LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Antispam ware, Advanced System Protector, is dit oplichting?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Malbakker

Antispam ware, Advanced System Protector, is dit oplichting?

Ongelezen bericht door Malbakker »

Had onlangs een traag en vastlopende computer, na zoeken op het internet kwam ik uit bij Advanced System Protector, je kon hem gratis proberen!!
Zo gezegd heb ik het gedaan en dat systeem ontdekte wel 88 zeer ernstige besmettingen, toen ik ze wou verwijderen moest ik ineens 23 euro betalen. Dat heb ik gedaan en weg was alles, maar hij bleef traag, toen heb ik per ongeluk weer de gratis versie gedownload en weer een scan gedaan en wederom 88 zeer ernstige besmettingen en moest gelijk weer betalen om het te wissen!!
Toen ik er achter kwam dat ik het weer met de trialversie had gescant, heb ik gelijk daarna weer diezelde scan gedaan maar dan met betaalversie die ik onlangs gekocht had, exact hetzelfde programma en wat denk je..... geen enkele fout te bekennen!!
Mijn vraag is, want ik ben echt een leek hierin, er zijn veel van die programma's op internet te koop maar is dit altijd troep en/of oplichting, want het ziet er wel proffesioneel uit en ze zeggen dat ze al meer dan 1 miljoen gebruikers hebben en samenwerken met microsoft.

ciske

Re: Antispam ware, Advanced System Protector, is dit oplichting?

Ongelezen bericht door ciske »

Je kan met zoiets beter naar een pc forum gaan, krijg je de juiste antwoorden.

oplichting? geen idee, jij download het.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Free Scanners?, natuurlijk geeft de quick scan problemen aan welke na betaling te verwijderen zijn, een truk zo oud als de pc bestaat,koop een echte virus security scanner en werk niet met een zg free software scanner :mrgreen:

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Ja die zogenaamde gratis scans met 88 gevonden problemen is pure nepperij, dat heb je goed gezien. Gooi die troep zo snel mogelijk van je PC, je hebt er niets aan en het maakt je PC alleen maar langzamer.

Download gewoon de gratis virusscanner van Microsoft en Windows defender. Je zal zien dat die helemaal gratis het nodige vinden zullen vinden op je PC. Als alle troep is opgeruimd, zal je PC vanzelf weer snel presteren.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Misleiding - zeker nu je een 'betaalde versie' hebt.

Probleem is vaak dat dit soort 'tooltjes' niet werken, of tijdelijk, of zelfs geldige en nodige bestanden verwijderd als zijnde 'virussen'.

Voor een Windows PC kan je rustig een gratis antivirusprogramma gebruiken - maar dan AVG, Avast of Microsofts Windows Defender.

Let alleen op WAAR je het download - liefts bij de fabrikant zelf.
(Mag alleen geen links plaatsen).

Als je PC traag is, kan je met bijvoorbeeld ccleaner - ook gratis - prima een hoop temp files en andere zooi wissen.
Eventueel een registry opschonen (kan ook met ccleaner).

En als de PC nog traag blijft, dan is het de vraag hoe oud die is, en wat voor besturingssysteem.. Misschien is opnieuw installeren van alles (incl. Windows) dan wel de oplossing. (WEL even aan een backup denken!)

Malbakker

Heb inmiddels de storing gevonden, waarom de pc zo traag liep en misschien wel spam verstuurde!!!
Weet niet of iemand dit ooit eerder heeft meegemaakt, maar het lag aan de muis!!!
Mijn vrouw kocht hem een half jaar geleden voor een prikkie op de zwarte markt, zo'n dames muisje met allemaal glitters, zo een met een usb aansluiting.
Zou het kunnen dat in de muis software zit die dan spam of weet ik wat gaat versturen, want hij is nu weer super snel met die nieuwe muis.

ciske

:lol: sorry moet effe lachen om die glitters :lol:

Nee het ligt niet aan je muis, spam zit op/in je pc,

beste effe spoelen met deze

http://www.downloadsoft.nl/CCleaner/?p= ... fAod4gsAjQ
Laatst gewijzigd door ciske op 20 jul 2012 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Malbakker

@ciske

Jij lacht nu wel, maar die muis zat te hikken en liep niet lekker over het scherm, nieuwe muis erop en.... hij heeft nog nooit zo mooi gedraaid die PC, dus ik denk niet dat ik hem moet gaan controleren op verborgen spam :?
Maar in ieder geval bedankt voor jouw snelle reactie :D

ciske

okee, maar spam zit niet in je muis, ben blij dat die weer goed draait. :D

was gewoon lachen, niet uitlachen. :wink:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Malbakker schreef:@ciske

Jij lacht nu wel, maar die muis zat te hikken en liep niet lekker over het scherm, nieuwe muis erop en.... hij heeft nog nooit zo mooi gedraaid die PC, dus ik denk niet dat ik hem moet gaan controleren op verborgen spam :?
Maar in ieder geval bedankt voor jouw snelle reactie :D
Het is goed mogelijk dat de software / driver van de oude muis corrupt was geraakt en dat kan inderdaad zeer vreemde gevolgen hebben. Door de nieuwe muis te installeren werd er gelijk nieuwe software geinstalleerd en de corrupte software driver niet meer gebruikt. Dat verklaart waarom alles nu snel loopt. Herinstalleren van de oude muis had waarschijnlijk hetzelfde resultaat opgeleverd.

Malbakker

@olaf79

Begrijp ik goed dat een corrupte muis dan spam gaat versturen of zijn eigen gang gaat, dus mijn gevoel zat wel goed???

Malbakker

@ ciske

Wat betekent nou dit berichtje, zat in mijn persoonlijke emailbox van trosradar.
Vat hem niet?? :(
Enuuuuh weet ook wel dat je mij niet uitlacht... want dat durf je toch niet :lol:

Dit bericht stond er bij persoonlijke berichten:

Dit bericht werd door de auteur verwijderd, voordat het kon worden bezorgd.
Verwijder bericht
ciske
20 jul 2012 18:12

Waarom krijg ik nu zo'n bericht??? :shock:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Malbakker schreef:@olaf79

Begrijp ik goed dat een corrupte muis dan spam gaat versturen of zijn eigen gang gaat, dus mijn gevoel zat wel goed???
Je muis is niet corrupt. De driver die hem aanstuurt. Die veroorzaakt GEEN spam. Dat is absoluut uitgesloten. Hoe kom je er eigenlijk bij dat je spam verstuurt?

ciske

Malbakker schreef:@ ciske

Wat betekent nou dit berichtje, zat in mijn persoonlijke emailbox van trosradar.
Vat hem niet?? :(
Enuuuuh weet ook wel dat je mij niet uitlacht... want dat durf je toch niet :lol:

Dit bericht stond er bij persoonlijke berichten:

Dit bericht werd door de auteur verwijderd, voordat het kon worden bezorgd.
Verwijder bericht
ciske
20 jul 2012 18:12

Waarom krijg ik nu zo'n bericht??? :shock:

Ik had je een pb gestuurd , met een link van een pc forum . is er weer.

Malbakker

@olaf79

Waarom ik dat denk:
1. Omdat hij traag is.
2. Omdat Antispam ware zegt dat ie vol zit/zat met malware
3. Omdat na die nieuwe muis hij veel sneller is geworden
4. Ik kreeg de laatste tijd honderden e-mails van bedrijven en weet ik wat waar vandaan met als afzender mijn e-mailadres, zoals [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], en weet ik zoveel meer.

Maar ik kreeg ook mailtjes van andere mensen en bedrijven dat ze op vakantie waren, of email adres onbereikbaar, en dergelijke.
Daarom dacht ik het, heb er nu AVG opgezet, dames hier snapte niet dat een computer een virusscanner nodig had, omdat de computer alleen maar werd gebruikt voor zakelijke doeleinden.

ciske

@Malbakker...dat komt echt niet van je muis hoor.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jul 2012 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Gesloten