LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telebyte in Muiderberg, waar nog meer slecht??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ramon

Telebyte in Muiderberg, waar nog meer slecht??

Ongelezen bericht door Ramon »

Mei 2003, Muiden en Muiderberg worden bijna als één van de laatste oorden in Nederland aangesloten op het ADSL netwerk. Telebyte stapt in het project en BBNed levert de verbinding. :D

Hulde aan Telebyte, zij waren de eersten die ADSL leverden hier, KPN was afwachtend maar stapte vlot in toen ze van Telebyte hoorden. Andere providers volgden snel, alleen voor Muiden dan, want Muiderberg ligt buiten de 5,5 km grens waardoor niet het volledige pakket verbindingen geleverd kan worden aldaar. Kortweg Muiden heeft keus, Muiderberg is aan Telebyte overgeleverd.

De eerste tijd geen vuiltje aan de lucht, snelle en prima verbinding, na verloop van tijd begint het gedonder, te weinig capaciteit van de apparatuur in de telefooncentrale, je krijgt geen IP toegewezen regelmatig, dus geen internet. Dan volgt er weer bericht, (Telebyte licht zijn abonnees in via een lokaal forum op een particuliere website en niet via mail o.i.d. :shock: ) de problemen zijn onderkend en opgelost volgens Telebyte dan........ helaas blijven de problemen zich opstapelen, dan weer dagen een dooie mailserver, dan weer geen DHCP server (capaciteitsproblemen??), dan weer wordt er een snelheidsverdubbeling beloofd, maar die komt er niet, als in heel Nederland inmiddels de prijzen zijn verlaagd of een snelheidsverdubbeling hebben zitten we bij Telebyte met nog de oude prijs op een lage snelheid, Telebyte wijst ook voortdurend met een vingertje naar BBNed, maar daar hebben we als abonnees niets aan, wij doen zaken met Telebyte!! :( , ik kan zo nog wel even doorgaan hoor :wink:

Na de vele problemen met het ADSL geleverd dus door Telebyte in Muiden en Muiderberg beginnen veel mensen het aardig zat te worden............ :evil:

de helpdesk geeft geen gehoor, mails worden niet of nauwelijks beantwoord, het ADSL blijft maar meerdere malen per dag uitvallen een harde routerreset is dan nog de enige oplossing. :cry:

Nu is er sprake van dat Telebyte een gebruiker een nieuwe router gegeven heeft en dat de problemen opgelost zijn. Het lijkt mij dat Telebyte daarmee "schuld" bekent en dat er geen andere oplossing is dan de rest van de gebruikers ook een nieuwe router te geven. 8)

Inmiddels zijn we dus een jaar verder bijna en hebben we een haperende ADSL verbinding, een router die mogelijk niet goed is, geen snelheidsverdubbeling of geen abonnementsgeldverlaging, een waardeloze helpdesk, af en toe geen email en een hele hoop ergernis.

Ik overweeg e.e.a. voor te leggen bij de Radar redactie en hoop hier te horen of er meer plaatsen in Nederland zijn waar Telebyte dergelijke wanprestaties levert.

Dus graag reacties !! :lol:

Groeten Ramon

peter de Vos

Re: Telebyte in Muiderberg, waar nog meer slecht??

Ongelezen bericht door peter de Vos »

Beste lezers,

Je kan ook het forum van www.bbmuiden.com lezen over de problemen met Telebyte - BBNet - E-Tech.

En ook op www.muiden.web-log.nl

Mvg. Peter.

pdevos

Ongelezen bericht door pdevos »

De firma Telebyte belooft van alles maar komen niets na, erger nog ze reageren niet op e-mail zelfs niet op aangetekende post ( contract opzeggingen ) en tijdens een telefonisch contact beweerd dhr. v/d Flier van Telebyte dat er geen problemen met de door hun aangeboden adsl diensten zijn in de gemeente Muiden.
Toen er gezegd werd dat er veel mensen hun abonnement waarschijnlijk gaan opzeggen, antwoord dhr. v/d Vlier: "oh? maar gelukkig komen er genoeg bij !"
Tevens zegt dhr. v/d Flier nooit van www.BBMuiden.com te hebben gehoord.

Het bedrijf blijkt dus doof, blind en stom te zijn.

Tevens zijn er nu ook al mensen die door de slechte serves van Telebyte en het elke dag meerdere keren uitvallen van de adsl line hun abonnement hebben opgezegd, maar tot onze stomerverbazing vraagt Telebyte voor het opzegen van het abonnement 75 euro. Dat hier over niets in de abonnement’s voorwaarde staat kan hun niets schelen ze sturen gewoon de rekening.

Ik vraag me af of er ook klanten in andere gemeentes klachten over de firma Telebyte hebben.

Wordt vervolgt.

Rogier

Ongelezen bericht door Rogier »

Hoi Allemaal,

Kijk eens wat ze terug mailen.
--
Geachte heer slokker,
De afsluitkosten worden door BBned sinds enige tijd bij ons in rekening gebracht. Sindsdien worden deze kosten door ons doorberekend naar de eindgebruiker. Dus ook in uw geval moeten wij dat helaas doen.
Met vriendelijke groet,
Telebyte Internet Services BV

Drs. Paul van der Flier Account manager
--

Dit gaan wij toch echt niet betalen.

Volgens mij is het als volgt; op het moment dat de voorwaarden veranderen dient de klant ingelicht te worden en heeft de klant het recht om het contract te ontbinden, als de nieuwe voorwaarden de klant niet aan staan ook al is het binnen de afgesproken 1e periode.

Quote:wetboek.
De contractaanbieder is te allen tijde gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden een (1) maand na bekendmaking op de wijze als bedoeld in artikel 12.2 van kracht. Indien de klant niet instemt met de wijzigingen, heeft de klant, in afwijking van art. 10.1, tot het tijdstip van inwerkingtreding van de wijzigingen, de bevoegdheid de overeenkomst per de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden, op te zeggen.

Patrick

carlo

Ongelezen bericht door carlo »

Beste mensen,

Het is inderdaad bijzonder jamemr dat het bedrijf dat zijn nek heeft uitgestoken in Muiden er zo'n ongelovelijk potje van maakt. Ik ben hier zelf ook de dupe van. Ik denk dat iedereen ze eerst erg veel credits heeft gegeven (iets dat natuurlijk oke is) maar ze nu echt tever zijn gegaan.

Ook ik heb vaak geen verbindging
Ook ik ervaar geen helpdesc (liever een slechte)
Ook ik ervaar dat er geen beloftes worden nagekomen
Ook ik heb een brief gekregen met ? 75 opzegkosten.
Uiteraard gaan we deze niet betalen. Ik heb de consumentenbond inmiddels ingeschakeld en die zeggen ook dat ze geen poot hebben om op te staan. Mocht iemand geintereseerd zijn in de inhoud van de brief (zodat hij/zij deze zelf niet hoeft op te stellen) laat het dan even weten?

Samen komen we erwel. Ik kijkuit naar de eerste Raderuitzending!
Carlo

piet smolders

Ongelezen bericht door piet smolders »

Ik heb het 1 en ander uitgezocht, maar het staat niet in de voorwaarden en dus kunnen zij het niet berekenen. De provider MyCom heeft deze fout ook begaan en kwam bij Kassa terecht.
http://www.tweakers.net/nieuws/30689
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... ber=230006

andere provider maken wel melding van afsluitkosten.
http://www.cistron.nl/actie_par_dsl.html geen kosten
http://www.antenna.nl/diensten/512o.html 75 euro
http://www.quicknet.nl/index.php?page=info&subpage=vgv 75 euro

Volgens mij hoeven wij dit niet te betalen.

Patrick

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt Piet,

Dit hadden een aantal van ons ook al uitgezocht. De boel bij Telebyte is zo slecht geregeld (lees de ervaringen van mij en andere gebruikers) dat ze zelfs dit niet hebben geregeld. Ook krijg ik geen antwoord op de brief die ik stuurde m.b.t de € 75 afsluitkosten.

Kortom, wij gaan deze € 75 niet betalen. Wellicht dat Telebyte dit wel gaat aanpassen in hun toekomstige algemenevoorwaarden waardoor andere Telebyte slachtoffers (en dat zijn er in Muiden alleen al 500!!) dit bedrag wel moeten gaan betalen. Dus wie slim is gaat nu weg bji deze zeer onbetrouwbare partij. En dan spreek ik net als veel andere Muidenaren uit ervarng. Zo had ik eergisteren gedurende twee uur ook weer geen verbinding. En denk maar niet dat ze hier iets over communiceren. Nee, op een of andere manier komen er nogsteeds abbonees bij in Muiden en blijven ze daarom niet communiceren. Je zou toch zeggen dat een bedrijf weet dat een slechte naam zo is gemaakt, maar om er ooit weer een goede van te maken nogal moeilijk is. Ondertussen kan ik jullie melden dat ook Kassa is aangeschreven. Het is dus nog even wachten wie het eerste dit bedrijf aanpakt.

Dennis009

Ongelezen bericht door Dennis009 »

1. Er is een probleem met Cisco d-slam apparatuur en BBNed.
2. Er is ook een probleem met Cisco en de E-tech.
3. Er is ook een probleem met BBned en Telebyte.
4. Er is een probleem met plotse opvoering van afsluitkosten.
5. Er is duidelijk een probleem met Telebyte en Muidense BB-ers die van 1, 2, 3 en 4 mogen genieten met daarbij de hardnekkige communicatie luwte over 1, 2, 3 en 4 van Telebyte.

Over 1:
BBned vindt Cisco "weinig innovatief" en gooit de apparatuur van het bedrijf er uit. BBned wil verder met Alcatel in de centrales.

Over 2:
KPN gebruik al jaren Alcatel.

Telebyte doet momenteel een project met E-techs op zowel Alcatel (KPN) als Cisco (BBned) dslams, de personen met een identiek modem aan KPN hebben geen problemen.

In april 2004 is de overgang in Muiden naar Alcatel, ik weet niet of dit alles uit punt oplost, maar op basis van de KPN ervaring is dat wel te verwachten.

BBned moet ook wel een beetje handig zijn en die NRP zaken oplossen lijkt me. Anders wordt het (weer) niks.

Dat de bron van al het kwaad het E-tech modem is, is onwaarschijnlijk. Dat de E-tech een deel van het probleem is zou goed kunnen. Dat dit deel van de problemen op Alcatel verdwijnt is waarschijnlijk en te hopen, anders moet Telebyte eerlijk zijn en zeggen dat dit modem niet deugt.

Over punt 3:
Ik kan als buitenstaander langzamerhand niet anders concluderen dat er sprak is van een verstoorde relatie tussen Telebyte en BBned. Ik weet niet of zij elkaar nog kunnen motiveren om "de zaak op te lossen". Als dit op gegeven moment niet meer lukt, dan lijkt met het verstandig als Telebyte het besluit neemt haar klanten over te zetten op KPN en de BBned apparatuur in de centrale te laten voor wat het is. Telebyte kan ook over KPN leveren.

Over punt 4:
Ja, dit is inmiddels oud zeer aan het worden. Communicatie, communicatie, communicatie. Telebyte doet dit niet best. Als er een probleem is moet je praten, net zolang tot het is opgelost of een van beide er mee stopt. Zo is dat overal en altijd, dus ook hier.

KPN doet dat met een landelijke saus, persoonlijk heb ik niets met KPN. Je moet een telefoon aansluiting hebben, daarna mag je pas ADSL nemen, je krijgt wel braaf om de maand twee factuurtjes. ADSL wordt zwaar overbooked. De ervaring dat je nooit de bandbreedte krijgt waarvoor je betaalt, dus hun breedband verhaal is nogal negatief. Werken doet het wel. Nooit down, hoor ik van KPN-ers in Muiden.

Communiceert Telebyte elke maandag even met een update op hun website "dat kost een kwartiertje" over problemen en vorderingen daarin, dan hebben we tenminste niet het idee dat we maar een beetje zwemmen.
Dat Telebyte slecht communiceert stoort me wel. Maar voor KPN kiezen is ook niet alles. Een andere provider kiezen op BBned zou kunnen, maar als de Cisco dslam in de centrale gaar is blijven de problemen. Ik wacht de Alcatel switch af.

Verder over punt 5 het afsluiten:
Toen BBned ergens eind vorig jaar (dus na het aanvaarden van de contracten met afnemers in Muiden) afsluitkosten ging doorberekenen aan Telebyte, had Telebyte - voor zover ik kan overzien - de algemene voorwaarden of leveringsvoorwaarden moeten veranderen, een procedure waarbij je kan beslissen of je meegaat in de nieuwe voorwaarden of daar stopt. Nu doen alsof je dit had moeten of dit maar moet aanvaarden kan niet. Omdat ik weet dat dit uit de BBned koker komt kan ik er wel mee leven en zou ik dit nog betalen ook. Ik begrijp wel dat Telebyte geen club is van een strakke papierwinkel. Maar klanten van Telebyte zijn consumenten, deze hebben rechten en kunnen daar op staan. Daarvoor hadden de veranderde leveringsvoorwaarden destijds afgehandeld moeten worden. Dan wat alles nu helder en klopte de papierwinkel. Telebyte kon dan gewoon de afsluitkosten doorberekenen en bij de BBned afnemers die willen afsluiten innen. (note: stap je over naar een andere bbned provider, dan betaal je geen afsluitkosten, in Muiden/Muiderberg dus alleen bij overstappen naar KPN)

Dennis Kuit

rpslokker

Ongelezen bericht door rpslokker »

Hoi Dennis,

Hoe kom je bij het verhaal dat er geen afsluitkosten worden berekend als je bij BBNed blijft?
Ik heb namelijk niet aangegeven bij mijn opzegging waar ik naar heen ga met mijn ADSL, en in die opzeggingsbrief met de afsluitkosten wordt daar niet over gerept.

Patrick

rpslokker

Ongelezen bericht door rpslokker »

Oh ik vergeet nog iets.
Sinds ik in mijn email schreef dat ze ons volgens de wet hadden moeten informeren over de wijziging betreffende de afsluitkosten, bleef het akelig stil. Ik heb nog geen reactie gehad sinds 25 maart 2004.

Patrick

peter de Vos

Ongelezen bericht door peter de Vos »

Beste,

Mail mij de brief van Telebyte, dan kan ik deze plaatsen.
www.muiden.web-log.nl

Ramon

Ongelezen bericht door Ramon »

En toen was het stil........... :roll:

Iemand nog gemerkt of de Alcatel migratie iets geholpen heeft van afgelopen maandag op dinsdag?

Weet iemand of het nu zinnig is om de softwareupdate 3.40 van de E-tech Annex A router te installeren?

:lol:

Gesloten