LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrog Belpiraat.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jess23

Bedrog Belpiraat.nl

Ongelezen bericht door jess23 »

Graag wilde ik u op de hoogte brengen van een bedrijf dat via het Internet klanten zeer misleidende informatie verschaft. Volgens de website www.belpiraat.nl kunnen klanten zeer goedkoop naar het buitenland telefoneren zonder bijkomende kosten, het enige wat ze volgens belpiraat hoeven te doen is bellen via een 0900-nummer, voor ieder land is dat een ander nummer, en het tarief wordt gemeld vóór het gesprek (bij mij was het maar 2 cent per minuut).
Als u namelijk op deze website kijkt, dan zult u zien dat ze zeggen dat:

De computer verbindt je direct door. Je hoort vooraf het tarief waartegen je belt, dus geen verrassingen. Alle genoemde prijzen zijn in centen per minuut en inclusief BTW

Zoek in de lijst naar het land dat je wilt bellen en draai het bijbehorende 0900-nummer. Zodra je verbinding hebt, kies je het abonneenummer dat je wilt bereiken. Zo makkelijk is het. Je betaalt alleen het tarief dat je achter het toegangsnummer ziet staan, niets extra’s. Je kunt direct gebruik maken van deze goedkope toegangsnummers, zonder aanmelding en vanaf iedere telefoon (óók als je belt via de kabel of andere aanbieders dan KPN!)

Twee weken geleden begon ik hiervan gebruik te maken, en gisteren, 15 maart 2007, ben ik door mijn provider gebeld met het bericht dat ik al voor 300 euro had gebeld naar 0900-nummers. Het bleek dat Vodafone (mijn provider) dure kosten berekende over dit 0900-nummer. Ik had verwacht dat ik maximaal 30 euro had opgebeld, via mijn berekeningen en de informatie op de website van belpiraat. Ik weet niet of u hier iets mee kan, maar ik ben in ieder geval bezig om zoveel mogelijk mensen van deze foutieve informatie en het bedrog van www.belpiraat.nl op de hoogte te stellen.

trappist

Re: Bedrog Belpiraat.nl

Ongelezen bericht door trappist »

jessica je hebt gelijk; de meesten weten wel dat je op een mobiel geen 09xx nummers moet bellen maar het is een goede zaak de anderen daar nog eens op te wijzen!

Quintin

Ongelezen bericht door Quintin »

Lijkt met toch geen bedrog hoor. Op de site staat duidelijk onder "meest gestelde vragen" vermeld:

"Ik wil via een GSM naar het buitenland bellen, kan dat?
Ja, en we zijn ook nog stukken goedkoper, alleen mobiele operators brengen nog eens extra kosten in rekening! Waarom? Jochem heeft het voor je uitgezocht. Klik hier"

Bij de meeste 0900 nr's wordt het ook van te voren gemeld dat de kosten excl. het gebruik van de mobiele telefoon zijn. Ik weet niet of dit bij het 0900nr van Belpiraat ook zo is??

Bedrog vind ik in dit geval wel een heel groot woord, dat het niet duidelijk op de frontpage staat ben ik met je eens.

jess23

misschien is bedrog inderdaad een groot woord, maar wanneer mensen per ongeluk zo gedupeerd raken, komen er grote woorden opzetten.. :wink: Het is echer zo, dat jochem het misschien wel heeft uitgezocht (wie dat ook is), maar wanneer je 'hier' klikt, verschijnt er een error.
Ook wordt er dus niet vermeld, wanneer je het 0900 nummer belt, dat er extra kosten, voor het gebruik van de mobiele telefoon zijn.
Al met al is het dus echt niet duidelijk aangegeven, en dat is het enige wat ik eigenlijk wil proberen duidelijk te maken..
Met vriendelijke groet!

jess23

Bedankt venantius! Maar voorlopig bel ik maar eventjes niet meer..

Gesloten