LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice is vooral ONDUIDELIJK

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Ik ben tevreden over Alice internetprovider?

Tevreden
2
10%
Ontevreden
10
48%
Geen Mening
9
43%
 
Totaal aantal stemmen: 21

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door ghost »

Oktober 2007 sluit ik een ADSL abonnement af bij Alice. Ik stap over van @home. De prijs van Alice spreekt me wel aan, alsmede de beloofd snelheid voor dat geld.

Eind oktober ik word aangesloten en krijg tijdelijk een ander telefoonnummer omdat mijn huidige nummer nog verhuisd moet worden.

Wat valt meteen op.

0. Er komt een KPN monteur voor de oplevering. Die man is amper 1 minuut binnen geweest. Hij doet niks anders dan meten of het ADSL signaal binnenkomt. Hij geeft wel meteen het advies om de splitter waarvan Alice zegt die gemonteerd moet worden, om die niet te monteren anders werkt de verbinding niet. Hij heeft gelijk. De verbinding werkt inderdaad niet als dat ding er tussen zit. Menigeen had nu alweer 15 minuten naar de helpdesk gebeld van Alice à 0,25 cent per minuut voor een nogal simpele oplossing.

1. De snelheid is nog niet de helft van hetgeen wordt beloofd via de test op de Alice site op internet.

2. De telefoonverbinding valt regelmatig midden in een gesprek pardoes weg.

3. Alice levert geen ondersteuning voor Port-Forwarding op het modem. Dit betekent dat ik nu niet vanaf elke willekeurige pc in de wereld op mijn server kan komen. Alice meldt dat ik maar ergens op internet moet zoeken naar de oplossing. Zij geven geen support. Dit staat nergens in hun voorwaarden nog wordt hiervan melding gemaakt op internet.

4. Het alice modem is beveiligd met een centraal wachtwoord alleen bekend bij Alice. De veranderingen die nodig zijn om het modem juist in te stellen benodigen dit wachtwoord. Alice geeft het wachtwoord niet af, omdat dan iedereen (wanneer men het ip adres van een Alice modem weet) in elk modem van Alice kan komen.

5. Inmiddels is er een gebruikersgroep opgericht. http://alice.gebruikers.eu/news.php hierin wordt het benodigde wachtwoord gewoon vermeld. M.a.w. zodra ik een IP-adres heb van een Alice gebruiker kan ik van hieruit op zijn modem en de hele zaak verstieren.

6. Alice gebruikt een dermate spartaans modem dat even instellen van poorten geen gemakkelijke klus is. Bovendien blijkt het ook nog eens verschillend wel en niet te werken. De ene gebruiker stelt het in en het werkt bij de andere lukt het gewoon weg niet.

7. Ik besluit om Alice te Annuleren. Dit moet telefonisch. De juffrouw zegt mij toe dat ik per eind november van het contract af ben. Ik bevestig dit even toch maar per email. Na 2 weken niks te hebben gehoord.... we zitten nu medio November krijg ik opeens een email terug van Alice. Hierin staat dat mijn abonnement per 31-12-2007 is geannuleerd. Dit is even 1 maand later dan telefonisch is afgesproken. Reden. Ze konden mijn contract niet aanpassen toen ik belde omdat het nog niet was opgeleverd. Immers mijn telefoonnummer was nog niet verhuisd. Is dit mijn probleem? Volgens Alice wel. Volgens mij niet want ik heb een mondelinge toezegging van hun medewerker dat per einde november mijn contract is geannuleerd. Bovendien schermt Alice toch met een opzegtermijn van 1 maand. Hoe zit dat nu?

8. Je bent best veel geld kwijt van het bellen naar de Alice helpdesk. De ondersteuning via Internet is nihil. Op de door gebruikers opgerichte website http://alice.gebruikers.eu/news.php krijg je meer ondersteuning dan van Alice medewerkers zelf.

9. Alice behoudt zich het recht in de voorwaarden om voip-telefoongesprekken af te luisteren. Iets wat ook niet expliciet op de site vermeld staat. Dit is iets wat in mijn ogen absoluut niet kan en mag ook al staat dit in de voorwaarden.

Als ik alles wat ik nu weet over Alice op een rijtje zet..... had ik beter naar Telfort kunnen overstappen. Geen aansluitkosten..... (bij alice 69 euro), geen administratiekosten (15 euro) alleen verhuiskosten van het nummer. En als laatste een beter modem wat eenvoudig te configureren is en wat van mij is en niet van de provider.

Een pluspunt is er wel. De medewerkers van Alice zijn uiterst vriendelijk aan de Telefoon. De wachttijd is abominabel lang en dus slecht.

Kortom 1 maand Alice heeft me dadelijk 160 euro gekost en een hoop ergernis. Daar had ik leukere dingen van kunnen doen.

Ik hoop dat anderen iets aan mijn (negatieve) ervaring met Alice hebben en er hun voordeel mee kunnen doen. Voor mij komt Alice er nooit meer in.

Met vriendelijke groet,

Een zeer ONTEVREDEN Alice-Klant.

:( :( :(

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door D1RK »

Deze nieuwe firma heeft geen ervaring, en Speedlinq was enkele jaren terug hetzelfde, nu ook beter tot zeer goed, hoge snelheden en betrouwbaarder, maar elke nieuwe firma die zomaar start heeft moeite de beloftes waar te maken, vooral die TV reclame en teveel mensen die dit geloven!

Van alle Nieuwe firma's die hiermee starten heeft 98% aanloop problemen, alleen Dochters als Slim van KPN die van de moeder proviteren en enkele die klein gestart zijn gaan foutloos, daarom zal ik nooit een nieuwe firma het eerste jaar nemen, en helaas bevestigde U deze regel!

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door ghost »

Beste D1rk,

Alice is geen kleine meid. Ze zitten in Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg.

En fouten maken mag iedereen. Alleen financieel moet het binnen de perken blijven. Ik heb stellig de indruk dat het dit soort firma's alleen maar te doen is om hun 0900 nummer. Want daar genereren ze meer inkomsten mee dan met de hele verkoop van een internet verbinding.

Greetz
Ghost

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Een voorbeeldje over de "duidelijkheid" van Alice:
Artikel 23. Gevolgen van beëindiging
23.1 In geval van beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden:
c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beëindigingkosten in rekening te brengen;
Zo duidelijk is Alice toch niet zoals ze zelf met haar slogan beweert.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door jaywalker »

@ ghost, dergelijke 0900 nummers zijn nog niet eens kostendekkend als je even uitrekent hoeveel man personeel daarachter zit !

Templar
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2007 12:31

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door Templar »

Ik ben persoonlijk nooit verder gekomen dan de telefonische aanvraag, waarbij een gedeelte van het gesprek werd opgenomen. Kort chronologisch ging dat als volgt:

10/9 telefonisch aangemeld.
11/9 bevestiging van aanmelding per e-mail van Alice.
11/9 opzegging huidige provider xs4all ivm 1 maand opzegtermijn.
12/9 bevestiging xs4all met datum aflsluiting internet 11/10

Vervolgens radiostilte van kant Alice.

06/10 telefonisch contact met Alice gezocht. Waar blijft de bevestigingsbrief? Volgens Mevrouw X van Alice heb ik zowel modem als bevestigingsbrief reeds in mijn bezit. Bovendien ziet zij in het systeem dat ik op 8/10 zal worden aangesloten. Geweldig, eindelijk een aansluiting! Maarre...waar is het modem? Ze gaat het uitzoeken en zal mij terugbellen.

Wederom radiostilte van kant Alice.

9/10 Zucht.... daar gaan we weer a raison van 25 eurocent/minuut. Volgens Meneer Y heeft Mevrouw X mij iets op de mouw gespeld.. (huh?!) Hij antwoord: ik zie dat uw order nog helemaal niet is doorgevoerd! Dus er kan helemaal nog niets naar u zijn verzonden qua modem of bevestigingsbrief. Hij maakt dit ter plekke in orde en geeft een aansluitingsdatum door van 26 oktober.

10/10 Internet connectie afgesloten door Xs4all conform 1 maand opzegtermijn.

Radiostilte Alice. Er komt allerlei post maar geen bevestigingsbrief en/of modem.

23/10 En daar gaan we weer.... Waar blijft de bevestigingsbrief? Meneer Y (die van 9/10 inderdaad....) : Het is goed dat u belt meneer, want ik zie hier in het systeem de de telefoon portering door KPN is geweigerd. Hoezo geweigerd? Nou, de nummertoevoeging klopt niet. Meneer Y checked de toevoeging: het is toch 3 hoog? Jazeker. Okay, dan gaan we het nogmaals indienen voor u bij KPN. Met 10 dagen moet het in orde zijn. Tegen die tijd kunt u bevestigingsbrief tegemoet zien.

Radiostilte Alice

3/11 U raadt het al.... wederom draait de 0900 teller vrolijk rond. Een andere Mevrouw dit keer aan de lijn. Eerst 10 minuten het hele verhaal weer uitleggen (tik...tik...kassa....tik...tik). Geen bevestigingsbrief gezien nog. Wat is de status? Volgens (een overig aardige) Mevrouw Z. is de voorlopige opleveringsdatum 16/11

De inmiddels beruchte radiostilte treedt weer in....

13/11 HOERA een brief per post van Alice! Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren?

Maar nee, helaas pindakaas! In de brief, gedateerd op 7/11 valt te lezen dat Alice tot hun spijt Alice Comfort niet kunnen realiseren op mijn huisadres. Het hoe en waarom vermeld de brief niet, daarvoor moet ik bellen naar, JAWEL: het dure 0900 nummer.

Uiteraard heb ik besloten hiervan af te zien, dit geintje heeft mij behalve tijd en ergenis ook veel geld gekost en ik ben dit meer dan beu.

Dezelfde dag (13/11) meld ik mij aan bij Telfort, waarover ik inmiddels positieve geluiden heb vernomen.

15/11 Schriftelijke bevestiging Telfort met duidelijke uitleg en een 5-stappen plan waarvan ik online de status kan volgen op de Telfort site.

17/11 Nietsvermoedend daal ik de trappen af richting de buitendeur.
Wat?! Er liggen 2 brieven van Alice op de mat. Beiden blijken identiek te wezen, gedateerd te zijn op 7/11 en exact dezelfde inhoud te bevatten als de brief die ik op 13/11 ontving. Men is er klaarblijkelijk ERG op gebrand dat ik dat 0900 nummer bel.
Hoezo geldklopperij?! Woedend heb ik beide brieven verscheurd en in de afvalbak gemikt!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door kweenie »

Van veel van je bezwaren had je in een oogopslag op de site kunnen zien dat je daar tegenaan zou lopen.

De modem krijg je in bruikleen (staat duidelijk op de site) en daar mag je geen aanpassingen aan doen (staat in de voorwaarden). Als je zulke specifieke, niet standaard, wensen (of eigenlijk eisen) hebt, dan moet je daar van tevoren naar informeren. Zulk soort aanbieders is over het algemeen gericht op gewone gebruikers, die eenvoudig internettoegang willen zonder fratsen. En zonder ingewikkelde modems.

De 69 euro die je 'aansluitkosten' noemt zijn puur de aansluitkosten voor een telefoonlijn (staat ook duidelijk op de site). Die kosten zou je ook hebben gehad als je meteen naar Telfort was gegaan. En daarvoor was ook de KPN monteur langsgeweest: kijken of de telefoonlijn het doet. Het is logisch dat die niet meer doet.

Ik denk dat je een erg moeilijk leven zult hebben, als je zo slecht bekijkt wat je aanschaft.

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door ghost »

@Kweenie...... Wie ben jij om een oordeel te vormen over een persoon? Ik vind dit wel erg ver gaan. De man/vrouw geeft een relaas van zijn ervaringen met Alice. En of hij dingen had kunnen lezen dan wel over het hoofd heeft gezien doet helemaal niet ter zake. Bovendien zegt dit niks over hoe hij met andere dingen omgaat. Als ik heel eerlijk ben kun je die laatste opmerking beter op jezelf toepassen. Je opmerking op de persoon heeft helemaal niks te maken met het onderwerp van deze thread. Alice heeft in haar voorwaarden NIET staan dat je geen aanpassingen mocht doen in het modem. Althans niet toen ik het contract afsloot. Ze hebben dit zelfs nog telefonisch toegegeven.

En wat betreft de aansluitkosten bij Telfort..... Onzin. Die komen niet eens kijken. En dus heb je ook de aanlsuitkosten niet.

De stand van zaken bij Alice.
Alice heeft mij een email gestuurd als ik het niet eens ben met het feit dat het contract met een maand verlengd is, ik maar bij de klachtencommissie moet wezen.

Nou Alice je kunt me de bomen in. Ik blijf erbij dat Alice oplicht. Gisterenavond zat ik bij een kennis die ook Alice heeft en die had een snelheid van 179 kb/s. Dit is nog niet een tiende van de snelheid die ze beloven. Ze doen dus blijkbaar aan lijnsharing, Want vanochtend was het weer normaal. Je zou maar een heavy downloader in je cluster hebben zitten. Dan ben je mooi de klos.

En @kweenie...... waar staat dat op de alice site......? Dat ze aan linesharing en clustering doen?

Wat mij betreft: Alice zuigt..... en kan naar de maan lopen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 25 Nov 2007 07:31 door kweenie


--------------------------------------------------------------------------------

Van veel van je bezwaren had je in een oogopslag op de site kunnen zien dat je daar tegenaan zou lopen.

De modem krijg je in bruikleen (staat duidelijk op de site) en daar mag je geen aanpassingen aan doen (staat in de voorwaarden). Als je zulke specifieke, niet standaard, wensen (of eigenlijk eisen) hebt, dan moet je daar van tevoren naar informeren. Zulk soort aanbieders is over het algemeen gericht op gewone gebruikers, die eenvoudig internettoegang willen zonder fratsen. En zonder ingewikkelde modems.

De 69 euro die je 'aansluitkosten' noemt zijn puur de aansluitkosten voor een telefoonlijn (staat ook duidelijk op de site). Die kosten zou je ook hebben gehad als je meteen naar Telfort was gegaan. En daarvoor was ook de KPN monteur langsgeweest: kijken of de telefoonlijn het doet. Het is logisch dat die niet meer doet.

Ik denk dat je een erg moeilijk leven zult hebben, als je zo slecht bekijkt wat je aanschaft.

Alice is in Nederland in ieder geval niet goed bezig gezien de stortvloed van klachten op hun eigen forum.

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewfo ... orum_id=40

Templar
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2007 12:31

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door Templar »

Alice is in Nederland in ieder geval niet goed bezig gezien de stortvloed van klachten op hun eigen forum.

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewfo ... orum_id=40
Kleine correctie: dit is een onafhankelijk gebruikersforum dus niet van Alice zelf.

Overigens, ik zit inmiddels bij Telfort en ben daar zeer tevreden over. :lol:

krd
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2007 16:25

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door krd »

Ik zit nu 2 maanden bij alice en heb geen problemen gehad. alles is zonder problemen verlopen. Afspraken netjes nagekomen. Ik ben kortom zeer tevreden

piotr
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2007 20:08

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door piotr »

@D1RK: Speedlinq goed tot zeer goed ? Ben je werknemer van speedlinq ? Speedlinq is met afstand het meest hufterige bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad, ze doen er alles aan om contact met hun klanten te vermijden: een afzender op schriftelijk correspondentie ? NOOIT. Een normaal telefoonnummmer ? NOOIT. Opzeggen ? Vergeet het maar, kan volgens speedlinq alleen via een peperduur 0900 nummer. Verhuizen ? Een DRAMA, abonnement op het nieuwe adres niet leverbaar, wel een duurder abonnement en je contract gaat automatisch opnieuw in (zit je er weer een jaar aan vast). Voor never nooit meer speedlinq.

meermin
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2008 13:51

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door meermin »

Er zijn zoveel bedrijven die met dure 0900-nummers werken. Als je die wilt omzeilen kun je voor een heleboel nummers te vervangen door een gewoon nummer terecht bij www.vraagalex.nl, daar staat een hele lijst maar je kunt het ook opzoeken op nummer. Ik weet niet of dit voor Alice ook geldt, maar ik heb met heel veel telefoontjes bij allerlei bedrijven al een hoop geld bespaard door het 0900-nummer te vervangen.

studio84
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2007 16:05

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door studio84 »

Tsja Alice, ook ik ben overgestapt naar Alice, maar van alles wat ik hier leest vindt ik meer dan de helft onzin vooral dat geneuzel over dat modem, ik heb thuis een netwerkje met 4 computers een netwerk printer en een printserver, ja en dan werkt het niet meer wat nu? Alice gebeld en gevraagd hoe of wat, geen ondersteuning voor routers, dus alles goed gelezen en wat blijkt het modem van Alice fungeert ook als router, deelt dus ip adressen uit dus mijn wireles router een linksys er af en een goeie switch er aan en kijk daar? alles werkt weer alleen nog even wireles acces point er bij en ook dat werkt weer, ik zit erg ver van de centrale dus mijn snelheid is ook niet zo hoog, maar @home op de kabel komt net zo hoog als Alice alleen twee keer zo duur. nee Alice mag van mij blijven tot nog toe

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door caruso »

@piotr: zal ik je een goed advies geven? Je reageert op een posting van D!RK uit november 2007. Buiten het feit dat deze persoon op diverse fora andere aliassen gebruikt, zou ik me maar niet druk maken over zijn reacties. D!RK, eigenlijk heet hij Gozik, is een Rus die aantoonbaar lariekoek en apekool verkoopt, "overal" verstand van heeft, diverse internetbedrijfjes, een transportfirma en een drukkerij heeft of heeft gehad. Maar kennelijk wel de tijd heeft alle fora in Nederland te verzieken met zijn kletspraatjes! Hij zal nu wel weer reageren met de melding dat hij Gozik niet is, maar de kenners weten wel beter!
Vergelijk zijn postings en taalgebruik ook even met "4711" op de Vara- Kassa site! Lijkt wel heel erg op elkaar!

Wilwa

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door Wilwa »

Alice tja. Ik ben zo'n 6 weken een tevreden gebruiker geweest maar in december begon het gedonder. Telefoon die meer wel dan niet werkte, internet dat dagelijks een aantal uren eruit lag. Ik heb er denk ik een stuk of 7 telefoontjes aan besteed zonder ook maar in de richting van een oplossing te komen. Iedere storing die wordt gemeld duurt DRIE TOT VIJF DAGEN voordat deze uberhaupt in behandeling wordt genomen. Uiteindelijk heb ik Alice opgezegd en er meteen een rode kaart achteraan gestuurd dat de automatische incasso gestopt zou worden.

Vitor
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:35

Re: Alice is vooral ONDUIDELIJK

Ongelezen bericht door Vitor »

beste ghost,betreft kweenie, zodra het forum te "heet" word, grijp deze figure in, resultaat: de integriteit en overlevings kansen van je standpunt(en) gaan snel verloren. Niet erg moeilijk om een aantal conclusies te bedenken.

Gesloten