LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] @Home Helpdesk : €2,- per minuut telefoonkosten
@Home Helpdesk : €2,- per minuut telefoonkosten
Ik moest vandaag @Home helpdesk bellen (0900-0740) omdat ik geen internetverbinding kreeg op m'n pc. (Kort daarvoor had ik het gratis storingsnummer van @Home gebeld en gehoord dat er mijn regio geen storingen waren)
Ik had net die ochtend m'n mobieltje opgewaardeerd naar € 20,89.
In het gesprek bleek dat er problemen waren met de modemontvangst waardoor signalen niet sterk genoeg konden worden ontvangen/verzonden, er werd voor mijn modem een upgrade verstuurd en ik moest 3 uur wachten voordat ik weer kon internetten. Ik was niet de enige die dit probleem had die ochtend kreeg ik te horen, hetgeen ik vreemd vond, want op het storingsnummer werd niets daarover vermeld...
Na dat gesprek van 7 minuten kreeg ik op mijn mobieltje een laag-tegoed melding hetgeen ik raar vond omdat ik net had ge-opwaardeerd. Het bleek dat mijn beltegoed op m'n mobieltje was gereduceerd tot € 6,04 !!! Dat is € 14,83 voor 'n 7 minuten gesprek !!! Dat is meer dan € 2,- per minuut !!!
Ik vind dit schandalig !!! Zijn er meer mensen met deze ervaring ???
Ik heb een klacht ingezonden met een verzoek tot restitutie van de kosten.
Ik had net die ochtend m'n mobieltje opgewaardeerd naar € 20,89.
In het gesprek bleek dat er problemen waren met de modemontvangst waardoor signalen niet sterk genoeg konden worden ontvangen/verzonden, er werd voor mijn modem een upgrade verstuurd en ik moest 3 uur wachten voordat ik weer kon internetten. Ik was niet de enige die dit probleem had die ochtend kreeg ik te horen, hetgeen ik vreemd vond, want op het storingsnummer werd niets daarover vermeld...
Na dat gesprek van 7 minuten kreeg ik op mijn mobieltje een laag-tegoed melding hetgeen ik raar vond omdat ik net had ge-opwaardeerd. Het bleek dat mijn beltegoed op m'n mobieltje was gereduceerd tot € 6,04 !!! Dat is € 14,83 voor 'n 7 minuten gesprek !!! Dat is meer dan € 2,- per minuut !!!
Ik vind dit schandalig !!! Zijn er meer mensen met deze ervaring ???
Ik heb een klacht ingezonden met een verzoek tot restitutie van de kosten.
Re: @Home Helpdesk : €2,- per minuut telefoonkosten
Dat heeft te maken met de extra toeslag die je betaald als je vanaf een mobiel naar 090x nummers belt.
Ligt geheel aan de aanbieder van je mobieltje.
Ligt geheel aan de aanbieder van je mobieltje.
Mobiele providers rekenen inderdaad meestal erg hoge tarieven voor bellen naar een 0900 nummer vanaf een 06. Meestal is dat echter iets van EUR 1,30 per minuut.
0900 nummers bellen vanaf een mobiel kost je altijd extra geld. Dit ligt niet aan @home maar geheel aan de provider van je mobieltje. De kosten zullen ook bekend gemaakt zijn in de papieren of de website.
Een restitutie van de kosten zal dus niet mogelijk zijn.
Een restitutie van de kosten zal dus niet mogelijk zijn.
OKay, bedankt !
Weer wat geleerd... het ziet er dan naar uit dat ik het bij een dure les moet laten want dit wordt weer zo'n zaakje van heen er weer verwijzen.
Ik las ergens dat je 0900 nummers kunt blokkeren, heeft iemand daar ervaring mee ?
In de beschrijving van m'n mobieltje kan ik 't in ieder geval niet vinden.
Heeft Radar hier niet ooit eens aandacht aan besteed ?
Weer wat geleerd... het ziet er dan naar uit dat ik het bij een dure les moet laten want dit wordt weer zo'n zaakje van heen er weer verwijzen.
Ik las ergens dat je 0900 nummers kunt blokkeren, heeft iemand daar ervaring mee ?
In de beschrijving van m'n mobieltje kan ik 't in ieder geval niet vinden.
Heeft Radar hier niet ooit eens aandacht aan besteed ?
@home kan er best wat aan doen door gewoon een normaal nummer te gebruiken. Bellen met een mobiel naar een 0900 is vreselijk duur (pre-paid bellers betalen vaak hoogste toeslag).
En dat is nu precies de reden dat ze geen normaal nummer gebruiken maar een 0900 nummer. Als het nummer goedkoper is gaan er meer mensen bellen met vragen die ook beantwoord kunnen worden door de handleiding te lezen of zelf na te denken. En dat voorkomen ze hier dus mee.
-
+ dat ze er niets meer aan verdienen want @home moet het volgensmij nog steeds van de helpdesk kosten hebben..... ook ik heb het storings nummer / de website geraadpleegd bij diverse klanten en telkens geen storing (anders snap ik het wel) maar een fout bij @home.... heeft er weer een met ze tengels aan de mac adressen gezeten, met ip adressen aan het googelen geweest, is de storing na 2 dagen nog niet gemeld of gewoon spontaan het account geblokkeerd enz.....
Ik verbaas me er soms ook over wat voor melkkoeien-gedrag wij Nederlanders hebben als ik de reacties hierboven lees hoor, want stel dat KPN een (ik noem maar wat) 111-nummer beschikbaar stelt voor leveranciers dat 100 Euro per minuut kost, dan zou ik volgens de adviezen van de mensen hierboven m'n gram moeten halen bij KPN terwijl het natuurlijk gewoon @Home is die haar klanten dwingt om een peperdure 0900-nummer te gebruiken.
Maar ja, we zijn en blijven Hollandse melk-koetjes he.
En zolang wij onszelf van de kast naar de muur laten sturen genieten wij als @ home-klanten van peperdure 0900 nummers.
Ik blijf erbij, ik vind 't schandalig dat @Home haar klanten zo misbruikt.
Maar ja, we zijn en blijven Hollandse melk-koetjes he.
En zolang wij onszelf van de kast naar de muur laten sturen genieten wij als @ home-klanten van peperdure 0900 nummers.
Ik blijf erbij, ik vind 't schandalig dat @Home haar klanten zo misbruikt.
En wat het zwarte schaap van de familie ook nog vergeet te vermelden. Jullie hadden gewoon beter de algemene voorwaarden moeten lezen.
Je hebt recht op een schadevergoeding, omdat de modem niet werkte. Als in de algemene voorwaarden anders staat dan is dat onwettig. De hoogte van de schadevergoeding durf ik niet te zeggen. In ieder geval de kosten via het vaste telefoonnet en mogelijk de volledige kosten.
Dat is inderdaad ook waar alfa... er was geen melding van een storing maar en moest wel voor mij en anderen een modemupdate verricht worden om de ontvangst weer in orde te maken.
@Home neemt het begrip storing ook lekker ruim.
Mij ging het meer om het feit dat @home haar klanten verplicht peperdure telefoonlijnen te gebruiken om service te 'vragen'.
@Home neemt het begrip storing ook lekker ruim.
Mij ging het meer om het feit dat @home haar klanten verplicht peperdure telefoonlijnen te gebruiken om service te 'vragen'.
Dat nummer van @home is helemaal niet peperduur. Het gaat om een nummer met lokaal tarief(!), wat dus voor verreweg de meeste mensen zelfs goedkoper zal zijn dan een normaal telefoonnummer. Dat je mobiele provider er een hoog tarief voor in rekening brengt is noch de schuld noch het probleem van @home.
Dat ze geen 0800-nummer hebben is ook begrijpelijk. Veel ouders schijnen het tegenwoordig niet meer nodig te vinden hun kroost fatsoenlijk op te voeden, met als gevolg dat gratis nummers worden overspoeld met zogenaamde pest calls (volwassenen schijnen dat soms ook nodig te vinden; het wisselt inhoudelijk van beledigingen tot regelrechte bedreigingen). Hierdoor rijzen de kosten zo ongehoord de pan uit - om nog maar niet te spreken over de frustraties en ongemakken voor je medewerkers - dat je veel 0800-nummers ziet verdwijnen voor een 0900-nummer met een relatief laag tarief.
Dat ze geen 0800-nummer hebben is ook begrijpelijk. Veel ouders schijnen het tegenwoordig niet meer nodig te vinden hun kroost fatsoenlijk op te voeden, met als gevolg dat gratis nummers worden overspoeld met zogenaamde pest calls (volwassenen schijnen dat soms ook nodig te vinden; het wisselt inhoudelijk van beledigingen tot regelrechte bedreigingen). Hierdoor rijzen de kosten zo ongehoord de pan uit - om nog maar niet te spreken over de frustraties en ongemakken voor je medewerkers - dat je veel 0800-nummers ziet verdwijnen voor een 0900-nummer met een relatief laag tarief.
mijn moeder wou ook internet van athome....
ze koopt zo'n pakket 35 euri voor 2 maanden en zegt haar vaste telefoon van KPN op....want ze had toch een mobieltje en ze wou athome telefonie rebij pakken.....
pakket geinstalleerd,ging prima en internetten maar ......
na 3 dagen gingen opeens lampjes knipperen en er bleek een provisioning probleem te zijn.helpdesk gebeld (60 minuten hadden ze nodig om dat ook te constateren en het zou de vlgde morgen werken....
toen mijn moeder daarna keek wat haar beltegoed was bleek er 60 euro weg te zijn!!!!!!
dat was half zo erg als daarna haar internet had gewerkt.....maar vlgde dag niks.....3 dagen later nog niks dus ik maar weer gebeld en ja hoor na 50 minuten was ik eindelijk doorverbonden met TD en die zei ja err is een provisioning probleem (zoals al eerder bekend) in de wijk deze week wordt het opgelost.......
inmiddels voor 110 euro verbeld maar me moeder heeft welgeteld 3 dagen van die 2 maanden internet gehad tegen de absurde prijs van 145 euro!!!!@#$%$%boze mailtjes hierover naar athome krijg je geen antwoord op.
ze heeft nu sinds 5 maanden hetnet zonder problemen.
kan niemand aanraden om athome te nemen en je vaste telefoon op te zeggen.is peperduur
ze koopt zo'n pakket 35 euri voor 2 maanden en zegt haar vaste telefoon van KPN op....want ze had toch een mobieltje en ze wou athome telefonie rebij pakken.....
pakket geinstalleerd,ging prima en internetten maar ......
na 3 dagen gingen opeens lampjes knipperen en er bleek een provisioning probleem te zijn.helpdesk gebeld (60 minuten hadden ze nodig om dat ook te constateren en het zou de vlgde morgen werken....
toen mijn moeder daarna keek wat haar beltegoed was bleek er 60 euro weg te zijn!!!!!!
dat was half zo erg als daarna haar internet had gewerkt.....maar vlgde dag niks.....3 dagen later nog niks dus ik maar weer gebeld en ja hoor na 50 minuten was ik eindelijk doorverbonden met TD en die zei ja err is een provisioning probleem (zoals al eerder bekend) in de wijk deze week wordt het opgelost.......
inmiddels voor 110 euro verbeld maar me moeder heeft welgeteld 3 dagen van die 2 maanden internet gehad tegen de absurde prijs van 145 euro!!!!@#$%$%boze mailtjes hierover naar athome krijg je geen antwoord op.
ze heeft nu sinds 5 maanden hetnet zonder problemen.
kan niemand aanraden om athome te nemen en je vaste telefoon op te zeggen.is peperduur
@home (en hun concurrenten trouwens ook) hebben m.i. ook schuld: Door gebruik van een 0900-nummer worden mensen op kosten gejaagd.
Een gewoon telefoonnummer gebruiken houdt de kosten voor mobiele bellers in de hand.
Veel van die servicenummers kosten 10 - 15 cent per minuut. Ik heb me laten vertellen dat zo'n bedrijf daar niets aan overhoudt. Dat gebeurt pas als het tarief nog hoger is. KPN is vooral de gelukkige. En juist daarom begrijp ik niet dat die bedrijven niet gewoon een 020- of ander regulier nummer nemen zoals een goed bedrijf als XS4All ook heeft.
Een gewoon telefoonnummer gebruiken houdt de kosten voor mobiele bellers in de hand.
Veel van die servicenummers kosten 10 - 15 cent per minuut. Ik heb me laten vertellen dat zo'n bedrijf daar niets aan overhoudt. Dat gebeurt pas als het tarief nog hoger is. KPN is vooral de gelukkige. En juist daarom begrijp ik niet dat die bedrijven niet gewoon een 020- of ander regulier nummer nemen zoals een goed bedrijf als XS4All ook heeft.
-
7 mei dit jaar een nieuwe motorola modem thuis gekregen, na installatie 3 dagen geen internet, 52 € beltegoed van mijn prepaid op gebeld, geen succes.
Na een week doet ie het gewoon uit zichzelf, ik blij, maar niet voor lang, want het blijkt dat ik er niet op kan vertrouwen, dan weer wel en dan weer geen internet, soms 4 dagen achter elkaar geen internet, dan valt hij weer ongeveer 10 keer per dag weg.
Ik heb schriftelijk een klacht ingediend bij Essent.
Dit alles was in mei, daarna wat beter internet, tot we in augustus terug komen van vakantie, weer een drama.
Ik ben vanaf het werk gaan bellen(gratis), diverse modemupdates gehad, maar geen succes, verteld dat ik een klacht heb ingediend schriftelijk en nooit geen antwoord op gehad(onfatsoenlijk)
Daarna krijg ik op 21 augustus een brief van Essent, met de bevestiging dat de klacht is ontvangen.
Er staat in dat er zo spoedig mogelijk iemand van Essent kontakt met mij op zal nemen om de storing op te sporen en daarna als alles weer goed is kan ik een verzoek bij [email protected] indienen voor een verzoek van terug gave, maar helaas na ruim een maand nog steeds geen telefoon gehad, zelf weer diverse malen gebeld vanop het werk, wordt mij weer belooft dat ze die middag terug bellen, maar helaas pindakaas.
Ik ben begonnen met e-mail te versturen met het refnr. van de klacht, krijg ik telkens te horen dat ik hun kan bellen tussen 13.00u en 16.00u omdat het dan het minst druk is.
Op de meeste e-mailing krijg ik gewoon geen reactie terug.
Zie hieronder als ik een mail stuur aan [email protected], waar ik een verzoek tot terug betaling zou moeten doen.
Zegt men dat er van mijn klacht niets bekent is, terwijl ik de brief met het verhaal dat ze mij zouden bellen thuis heb liggen.
-----Original Message-----
From: Customer Support @Home [mailto:[email protected]]
Sent: donderdag, september 21, 2006 14:41
To: Schuurbiers, Peter
Subject: Re: RE: RE: Klacht - Internet - Verbinding & ontvangst
Geachte heer Schuurbiers,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Helaas hebben wij op dit moment geen open storingsmeldingen van u in ons
systeem kunnen vinden.
Ik ben teneinde raad, omdat ik gebonden ben aan Essent, omdat ik geen vaste telefoon heb, alleen kabel.
Na een week doet ie het gewoon uit zichzelf, ik blij, maar niet voor lang, want het blijkt dat ik er niet op kan vertrouwen, dan weer wel en dan weer geen internet, soms 4 dagen achter elkaar geen internet, dan valt hij weer ongeveer 10 keer per dag weg.
Ik heb schriftelijk een klacht ingediend bij Essent.
Dit alles was in mei, daarna wat beter internet, tot we in augustus terug komen van vakantie, weer een drama.
Ik ben vanaf het werk gaan bellen(gratis), diverse modemupdates gehad, maar geen succes, verteld dat ik een klacht heb ingediend schriftelijk en nooit geen antwoord op gehad(onfatsoenlijk)
Daarna krijg ik op 21 augustus een brief van Essent, met de bevestiging dat de klacht is ontvangen.
Er staat in dat er zo spoedig mogelijk iemand van Essent kontakt met mij op zal nemen om de storing op te sporen en daarna als alles weer goed is kan ik een verzoek bij [email protected] indienen voor een verzoek van terug gave, maar helaas na ruim een maand nog steeds geen telefoon gehad, zelf weer diverse malen gebeld vanop het werk, wordt mij weer belooft dat ze die middag terug bellen, maar helaas pindakaas.
Ik ben begonnen met e-mail te versturen met het refnr. van de klacht, krijg ik telkens te horen dat ik hun kan bellen tussen 13.00u en 16.00u omdat het dan het minst druk is.
Op de meeste e-mailing krijg ik gewoon geen reactie terug.
Zie hieronder als ik een mail stuur aan [email protected], waar ik een verzoek tot terug betaling zou moeten doen.
Zegt men dat er van mijn klacht niets bekent is, terwijl ik de brief met het verhaal dat ze mij zouden bellen thuis heb liggen.
-----Original Message-----
From: Customer Support @Home [mailto:[email protected]]
Sent: donderdag, september 21, 2006 14:41
To: Schuurbiers, Peter
Subject: Re: RE: RE: Klacht - Internet - Verbinding & ontvangst
Geachte heer Schuurbiers,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Helaas hebben wij op dit moment geen open storingsmeldingen van u in ons
systeem kunnen vinden.
Ik ben teneinde raad, omdat ik gebonden ben aan Essent, omdat ik geen vaste telefoon heb, alleen kabel.