LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] b2 frauduleus gedrag

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Leonieee
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:11

b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Leonieee »

Hallo iedereen,

Ik zit helemaal verschrikt achter mijn computer.
Vanmorgen heb ik op be2.nl een profiel aangemaakt, dit is gratis. Toen ik vanmiddag wilde inloggen werd mij de toegang geweigerd, mijn profiel was geblokkeerd. Ik zou een email moeten hebben ontvangen met uitleg, maar die had ik niet. Nu, vanavond, wil ik het weer proberen, staat er dit op de pagina:

--------
Als Premiumlid heeft u een wettelijk contract afgesloten met be2 en bent u verplicht elke betaling tijdig uit te voeren. Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat u dit niet heeft gedaan.

Blijkbaar heeft u betalingen op onze rekening uitgevoerd en dan opnieuw gecancelled. Eveneens heeft u ons verhinderd uw rekening te debiteren en dit terwijl u nog gebruik maakt van de website. Dit frauduleuze gedrag kan en zal in beide gevallen niet worden getolereerd.

As a result

* U kan geen gebruik meer maken van onze website.
* Wij maken uw dossier over aan ons incassobureau.
* Zij zullen binnenkort contact met u opnemen.
* Indien de betaling niet onmiddellijk wordt uitgevoerd zullen wij de bevoegde wettelijke instanties informeren en zal uw financiële geloofwaardigheid worden aangetast.

Wij danken u voor uw begrip!

Uw be2-team

---------
Ik ben helemaal in de war hierdoor. Ik heb geen lidmaatschap afgesloten en ik heb geen betalingen hoeven doen. Ik heb ook geen emails hierover ontvangen.
Zojuist heb ik een email verstuurd aan de klantenservice en ik hoop dat zij dit mij kunnen uitleggen en ongedaan kunnen maken. Ik zit niet te wachten op een hoge rekening voor niets en ook nog eens een slechte naam krijgen.

Is iemand anders dit ook wel eens overkomen en hoe is dit afgelopen?

groeten,
een verschrikte Leonie

Leonieee
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:11

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Leonieee »

Kan iemand mij misschien geruststellen?

Ik heb nergens mijn handtekening, adresgegevens of mijn bankrekening ingevuld op de website van be2. Ze dreigen met een incassobureau en erger. Ze kunnen toch niet achter mij aan, want ze weten toch niets van mij, behalve mijn IP adres en emailadres misschien? Het zijn toch hoop ik dreigementen die ze niet waar kunnen maken?
Moet ik voor de zekerheid mijn rekeningnummer laten blokkeren?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Leonieee
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:11

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Leonieee »

Dankjewel voor je antwoord Pindakaaspotje.

Ik ben er wel achtergekomen dat die website draaiende wordt gehouden door schurken. Blijkbaar stem je in met een lidmaatschap wanneer je op de knop klikt voor een gratis inschrijving, waarna direct een test volgt en als je die test invult, ben je ze geld verschuldigd (dat staat ergens in de voorwaarden, maar bedragen worden niet genoemd). Nergens wordt dat duidelijk vermeld, je merkt niet dat de regels opeens veranderen. Nergens heb ik uitdrukkelijk toestemming gegeven en volgens mij weten ze alleen in welke plaats ik woon, maar niet in welke straat en op welk nummer en ze weten mijn naam omdat ik ze een email had gestuurd. Nergens heb ik mijn bankgegevens of credit card gegevens ingevuld.

Het rotte is, dat ik aan mezelf ga zitten twijfelen, of ik niet ergens iets ingevuld heb wat ze kunnen gebruiken, maar ik dacht van niet.

Is het verstandig om ook nog een opzegging naar de klantenservice te sturen, want ze hebben mijn profiel wel geblokkeerd, maar het lijkt me wel iets voor hen om mijn "lidmaatschap" te verlengen totdat ze weten wat mijn bankrekeningnummer is.. ik vertrouw helemaal niets meer..

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik zou me niet echt druk maken indien je alleen de eerste aanmelding hebt gedaan.
volgens de algemene voorwaarden is dit gratis.
(3) Bij de aanmelding ontstaat een eerste (gratis) contractuele relatie tussen be2 en de klant waarop de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.
als je zeker weet dat er verder niets is ingevuld zoals adres en rekeningnummer
is er niets aan de hand.

wat ik wel raar vind is dat ze het hebben over dat jij hun hebt verhinderd de rekening te kunnen debiteren.
Eveneens heeft u ons verhinderd uw rekening te debiteren en dit terwijl u nog gebruik maakt van de website.
dit vind ik heel knap al na een paar uurtjes, daarbij heb je geen machtiging hiervoor gegeven toch?

volgens mij is dit mailtje niet voor jou bedoeld geweest.
ze zijn trouwens wel heel intimiderend en dreigend.

Leonieee
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:11

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Leonieee »

Ik heb nergens een machtiging voor gegeven.

Schijnbaar ga je akkoord met een lidmaatschap zodra je de test gaat invullen die direct volgt op het klikken op de knop naar gratis inschrijving. Het klopt van geen kanten.

Het is zeker intimiderend, daarom schoot ik in de stress. Gelukkig ben ik wel wat gekalmeerd nu ik weet dat ze me niets kunnen maken omdat ze mijn rekeningnummer en precieze adres niet hebben. Maar ik ben nog niet helemaal gerust, ik weet niet waartoe ze in staat zijn. Na gezocht te hebben op internet naar be2 ben ik er wel achtergekomen dat mensen belazeren hun vak is, dus daar zullen ze wel goed in zijn.

Ik wacht het af.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Rebellian »

Als je een contract bent aangegaan (ook al weet je van niets) loont het wel de moeite deze schriftelijk te annuleren binnen 7 werkdagen. Doe dit voor de zekerheid (aangetekend met handtekening retour en een kopie via e-mail, zet in de brief ook dat je hem zowel aangetekend als per e-mail verstuurd).

Dan zit je ook nog binnen de wettelijke bedenktijd.

Leonieee
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:11

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Leonieee »

Ik weet niet of dat heel handig is.. Ik wil ze niet zomaar mijn adres en handtekening geven. Waarschijnlijk hebben ze een regel zodat die 7 dagen sowieso vervallen op de eerste dag, las ik ergens. Ik stuur denk ik alleen een email, geen adres of handtekening want dat vertrouw ik niet.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door tiptoo »

Leonieee schreef:Ik weet niet of dat heel handig is.. Ik wil ze niet zomaar mijn adres en handtekening geven. Waarschijnlijk hebben ze een regel zodat die 7 dagen sowieso vervallen op de eerste dag, las ik ergens. Ik stuur denk ik alleen een email, geen adres of handtekening want dat vertrouw ik niet.

geen adres of dergelijke geven doe wat pindakaaspotje hier zegt en het zal heus niet zo'n vaart lopen.

Leonieee
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:11

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Leonieee »

Allen bedankt voor jullie antwoorden, ze waren me heel bruikbaar. :)

-alexander-
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:37

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door -alexander- »

Wat een manier zeg om mensen te werven. Word steeds gekker. Als je nu zeker wilt weten wat je het best hier mee kan doen. Dan kan je het best contact op nemen met het juridisch loket (tik even bij google in). Wel een 0900- nummer maar dan heb je ook antwoord. Succes er mee.

Leonieee
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:11

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door Leonieee »

Ik kreeg vandaag reactie op mijn bericht aan de klantenservice:

----
Beste xxxxxxxx,

We zien geen betaling door u gedaan alleen dat uw profiel is geblokkeerd aangezien u waarschijnlijk geen echte foto plaatste
Met vriendelijke groet,

Marieke de Groot
be2 Klantenservice
----

Ik vind het een rare reactie. Geen excuus over het vorige bericht wat dus onjuist bleek te zijn, en een rare onprofessionele zin. De foto die ik had geplaatst was een gewone foto van mij. Wellicht gaan ze het misbruiken en moesten ze me daarvoor eerst weren van de website. Heel raar, maar ik laat het er maar bij, ik hoef die onzin niet meer.

-alexander-
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:37

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door -alexander- »

Wat een raare korte reactie. En inderdaad een reactie maar geen antwoord. In dit korte bericht staat niks over dat de rekening word verscheurd of zo. Nooit dus een profiel aan maken op b2 dat is duidelijk.

eneco criminaliseerd
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2011 15:32

Re: b2 frauduleus gedrag

Ongelezen bericht door eneco criminaliseerd »

Algemene voorwaarden (AV) van be2

Versie: 30 november 2009

De hierna volgende Algemene Voorwaarden bevatten de voorwaarden en condities waaronder het gebruik van de be2-Services (hierna te noemen: “be2-Services”) plaatsvindt, die door be2 S.a.r.l -12, rue Jean Engling – L-1466 Luxemburg (hierna te noemen: "be2") wordt geleverd.

Met de aanmelding bij be2 bevestigt de klant de toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden en verklaart hij kennis te hebben genomen van de inhoud van de Algemene Voorwaarden. De Algemene Voorwaarden worden hierdoor onderdeel van de overeenkomst.



Voor alle klanten van be2 die in Nederland woonachtig zijn, gelden uitsluitend deze Algemene Voorwaarden, derhalve ook als het gebruik of de toegang buiten Nederland plaatsvindt. Toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.



Voor personen, die de 18-jarige leeftijd nog niet hebben bereikt, is het gebruik van be2-Services niet toegelaten.







Inhoudsopgave:



1. Onderwerp van de overeenkomst

2. Gebruik van be2-Services en totstandkoming van de overeenkomst

3. be2-Service en omvang van de prestaties

4. Ontbinding, bijzondere aanwijzing voor het voortijdig vervallen van de bedenktijd

en de gevolgen van een ontbinding

5. Mededelingen tussen klanten en be2

6. Aansprakelijkheid van be2

7. Verplichtingen van de klant

8. Informatie over bescherming van persoonsgegevens, gegevensverwerking en cookies.

9. Opzegging, contractverlenging en beeindiging van de services.

10. Bezwaren van de klant en niet-tijdige betaling

11. Gebruiksrechten en auteursrechten.

12. Wijziging van de Algemene Voorwaarden

13. Overige







1. Onderwerp van de overeenkomst



(1) Onderwerp van de overeenkomst tussen de klant en be2 kunnen zowel kosteloze (gratis) prestaties alsook prestaties tegen financiele vergoeding zijn. Voorafgaande aan het gebruik van een prestatie tegen financiele vergoeding wordt de klant erop gewezen, dat voor de betreffende prestatie een financiele vergoeding verschuldigd is en welke betalingsverplichtingen bij de bestelling zullen ontstaan. be2 biedt de klant o.a. volgende prestaties aan (zie ook "3. be2-Service en omvang van de prestaties"):



· Uitvoeren van een persoonlijkheidstest;

· Uitwerking van een individueel testresultaat aan de hand van gegevens die de klant in het kader van de persoonlijkheidstests heeft gedaan. De klant verneemt hier niet alleen wetenswaardigheden over zichzelf, maar ontvangt bovendien een beschrijving van zijn ideale partner;

· Opname van de klant in de databank van be2 en beheer van zijn gegevens:

· Mogelijkheid om in contact te treden met andere be2-klanten.



(2) Onderwerp van de overeenkomst tussen de klant en be2 is niet de voorbereiding op een huwelijk of huwelijksbemiddeling noch een voortdurende en herhaaldelijke contractuele verplichting van welke aard ook die op een onmiddellijk tot stand komen van een partnerschap of huwelijk is gericht.



(3) be2 biedt haar service uitsluitend aan voor prive doeleinden. Met de aanmelding verplicht de klant zich deze servicedienst uitsluitend voor prive en niet voor commerciele doeleinden te gebruiken.





2. Gebruik van be2-Services en totstandkoming van de overeenkomst



(1) Het gebruik van de be2-Services is slechts mogelijk na aanmelding. Bij de aanmelding kiest de klant een gebruikersnaam waaronder de andere be2-klanten hem leren kennen en een persoonlijk wachtwoord. Als alternatief kan de klant i.p.v. een zelf gekozen gebruikersnaam zich automatisch een zogenaamde "Chiffre" door be2 laten toekennen. De opgave van het E-mailadres door de klant dient uitsluitend voor het contact van be2 met de klant; dit E-mailadres wordt niet doorgegeven aan andere be2-klanten.



(2) Met de aanmelding erkent de klant de toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden en verklaart hij meerderjarig te zijn, dat wil zeggen dat hij de 18-jarige leeftijd heeft bereikt.



(3) Bij de aanmelding ontstaat een eerste (gratis) contractuele relatie tussen be2 en de klant waarop de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.



(4) Met de bestelling van een prestatie tegen financiele vergoeding gaat de klant dan een verdere, van de aanmelding gescheiden, contractuele relatie met be2 aan (een zogenaamde "Premium lidmatschaap") waarop de Algemene Voorwaarden ook van toepassing zijn. De klant wordt voor de totstandkoming van deze contractuele relatie geinformeerd over het feit dat hij voor de prestatie een financiele vergoeding verschuldigd is en de van tijd tot tijd geldende prijzen en betalingscondities. Deze separate contractuele relatie voor prestaties tegen financiele vergoeding komt tot stand doordat de klant de betalingsverplichting accepteert door op de betreffende internetpagina te klikken op het bevestigingsveld (“Word nu Premiumlid!”).



(5) De klant garandeert dat de door hem ingevoerde gegevens, bij de aanmelding alsook bij de latere bestelling en betaling, juist zijn.



(6) be2 behoudt zich het recht voor de toegang van een klant tot de service van be2 te blokkeren indien de klant de service gebruikt in strijd met de wet of daarbij de verplichtingen schendt die in de Algemene Voorwaarden zijn vastgelegd. De geblokkeerde toegang om voornoemde redenen wijzigt niets aan de betalingsverplichting van de geblokkeerde klant ter zake van reeds bestelde prestatie(s). Een reeds aan be2 betaalde vergoeding wordt in dat geval tot een bedrag ter hoogte van EUR 350,00 niet terugbetaald maar wordt ingehouden als contractuele boete. be2 behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om van een klant die nog geen vergoeding of een vergoeding lager dan EUR 350,00 heeft betaald, betaling van een contractuele boete ter hoogte van een bedrag van 350,00 EUR te verlangen. De aanspraak op een contractuele boete laat alle rechten van be2 op wettelijke schadevergoeding onverlet.

3. be2-Service en omvang van de prestaties

(1) De be2-Service begint na de aanmelding met een persoonlijkheidstest. Deze test bestaat uit een reeks vanuit psychologisch oogpunt geselecteerde vragen die de klant beantwoordt.

(2) Aan de hand van de antwoorden van de klant maakt be2 een individueel testresultaat in elektronische vorm. Dit testresultaat wordt aan de klant medegedeeld.



Ik heb gekeken, en hier een stukje van die Alg.Voorw. gepaste
Het onderstreepte is naar mijn idee van belang.
Krijg het idee dat het een soort wurg contract is, MAAR finaciele verplichtingen volgen pas NADAT tot een vorm van bestelling is overgegaan, waarvoor een finaciele tegemoet koming is verschuldigt.

Als jij NIETS van dit alles heb gedaan, en idd GEEN ADRES, BANKrek NR en of TEL NR heb achtergelaten, zou ik me lekker geen zorgen maken.
Je gaf aan dat het een criminele bende of ites in die strekking is, waarop baseer je dat?

Moet wel zeggen een Dr titel, in wat dan ook, staat wel druk, maar geeft geen garantie voor succes verzekert.
Zou lekker de email van die jokers blokkeren, en desnoods een nieuwe aanmaken, en voortaan goed lezen waaraan je je bloot geeft en wat de mogelijke gevolgen zouden kunnen zijn.
heh he dat is eruit....


PS

9. Opzegging, contractverlenging en beeindiging van de services.

Heb geprobeert om een PDF, en of een TXT bestand als att bij tevoegen maar dat wordt niet toegestaan, wat een k%^%^%t systeem...

Gesloten