Hulde aan Telebyte, zij waren de eersten die ADSL leverden hier, KPN was afwachtend maar stapte vlot in toen ze van Telebyte hoorden. Andere providers volgden snel, alleen voor Muiden dan, want Muiderberg ligt buiten de 5,5 km grens waardoor niet het volledige pakket verbindingen geleverd kan worden aldaar. Kortweg Muiden heeft keus, Muiderberg is aan Telebyte overgeleverd.
De eerste tijd geen vuiltje aan de lucht, snelle en prima verbinding, na verloop van tijd begint het gedonder, te weinig capaciteit van de apparatuur in de telefooncentrale, je krijgt geen IP toegewezen regelmatig, dus geen internet. Dan volgt er weer bericht, (Telebyte licht zijn abonnees in via een lokaal forum op een particuliere website en niet via mail o.i.d.
Na de vele problemen met het ADSL geleverd dus door Telebyte in Muiden en Muiderberg beginnen veel mensen het aardig zat te worden............
de helpdesk geeft geen gehoor, mails worden niet of nauwelijks beantwoord, het ADSL blijft maar meerdere malen per dag uitvallen een harde routerreset is dan nog de enige oplossing.
Nu is er sprake van dat Telebyte een gebruiker een nieuwe router gegeven heeft en dat de problemen opgelost zijn. Het lijkt mij dat Telebyte daarmee "schuld" bekent en dat er geen andere oplossing is dan de rest van de gebruikers ook een nieuwe router te geven.
Inmiddels zijn we dus een jaar verder bijna en hebben we een haperende ADSL verbinding, een router die mogelijk niet goed is, geen snelheidsverdubbeling of geen abonnementsgeldverlaging, een waardeloze helpdesk, af en toe geen email en een hele hoop ergernis.
Ik overweeg e.e.a. voor te leggen bij de Radar redactie en hoop hier te horen of er meer plaatsen in Nederland zijn waar Telebyte dergelijke wanprestaties levert.
Dus graag reacties !!
Groeten Ramon
