LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice oplichters

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
maas86

Alice oplichters

Ongelezen bericht door maas86 »

Ik heb bij Alice internet besteld op 05-12-2010
op 4-1-2011 zouden ze het activeren, kreeg ook gewoon een bevestigingsbrief. het activeren is niet gebeurt, ik heb dus gebeld en ze vertelde mij dat ze niks in het systeem hebben staan met deze datum en dat het vanaf 17-01-2011 word geactiveerd. ok ik wacht wel weer 2 weken..

op 17-01-2011 had ik gewoon internet maar was mijn telefoonlijn bij kpn ook overgenomen door Alice :? maar dat heb ik niet besteld. ok weer bellen (uur in de wachtrij) en dan vertellen ze mij dat ze geen telefoon aansluiting hebben bij Alice (waar is mijn telefoonlijn naar toe) bij kpn kunnen ze het niet vinden en bij Alice ook niet :shock:

2 dagen later deed internet het niet meer en heb ik nog steeds geen telefoonaansluiting (internet doet het ook nog steeds niet)

nu krijg ik een factuur van hun van € 69,12 (met verzendkosten en een stukje van januari)
op hun site staat voor 19,90 per maand internet, dat is ook wat ik heb besteld.
dit is wat ze mij factureren in voor februari:
1x Basistarief Alice easy €16,72 excl. BTW (incl = 19,90)
1x lijnhuur alice easy € 8,32 excl. BTW (incl = 9,90)

ok weer bellen, en dan krijg je een stagiaire ofzo aan de lijn die mij de hele tijd in de wacht moet zetten omdat ze geen enkele vraag van mij kan beantwoorden.
en dan zegt ze, meneer deze factuur klopt wel, wat u kan doen is een klacht indienen.

kort samengevat ALICE zuigt big time...

tiptoo

Re: Alice oplichters

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik heb ook alice sinds goed 2 maanden , je moet effe op je rekening kijken denk dat je modum er bij in zit, trouwens heb jij via de site of via de telefoon bestelt?

na wat opstart problemen omdat mijn telefoon het 2 dagen niet deed ben ik verder tevreden over alice, goede snelheid en telefoon doet het prima.

maas86

ik heb via de site besteld, maar dan hoor ik toch gewoon 19,90 per maand te betalen.
en de modem staat niet op de factuur.

tiptoo

modum betaal je ook en dan zou ik toch maar effe mailen alleen geven ze op mails antwoord van bel maar even , je ken ze er ook op wijzen dat ze niet leveren wat je gevraagd hebt, succes.

je telefoonlijn loopt als het goed is nog bij je vorige provider dus denk kpn ,die moet je goed in de gaten houden als ze zeggen dat ze niks weten.

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

Gebruik je geen telefonie van Alice? Want blijkbaar heeft Alice je telefoonlijn administratief overgenomen van de KPN aangezien ze het vastrecht aan jou factureren. Als je nu geen telefoon hebt van Alice is je nummer dan ook weg.

Als je telefonie gewoon via KPN zou behoren te lopen (met telefoon abonnement) betaal je aan Alice geen vastrecht namelijk.

1x lijnhuur alice easy € 8,32 excl. BTW (incl = 9,90)

maas86

dit is wat er op de factuur staat

1x basistarief Alice Easy Vast van 17/01/2011 tot 31/01/2011 € 8,09
1x basistarief Alice Easy Vast van 01/02/2011 tot 28/02/2011 € 16,72
1x lijnhuur Alice Easy Vast van 17/01/2011 tot 31/01/2011 € 4,03
1x lijnhuur Alice Easy Vast van 01/02/2011 tot 28/02/2011 € 8,32

1x instalatiekosten Alice Easy € 50,34
1x verzendkosten € 20,92
1x 100% korting op instaltiekosten Alice Easy € -50,34

Totaal Excl. BTW €58,08 + BTW 11,04 = € 69,12

tiptoo

maas86 schreef: 1x verzendkosten € 20,92

]
dit is je modum
1x 100% korting op instaltiekosten Alice Easy € -50,34
en dit gaat er weer vanaf omdat je waarschijnlijk geen monteur hebt gehad, je had trouwens beter je telefoon ook bij alice laten doen ,kost je dan geen lijnhuur.

en je factuur is over januari een stuk en februari, ook bij mij was die zo.

maas86

ik vind het een beetje raar dat ik lijnhuur moet betalen.. mijn zus heeft ook telefoon van kpn en internet van alice en zij betaald gewoon € 19,90 p/m

ik heb gevraagd voor alice easy, alleen internet € 19,90 p/m dan hoor ik dit ook te gaan betalen, anders is hun reclame misleidend.

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

maas86 schreef:ik vind het een beetje raar dat ik lijnhuur moet betalen.. mijn zus heeft ook telefoon van kpn en internet van alice en zij betaald gewoon € 19,90 p/m

ik heb gevraagd voor alice easy, alleen internet € 19,90 p/m dan hoor ik dit ook te gaan betalen, anders is hun reclame misleidend.
Alice berekend vastrecht, kunt u nog via de KPN bellen? Ik begreep via het eerste bericht van niet. Dat wil zeggen dat Alice de lijn huurt (vastrecht) van de KPN en u daarvoor belast. Als dat niet de bedoeling was zou ik contact opnemen met Alice, en bij de KPN een nieuw contract afsluiten.

tiptoo

maas86 schreef:ik vind het een beetje raar dat ik lijnhuur moet betalen.. mijn zus heeft ook telefoon van kpn en internet van alice en zij betaald gewoon € 19,90 p/m

je had beter alice comfort kennen kiezen dat is ook met telefoon en betaal je geen lijnhuur, trouwens dat had je kennen lezen , dat staat op de site bij easy, dat je lijnhuur betaalt. misschien een optie alsnog die over te laten zetten?

maas86

Alice berekend vastrecht, kunt u nog via de KPN bellen? Ik begreep via het eerste bericht van niet. Dat wil zeggen dat Alice de lijn huurt (vastrecht) van de KPN en u daarvoor belast. Als dat niet de bedoeling was zou ik contact opnemen met Alice, en bij de KPN een nieuw contract afsluiten.
Bij kpn zijn ze de lijn inmiddels aan het porteren.

tiptoo

maas86 schreef:

weer terug neem ik aan naar kpn?

maas86

tiptoo schreef:
maas86 schreef:

weer terug neem ik aan naar kpn?
ja ze gaan het weer terugzetten aangezien dit een (administratieve) fout was.

tiptoo

moet je wel zorgen dat je je geld terugkrijgt over die lijnhuur. succes.

Gesloten