LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beeindiging abonnemet Plannet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Peterrus
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:18

Beeindiging abonnemet Plannet Internet

Ongelezen bericht door Peterrus »

Op dit moment wil ik even via deze manier stoom afblazen i.v.m. de beëindiging van een abonnement van Planet Internet.
Mijn verhaal gaat als volgt:

Ik heb per 1 feb. 2006 een overstap gemaakt van 3 Mb/s XS4ALL naar een 3 Mb/s Planet Internet abonnement.
Het leek er sterk op dat wanneer je een nieuw abonnement bij Planet zou aangaan men een gratis een modem zou of indien met geen modem zou nemen 69 euro korting kreeg. Bij de aanbieding zou het bedrag per maand op 26,95 euro uitkomen. Na 1 jaar zou dit worden verhoogd naar 34,95 euro.
Hier ontstond echter al de eerste frustratie. Planet zag mijn de overstap niet als een nieuw volwaardig abonnement en naar de 69 euro kon ik fluiten. Bij het nader bestuderen in de voorwaarde kwam uiteindelijk naar boven.
Echter moet ik opmerken dat de overstap eigenlijk nog minder voorstelde als een nieuwe aansluiting. Op een moment moest ik alleen username en password veranderen en kon overstappen naar mijn Planet abonnement. De overstap heeft dus voor Planet installatie kosten bespaart en mij 69 euro gekost.

Na goed 10 maanden met de verbinding gewerkt te hebben zal ik de prijsverhoging aankomen en heb 27 december 2006 met in acht neming van 1 maand opzeg termijn 1 fax + 1 brief + 1 email naar Planet gestuurd. De brief gaf aan dat ik per 1 februari 2007 het lopende jaar abonnement beëindigd wou hebben i.v.m. een overstap naar de provider Speedlinq. Deze had een aanbieding van 4 Mb/s voor 9,95 euro per maand (het eerste jaar).
Gezien dat ik tussentijds de Speedlinq verbinding had aangevraagd en twijfelde aan de afhandeling van Planet heb ik een aantal malen gebeld voor de bevestiging. Zoals ik al verwachte bleek er tot die tijd nog niets mee gedaan te zijn. De afdeling van Planet had wel de brief ontvangen maar nog niet in behandeling gekomen. Tevens zag ik op de website dat mijn abonnement hierdoor automatisch naar 1 feb. 2008 was omgezet.
De dame in kwestie had voor mijn toen een ticket aangemaakt waarin ze versneld de afhandeling en aanpassing van de beëindiging zou realiseren.
Gelukkig op 31 januari was mijn Planet verbinding dood en kreeg ik op 1 februari de goedkopere Speedlinq verbinding aan de gang.
De voorgang m.b.t. de afhandeling ging wat minder voorspoedig. 12 februari 2007 kreeg ik een factuur voor de periode maart 2007. Dit automatische incasso heb ik direct terug geboekt. Ook heb ik Planet hiervan direct ik kennis gesteld. Tijdens dit gesprek verwees ik al naar het eerder aangemaakte ticket. Planet gaf aan dat deze niet terug te vinden was in hun systeem en maakte een nieuw ticket aan. Ze gaven ook het advies om over 10 dagen opnieuw contact op te nemen m.b.t. de voortgang. Dit heb ik ook gedaan en kreeg te horen dat het ticket nog niet in behandeling was genomen. Opnieuw werd er aangegeven om na 5 dagen contact op te nemen. Ondertussen kreeg ik een herinnering m.b.t. het terug getrokken automatische incasso. Deze heb ik genegeerd.
Later kreeg ik een brief dat mijn ADSL account zou geblokkeerd zou gaan worden indien ik geen betaling zou doen. Ik wederom naar bij Planet aangegeven wat er gaande is. Het persoon aan de andere kant van de lijn gaf mij aan dat ik nog geduld moest hebben en dat het allemaal in orde zou komen.
Ondertussen ontving ik van KPN ook een factuur. Hierop stonden de kosten van de ADSL aansluiting. Deze zouden ook vervallen bij gebruik van Speedlinq.
Ik contact opgenomen met KPN deze gaf aan dat de fout pas wordt verholpen indien Planet de beëindiging zou aangeven. KPN gaf dus geen geld terug.
Ik weer contact met Planet genomen en gevraagd naar de status. Wederom geen wijziging erin. Dit verhaal heeft een aantal maanden geduurd totdat ik vorige week een bevestiging kreeg dat Planet drie maal per 8 oktober 2006????? Mijn ADSL account zou beëindigen.
Deze week ontving ik wederom een nieuw automatisch incasso voor de maand april 2007. Deze heb ik ook terug geboekt.
Ik heb daarom zojuist (19 april – 19:00 / 19:15 uur) richting Planet ( 0800-0505) gebeld en gevraagd wat er nu aan de hand is. De man aan de andere kant van de lijn gaf mij aan dat ik (weer voor de 11e keer) naar 050-5823884 moest gaan bellen.
De heer gaf mij aan dat er kennelijk een betaling achterstand was. Ik ben 100% zeker dat deze er niet is en gaf dit ook aan.
De heer gaf mij nogmaals aan contact met dit nummer te zoeken. Ik werd geïrriteerd hierover en vroeg de heer om zijn naam.
De man was kennelijk ook geïrriteerd en gaf deze niet. Ik kreeg te horen dat hij deze al bij het begin van het gesprek al had aangegeven.
Ik gaf hem aan dat ik de naam niet goed had verstaan en vroeg hem opnieuw zijn naam. De heer in kwestie wou zijn naam niet meer herhalen en wees dat hij deze al had genoemd. Vervolgens vroeg ik hem om zijn manager of coördinator. De heer gaf aan dat hij deze ook niet had. Ik gaf hem aan dat dit wel erg vreemd was. Zoals u al begrijpt kwam dit gesprek dus niet verder. Ik heb de heer erop gewezen dat ik een klacht wou gaan indienen en hiervoor een naam nodig had. De heer gaf aan dat ik kon verwijzen naar de dag en het tijdstip waarop ik gebeld had. Hierna heeft de heer het gesprek vanuit zijn kant beëindigd.

Al om al zit het dus niet mee om op een normale manier van een Planet abonnement af te komen omdat de achterliggende administratie zo verschrikkelijk traag is.
Ik denk dat ik morgen maar weer eens gaat bellen. Ik begin van deze procedure wel erg moe te worden. :(

Peter

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: Beeindiging abonnemet Plannet Internet

Ongelezen bericht door lanse017 »

ik wil je geen illusies geven; bij Planet zijn ze het afgelopen jaar de weg helemaal kwijt geraakt. Moeder KPN heeft een paar honderd mensen extra ingezet om hun problemen op te lossen. Dat doen ze met relatief succes. Van Planet ga je nooit meer iets horen. Bij mij heeft Planet afgedaan.

Succes met je opzegging!

Peterrus
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:18

Re: Beeindiging abonnemet Plannet Internet

Ongelezen bericht door Peterrus »

Je heb gelijk. Bij zo iets simpel en dan al zo de fout in.
Ben blij dat ik er weg ben voordat het echt uit de hand loopt.
:!:

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Beeindiging abonnemet Plannet Internet

Ongelezen bericht door d3R »

het tel nr 050-5823884 moeten klanten met een betalingsachterstand (terecht of onterecht...) bellen, anders kunnen ze bij planet je contract niet beëindigen.

Op zich ook wel logisch :roll:

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: Beeindiging abonnemet Plannet Internet

Ongelezen bericht door SonjaP »

Planet... je blijft je verbazen. Had ik afgelopen jaar alleen maar klachten over de telefonie die steeds uitviel en problemen met internet, nu word mijn abonnement niet afgesloten..

4 april heb ik met planet gebeld en mijn abo opgezegd. Alles geregeld, ik kreeg ook netjes een bevestigingsbrief met daarbij het bericht dat per 5 mei 2007 mijn abonnement werd beeindigd. Ik alle maatregelen getroffen. 5 mei even proberen of internet al weg was... NEE... ik had nog telefoon en internet.. 6 mei ook.. 7 mei ook.. Om evt. problemen voor te zijn met planet gebeld en gevraagd hoe dat nou zat. Nou, mijn opzegging zit in de laatste fase en het kan maar zo zijn dat ik binnen nu en een tijd van internet af ben....

Hoe zit dit nu met betalen? Die meneer van de helpdesk vertelde mij dat alle kosten na 5 mei gemaakt niet gefactureerd mogen worden door planet omdat overal is aangegeven dat mijn contract dan zou eindigen.. Als ik dus nu een factuur krijg met daarop kosten die ik gemaakt heb met bellen en internet na 5 mei, ben ik dan verplicht die te betalen??

groeten Sonja

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Beeindiging abonnemet Plannet Internet

Ongelezen bericht door d3R »

eerst even checken bij de helpdesk of er nog een signaal op de tel lijn staat, staat er niks op dan zou ik evt rekeningen storneren. staat er wel nog wat op dan beter de zaak goed afhandelen want zolang er een signaal op staat kun je ook niet met een andere adsl / ipb aanbieder in zee.

Gesloten