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 mei 2008 18:30
Re: Alice internet
Alice er is niks zo duidelijk als Alice
Alice weet niet wat dat betekent
Alice neem noooooooooooooit Alice als je lekker zonder problemen wilt internetten
Als er mensen zijn die problemen hebben met Alice kunnen ze mailen naar.
[email protected]
Met z'n allen staan we sterk om de problemen op te lossen
Rob
Alice weet niet wat dat betekent
Alice neem noooooooooooooit Alice als je lekker zonder problemen wilt internetten
Als er mensen zijn die problemen hebben met Alice kunnen ze mailen naar.
[email protected]
Met z'n allen staan we sterk om de problemen op te lossen
Rob
Re: Alice internet
Ik denk dat als je daar aan ga beginnen dat je mail heel snel vol kom te zitten als iedereen die er problemen heeft naar je een e-mail zou sturen
Greets lapto
Greets lapto
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 mei 2008 18:30
Re: Alice internet
Brdankt voor je reactie
Dat maakt niet uit er moet aan die oplichterij wat gedaan worden dat alice naar arbeidsburo kan gaan en nooit meer aan de bak komt
Rob
Dat maakt niet uit er moet aan die oplichterij wat gedaan worden dat alice naar arbeidsburo kan gaan en nooit meer aan de bak komt
Rob
Re: Alice internet
Als iedereen een terechte duidelijke klacht indient bij consuwijzer.nl ( deze worden doorgestuurd naar de OPTA)
onderneemt OPTA actie en kan Alice aangesproken worden op hun wanprestaties en z.n. een boete v.d. OPTA tegemoet zien.
Uw persoonlijke probleem kan OPTA niet oplossen maar veel soortgelijke klachten worden aangepakt naar de prov. toe.
onderneemt OPTA actie en kan Alice aangesproken worden op hun wanprestaties en z.n. een boete v.d. OPTA tegemoet zien.
Uw persoonlijke probleem kan OPTA niet oplossen maar veel soortgelijke klachten worden aangepakt naar de prov. toe.
Re: Alice internet
Het incasso-bureau is nu ingeschakeld en ik heb ze de Alice-mails en scans van de brieven gestuurd. Nooit een aansluiting gehad, want mijn oude telefoonabonnement liep gewoon door en ik kreeg ook nog een bevestiging van annulering van de aanvraag, maar toch willen ze mij voor ruim 4 maanden abonnementsgeld laten betalen. Meest bizarre is wel dat ik op de dag dat de eerste brief van het incasso-bureau in de brievenbus lag, daaronder een 1e (???) herinnering van Alice door TNT was bezorgd. Klinkt als een vicieuze cirkel. Natuurlijk wel met de melding dat mijn internet-aansluiting zou worden beëindigd (maar ja, die heb ik nooit gehad, dus ben wel benieuwd hoe ze dat bij Telfort voor elkaar denken te krijgen).
Heb ook de tip voor consuwijzer.nl gevolgd. Samen sterk en hopelijk gaat OPTA actie ondernemen.
Heb ook de tip voor consuwijzer.nl gevolgd. Samen sterk en hopelijk gaat OPTA actie ondernemen.
Re: Alice internet
Inderdaad hetzelfde verhaal bij Telfort.
Alice heeft niet volgens de regels gereageerd. U hoort eerst een brief van Alice te krijgen waarin staat wat zij u denken te ontfutselen en een termijn stellen waarbinnen u moet betalen of hen van het tegendeel te overtuigen en dan pas een incassobureau inschakelen die een rechtzaak tegen u moet aanspannen om geld te innen als u niet betaalt.
Succes. Ik hoop dat het recht zegeviert.
In mijn geval: mijn financieel adviseur zegt dat bij evt volgende aanmaningen van Telfort ik alleen hoef te antwoorden dat ik geen klant ben, opgezegd heb bij 12move conform de voorwaarden met vermelding datum en het verzoek e.e.a. bij de afdeling creditering / finance in orde te brengen.
Bovendien hebben zij nog 4 dagen de tijd om schriftelijk antwoord te geven op mijn aangetekende brief waarin zij 4 weken de tijd kregen om mij bewijs van het tegendeel ( dat ik een overeenkomst met hen heb gesloten) toe te sturen.
Voor een overeenkomst zijn 2 partijen nodig.
Als partij A zegt dat hij een overeenkomst met u heeft dan moet hij daar bewijs van kunnen overleggen.
In mijn geval kan hij dat niet en hij heeft dan ook de onterechte incasso's al terug moeten storten omdat hij geen bewijs kon overleggen dat ik toestemming gegeven heb tot automatische incasso's
Alice heeft niet volgens de regels gereageerd. U hoort eerst een brief van Alice te krijgen waarin staat wat zij u denken te ontfutselen en een termijn stellen waarbinnen u moet betalen of hen van het tegendeel te overtuigen en dan pas een incassobureau inschakelen die een rechtzaak tegen u moet aanspannen om geld te innen als u niet betaalt.
Succes. Ik hoop dat het recht zegeviert.
In mijn geval: mijn financieel adviseur zegt dat bij evt volgende aanmaningen van Telfort ik alleen hoef te antwoorden dat ik geen klant ben, opgezegd heb bij 12move conform de voorwaarden met vermelding datum en het verzoek e.e.a. bij de afdeling creditering / finance in orde te brengen.
Bovendien hebben zij nog 4 dagen de tijd om schriftelijk antwoord te geven op mijn aangetekende brief waarin zij 4 weken de tijd kregen om mij bewijs van het tegendeel ( dat ik een overeenkomst met hen heb gesloten) toe te sturen.
Voor een overeenkomst zijn 2 partijen nodig.
Als partij A zegt dat hij een overeenkomst met u heeft dan moet hij daar bewijs van kunnen overleggen.
In mijn geval kan hij dat niet en hij heeft dan ook de onterechte incasso's al terug moeten storten omdat hij geen bewijs kon overleggen dat ik toestemming gegeven heb tot automatische incasso's
Re: Alice internet
Beste Mark0903
Ik heb even jouw bericht gelezen omtrent jouw snelheid. Ik zit met het zelfde probleem wat Alice betreft. Als ICT-er weet ik, dat een afgenepen ADSL lijn, iets wat ze je nooit zullen zeggen, juist een onstabiele of instabiele internetlijn veroorzaakt. Toen we nog in jaarcontract waren en die tijd achter ons hebben, maar zo weer naar toe kunnen, zagen we dat we continue een snelle en een zeer stabiele internet omgeving hadden en op de basis van de afstand tot de woning naar de wijkcentrale de echte snelheid thuis konden zien wat we hadden. Bij de één is dat een paar Mbit meer en bij de ander wat minder, maar de lijn van de ISP was altijd het zelfde voor iedereen. Nu Alice wilt speciaal doen en met een snel internet komen; juist sneller dan een ander. We hebben gezien dat hun verkooppraatjes niet overeenkomen met de werkelijkheid. We hebben weer een oplichter in het internetland erbij.
Ik ben van plan over te stappen naar Freeonline. Daar heb je telefoon en internet voor € 13,50 per maand plus eventueel 10,= voor de lijn per maand, maar dan heb je wel tot 24 Mbit effectief internet. Dat is in mijn geval 23,5 Mbit. Niet slecht. Ik heb het product in de praktijk gezien en ze zijn echt snel alleen ze hebben niet van vast naar vast bellen, maard at kun je compenseren door Voip buster met eigen nummer te nemen en dat met wachtwoord in het modem te doen en dan heb je voor een tientje per jaar van vast naar vast bellen geheel gratis. Dus niet voor een tientje per maand, maar voor een tientje per jaar. Dan zien we dus het volgende, dat we het op deze wijze kunnen doen, dat de telefoon, die u van FreeOnline krijgt, dat je die gebruikt voor binnenkomende telefoontjes en de Voicebuster waar je een andere telefoon voor gebruikt, dat e die gebruikt voor uitgaande. Prachtig toch?
Ik heb even jouw bericht gelezen omtrent jouw snelheid. Ik zit met het zelfde probleem wat Alice betreft. Als ICT-er weet ik, dat een afgenepen ADSL lijn, iets wat ze je nooit zullen zeggen, juist een onstabiele of instabiele internetlijn veroorzaakt. Toen we nog in jaarcontract waren en die tijd achter ons hebben, maar zo weer naar toe kunnen, zagen we dat we continue een snelle en een zeer stabiele internet omgeving hadden en op de basis van de afstand tot de woning naar de wijkcentrale de echte snelheid thuis konden zien wat we hadden. Bij de één is dat een paar Mbit meer en bij de ander wat minder, maar de lijn van de ISP was altijd het zelfde voor iedereen. Nu Alice wilt speciaal doen en met een snel internet komen; juist sneller dan een ander. We hebben gezien dat hun verkooppraatjes niet overeenkomen met de werkelijkheid. We hebben weer een oplichter in het internetland erbij.
Ik ben van plan over te stappen naar Freeonline. Daar heb je telefoon en internet voor € 13,50 per maand plus eventueel 10,= voor de lijn per maand, maar dan heb je wel tot 24 Mbit effectief internet. Dat is in mijn geval 23,5 Mbit. Niet slecht. Ik heb het product in de praktijk gezien en ze zijn echt snel alleen ze hebben niet van vast naar vast bellen, maard at kun je compenseren door Voip buster met eigen nummer te nemen en dat met wachtwoord in het modem te doen en dan heb je voor een tientje per jaar van vast naar vast bellen geheel gratis. Dus niet voor een tientje per maand, maar voor een tientje per jaar. Dan zien we dus het volgende, dat we het op deze wijze kunnen doen, dat de telefoon, die u van FreeOnline krijgt, dat je die gebruikt voor binnenkomende telefoontjes en de Voicebuster waar je een andere telefoon voor gebruikt, dat e die gebruikt voor uitgaande. Prachtig toch?