LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BADOO

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Badoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 21:41

BADOO

Ongelezen bericht door Badoo »

Beste mensen,
Ik zoek een klankbord om uiting te geven betreffende de dating site Badoo.
Op het eerste gezicht lijkt dit een leuke en vlotte dating site.
Al gauw kreeg ik helaas het gevoel in een fuik terecht te zijn gekomen, waarin ik niet voor en achteruit kan.
Krijg het gevoel, ik kan het niet bewijzen, dat er niet correct met vertrouwlijke gegevens wordt omgegaan.
Direct nadit gevoel (eerste dag al, vandaag) wilde ik mijn profiel verwijderen, het lijkt of dit eenvoudig is, puntje bij paaltje gebeurd dit niet, je kunt dan niet meer inloggen, mijn profiel staat er nog steeds op.
Dit blijkt als ik een spel (full screen) aan t doen ben, komt met flikkerend ikkoon gewoon de melding er doorheen dat er zich kandidaten op mijn profiel hebben gemeld)
Ik heb de site gemeld dat ik mijn wachtwoord ben vergeten.
Kreeg een link toegestuurd, echter deze werkt niet, ook na hernieuwdde aanvragen.
Ik heb even gegoogeld, en dit is bij meerdere mensen geconstateerd, zij krijgen hun profiel er ook niet af etc.
Het is alsof eer een ijzeren macht gevoerd wordt, het is niet te omschrijven, ik hoop dat TROS RADAR hier aandacht aan wil besteden.
Dit gaat echt erg ver, een vorm van Big Brother is watching you, welke instanties kunnen hierbij aangeschreven worden om dit abces met wortel en al uit te roeien,
ofwel ze herzien hun bedrijfsvoering grondig en menswaardig.
Meld dus s.v.p je ervaringen hier op dit forum BADOO.
Of laat weten dat ik het niet realistich benader.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: BADOO

Ongelezen bericht door lostlovey »

De ervaring van niet afgemeld/uitgeschreven worden, heb ik niet. Ik ben zeggen en schrijven geloof ik 1 uur "lid" geweest. Vond het ook meteen al een vreselijke site en wilde er zo snel mogelijk vanaf. Heb me via de site afgemeld, bij de motivatie heb ik in redelijk straffe termen gesteld waarom ik er vanaf wil en dat mijn profiel per direct van de site verwijderd moest worden.

Kreeg kort daarop een e-mailbevestiging dat mijn profiel niet meer zichtbaar is maar dat mijn gegevens gedurende 30 dagen nog worden bewaard voor het geval ik me nog bedenk. Heb er eerlijk gezegd verder niet naar gekeken maar krijg ook geen gekke iconen of meldingen van smachtende lieden :roll: dus ga ik er maar vanuit dat ik er ook gewoon vanaf ben.

Badoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 21:41

Re: BADOO

Ongelezen bericht door Badoo »

@lostlovey,
Tja, ik heb ook in duidelijke taal, ik wil het hier niet precies kwijt, doch beschaafd gezegd wat ik er van vond, echter werd niet ingewilligd.
Tegelijk kom ik er dus niet meer op. Heb ook geen verwijderings bevestiging ontvangen.
Ik neem aan dat jij geen berichten meer kreeg nadat je je afgemeld hebt.
Dit is bij mij nog het geval, ik zal de software als ik die kan vinden binnenkort verwijderen.
Prettig dat je er zo vanaf bent gekomen, als tenminste je profiel echt verwijderd is.

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: BADOO

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Ik kreeg ineens mails van badoo. Nooit van gehoord, nooit ingeschreven of aangemeld. Ben al 25 jaar gelukkig getrouwd.

Hoe komen ze aan mijn email en wie heeft mij ingeschreven of wie heeft mij aangemeld of door welke site wordt je automatisch bij badoo ongewild aangemeld?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BADOO

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Badoo is een spammende site - die zelfs er niet voor terugdeinst om gegevens van minderjarigen (12/13 jaar) te gebruiken voor hun spam met "naam kind wil vrienden met je worden".

Ver vandaan blijven!

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: BADOO

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Hoe kunnen ze een profiel van je maken als je er nog nooit geweest bent????? Pikken ze gegevens van facebook of Heyves????
Waar kan je aan melden dat je gegevens worden gepikt om ongevraagd een profiel aan te maken??? Dit is echt van de zotte!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: BADOO

Ongelezen bericht door olaf79 »

Badoo schreef:Beste mensen,
Ik zoek een klankbord om uiting te geven betreffende de dating site Badoo.
Op het eerste gezicht lijkt dit een leuke en vlotte dating site.
Al gauw kreeg ik helaas het gevoel in een fuik terecht te zijn gekomen, waarin ik niet voor en achteruit kan.
Krijg het gevoel, ik kan het niet bewijzen, dat er niet correct met vertrouwlijke gegevens wordt omgegaan.
Direct nadit gevoel (eerste dag al, vandaag) wilde ik mijn profiel verwijderen, het lijkt of dit eenvoudig is, puntje bij paaltje gebeurd dit niet, je kunt dan niet meer inloggen, mijn profiel staat er nog steeds op.
Dit blijkt als ik een spel (full screen) aan t doen ben, komt met flikkerend ikkoon gewoon de melding er doorheen dat er zich kandidaten op mijn profiel hebben gemeld)
Ik heb de site gemeld dat ik mijn wachtwoord ben vergeten.
Kreeg een link toegestuurd, echter deze werkt niet, ook na hernieuwdde aanvragen.
Ik heb even gegoogeld, en dit is bij meerdere mensen geconstateerd, zij krijgen hun profiel er ook niet af etc.
Het is alsof eer een ijzeren macht gevoerd wordt, het is niet te omschrijven, ik hoop dat TROS RADAR hier aandacht aan wil besteden.
Dit gaat echt erg ver, een vorm van Big Brother is watching you, welke instanties kunnen hierbij aangeschreven worden om dit abces met wortel en al uit te roeien,
ofwel ze herzien hun bedrijfsvoering grondig en menswaardig.
Meld dus s.v.p je ervaringen hier op dit forum BADOO.
Of laat weten dat ik het niet realistich benader.
In de policy van badoo staat het volgende:
Users of the Badoo network have the following choices to delete their profile from our database:

1.Send a message via Feedback page
2.Sign in with your password and delete your profile. These options are available from your “Settings” page.
If you want to stop using your account it will be initially deactivated. This means that no user will be able to search for you on the website although they may still see you profile from direct cached links, but it will not be deleted. We save your profile information in case you later decide to restore your account. Many users deactivate their accounts for temporary reasons and in doing so expect us to maintain their information until they return to Badoo. You will therefore be able to restore your account and your profile in its entirety within 30 days of de-activating it.

After the expiration of 30 days, your account is permanently deleted from Badoo. We delete photographs from our servers within 14 days from the expiration of the deactivation period while other information (such as contact history) is deleted by us over a longer timescale, by way of housekeeping on a periodic basis. You should only delete your account if you are certain you never want to restore it.

To prevent abuse and/or misuse of Badoo by a user following termination or deletion of a profile/account we shall retain such information as we deem in our sole discretion may be necessary to ensure that user does not open a new account and profile in breach of our Terms and Conditions of Use and to ensure compliance with all laws and regulations
Na 30 dagen ben je dus verwijderd.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: BADOO

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

olaf79 schreef:na 30 dagen ben je dus verwijderd.
Haha, mochte je willen. Ik heb er ooit in een ver grijs verleden een profiel aangemaakt, maar het lijkt onmogelijk ervan af te komen. Het enige dat helpt is een enigzins dreigende mail sturen dat ze als de sodemieter je profiel moeten verwijderen, want ik kreeg na 2 jaar nog steeds mailtjes van ze, ondanks dat mijn profiel zogenaamd verwijderd was.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: BADOO

Ongelezen bericht door Winterman »

nederbelgkes schreef:Hoe kunnen ze een profiel van je maken als je er nog nooit geweest bent????? Pikken ze gegevens van facebook of Heyves????
Waar kan je aan melden dat je gegevens worden gepikt om ongevraagd een profiel aan te maken??? Dit is echt van de zotte!
Iedereen die jouw mail adres weet kan een profiel voor je aanmaken. Zij pikken helemaal niets.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: BADOO

Ongelezen bericht door Winterman »

Fleurtjuh666 schreef:
olaf79 schreef:na 30 dagen ben je dus verwijderd.
want ik kreeg na 2 jaar nog steeds mailtjes van ze, ondanks dat mijn profiel zogenaamd verwijderd was.
Een verstandige actie als je een profiel verwijderd is eerst alle meldingen die je krijgt op nee te zetten en daarna als het kan je mail adres te wijzigen in een "wegwerp" adres.

Badoo bewaard trouwens wel je profiel gegevens, zodat je niet een nieuw profiel aan kan maken. Dat vermelden ze ook duidelijk.

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: BADOO

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Winterman schreef:
nederbelgkes schreef:Hoe kunnen ze een profiel van je maken als je er nog nooit geweest bent????? Pikken ze gegevens van facebook of Heyves????
Waar kan je aan melden dat je gegevens worden gepikt om ongevraagd een profiel aan te maken??? Dit is echt van de zotte!
Iedereen die jouw mail adres weet kan een profiel voor je aanmaken. Zij pikken helemaal niets.
Iemand gebruikt mijn e-mail adres ongevraagd, dus is het pikken, voordoen als iemand anders, identiteitsfraude dus. Uitzoeken wie dat heeft gedaan is zoeken naar een spelt in een hooiberg!

Wat is dan mijn inlognaam, mijn wachtwoord????? Als je je zelf nooit heb aangemeld, kan je ook niet je uit het systeem laten zetten. Alleen degene die mij heeft aangemeld kan dat doen! Dus is er sprake van identiteitsfraude!
Laatst gewijzigd door nederbelgkes op 15 feb 2012 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: BADOO

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Winterman schreef:
Fleurtjuh666 schreef:
olaf79 schreef:na 30 dagen ben je dus verwijderd.
want ik kreeg na 2 jaar nog steeds mailtjes van ze, ondanks dat mijn profiel zogenaamd verwijderd was.
Een verstandige actie als je een profiel verwijderd is eerst alle meldingen die je krijgt op nee te zetten en daarna als het kan je mail adres te wijzigen in een "wegwerp" adres.

Badoo bewaard trouwens wel je profiel gegevens, zodat je niet een nieuw profiel aan kan maken. Dat vermelden ze ook duidelijk.

Alles stond op nee, e-mailadres was (toen) niet te wijzigen (weet niet of dat inmiddels veranderd is). Mijn gegevens zijn ondertussen verwijderd, heb dat gecontroleerd, als ik mijn e-mailadres wil gebruiken om een nieuwe account aan te maken is dat gewoon mogelijk, dus 'tis niet zo dat het er nog instaat.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: BADOO

Ongelezen bericht door olaf79 »

nederbelgkes schreef:
Winterman schreef:
nederbelgkes schreef:Hoe kunnen ze een profiel van je maken als je er nog nooit geweest bent????? Pikken ze gegevens van facebook of Heyves????
Waar kan je aan melden dat je gegevens worden gepikt om ongevraagd een profiel aan te maken??? Dit is echt van de zotte!
Iedereen die jouw mail adres weet kan een profiel voor je aanmaken. Zij pikken helemaal niets.
Iemand gebruikt mijn e-mail adres ongevraagd, dus is het pikken, voordoen als iemand anders, identiteitsfraude dus. Uitzoeken wie dat heeft gedaan is zoeken naar een spelt in een hooiberg!

Wat is dan mijn inlognaam, mijn wachtwoord????? Als je je zelf nooit heb aangemeld, kan je ook niet je uit het systeem laten zetten. Alleen degene die mij heeft aangemeld kan dat doen! Dus is er sprake van identiteitsfraude!
Dat zou niet zomaar moeten kunnen. Als het goed is, althans als hun systeem goed in elkaar zit zou je een aanmelding nog moeten bevestigen. Iemand kan dus alleen een nepprofiel aanmakena als hij ook de login van je email heeft.

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: BADOO

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Ik heb nooit mijn login van mijn email aan iemand gegeven. Ik weet hem zelfs niet uit mijn hoofd.

Een aanmelding heb ik nooit ontvangen.

Ik ben nog nooit op die site geweest, laat staan aangemeld.

Al 25 jaar ben ik getrouwd dezelfde man. Mijn man is zo digibeet als wat en weet de aan en uit knop van de pc nog niet eens te vinden. Ik ben de enige die van de pc gebruik maakt. Kinderen heb we niet en ik zie de honden, katten, kippen, paarden en schapen niet achter een pc zitten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: BADOO

Ongelezen bericht door olaf79 »

nederbelgkes schreef:Ik heb nooit mijn login van mijn email aan iemand gegeven. Ik weet hem zelfs niet uit mijn hoofd.

Een aanmelding heb ik nooit ontvangen.

Ik ben nog nooit op die site geweest, laat staan aangemeld.

Al 25 jaar ben ik getrouwd dezelfde man. Mijn man is zo digibeet als wat en weet de aan en uit knop van de pc nog niet eens te vinden. Ik ben de enige die van de pc gebruik maakt. Kinderen heb we niet en ik zie de honden, katten, kippen, paarden en schapen niet achter een pc zitten.
De schapen wel hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=-UTzLOjnhto

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: BADOO

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

He, niet het merk skaap wat ik heb. Ik heb Belgische skaaps, dit is een Hollandse skaap :lol:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: BADOO

Ongelezen bericht door Winterman »

Fleurtjuh666 schreef: Alles stond op nee, e-mailadres was (toen) niet te wijzigen (weet niet of dat inmiddels veranderd is). Mijn gegevens zijn ondertussen verwijderd, heb dat gecontroleerd, als ik mijn e-mailadres wil gebruiken om een nieuwe account aan te maken is dat gewoon mogelijk, dus 'tis niet zo dat het er nog instaat.
E-mail adress is te wijzigen. Die van mij is wel bewaard, dus ze bewaren selectief.
nederbelgkes schreef: Wat is dan mijn inlognaam, mijn wachtwoord?????
Je inlognaam is je mailadres. Wachtwoord kan je opnieuw opvragen. Daarna heb je zelf de controle over dat profiel en kan je het verwijderen.

Trouwens, zekert weten dat die emails voor jou zijn. Emailadres exact als het jouwe? Ook email kan verkeerd bezorgd worden.

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: BADOO

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Heel zeker weten dat het mijn email adres is. Ik zie het nl gewoon staan.
Alle mailtjes heb ik meteen weg geflikkert en dus niet geopend.

Ik ben aan het googlen gegaan en het schijnt dat ze je email adres gewoon pikken en zelf een wachtwoord verzinnen die ze dus niet geven of een bevestiging sturen. Ze halen je mail adres van Hyves of facebook af.
Zij maken dus gewoon een account aan en hopen dat je hapt op een mail van ze. Dan hopen ze dat je aanmeld en dan ben je de klos.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: BADOO

Ongelezen bericht door Winterman »

nederbelgkes schreef:Heel zeker weten dat het mijn email adres is. Ik zie het nl gewoon staan..
Het nl is niet het probleem. Het zit hem in de naam.

Het lijkt me sterk dat ze wachtwoorden "verzinnen". Dat hebben ze niet nodig als ze een fake profiel aanmaken, maar zoals ik al zei, vraag gewoon je wachtwoord op en verwijder het profiel.

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: BADOO

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Het zou dan .be! Ben een Nederbelg! Woon dus in Belgie. nl betekend ook namelijk.

Ga maar eens googlen en je kan lezen dat ze zo werken. Zoek op Badoo verwijderen, dan de forums aflopen.
De meeste zijn zo ongewild op badoo gekomen. Kregen een mail en openen die. Dan moet je waarschijnlijk inloggen en dan kom je er niet meer van af.

Als ik om een wachtwoord vraag, dan ben ik dus de klos. Daar doen ze het om. Ze willen dat je je aanmeld. Dat gaat ikke dus niet doen. Mailtjes worden nu automatisch verwijderd. Het enige wat ik kan doen om eraf te komen, is mijn email adres veranderen.
Laatst gewijzigd door nederbelgkes op 15 feb 2012 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten