LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53
BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Allen,
Ik ben lid geworden op een website Badoo een social network site. Op een zeker moment kan je voor extra mogelijkheden 8,49 euro betalen. Ik denk dit probeer ik 1 maand uit. Je betaalt via iDeal. Wat schetst mijn verbazing. Na een maand wordt er weer 8,49 euro van mijn rekening afgeschreven. Dit terwijl ik geen abonnement ben aangegaan in mijn ogen.
Diep in een menu op de website vind je vervolgens bij betalingsinstellingen een vinkje en deze weggehaal.
Volgens mij kan een herhalende betaling afsluiten ook niet in gang gezet worden via iDeal. De bank (Rabobank) ingeschakeld en deze geven aan het bedrag niet terug te kunnen storten omdat het is geboekt onder een eenmalige machtiging?!? Ze kan alleen een procedure in gang zetten om een onderzoek te starten of ik wel een machtiging heb afgegeven. Ze zetten er wel een blokkade op zodat het nu niet meer kan worden afgeschreven.
Badoo maakt gebruik van payment provider Ayden BV en die schijnt via constructie herhaalopdrachten aan te bieden via iDeal.
Ik vind hierover bij Ayden BV:
===============
Recurring Payments
Adyen’s recurring payments feature is the perfect solution for retailers with subscription-based sales or those with frequently returning customers. Recurring payments with Adyen are supported for:
- Interactive payment methods such as iDEAL, in combination with direct-debit.
- Visa Account Updater and MasterCard Automatic Billing Updater."
===============
Heel apart. Ik heb dit bij iDeal zelf neergelegd want volgens mij is dit een foute constructie en is dit geen goede reclame voor iDeal.
Wordt vervolgd.
Ik ben lid geworden op een website Badoo een social network site. Op een zeker moment kan je voor extra mogelijkheden 8,49 euro betalen. Ik denk dit probeer ik 1 maand uit. Je betaalt via iDeal. Wat schetst mijn verbazing. Na een maand wordt er weer 8,49 euro van mijn rekening afgeschreven. Dit terwijl ik geen abonnement ben aangegaan in mijn ogen.
Diep in een menu op de website vind je vervolgens bij betalingsinstellingen een vinkje en deze weggehaal.
Volgens mij kan een herhalende betaling afsluiten ook niet in gang gezet worden via iDeal. De bank (Rabobank) ingeschakeld en deze geven aan het bedrag niet terug te kunnen storten omdat het is geboekt onder een eenmalige machtiging?!? Ze kan alleen een procedure in gang zetten om een onderzoek te starten of ik wel een machtiging heb afgegeven. Ze zetten er wel een blokkade op zodat het nu niet meer kan worden afgeschreven.
Badoo maakt gebruik van payment provider Ayden BV en die schijnt via constructie herhaalopdrachten aan te bieden via iDeal.
Ik vind hierover bij Ayden BV:
===============
Recurring Payments
Adyen’s recurring payments feature is the perfect solution for retailers with subscription-based sales or those with frequently returning customers. Recurring payments with Adyen are supported for:
- Interactive payment methods such as iDEAL, in combination with direct-debit.
- Visa Account Updater and MasterCard Automatic Billing Updater."
===============
Heel apart. Ik heb dit bij iDeal zelf neergelegd want volgens mij is dit een foute constructie en is dit geen goede reclame voor iDeal.
Wordt vervolgd.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
We wachten af.....
Geachte heer,
Met dank voor uw terugkoppeling. Ik zal het neerleggen bij onze productmanagement afdeling.
Met vriendelijke groet,
Naam medewerker
CURRENCE
www.currence.nl
Onder Currence Holding B.V. vallen Currence Services B.V., PIN B.V., Chipknip B.V., CeaNet B.V., Acceptgiro B.V. , Currence Incasso B.V. en Currence iDEAL B.V..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Van:
Verzonden: vrijdag 21 oktober 2011 13:12
Aan: Info
Onderwerp: RE: Contactformulier consument iDEAL
Geachte heer,
Allereerst bedankt voor uw snelle antwoord!
U verwijst naar de banken en ik heb de procedure zoals genoemd ook al in gang gezet bij de Rabobank.
Maar hier lijkt een dieper probleem te zitten bij de payment provider Ayden.com
Zie de volgende link:
http://www.adyen.com/product-info/singl ... -recurring
Zij bieden dus een herhaaldienst aan via iDeal. M.a.w. Ayden pakt mijn rekeningnummer en naam uit de iDeal betaling en koppelt daar zelf een automatische incasso opdracht aan.
In mijn ogen is dit een lek van persoonsgegevens en dus wel degelijk een probleem van iDeal die AydenBV zou moeten uitsluiten als Payment provider.
Met vr.gr.
Van:
Verzonden: vrijdag 21 oktober 2011 12:24
Onderwerp: RE: Contactformulier consument iDEAL
Geachte heer,
Wij danken u vriendelijk voor uw e-mail.
Een iDEAL betaling staat volledig los van een machtiging voor het betaalproduct Incasso/Machtigen, aangezien hiervoor onder andere een schriftelijke handtekening is vereist. Er kan ook niet via iDEAL worden geïncasseerd zoals u aangeeft; elke iDEAL betaling wordt geautoriseerd in uw eigen internetbankieromgeving.
Indien naar uw mening, en op basis van uw informatie is dit ook zo, een onterechte incasso is/wordt uitgevoerd, kunt u via uw eigen bank een procedure Melding Onterechte Incasso opstarten. Alle informatie hierover vindt u in bijgesloten brochure.
Ter informatie over iDEAL
iDEAL is niet meer dan een gestandaardiseerd betaalmiddel dat door een aantal banken wordt aangeboden aan haar klanten.
Currence beheert deze betaalstandaard. Banken, Payment Service Providers (zoals bijvoorbeeld WorldPay Nederland, Ogone, Buckaroo, Global Collect, Docdata) en webwinkels implementeren iDEAL in hun eigen systemen. Wij hebben geen zicht op iDEAL-betalingen, de systemen die banken en webwinkels gebruiken, noch beheren wij rekeningen die door banken en PSP's worden gebruikt voor iDEAL.
Met vriendelijke groet,
Naam medewerker
CURRENCE
Mijn mail via contactformulier:
Via de website van Badoo.nl vinden dubieuze betalingen plaats via iDeal. Je maakt een profiel aan en doet een naar jou idee eenmalige betaling via iDeal. Vervolgens incasseert men elke maand via iDeal van je rekening en je hebt geen mogelijkheid dit te storneren. In mijn ogen is iDeal een eenmalige betaling en geen abonnementsdienst. Ergens diep in een menu staat dan automatisch een vinkje die je moet weghalen om die abonnementsdienst te stoppen. Ze maken gebruik van ADYEN BV als payment provider en storneren is onmogelijk. Ik heb nooit getekend voor een herhaalopdracht.
Ik vind dit een zeer slechte reclame voor iDeal en zou graag willen weten of u deze praktijken stopzet en wat ut hiermee doet.
Met vr.gr.
Geachte heer,
Met dank voor uw terugkoppeling. Ik zal het neerleggen bij onze productmanagement afdeling.
Met vriendelijke groet,
Naam medewerker
CURRENCE
www.currence.nl
Onder Currence Holding B.V. vallen Currence Services B.V., PIN B.V., Chipknip B.V., CeaNet B.V., Acceptgiro B.V. , Currence Incasso B.V. en Currence iDEAL B.V..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Van:
Verzonden: vrijdag 21 oktober 2011 13:12
Aan: Info
Onderwerp: RE: Contactformulier consument iDEAL
Geachte heer,
Allereerst bedankt voor uw snelle antwoord!
U verwijst naar de banken en ik heb de procedure zoals genoemd ook al in gang gezet bij de Rabobank.
Maar hier lijkt een dieper probleem te zitten bij de payment provider Ayden.com
Zie de volgende link:
http://www.adyen.com/product-info/singl ... -recurring
Zij bieden dus een herhaaldienst aan via iDeal. M.a.w. Ayden pakt mijn rekeningnummer en naam uit de iDeal betaling en koppelt daar zelf een automatische incasso opdracht aan.
In mijn ogen is dit een lek van persoonsgegevens en dus wel degelijk een probleem van iDeal die AydenBV zou moeten uitsluiten als Payment provider.
Met vr.gr.
Van:
Verzonden: vrijdag 21 oktober 2011 12:24
Onderwerp: RE: Contactformulier consument iDEAL
Geachte heer,
Wij danken u vriendelijk voor uw e-mail.
Een iDEAL betaling staat volledig los van een machtiging voor het betaalproduct Incasso/Machtigen, aangezien hiervoor onder andere een schriftelijke handtekening is vereist. Er kan ook niet via iDEAL worden geïncasseerd zoals u aangeeft; elke iDEAL betaling wordt geautoriseerd in uw eigen internetbankieromgeving.
Indien naar uw mening, en op basis van uw informatie is dit ook zo, een onterechte incasso is/wordt uitgevoerd, kunt u via uw eigen bank een procedure Melding Onterechte Incasso opstarten. Alle informatie hierover vindt u in bijgesloten brochure.
Ter informatie over iDEAL
iDEAL is niet meer dan een gestandaardiseerd betaalmiddel dat door een aantal banken wordt aangeboden aan haar klanten.
Currence beheert deze betaalstandaard. Banken, Payment Service Providers (zoals bijvoorbeeld WorldPay Nederland, Ogone, Buckaroo, Global Collect, Docdata) en webwinkels implementeren iDEAL in hun eigen systemen. Wij hebben geen zicht op iDEAL-betalingen, de systemen die banken en webwinkels gebruiken, noch beheren wij rekeningen die door banken en PSP's worden gebruikt voor iDEAL.
Met vriendelijke groet,
Naam medewerker
CURRENCE
Mijn mail via contactformulier:
Via de website van Badoo.nl vinden dubieuze betalingen plaats via iDeal. Je maakt een profiel aan en doet een naar jou idee eenmalige betaling via iDeal. Vervolgens incasseert men elke maand via iDeal van je rekening en je hebt geen mogelijkheid dit te storneren. In mijn ogen is iDeal een eenmalige betaling en geen abonnementsdienst. Ergens diep in een menu staat dan automatisch een vinkje die je moet weghalen om die abonnementsdienst te stoppen. Ze maken gebruik van ADYEN BV als payment provider en storneren is onmogelijk. Ik heb nooit getekend voor een herhaalopdracht.
Ik vind dit een zeer slechte reclame voor iDeal en zou graag willen weten of u deze praktijken stopzet en wat ut hiermee doet.
Met vr.gr.
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
"Badoo is a multi-lingual social networking website, managed out of its Soho, London headquarters, but owned by a company in Cyprus and ultimately by Russian entrepreneur Andrey Andreev.
In a peer-reviewed study, it was given the lowest score for privacy among 45 social networking sites examined.
Badoo generates income through a "Rise Up" feature which allows users to pay to have their profile given more prominence on the site for a limited time. In the end of 2007, it was reported that 20% of Badoo's then 22 million users accessed this function once a month."
Ook wel een aardige link: http://www.wired.co.uk/magazine/archive ... al-network
TS: als jij willens en wetens instapt op een dergelijk netwerk en ze toegang geeft tot je bankrekening, moet je niet gek opkijken als dat fout gaat. Je kunt nu wel IDEAL beschuldigen maar dat heeft na het lezen van bovenstaande feiten géén enkele waarde. Het hele verhaal is terug te brengen tot billen -> blaren.
In a peer-reviewed study, it was given the lowest score for privacy among 45 social networking sites examined.
Badoo generates income through a "Rise Up" feature which allows users to pay to have their profile given more prominence on the site for a limited time. In the end of 2007, it was reported that 20% of Badoo's then 22 million users accessed this function once a month."
Ook wel een aardige link: http://www.wired.co.uk/magazine/archive ... al-network
TS: als jij willens en wetens instapt op een dergelijk netwerk en ze toegang geeft tot je bankrekening, moet je niet gek opkijken als dat fout gaat. Je kunt nu wel IDEAL beschuldigen maar dat heeft na het lezen van bovenstaande feiten géén enkele waarde. Het hele verhaal is terug te brengen tot billen -> blaren.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
@newmikey
Dit is wel een gemakkelijke reactie.
Ik heb helemaal geen rekeninggegevens of andere persoonsgegevens aan Badoo gegeven. Ik ben doorgesluisd naar een payment provider waar iDeal zaken mee doet. En die payment provider Ayden BV laat mij een betaling doen voor een bedrag via iDeal, mijn eigen Bank dus.
Vervolgens trekt AydenBV uit mijn iDeal transactie mijn rekeningnummer en naam en koppelt daar een automatische incasso aan.
Ik heb op GEEN ENKELE wijze betalingsgegevens en persoonsgegevens achtergelaten op de website van Badoo.
Zie het als dat u een betaling doet bij een webwinkel voor een artikel, akkoord gaat met de voorwaarden en een vinkje zet, vervolgens gaat u door naar de iDeal website en u doet de betaling voor dat artikel. Vervolgens schrijft deze website elke maand een bedrag van uw rekening en u kunt het niet terug laten boeken omdat het als eenmalige incasso geboekt staat.
Dit mag helemaal niet! Zie antwoorden van iDeal zelf.
Dit is wel een gemakkelijke reactie.
Ik heb helemaal geen rekeninggegevens of andere persoonsgegevens aan Badoo gegeven. Ik ben doorgesluisd naar een payment provider waar iDeal zaken mee doet. En die payment provider Ayden BV laat mij een betaling doen voor een bedrag via iDeal, mijn eigen Bank dus.
Vervolgens trekt AydenBV uit mijn iDeal transactie mijn rekeningnummer en naam en koppelt daar een automatische incasso aan.
Ik heb op GEEN ENKELE wijze betalingsgegevens en persoonsgegevens achtergelaten op de website van Badoo.
Zie het als dat u een betaling doet bij een webwinkel voor een artikel, akkoord gaat met de voorwaarden en een vinkje zet, vervolgens gaat u door naar de iDeal website en u doet de betaling voor dat artikel. Vervolgens schrijft deze website elke maand een bedrag van uw rekening en u kunt het niet terug laten boeken omdat het als eenmalige incasso geboekt staat.
Dit mag helemaal niet! Zie antwoorden van iDeal zelf.
Laatst gewijzigd door wouter1971 op 21 okt 2011 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
@vogels
Bedrag terugstorten is niet mogelijk zegt de mevrouw van de Rabobank.
Er zit nu ook een selectieve blokkade op voor de zekerheid.
Ze starten nu een onderzoek of de payment provider wel toestemming van mij heeft gekregen.
Maar heb tweesporen beleid gevolgd, staat ook bij iDeal zelf uit.
Bedrag terugstorten is niet mogelijk zegt de mevrouw van de Rabobank.
Er zit nu ook een selectieve blokkade op voor de zekerheid.
Ze starten nu een onderzoek of de payment provider wel toestemming van mij heeft gekregen.
Maar heb tweesporen beleid gevolgd, staat ook bij iDeal zelf uit.
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
U draait de zaken om: Ayden wordt ingeschakeld door Badoo of wat voor andere site dan ook en haalt in opdracht van Badoo het rekeningnummer eruit om daar buiten Ideal om éénmalige online machtigingen mee te genereren.wouter1971 schreef:@newmikey
Dit is wel een gemakkelijke reactie.
Ik heb helemaal geen rekeninggegevens of andere persoonsgegevens aan Badoo gegeven. Ik ben doorgesluisd naar een payment provider waar iDeal zaken mee doet. En die payment provider Ayden BV laat mij een betaling doen voor een bedrag via iDeal, mijn eigen Bank dus.
Vervolgens trekt AydenBV uit mijn iDeal transactie mijn rekeningnummer en naam en koppelt daar een automatische incasso aan.
Ik heb op GEEN ENKELE wijze betalingsgegevens en persoonsgegevens achtergelaten op de website van Badoo.
Zie het als dat u een betaling doet bij een webwinkel voor een artikel, akkoord gaat met de voorwaarden en een vinkje zet, vervolgens gaat u door naar de iDeal website en u doet de betaling voor dat artikel. Vervolgens schrijft deze website elke maand een bedrag van uw rekening en u kunt het niet terug laten boeken omdat het als eenmalige incasso geboekt staat.
Dit mag helemaal niet! Zie antwoorden van iDeal zelf.
Ideal weet waarschijnlijk niet eens dàt het gebeurt, laat staan dat ze er enige verantwoording voor kunnen nemen. Je jaagt achter de verkeerde partij aan.
Je zou zèlf de bataling hebben moeten afbreken of de voorwaarden beter moeten hebben gecontroleerd, alsmede de achtergrond van de sex-site waar je zaken mee doet.
Er zijn ook hier op RADAR wel meer meldingen geweest over Ayden dus je had gewoon beter moeten weten.
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
En daar ben ik het wel weer mee eens ja, zie daarvoor http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... ng-online/vogels schreef:Ben dus van mening dat zij het bedrag terug moeten boeken op jouw rekening.
Sleutelzin is ook daar: "Spring dan altijd zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens, zeker op internet. "
Een webwinkel of webservice die betalingen via derden laat afhandelen is altijd al een waarschuwing.
TS geeft zijn bankgegevens aan een derde partij waar hij géén zaken mee doet en daar gaat het fout.
-
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
@ newmikey - toch is het m.i. handig om iDeal ook in te schakelen.
Ten eerste maken Ayden en Badoo dus misbruik van dit systeem door er (eenmalige) machtigingen van te maken.
(Dit is volgens mij ook valsheid in geschrifte, danwel fraude, omdat men een machtiging zelf maakt)
Ten tweede is het systeem van iDeal dus niet veilig als de ontvanger op een of andere wijze aan mijn rekeningnummer kan komen - lijkt me in 'lektober' een bijzonder actueel iets.
Ik zou het niet als beschuldiging naar iDeal sturen - maar meer een "Hey, weten jullie dat..." omdat iDeal gebaat is bij een 'veilig' imago - en dit handelen breekt dat toch wel enigzins af.
Badoo is trouwens zowiezo een twijfelachtig iets - daar men mensen MSN namen/passwords ontfutselt - om vervolgens adresboeken te gaan spammen
Ten eerste maken Ayden en Badoo dus misbruik van dit systeem door er (eenmalige) machtigingen van te maken.
(Dit is volgens mij ook valsheid in geschrifte, danwel fraude, omdat men een machtiging zelf maakt)
Ten tweede is het systeem van iDeal dus niet veilig als de ontvanger op een of andere wijze aan mijn rekeningnummer kan komen - lijkt me in 'lektober' een bijzonder actueel iets.
Ik zou het niet als beschuldiging naar iDeal sturen - maar meer een "Hey, weten jullie dat..." omdat iDeal gebaat is bij een 'veilig' imago - en dit handelen breekt dat toch wel enigzins af.
Badoo is trouwens zowiezo een twijfelachtig iets - daar men mensen MSN namen/passwords ontfutselt - om vervolgens adresboeken te gaan spammen
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Even voor de duidelijkheid nogmaals.
Mijn betalingsgegevens geef ik niet aan Ayden BV en niet aan Badoo (seks site? dit slaat nergens op).
Je wordt doorgesluisd door AydenBV naar de eigen Rabobank website en daar doe je de betaling in een venster.
Ik geef iDeal dus de opdracht een betaling te doen naar AydenBV. Een iDeal betaling is altijd een eenmalige actie.
AydenBV koppelt hieraan een herhalingsopdracht maar dat is ontfrutselen van persoonsgegevens.
Quote: "Badoo is trouwens zowiezo een twijfelachtig iets - daar men mensen MSN namen/passwords ontfutselt - om vervolgens adresboeken te gaan spammen"
Dat klopt, maar dat doen meer social network sites, daarin is Badoo geen uitzondering.
Mijn betalingsgegevens geef ik niet aan Ayden BV en niet aan Badoo (seks site? dit slaat nergens op).
Je wordt doorgesluisd door AydenBV naar de eigen Rabobank website en daar doe je de betaling in een venster.
Ik geef iDeal dus de opdracht een betaling te doen naar AydenBV. Een iDeal betaling is altijd een eenmalige actie.
AydenBV koppelt hieraan een herhalingsopdracht maar dat is ontfrutselen van persoonsgegevens.
Quote: "Badoo is trouwens zowiezo een twijfelachtig iets - daar men mensen MSN namen/passwords ontfutselt - om vervolgens adresboeken te gaan spammen"
Dat klopt, maar dat doen meer social network sites, daarin is Badoo geen uitzondering.
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Even om alle onduidelijkheid weg te halen: IDEAL is géén beveiligde anonieme betaalmethode zoals die bv door PayPal wordt gehanteerd (overigens, óók PayPal heeft de nodige problemen).
Als je met IDEAL betaalt, communiceer je wel degelijk een rekeningnummer en de betaling verschijnt ook in rekeningoverzichten met naam en van-rekeningnummer.
Of je nu doorgesluist wordt naar je RABO- of andere bank of niet, het is gewoon een reguliere overboeking waarbij het rekeningnummer van de betalende partij door wordt gegeven.
Als je met IDEAL betaalt, communiceer je wel degelijk een rekeningnummer en de betaling verschijnt ook in rekeningoverzichten met naam en van-rekeningnummer.
Of je nu doorgesluist wordt naar je RABO- of andere bank of niet, het is gewoon een reguliere overboeking waarbij het rekeningnummer van de betalende partij door wordt gegeven.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Zo, wat schetst mijn verbazing....Rabobank heeft na onderzoek keurig alle afboekingen van Ayden BV teruggestort. Zelfs de allereerste iDeal betaling. Ze zouden terug gaan naar Ayden en om een toestemming voor machtiging vragen. Denk dat die niet gekomen is en dat ze daarom teruggestort hebben.
KEURIG!!!
Een warme douche voor de Rabobank zullen we maar zeggen!
KEURIG!!!
Een warme douche voor de Rabobank zullen we maar zeggen!
-
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
@ Wouter:
Goed nieuws.
Is er dus toch hoop voor mensen die denken hun ideal betaling kwijt te zijn.
Goed nieuws.
Is er dus toch hoop voor mensen die denken hun ideal betaling kwijt te zijn.
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Volgens mij heb je gewoon gelijk. Ideal staat gelijk aan een eenmalige betaling alsof je bij de albertheijn op OK drukt in op de betaalautomaat. Dit is een bug in ideal. Degene die het geld ontvangt hoort helemaal jouw gegevens niet te krijgen. Alleen een authorisatiecode dat de betaling geslaagd is.wouter1971 schreef:Even voor de duidelijkheid nogmaals.
Mijn betalingsgegevens geef ik niet aan Ayden BV en niet aan Badoo (seks site? dit slaat nergens op).
Je wordt doorgesluisd door AydenBV naar de eigen Rabobank website en daar doe je de betaling in een venster.
Ik geef iDeal dus de opdracht een betaling te doen naar AydenBV. Een iDeal betaling is altijd een eenmalige actie.
AydenBV koppelt hieraan een herhalingsopdracht maar dat is ontfrutselen van persoonsgegevens.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 aug 2012 00:49
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
@newmikey
Badoo is wel degelijk een netwerk wat onterecht accounts aanmaakt door middel van profiel informatie wat Badoo verkrijgt via Facebook en dergelijke profiel sites.
Ik weet dit omdat het mij op dit moment ook overkomt. Via Facebook is er kennelijk een Badoo account aangemaakt op mijn facebook naam. Nooit zaken gedaan met Badoo en al zeker nooit mezelf lid gemaakt. Enkel alleen rond gekeken op de badoo pagina via facebook na aanraden van een kennis.
Heb daarna zitten zoeken hoe ik het profiel van Badoo kon halen.
Profiel verwijderd en tot mijn grote verbazing zijn er de laatste 2 maanden weer gewoon €8,49 afgeschreven. Deze kosten worden zo het schijnt afgeschreven als je betaald member bent... Nou dat was ik dus zeker niet, heb daar ook screenshots van. Heb screenshots ook van het verwijderen van mijn profiel.
Oplossing?
Ik zit bij de ING bank, er is mij verteld dat zij het niet kunnen blokkeren. Ze kunnen het niet terug storten want het is een eenmalige afschrijving/machtiging (waar ik nooit toestemming voor gegeven heb). Vervolgens ben ik door verwezen om aangifte te doen bij de politie. Politie gebeld en via de telefoon kon ik echter alleen aangifte doen via Digid.
Er moet een serieuze oplossing komen. Dit is wel erg lastig want ik heb gelezen dat Badoo een netwerk is wat gemanaged wordt door Russen of ergens in Rusland. Ik vind persoonlijk dat een blokkade wel moet kunnen ongeacht bij welke bank je zit.
Zijn er nog meer mensen die nu nog steeds dit probleem hebben, laat ook op dit forum een bericht achter, want hoe meer mensen hierover zichtbaar een klacht achter laten hoe meer "stokken we achter de deur hebben".
Met vriendelijke groet,
John Bijstra
Badoo is wel degelijk een netwerk wat onterecht accounts aanmaakt door middel van profiel informatie wat Badoo verkrijgt via Facebook en dergelijke profiel sites.
Ik weet dit omdat het mij op dit moment ook overkomt. Via Facebook is er kennelijk een Badoo account aangemaakt op mijn facebook naam. Nooit zaken gedaan met Badoo en al zeker nooit mezelf lid gemaakt. Enkel alleen rond gekeken op de badoo pagina via facebook na aanraden van een kennis.
Heb daarna zitten zoeken hoe ik het profiel van Badoo kon halen.
Profiel verwijderd en tot mijn grote verbazing zijn er de laatste 2 maanden weer gewoon €8,49 afgeschreven. Deze kosten worden zo het schijnt afgeschreven als je betaald member bent... Nou dat was ik dus zeker niet, heb daar ook screenshots van. Heb screenshots ook van het verwijderen van mijn profiel.
Oplossing?
Ik zit bij de ING bank, er is mij verteld dat zij het niet kunnen blokkeren. Ze kunnen het niet terug storten want het is een eenmalige afschrijving/machtiging (waar ik nooit toestemming voor gegeven heb). Vervolgens ben ik door verwezen om aangifte te doen bij de politie. Politie gebeld en via de telefoon kon ik echter alleen aangifte doen via Digid.
Er moet een serieuze oplossing komen. Dit is wel erg lastig want ik heb gelezen dat Badoo een netwerk is wat gemanaged wordt door Russen of ergens in Rusland. Ik vind persoonlijk dat een blokkade wel moet kunnen ongeacht bij welke bank je zit.
Zijn er nog meer mensen die nu nog steeds dit probleem hebben, laat ook op dit forum een bericht achter, want hoe meer mensen hierover zichtbaar een klacht achter laten hoe meer "stokken we achter de deur hebben".
Met vriendelijke groet,
John Bijstra
newmikey schreef:U draait de zaken om: Ayden wordt ingeschakeld door Badoo of wat voor andere site dan ook en haalt in opdracht van Badoo het rekeningnummer eruit om daar buiten Ideal om éénmalige online machtigingen mee te genereren.wouter1971 schreef:@newmikey
Dit is wel een gemakkelijke reactie.
Ik heb helemaal geen rekeninggegevens of andere persoonsgegevens aan Badoo gegeven. Ik ben doorgesluisd naar een payment provider waar iDeal zaken mee doet. En die payment provider Ayden BV laat mij een betaling doen voor een bedrag via iDeal, mijn eigen Bank dus.
Vervolgens trekt AydenBV uit mijn iDeal transactie mijn rekeningnummer en naam en koppelt daar een automatische incasso aan.
Ik heb op GEEN ENKELE wijze betalingsgegevens en persoonsgegevens achtergelaten op de website van Badoo.
Zie het als dat u een betaling doet bij een webwinkel voor een artikel, akkoord gaat met de voorwaarden en een vinkje zet, vervolgens gaat u door naar de iDeal website en u doet de betaling voor dat artikel. Vervolgens schrijft deze website elke maand een bedrag van uw rekening en u kunt het niet terug laten boeken omdat het als eenmalige incasso geboekt staat.
Dit mag helemaal niet! Zie antwoorden van iDeal zelf.
Ideal weet waarschijnlijk niet eens dàt het gebeurt, laat staan dat ze er enige verantwoording voor kunnen nemen. Je jaagt achter de verkeerde partij aan.
Je zou zèlf de bataling hebben moeten afbreken of de voorwaarden beter moeten hebben gecontroleerd, alsmede de achtergrond van de sex-site waar je zaken mee doet.
Er zijn ook hier op RADAR wel meer meldingen geweest over Ayden dus je had gewoon beter moeten weten.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 sep 2012 08:10
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Beste iedereen die dit leest,
Ik heb me onlangs geprobeerd te abonneren op Badoo maar dat lukte met geen mogelijkheid!! Ik kwam zelfs niet op iDeal terecht waarmee ik het bedrag van 8,49 euro kon overmaken.
Nu zag ik op mijn online rekeningoverzicht dat Adyen inzake Badoo op 01-08-2012 drie keer het bedrag van 8,49 euro heeft afgeschreven van mijn rekening. Hoe is dát mogelijk!
Ik heb het telefoonnummer van Adyen op gezocht en ik ga maandag bellen naar 020-2401240.
Als ze me niet helpen met het terugstorten van deze bedragen op mijn rekening dan zal ik opnieuw Radar inseinen. Ik heb ook geprobeerd Badoo op te zeggen maar ze geven mijn wachtwoord niet waardoor ik van deze site gehaald wordt! Ik ben bang dat er ook op een gegeven moment steeds meer afschriften komen van deze oplichtingssite, want dát is het!
Ik zal de INg bank ook vragen of ze Badoo willen blokkeren!
groeten van MB
Ik heb me onlangs geprobeerd te abonneren op Badoo maar dat lukte met geen mogelijkheid!! Ik kwam zelfs niet op iDeal terecht waarmee ik het bedrag van 8,49 euro kon overmaken.
Nu zag ik op mijn online rekeningoverzicht dat Adyen inzake Badoo op 01-08-2012 drie keer het bedrag van 8,49 euro heeft afgeschreven van mijn rekening. Hoe is dát mogelijk!
Ik heb het telefoonnummer van Adyen op gezocht en ik ga maandag bellen naar 020-2401240.
Als ze me niet helpen met het terugstorten van deze bedragen op mijn rekening dan zal ik opnieuw Radar inseinen. Ik heb ook geprobeerd Badoo op te zeggen maar ze geven mijn wachtwoord niet waardoor ik van deze site gehaald wordt! Ik ben bang dat er ook op een gegeven moment steeds meer afschriften komen van deze oplichtingssite, want dát is het!
Ik zal de INg bank ook vragen of ze Badoo willen blokkeren!
groeten van MB
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Allen,
bedankt voor de info, wat een ellende!
Ik heb te maken met een ClickandBuy account waarvan wordt afgeschreven en hen onderstaand bericht verstuurd. Tevens het daaronder getoonde bericht gestuurd aan de Rabobank.
Nu afwachten.
Grt. E.
Aan ClickandBuy
"Ls,
sinds augustus 2012 wordt er onterecht geld afgeschreven van mijn rekening. Dwz, op 3-8-12 €8,99, op 5-9-12 €8,99, op 3-10-12 €8,99 en op 3-11-12 €9,99 zijn zonder toestemming deze bedragen afgeschreven!
Ik verzoek u dringend om deze bedragen zo spoedig mogelijk terug te storten en de opdrachten van deze crediteur te blokkeren! U kunt op de site van TROS Radar van meer mensen lezen dat deze crediteur onterecht afschrijft en daarom verwijs ik graag naar dit forum middels deze link: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3#p1685643
De onterechte afschrijving vindt zonder mijn toestemming plaats onder de omschrijving 'Badoo - Ontmoet Nieuwe Mensen, Chatten, Socializen, Superkrachten'
Ik ontvang graag van u een reactie op mijn verzoek.
Vriendelijk bedankt alvast.
E. Jousma
"
Aan Rabobank
"
Ls,
sinds augustus 2012 wordt er onterecht geld afgeschreven van mijn ClickanBuy rekening die vervolgens automatisch afschrijft van Rabo rekening xxxxxx523. Dwz van mijn ClickandBuy rekening zijn op 3-8-12 €8,99, op 5-9-12 €8,99, op 3-10-12 €8,99 en op 3-11-12 €9,99 zonder toestemming deze bedragen afgeschreven! Vervolgens incasseert ClickandBuy deze bedragen automatisch van mijn Rabobank rekening en dat wil ik terug gedraaid hebben. De onterechte afschrijving vindt zonder mijn toestemming plaats van mijn ClickandBuy rekening onder de omschrijving 'Badoo - Ontmoet Nieuwe Mensen, Chatten, Socializen, Superkrachten'.
Ik heb inmiddels begrepen en gelezen op de website van TROS Radar dat u bekend met dit probleem en hierop actie kunt ondernemen. Ik verwijs u graag naar deze website middels deze link: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3#p1685643
Ik heb ook ClickandBuy verzocht deze bedragen te storneren en de opdrachten van betreffende crediteur te blokkeren, zodat e.e.a. niet nogmaals kan gebeuren. Hieronder mijn bericht aan ClickandBuy.
Ik verzoek u dringend om deze bedragen zo spoedig mogelijk te storneren en ontvang graag van u een reactie op dit verzoek.
Vriendelijk bedankt alvast.
E. Jousma
"
bedankt voor de info, wat een ellende!
Ik heb te maken met een ClickandBuy account waarvan wordt afgeschreven en hen onderstaand bericht verstuurd. Tevens het daaronder getoonde bericht gestuurd aan de Rabobank.
Nu afwachten.
Grt. E.
Aan ClickandBuy
"Ls,
sinds augustus 2012 wordt er onterecht geld afgeschreven van mijn rekening. Dwz, op 3-8-12 €8,99, op 5-9-12 €8,99, op 3-10-12 €8,99 en op 3-11-12 €9,99 zijn zonder toestemming deze bedragen afgeschreven!
Ik verzoek u dringend om deze bedragen zo spoedig mogelijk terug te storten en de opdrachten van deze crediteur te blokkeren! U kunt op de site van TROS Radar van meer mensen lezen dat deze crediteur onterecht afschrijft en daarom verwijs ik graag naar dit forum middels deze link: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3#p1685643
De onterechte afschrijving vindt zonder mijn toestemming plaats onder de omschrijving 'Badoo - Ontmoet Nieuwe Mensen, Chatten, Socializen, Superkrachten'
Ik ontvang graag van u een reactie op mijn verzoek.
Vriendelijk bedankt alvast.
E. Jousma
"
Aan Rabobank
"
Ls,
sinds augustus 2012 wordt er onterecht geld afgeschreven van mijn ClickanBuy rekening die vervolgens automatisch afschrijft van Rabo rekening xxxxxx523. Dwz van mijn ClickandBuy rekening zijn op 3-8-12 €8,99, op 5-9-12 €8,99, op 3-10-12 €8,99 en op 3-11-12 €9,99 zonder toestemming deze bedragen afgeschreven! Vervolgens incasseert ClickandBuy deze bedragen automatisch van mijn Rabobank rekening en dat wil ik terug gedraaid hebben. De onterechte afschrijving vindt zonder mijn toestemming plaats van mijn ClickandBuy rekening onder de omschrijving 'Badoo - Ontmoet Nieuwe Mensen, Chatten, Socializen, Superkrachten'.
Ik heb inmiddels begrepen en gelezen op de website van TROS Radar dat u bekend met dit probleem en hierop actie kunt ondernemen. Ik verwijs u graag naar deze website middels deze link: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3#p1685643
Ik heb ook ClickandBuy verzocht deze bedragen te storneren en de opdrachten van betreffende crediteur te blokkeren, zodat e.e.a. niet nogmaals kan gebeuren. Hieronder mijn bericht aan ClickandBuy.
Ik verzoek u dringend om deze bedragen zo spoedig mogelijk te storneren en ontvang graag van u een reactie op dit verzoek.
Vriendelijk bedankt alvast.
E. Jousma
"
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Ondertussen een week en een stuk of wat emails verder...
ClickandBuy blijft reageren dat ik mijn rekening moet betalen en geven alle uitleg hoe ik dat kan doen. Ingaan op mijn vraag om hulp is er niet bij.
Rabobank heeft gestorneerd wat kon en ClickandBuy geblokkeerd.
Vandaag of morgen ook Ayden maar eens bellen! ClickandBuy is niet de betaalservice voor de klant, maar de incassoservice voor de aanbieders. Ondertussen is ook mijn AppleID geblokkeerd en word ik alleen maar geconfronteerd met onmogelijkheden als gevolg van het handelen van ClickandBuy.
De ellende duurt nog even voort... Tips zijn welkom
Erwin
ClickandBuy blijft reageren dat ik mijn rekening moet betalen en geven alle uitleg hoe ik dat kan doen. Ingaan op mijn vraag om hulp is er niet bij.
Rabobank heeft gestorneerd wat kon en ClickandBuy geblokkeerd.
Vandaag of morgen ook Ayden maar eens bellen! ClickandBuy is niet de betaalservice voor de klant, maar de incassoservice voor de aanbieders. Ondertussen is ook mijn AppleID geblokkeerd en word ik alleen maar geconfronteerd met onmogelijkheden als gevolg van het handelen van ClickandBuy.
De ellende duurt nog even voort... Tips zijn welkom

Erwin
-
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Tips?ejousma77 schreef:Ondertussen een week en een stuk of wat emails verder...
ClickandBuy blijft reageren dat ik mijn rekening moet betalen en geven alle uitleg hoe ik dat kan doen. Ingaan op mijn vraag om hulp is er niet bij.
Rabobank heeft gestorneerd wat kon en ClickandBuy geblokkeerd.
Vandaag of morgen ook Ayden maar eens bellen! ClickandBuy is niet de betaalservice voor de klant, maar de incassoservice voor de aanbieders. Ondertussen is ook mijn AppleID geblokkeerd en word ik alleen maar geconfronteerd met onmogelijkheden als gevolg van het handelen van ClickandBuy.
De ellende duurt nog even voort... Tips zijn welkom
Erwin
Aangifte doen tegen Badoo en Click & Buy - wegens incassofraude en diefstal.
Melding maken bij Apple dat je Apple ID ten onrechte geblokkeerd is, en dat hun partner momenteel aangegeven word voor fraude en diefstal.
Stuur alles per mail, en zorg voor een dossier dat je bij de aangifte mee kunt nemen.
(En dan was er nog iemand hier die roept dat badoo legitiem is... jaja)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 aug 2014 23:04
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
Ik heb toevallig ookal zoiets raars... Ik heb het dan met vakantieveilingen.nl. ik heb daar geboden op een pretpark dagje uit, en je moet dan betalen binnen 5 dagen en als je dat niet gedaan hebt komt er 2,50 bij als het ware. Ik heb geen 1 (Eigen) geboden dagjes uit etc.. Betaald, maar heb sinds 15-8-2014 op mijn rekening gekeken en ik zie dat er 2x een betaling is afgeschreven waar ik niks van af weet. Ik heb niks betaald of iets verkeerd gedaan op die site.. Maar ik kreeg 2x een melding binnen van STG Adyen dat er 37,50 en 67,50 eraf is gehaald en word gemachtigd door Adyen.. Ik vind dit best raar, en weet er niks van af.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet:
Dusten van der Bel
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet:
Dusten van der Bel
Re: BADOO / AYDEN BV / iDeal abonnement???
@Dusten,
Dat lijkt wel het zelfde bedrijf te zijn (Adyen). Heeft u ooit betaalgegevens achtergelaten of met IDEAL iets betaald op vakantieveilingen? Het was me niet helemaal duidelijk uit uw verhaal.
Wel zou ik als ik u was contact opnemen met de bank en de afgeschreven bedragen laten terugboeken.
Dat lijkt wel het zelfde bedrijf te zijn (Adyen). Heeft u ooit betaalgegevens achtergelaten of met IDEAL iets betaald op vakantieveilingen? Het was me niet helemaal duidelijk uit uw verhaal.
Wel zou ik als ik u was contact opnemen met de bank en de afgeschreven bedragen laten terugboeken.