LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatische incasso Tiscali.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

automatische incasso Tiscali.

Ongelezen bericht door mulmol »

In november 2004 zijn wij overgestapt van Chello naar Tiscali.

Een hele verademing na Chello, geen klachten over Tiscali tot dit voorjaar.

Tiscali deelde ons mede (dec 2004) dat het abbonnementsgeld niet meer de 1e helft van de lopende maand werd afgeschreven, maar dat het betaald moest worden voor het begin van de nieuwe maand.

Op zich geen probleem. Maar nu constateer ik dat het elke maand vroeger afgeschreven wordt. Eerst was het rond de 20e nu is het bedrag voor augustus afgeschreven op 4 JULI .

Bij navraag bij de klantenservice kreeg ik als antwoord dat het niet anders mogelijk was door de automatische incasso.

Ze denken waarschijnlijk dat wij niet weten hoe INTERPAYE werkt. Afschrijven is mogelijk op de dag dat je als bedrijf opgeeft!!!!!

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ben ik de enige die hier moeite mee heeft?

Henny

bmwk100lt
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2004 15:13

Re: automatische incasso Tiscali.

Ongelezen bericht door bmwk100lt »

Ja dit heb ik ook hier ergens al gepost.

Idiote situatie en het excuus van Tiscali is dat dit internationaal zo gelijk getrokken is. Ja ja vlg mij zijn ze de schulden aan het saneren of zo, nu dat doen ze maar anders want dit accepteer ik niet.

Ik ga de maand sept-okt die we begin augustus betalen moeten terug laten storten en dan eind augustus zelf overmaken. Als alle leden van Tiscali dit doen maken we een gebaar. Ik hoop overigens dat Tros Radar er in de uitzending aandacht aan gaat besteden.

DirkJanvanderWal
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2005 20:04

Re: automatische incasso Tiscali.

Ongelezen bericht door DirkJanvanderWal »

Ook ik herken dit. Ook ik heb hier grote moeite mee. De abonnementskosten voor augustus werden al op 1 juli van mijn rekening afgeschreven! :x

Ok, ik ben ermee akkoord gegaan in de voorafgaande maand te betalen, maar van een betaling halverwege de maand (ook al vroeg) gaat het nu naar het begin van de maand. Wanneer ik bezwaar maak krijg ik de volgende reactie:

<knip>

Tiscali is een internationale organisatie. Een aantal belangrijke processen wordt sinds kort centraal geregeld. Dit geldt ook voor het facturatieproces. Het proces wordt voor alle landen gelijk getrokken waardoor de facturatie enige dagen is vervroegd ten opzichte van de oude situatie.

Tiscali zal de abonnementsgelden en de kosten die verbonden zijn aan het verbruik vanaf juni 2005 wat vroeger in de maand factureren. De tarieven blijven ongewijzigd. Het enige wat wijzigt is het moment van incasseren van alle kosten die verbonden zijn aan een abonnement. Het streven is om dit voortaan in de eerste week van de kalendermaand plaats te laten vinden en niet in de tweede, zoals veelal het geval was. Voor alle duidelijkheid, u gaat niets méér betalen.


<knip>

:o Hoezo? Het beleid van Tiscali bepaalt wanneer er gefactureerd wordt, het beleid bepaalt het proces, niet andersom. Ik kan niet anders dan concluderen dan dat het een bewuste keuze van Tiscali is om zo vroeg geld af te schrijven van mijn rekening. Op die manier heeft Tiscali een maand langer renteinkomsten over het abonnementsgeld van alle abonnees, tel uit je winst.

Dit riekt naar misleiding, het is zeker niet integer ten opzichte van (verder tevreden) klanten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: automatische incasso Tiscali.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN factureert ook een maand vooruit. Maar KPN is daarbij ook nog eens 2 keer zo duur (bijvoorbeeld Planet Internet). Aan jou de keuze....

DirkJanvanderWal
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2005 20:04

Re: automatische incasso Tiscali.

Ongelezen bericht door DirkJanvanderWal »

@ bob

Die keuze heb ik al eens gemaakt. Het gaat mij ook niet om het bedrag maar om het principe dat een bedrijf nadat je ze gemachtigd hebt eenzijdig het moment van betaling gaat wijzigen. Ik vindt dat gewoonweg niet netjes. Verder ben ik uitermate tevreden over Tiscali.

Het is dat er bij mijn weten geen provider is die levert zoals dat bijvoorbeeld bij mijn krant wel het geval is. Netjes een acceptgiro waarbij ik kan kiezen voor welke periode ik vooruit betaal (kwartaal, 1/2 jaar, 1 jaar) hoe langer je vooruit betaald hoe hoger de korting. Lijkt me een mooie rekensom, moet volgens mij absoluut uit kunnen.

Dirk Jan

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: automatische incasso Tiscali.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben het inhoudelijk helemaal met je eens. Heb alleen het dilemma willen aangeven.

Gesloten