LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @home komt afspraken niet na

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jan4651

@home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jan4651 »

Hieronder kunt u een verhaal lezen die ik meegemaakt heb met@home. deze mail is ook na (weer!!)telefonisch contact te hebben gehaad met @ home verstuurd t.a.v de persoon met wie ik had gesproken.

Ik heb met meer dan 15 personen gesproken en ieders hebben ze mijn toevertrouwd hun afspraak na te komen dit is echter nog noit gebeurd.

ik vraag me af of er nog meer mensen zijn???

Jan Timmermans

-----------------------------------------

Goedemorgen,

Graag wil ik nu via email het misschie duidelijk maken dat ik zeer ontevreden ben.

Ik heb nu met tientallen mensen gesproken over mijn probleem. Elke keer is mij toegezegt dat het opgelost zou worden en telkens is dit niet gebeurt.

Korte beschrijving van mijn vehaal.


Nu met @ home.

Ik was afgesloten omdat ik een rekening niet zou hebben betaald.
Na telefonisch contact te hebben gehad met meerdere personen bleek er maar 1 geluisterd te hebben en wat genoteerd van mij te hebben.
Het probleem is dat ik wel degenlijk betaald heb (95.90 euro wat nog openstaat) mij was gevraag de bewijzen op te sturen 1. via mail naar [email protected] moeilijk als je geen internet heb(deze hebben jullie afgesloten , ooh ja das waar) maar ik heb het via mijn werk gedaan) 2. per fax.

Week later wordt ik ineens weer aangesloten.

Weer een week later afgesloten dus ik bel op…. Ja meneer u zit vast aan een incasso bureau.. ??? Ik leg uit dat ik de bewijzen heb gstuurd. Nogmaals wordt mij gevraag de fax te sturen wederom weer gedaan en tevens tips gekregen van het incasso bureau om ale namen en faxen te bewaren + datum van aflevering van de fax.

Fax is aangekomen volgens eht evrzend rapport. Op de fax staat o.a.:

1. refnr 2333930
2. klantnumer oude + nieuwe
3. telebankieren afschrijft met bewijs van betaling. Waardoor er dus helemal niks open zou staan.
4. verkort verhaal + wie mij allemaal beloftes heeft gedaan maar geen aktie heeft ondernomen.
In de fax zet ik of zeeen mail wilen sturen naar [email protected]

Helaas zit ik nu nog op de mail te wachten….

Toen maar weer zelf gebeld voor de kerst +- 20 december weer het verhaal uitgelegd.
Antwoord " meneer we gaan alles uitzoeken en ik laat het u de eerste week na kerst weten" zo staat het ook in het verhaal bij mijn refnr.

En nee hoor geen telefoon…..

Weer bellen naar jullie…. (ondertussen zit de incasso waar ik ook kosten aan maak aan mijn oor te trekken van waar blijf het) sterker nog de incasso geeft aan dat jullie een bedrag van 2 x 95.90 euro heben opgegeven. ??? Ik geef aan aan de incasso dat dit niet klopt en bel weer met jullie.

Ik geef een oplossing aan jullie tot 2 maal dat ik gewoon de incasso betaal a 95.90 euro i.p.v. 2x 95.90. de incasso bureau geeft aan dat jullie dit bedrag hebben doorgegeven.

Na weer telefonisch contact krijg ik nog steeds te horen dat er 95.90 euro openstaat en ik geef aan dat er bij de incasso het dubbele openstaat. " meneer dit gaan we regelen want bij ons staat er 95.90 euro open. Ik ga de incasso belen en laat het veranderen" al 3 x beloofd door verschillende personen (namen heb ik nog hoor als je ze moet hebben)

Tot heden toe krijg ik van de week een brief van de incasso bureau dat @ home zoals verwacht weer niet gereageerd heeft….. Dat was gisteren 08-02-2005!!!!!!! 4 maaden verder??????

Ik draag als oplossing aan aan jullie telefoonmensen ik betaal wel de incasso en jullie zoeken uit waar mijn geld intern is gebleven bij jullie. Hoe makkelijk akan ik het jullie maken??? Het enigste wat jullie hoefde te doen zoals afgesproken was bellen naar bos gerechtsdeurwaarders en het juiste openstande bedrag vermelden meer niet!!!

Ik zou betalen en jullie zouden uitzoeken waar mijn geld was gebleven bij jullie "" want zoals een collega van jullie zei dat zou wel ergens " rond zwerven"
Ik werk zelf in een groot computer bedrijf en jullie begrijpen dat internet voor mij een noodzaak is.

Ik zit nu 4 maanden zonder internet.

Graag wil ik nu van jullie dat jullie mij per direct weer aansluiten zoals afgesproken was en voor mij het intern uitzoeken waar mijn geld gebleven is en ik wil nogmaals voor jullie graag de incasso per direct betalen als jullie even bellen met bos gerechtsdeurwaarders dat het bedrag 95.90 euro is en niet 191.80 euro is

Graag wil ik een mail terug dat deze mail in goede order is ontvangen.!!!


(..)

----------------------------------------------\

dit kreeg ik als antwoord:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben dit probleem doorgegeven aan Bos gerechtsdeurwaarders. Wij kunnen u helaas hierbij niet verder helpen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice


Snap iemand dit nou nog..? ik niet.

alle bewijzen faxen .mailen ,alle telefoontjes die ik heb moeten doen.alle beloftes die door heel veel mensen binnen @home zijn gedaan en ik ben weer net zover als bij af :cry:

wat kan ik hier nog aan doen????

jan4651

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jan4651 »

hier heb ik nog een leuk voorbeeld......

-------------------------------------------------------------

Boze abonnee sleept Essent@Home voor de rechter


Essent@Home-abonnee Kees Boer uit Schiermonnikoog heeft de internetprovider voor de rechter gesleept. Boer is boos op het kabelbedrijf omdat hij tot twee keer aan toe vergeefs op een monteur heeft zitten wachten.

De abonnee wil 200 euro schadevergoeding voor het opnemen van twee vrije dagen en de gemaakte telefoonkosten. Boer heeft twaalf uur aan de telefoon gehangen met het kabelbedrijf.


De man had een trage en instabiele internetverbinding op zijn woonadres op Schiermonnikoog. Hij belde Essent om het probleem te verhelpen. De provider zou een monteur sturen.

"Op vrijdag 20 augustus zou er een monteur naar het Waddeneiland komen om de verbinding te repareren. Boer reisde donderdagavond al naar Schiermonnikoog. Net toen hij met de boot arriveerde op het eiland kreeg hij telefoon dat de monteur niet zou komen. Uiteraard veel te laat om zijn verlofdag te kunnen intrekken. Een paar dagen later zou er opnieuw een monteur langs komen en wederom nam Boer een verlofdag op en moest hij de lange reis naar Schiermonnikoog weer maken. De monteur is echter nooit op komen dagen," aldus de juridisch adviseur Emile Franssen van Boer in de Telegraaf.

Essent bood de man 50 euro aan. Kees Boer ging niet akkoord met het bedrag, maar Essent verrekende het bedrag toch met het abonnementsgeld.

jan4651

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jan4651 »

Moet je kijken wat ik nou van @home krijg.... Radar help me a.u.b....
dit is toch niet normaal....

--------------------------------------------------------------------- :cry:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben u meerdere malen geattendeerd op uw openstaande saldo. Omdat wij op 10 december 2004 nog geen betaling van u hadden ontvangen, hebben wij de overeenkomst per direct ontbonden. Tevens is uw dossier overgedragen aan BOS Gerechtsdeurwaarder. Het is niet meer mogelijk om een nieuw abonnement bij @Home aan te vragen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klachtafhandeling

jan4651

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jan4651 »

Geplaatst op 23 Feb 2005 10:45 door johnny1


--------------------------------------------------------------------------------

Na installatie van een nieuwe modum deed deze het niet , 0900 nummer gebeld en in totaal zo''n 1.5 uur aan de telefoon gezeten .
Het betrof hun probleem en ik een 0900 nummer betalen.
Zij weigeren mij dit te vergoeden waarop ik opgezegd heb per 1 april en ik hun algemene voorwaarden , waar ze zo graag mee dreigen , nu onredelijk bezwarend ga laten verklaren.
Veel ellende met die at home in het verleden , u bent gewaarschuwd.

jan4651

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jan4651 »

:(

Erik25

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Erik25 »

Ik wil van mijn @home abonnement af, dus een mail gestuurd naar [email protected], dit was eind november, eind januari was ik nog steeds aangesloten dus ik bel de klantenservice, ze hebben mijn e-mail wel ontvangen maar hier stond geen tekst in, ik vroeg nog aan die man die ik sprak, hebben jullie geen aktie ondernomen, een mail teruggestuurd of een brief ofzo? Nee, dat hebben we niet gedaan. Ik vroeg waarom dan niet? En daar kon hij mij geen antwoord op geven, ik vroeg wat moet ik dan doen? Opnieuw opzeggen, en een brief naar de klachtenservice sturen. Dat heb ik gedaan dus, de opzegging dit maal gefaxt, en ik kreeg een bevesting binnen dat mijn abonnement per 1 april 2005 afgelopen is, dus toen heb ik een brief naar de klachtenservice gestuurd omdat de fout bij @home ligt, en ik moet daardoor 3 maanden extra abonnementsgeld betalen. 2 weken geleden heb ik antwoord gekregen dat ik gewoon tot 1 april moest betalen omdat dan mijn abonnement afgelopen is. Ik heb meteeen een brief geschreven waarin ik mijn verhaal nogmaals vertel, ik wacht nu nog steeds op antwoord.......

jan4651

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jan4651 »

:(

christ

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door christ »

Hallo
Wil graag in contact komen met mensen die negatieve ervaring hebben
omtrent het zgn gratis mobieltje ,deze actie van @home liep nov-dec 2004.Om kort tegaan na vele tel.en diversen e -mails heb ik gisteren bericht gekregen van essent dat ze geen toestellen meer konden leveren,bijgevolg ik kan naar m'n mobieltje fluiten.
Mensen met gelijke ervaring graag contact aub.

mvg
Christ

mirmar

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door mirmar »

Hallo hier ook even een berichtje van een ontevreden ex @ home klant
per oktober vorig jaar heb ik mijn abonnement af laten sluiten dit is ook wel gebeurt maar @ home heeft tot en met januari van dit jaar nog wel de abonnements kosten afgeschreven van mijn rekening.
Na veel bellen enz hebben ze toegegeven dat dit fout was en dat ze het tevewel betaalde geld terug zouden storten op mijn rekening maaaaar helaas tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen.
telkens als ik bel worden er gouden bergen beloofd enz maar of er echt actie ondernomen wordt aan hun kant is niet te merken.
tja hoezo vertrouwen in.......@home???????

jansofie
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:34

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jansofie »

zullen ze het nu eindelijk beter doen met hun "nieuwe" naam.....

Ziasod
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2006 18:47

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Ziasod »

Zit nu al 2 dagen zonder, vrijdag rond 1 uur s'ochtends was ik afgesloten. al 4 maal met 09000740 gebelt maar altijd alle mensen in bezet en belt u op later tijd stip nog maar eens.


heel leuk dat ze internet afsluiten en zelf niet bereikbaar zijn. zit nu al 2 dagen zonder. gelukkig heeft me buurman geen @home 8)

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Sjors_B »

vrijdag 24 maart 2006 164 x gelezen.
@Home verkozen tot beste provider


De lezers van het maandblad PC Consument hebben @home als beste internetprovider gekozen.

Van de in totaal 30 categorieën werd @home genomineerd in de categorie internetproviders en door de lezers verkozen tot de beste van 2005. De 30 winnende bedrijven/producten waren uitverkoren op basis van een telefonische enquête onder de lezers van PC Consument. Circa 10.000 van de 40.000 lezers deden mee aan het onderzoek.

Naast @home waren de genomineerden Chello en XS4ALL. Vorig jaar won Planet in deze categorie. De uitreiking vond voor de negende keer plaats.

We zijn erg trots op deze erkenning door onze klanten, aldus Arent van der Feltz, directeur Marketing & Sales van @Home. "Onze klanten kunnen er op rekenen dat we ook in de toekomst er alles aan doen om dat vertrouwen te behouden."

@Home is de grootste kabelinternetprovider van Nederland en heeft 550.000 abonnees. Sinds 9 maart biedt Essent Kabelcom alle consumentenproducten (televisie, internet en telefoon) aan onder de merknaam @Home. Daarmee is de merknaam voor digitale televisie TV Home komen te vervallen en heet nu @Home TV Digitaal. De zakelijke dienstverlening blijft vallen onder de merknaam @Work.

Meer info en online aanmelden: @Home internet

Zie ook www.totaalwijzer.nl/ en www.digitelevisie.nl


Bron: www.internetten.nl

Ziasod
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2006 18:47

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Ziasod »

oh kan altijd nog erger



www.home.nl

Landelijke meldingen
Er zijn op dit moment geen meldingen.
:roll:


ga ff kijken of die het nu wel doet 8)

jansofie
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:34

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jansofie »

isa85


Geplaatst op 02 Feb 2006 20:49 door lisa85


--------------------------------------------------------------------------------

Tot oktober 2004 was ik klant bij @home, omdat ik ging verhuizen heb ik mijn abonnement per email in juli opgezegd en krijg reactie dat het per 1 oktober opgezegd zou worden.

In september 2005 kreeg ik een brief van een incasso bureau, voor 3 maanden + 50 euro incasso kosten. Ik heb een brief teruggestuurd met kopie van de email van @home en dat mijn abonnement opgezegd als ze bewering dat het niet zo is, graag bewijs van gebruikt.

Niks meer van gehoor tot gisteren. Ik heb een brief gehad van de incasso bureau dat ik de abonnement geld voor 3 maanden + 285 euro incasso kosten moet betalen!

Volgens hun is de opzegging per email niet geldig!

Wat moet ik nu doen?

Naar boven


Beathoven


Geplaatst op 02 Feb 2006 20:54 door Beathoven


--------------------------------------------------------------------------------

Je mail met reactie erop achter de hand houden zodat je iig nog bewijs in handen hebt. Maar in het vervolg idd niet meer per e-mail opzeggen, want e-mail is wettelijk gezien niet een manier om zoiets te beeindigen. Je kunt het de volgende keer beste gewoon telefonisch of schriftelijk opzeggen.

Wat stond er trouwens in de algemene voorwaarden want het kan best zijn dat je de resterende tijd nog wel moest betalen.

Laatst aangepast door Beathoven op 02 Feb 2006 20:56, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven


lisa85


Geplaatst op 02 Feb 2006 20:57 door lisa85


--------------------------------------------------------------------------------

Waarom zegt @home juist dat ik het per email kan opzeggen. Is toch een fout van de helpdesk?

Naar boven


Beathoven


Geplaatst op 02 Feb 2006 20:58 door Beathoven


--------------------------------------------------------------------------------

Geen idee, staat dat op hun site?

ff voor je gezocht: draag dit maar aan als bewijs dat het wel mag, want anders zijn ze er niet zo duidelijk in. Je kunt het beste even met @home bellen en de situatie uitleggen.

Dit vind je onder www.home.nl -> tabblad 'hulp nodig?' en dan even abbonement + opzeggen kiezen.
----------------------------------------
Vraag Referentienummer 221
Hoe zeg ik mijn abonnement op ?


Antwoord
Als je je abonnement wil opzeggen, dan zijn de volgende punten van belang:
Houd rekening met de minimale contractperiode van 1 jaar. De opzegtermijn gaat in per de 1e van een maand en bedraagt 4 weken. Voorbeeld: Wanneer je op 15 december opzegt, word je abonnement op 1 februari stopgezet.

Stuur je opzegging per e-mail vanaf je eigen @Home e-mailadres naar [email protected]. In de e-mail moeten de volgende gegevens staan:

Je volledige naam.
Het adres waar de aansluiting zich bevindt.
je @Home e-mailadres.
Per wanneer je wilt opzeggen.
Reden van je opzegging.
Als je je abonnement wilt beëindigen omdat je gaat verhuizen naar een adres waar @Home niet voor je beschikbaar is, graag het nieuwe adres vermelden.
Als het gaat om een opzegging omdat de abonnee is overleden, is het belangrijk dat (een kopie van) de overlijdensakte wordt meegestuurd.
Een e-mail is rechtsgeldig en kan sneller verwerkt worden.

Let op
Wanneer je binnen je proefperiode opzegt, moet je je modem retourneren. Je ontvangt dan van ons een 'modem retourdoos' waarmee je kosteloos het kabelmodem kunt terugsturen. Mocht het retouradres niet op de 'modem retourdoos' vermeld staan, dan kun je het volgende adres gebruiken:
Essent
P/A Antwoordnummer 1171
4700 WB Roosendaal
Dit adres kun je alleen voor retourzendingen van kabelmodems gebruiken. Andere post kan niet in behandeling worden genomen.
Wanneer je buiten je proefperiode opzegt, mag je het modem houden.
Abonnees van Nutsbedrijven Maastricht moeten het modem altijd inleveren. Lever het modem in bij:
@Home
Maagdendries 12
6211 RW Maastricht
Neem als bewijs van opzegging de bevestigingsbrief of e-mail van @Home mee.
Je kunt je opzegging ook schriftelijk sturen naar:
@Home
Postbus 1559
1000 BN Amsterdam
----------------------------------

Ik blijf erbij dat ik het een vreemde manier van werken vind vanuit @home gezien. Voor de klant is het makkelijk maar dit is wettelijk zo lek als een mandje. In ieder geval sta je in je recht

Naar boven


lisa85


Geplaatst op 02 Feb 2006 21:39 door lisa85


--------------------------------------------------------------------------------

Het is inderdaad erg vreemd.

Ik had contact opgenomen met @home en hun zeggen dat een kopie v/d email geen bewijs is. Het is volgens hun pas echt bewijs als het email nog in mijn inbox zit.

Het probleem is echter dat ik geen inbox meer heb bij @home omdat ik geen klant meer ben.

Verder willen ze niks vertellen, omdat ze zeggen dat het nu uitbesteed is aan een incasso bureau.

Naar boven


Beathoven


Geplaatst op 03 Feb 2006 01:52 door Beathoven


--------------------------------------------------------------------------------

vreemde zaak..

Dus ze stellen iets op, jij volgt dit keurig en vervolgens heb je een probleem. Dat is toch raar. Ik zou gewoon nog eens bellen met @home en ze vragen waarom ze de mogelijkheid bieden om het per e-mail op te zeggen en of het in alle gevallen zo gaat als met jou.

Kortom je moet bewijs hebben, maar zij halen je mailbox weg dus je hebt geen bewijs.. je hebt nog wel een kopietje maar die geldt niet.

Naar boven


ysselsteyn


Geplaatst op 03 Feb 2006 10:19 door ysselsteyn


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb eind vorig jaar ook mijn abbonement opgezegd bij @home via e-mail. Ik heb gelukkig mijn mailtje wat ik terug kreeg van @home nog in mijn inbox.
Nog maar effe bewaren dus.

Naar boven


jimmie


Geplaatst op 03 Feb 2006 11:52 door jimmie


--------------------------------------------------------------------------------

Beetje raar, want @home accepteert juist wel opzeggingen per mail. Wat het incassobureau vertelt is daarom onjuist en de reactie van de @home helpdesk is erg merkwaardig.

Het klinkt in ieder geval alsof degene die je opzegmail beantwoord heeft een fout heeft gemaakt. Met het antwoord op je mail sta je in ieder geval vrij sterk.

Hou stug vol, en stuur het incassoburo bijvoorbeeld ook een kopie van de website met de instructies voor opzeggen. Wat ook geen kwaad kan is een brief naar @home sturen met het verzoek hun e-mail bestanden nog eens na te kijken, ze moeten namelijk ten alle tijden de e-mail die ze aan jou gestuurd hebben terug kunnen vinden.

Naar boven


lisa85


Geplaatst op 03 Feb 2006 12:02 door lisa85


--------------------------------------------------------------------------------

@jimmie

Bedankt voor jouw tip, ik zal de incassobureau een link naar de website van @home sturen.

Het is erg makkelijk voor @home om te zeggen dat ze die email niet hebben.

Naar boven


lisa85


Geplaatst op 14 Mrt 2006 16:58 door lisa85


--------------------------------------------------------------------------------

Incasso bureau heeft mij nu een brief gestuurd dat ik binnen 1 week moet betalen. Het totaal bedrag is nog eens met 60% verhoogd.

Ze gegeven geen antwoord op mijn vraag en hun enige reactie is dat ik moet betalen.

Wat moet ik doen? Dit is zo oneerlijk.

Naar boven


movieman


Geplaatst op 15 Mrt 2006 23:30 door movieman


--------------------------------------------------------------------------------

Ik voel arrogantie...

Helaas is het zo dat sommige bedrijven het woord coulance niet kennen. Meestal is het ook nog zo dat ze zelfs bij een rechter gelijk krijgen omdat jij de kleine man (in dit geval vrouw) bent. Dit is onrechtvaardig en oneerlijk in mijn ogen, maar je kunt er weinig aan doen.

Het enige redmiddel zou misschien een aangetekende brief kunnen zijn waarin je je probleem beschrijft. En dan maar hopen dat het bedrijf een oogje toeknijpt... Het allerlaatse redmiddel is de stap naar de rechter, maar omdat je geen bewijs van een opzegging hebt, kan dit ten nadele van jou uitpakken.

Er is in Nederland een organisatie die zich Opta noemt. Ze houden Internet Service Providers en Telefoonaanbieders een beetje in de gaten. Als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou een brief naar de Opta kunnen sturen en hun om advies/hulp vragen. Dan is er ook nog de nationale ombudsman...

Ik hoop echt dat Radar je met dit probleem kan helpen, want de media heeft vaak veel meer invloed dan wie dan ook. Ik heb zo mijn vermoedens dat je zonder hulp aan het kortste eind zult trekken.

Ik wens je heel veel succes.

Groetjes.

Naar boven


Riniveraart


Geplaatst op 17 Mrt 2006 20:21 door Riniveraart


--------------------------------------------------------------------------------

Die internet-kabelbedrijven wringen zich als een paling in allerlei bochten als er iets fout gaat om onder hun verplichtingen uit te komen.
Je komt er meestal niet verder dan die dure helpdesk waar ze zonder enige kennis van zaken antwoorden uit een boekje oplezen.

Mijn ervaring is dat ik na 4 jaar van storing, ellende en gemier met de helpdesk van @home en Essent Kabelcom nog steeds met lege handen sta.
Wel heb ik mijn internet zonder probleem via de mail in juni 2005 stopgezet.
Maar na mijn telefoontje of het mogelijk was om de kabel af te laten sluiten hebben ze wel de kabelTV half in de maand afgesloten en een hele maand in rekening
gebracht, daarna heeft het nog zeker 4 maanden geduurd voor mijn betalingen stopgezet en gedeeltelijk verekend zijn.
Het enige wat ik nu heb is een dreigbrief van een deurwaarder met hoge kosten omdat ze nu na 9 maanden inneens nog een maand internetabonnement gaan claimen met de melding wanprestatie van mijn kant.

Over wanprestatie gesproken,
er is nooit gereageerd op mijn brieven mails of telefoontejes, ja alleen wat domme standaard dingen zo van ''Helaas bevat deze e-mail onvoldoende informatie voor ons om uw vraag correct in behandeling te nemen. Wij verzoeken u vriendelijk om de situatie duidelijker te omschrijven.''
Of ''We hebben de mail doorgestuurd naar de juiste persoon'' maar die hebben ze schijnbaar nog steeds niet gevonden.
En klachtenbrieven schijnen daar bij Essent meteen de papierschredder in te gaan, daar wordt helemaal niet op gereageerd.
Het omschrijven van mijn klachten heb ik tot in de treure gedaan maar als ik ze nu bel krijg ik als antwoord zoek het maar met de deurwaarder uit.

Die kabel van Essent is gelukkig inmiddels de deur uit en zit al 10 maanden zonder storingen via Tiscali met telefonie op het internet en voor mijn tv heb ik een schotel, dat gaat ook zonder problemen en ben per maand nog eens zo een € 50,- voordeliger uit ook.
Maar dit alles heeft me wel een € 400,- extra gekost voor aanschaf van modem en satelliet apparatuur.
Nu ga ik maar naar een juridisch loket om te kijken wat ik voor stappen kan ondernemen, dit is blijkbaar de goedkoopste en beste oplossing om ze aan te pakken zonder veel extra kosten.

Naar boven


jvdelft


Geplaatst op 22 Mrt 2006 09:51 door jvdelft


--------------------------------------------------------------------------------

Ik zit momenteel bijna 4 weken zonder internet of telefoon.
Ondanks vele urenlange telefoontjes met de helpdesk en technische dienst lukt het @home maar niet om mijn probleem op te lossen.
Verzoekjes om terug gebeld te worden worden gewoon genegeerd en ook op diverse emails aan de klachten afdeling/support en opzegging worden niet beantwoord.
Een helpdesk medewerker had zelfs de arrogantie om te zeggen dat @home niemand terug belt en dat klanten maar op een antwoord op hun email moeten wachten.
Waarschijnlijk is de situatie bij @Home echt zo dat ze eerst twee weken niks anders hebben gedaan dan 1,8 miljoen enveloppen dichtlikken en nu nog liggen te slapen van deze inspannende wekzaamheden.
Bestaande klanten zijn blijkbaar niet in tel en men houdt zich uitsluitend bezig met het werven van nieuwe slachtoffers die na verloop van tijd ook weer zwaar teleurgesteld zullen afhaken.
Begin nooit aan de combinatie van internet + telefonie want dat is de slechtste dienst die er bestaat in mijn ogen.
Nu wacht ik maar af wanneer me mijn contract beeindigen zal want na zoveel ellende vind ik dat een opzegtermijn niet aan de orde mag zijn.

Naar boven


Zwollywood1970


Geplaatst op 22 Mrt 2006 11:30 door Zwollywood1970


--------------------------------------------------------------------------------

wat ik normaal doe bij opzegging via email is het volgende:

ik type in word een brief en print deze uit, zet mn handtekening eronder en scan deze weer in...
de scan verstuur ik als bijlage per email...
in de email en bijlage vraag ik om een reaktie van ontvangst per email
dit mailtje print ik uit en bewaar ik


werkt tot nu altijd...en heb al aardig wat opgezegd via email!

Naar boven


Sjoerd_


Geplaatst op 22 Mrt 2006 13:54 door Sjoerd_


--------------------------------------------------------------------------------

Hmmm bij mij is het tot nu toe altijd nog prima telefonisch gegaan. Lekker makkelijk en normaal gesproken krijg je een schriftelijke bevestiging van het bedrijf.

sandra2
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:41

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sandra2 »

Wij zijn al jaren klant van @Home.Ook wij hebben tot net 2 weken zonder internet gezeten, zeker 5 keer is er door de Helpdesk geupdated, steeds had de vorige medewerker iets verkeerd gedaan(zeiden ze). Vandaag heeft een monteur contact met ons opgenomen en we hebben een afspraak gemaakt a.s. maandag om bij ons thuis te komen kijken. Wie schetst mijn verbazing toen ik net thuiskwam en alle lampjes van internet brandden. WE HEBBEN INTERNET. maar we snappen alleen niet hoe dat nu ineens kan. Nu vertelde mij laatst een medewerker dat de monteur eerst in de buurt naar een bepaald kastje moet gaan kijken of daar alles in orde is. Misschien heeft hij dat al gedaan en een fout gevonden? Ik snap er niets van. We laten voor de zekerheid de afspraak nog maar even staan voor als we er soms weer uitliggen. Feit is dat de klantenservice inderdaad slecht bereikbaar is, je moet vaker minimaal een kwartier wachten a 10 cent per minuut(via een vaste telefoon), soms wordt je afgebroken omdat het te druk is, ze hebben naar mijn idee geen verstand van zaken en wat ik nog het ergste vind: heel veel mensen moeten verplicht van Nutsonline naar @Home, er zijn heel veel problemen omdat veel mensen dat niet alleen kunnen veranderen. Is in het weekend de klantenservice gesloten, ze zijn alleen open tijdens kantooruren. Belachelijk, zeker in deze periode moet de klantenservice ook in het weekend open zijn. Wij zijn zeer ontevreden en gaan dan ook op zoek naar een andere provider

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jimmie »

De klantenservice van @home is 's avonds en op zaterdag en zondag gewoon geopend hoor.

Nog even het stukje op de site nagekeken:

Met dringende problemen kunt u natuurlijk ook bellen met de Klantenservice op 0900 - 0740 (lokaal tarief). Dit telefoonnummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 18.00 uur.

Dat van die monteur heb ik in al die jaren trouwens twee keer ook gehad: in beide gevallen kon het buiten opgelost worden en kreeg ik een kaartje in de bus dat het goed zou moeten zijn (en dat was het ook).

sandra2
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:41

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sandra2 »

Hoewel volgens de regels de klantenservice in het weekend dus schijnbaar open zou moeten zijn, kregen wij afgelopen weekend het antwoordapparaat met de mededeling dat ze gesloten waren en alleen tijdsens kantooruren geopend zijn. Het is misschien veranderd, zodat ze nu in het weekend gesloten zijn. Trouwens, WE HEBBEN NOG ALTIJD INTERNET, AL EEN HALVE DAG

jvdelft
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2006 09:40

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jvdelft »

Na 24 dagen heb ik nu weer internet en telefoon, maar op mijn emailtjes nog steeds geen antwoord ontvangen.
Ik vergelijk de situatie bij @Home met hun tv-spots.
De laatste waarin nu wordt beloofd dat zij op een fatsoenlijke manier zaken met hun klanten doen slaat echt alles.
Op elk emailtje krijg je een standaard aangemaakt antwoord dat de beantwoording iets langer dan gebruikelijk (3 dagen) tijd op zal duren vanwege grote drukte. Maar als je dan na 9 of 10 dagen nog geen antwoord hebt dan vraag je je af waar ze toch mee bezig zijn.
Volgens mij heeft dit niks meer met fatsoenlijk zaken doen te maken.
Als sommige dingen niet vlot genoeg gaan naar je zin schrijf dan een stukje in de krant. Helpt absoluut want daar zijn ze echt niet blij mee.

jansofie
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:34

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jansofie »

gewoon een ramp....... kan niks anders zeggen....

jansofie
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:34

Re: @home komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door jansofie »

je kan ook gewoon zeggen dat je bij essent werkt hoor... Jimmie :P

Gesloten